Guest

et lille spørgsmål fra mig

21 indlæg i dette emne

Men jeg vil gerne vide, hvor længe man bruger barnevognen? altså hvor gammel er barnet, når man vælger ikke længer at bruge barnevogn?

Jeg har postet emnet her, fordi jeg tænkte, at i som er mødre i denne aldersgruppe nok ved en del om det, og er dem, som bruger jeres barnevogne endnu (nogle af jer i hvertfald)

Vi står jo og er i gang med adoptionsgodkendelse, og jeg ønsker Indien som land, men her er børnene minimum ½ år gamle inden, de bliver sendt som barn i forslag, og så kan der gå endnu 1 år inden man kan hente barnet, og vil gerne vide, om vi overhovedet skal ud og invistere i en barnevogn, for sandsynligheden for at barnet er over 2- 2½ år gammelt inden vi får det er jo ret stor, hvis vi ender med Indien som afgiver land...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men jeg vil gerne vide, hvor længe man bruger barnevognen? altså hvor gammel er barnet, når man vælger ikke længer at bruge barnevogn?

Jeg har postet emnet her, fordi jeg tænkte, at i som er mødre i denne aldersgruppe nok ved en del om det, og er dem, som bruger jeres barnevogne endnu (nogle af jer i hvertfald)

Vi står jo og er i gang med adoptionsgodkendelse, og jeg ønsker Indien som land, men her er børnene minimum ½ år gamle inden, de bliver sendt som barn i forslag, og så kan der gå endnu 1 år inden man kan hente barnet, og vil gerne vide, om vi overhovedet skal ud og invistere i en barnevogn, for sandsynligheden for at barnet er over 2- 2½ år gammelt inden vi får det er jo ret stor, hvis vi ender med Indien som afgiver land...

Nu er mine jo godt nok over 3 år, men jeg er jo samtidig dagplejer.

Mine egne børn stoppede med at bruge barnevogn, da de blev de to år. For der begynder de nemlig at sove inden for i dagplejen, de fleste børn er for store til vognene der. Jeg synes et barn på 2-2½ er for stor til barnevogn, men børn fra Indien er jo lidt mindre i størrelsen, så måske kan barnet ligge i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg vil gerne vide, hvor længe man bruger barnevognen? altså hvor gammel er barnet, når man vælger ikke længer at bruge barnevogn?

Jeg har postet emnet her, fordi jeg tænkte, at i som er mødre i denne aldersgruppe nok ved en del om det, og er dem, som bruger jeres barnevogne endnu (nogle af jer i hvertfald)

Vi står jo og er i gang med adoptionsgodkendelse, og jeg ønsker Indien som land, men her er børnene minimum ½ år gamle inden, de bliver sendt som barn i forslag, og så kan der gå endnu 1 år inden man kan hente barnet, og vil gerne vide, om vi overhovedet skal ud og invistere i en barnevogn, for sandsynligheden for at barnet er over 2- 2½ år gammelt inden vi får det er jo ret stor, hvis vi ender med Indien som afgiver land...

jeg svarer lige selvom min er 4 år. Men han brugte barnevogn til ca. 2,5 år og herefter en klapvogn der kunne ligges ned.

Hvis I vælger at købe barnevogn nu, så tag en med liggemål over 95 cm. Men hvorfor ikke sætte pengene til side til barnevognen istedet. SÅ kan I finde lige den der passer til barnet :) En rød til en pige osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg svarer lige selvom min er 4 år. Men han brugte barnevogn til ca. 2,5 år og herefter en klapvogn der kunne ligges ned.

Hvis I vælger at købe barnevogn nu, så tag en med liggemål over 95 cm. Men hvorfor ikke sætte pengene til side til barnevognen istedet. SÅ kan I finde lige den der passer til barnet :) En rød til en pige osv.

jeg har forelsket mig i en barnevogn, som er sat til salg herinde:-). Men er kommet til at tænke, om vi overhovedet får brug for en....

Men det bliver jo nok en af de poster, som vi kommer til at vente med, men har jo en ide om en vente kalender, når vi er godkendt, så jeg hver månede må købe en ting til barnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har forelsket mig i en barnevogn, som er sat til salg herinde:-). Men er kommet til at tænke, om vi overhovedet får brug for en....

Men det bliver jo nok en af de poster, som vi kommer til at vente med, men har jo en ide om en vente kalender, når vi er godkendt, så jeg hver månede må købe en ting til barnet...

:) Jeg synes du skal købe den. Og hvis du stille den trygt og godt, så kan du jo altid sælge den igen, hvis du ombestemmer dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Jeg synes du skal købe den. Og hvis du stille den trygt og godt, så kan du jo altid sælge den igen, hvis du ombestemmer dig

Jeg ville så ikke købe den, da det jo heller ikke er sikkert at et barn fra Indien vil ligge i en barnevogn. Bruger de barnevogne dernede??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke jeg vil købe.. du ved ikke præcis hvor gammel han/hun vil være.. og måske er det bedre hvis barnet sove middagslur indenfor, måske trygt.. så hellere investere i en klapvogn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn holdt op med at bruge sin barnevogn, da han var omkring 2 år.

Jeg ville heller ikke købe en barnevogn allerede nu, hvis jeg var i din situation. Som du beskriver det, så kommer der jo nok til at gå et par år, før den evt. kommer i brug, og du kan nå at "forelske" dig i mange barnevogne i løbet af den tid. Mit råd er at vente med at købe en barnevogn til du konkret ved, at der er et barn på vej til jer, og at I får brug for den. Til den tid vil det være meget mere fantastisk at købe end nu, tror jeg. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :-).

Under alle omstændigheder, så venter vi i hvertfald med at købe den pågældende barnevogn til vi er godkendte og er kommet på venteliste til det land, som bliver vores endelige beslutning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pige på 2,5 sover stadig middagslur deri, men den er nu kun til at sove i... Det er hun vant til, så derfor!

Når jeres lille barn en dag kommer er han/hun ikke vant til det (og også så gammel som du siger) så jeg ville afgjort spare de penge og bruge dem på mere nyttige ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil på 2 1/2 sover stadig i hans vign, men han er heller ikek så lang/stor så han kan sagtens være der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus bliver 3 til feb. der er dage hvor han stadig sover i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine drenge har sovet i barnevogn til de var knap 3, men de er også begge små størrelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Nu har vi endnu ikke lagt os fast på noget land, jeg er bare ret hooked på Indien, derfor refere jeg til det land :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Jonas brugte kun sin lidt over ½ år og så var den for lille :( Så måtte jeg investere i en god kalecheklapvogn som kunne lægges helt fladt, med forlæder og det hele som på en barnevogn og den har været guld værd i over 3 år! :)

Vi har af samme årsag aldrig haft en barnevogn til Emilie men en klapvogn fuldstændig magen til den storebror havde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Falke brugte sin til han var ca. 18 mdr., så begynte han at sove inde i VS og derfor blev BV'en pakket væk og klapvognen kom i brug.

Synes I skal vente med at købe en barnevogn, til I ved hvor gammelt jeres barn vil være. Hvis I ikke ønsker en BV med lang leveringstid, så kan de næste fås fra dag til dag :)

Falke kan/kunne sagtens bruges vores BV endnu, han er ikke for lang, men det er lige på vippen. Liggemålet er 97 cm i vores, som er en Odder vogn :)

Og BTW, så er vores knald rød, og er brugt til en dreng og skal bruges til lillebror i det nye år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røskva sover stadig i sin barnevogn i dagplejen & hun er lige blevet 2 & har stadig rigeligt med plads i vognen - men hun er til gengæld også temmelig lille ;)

Jeg tror også det ville være en god idé at vente og se om det bliver nødvendigt - evt. overveje at bruge det mere på en god klapvogn istedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar. jeg kan så konkludere, at jeg ikke skal invistere i barnevogn før vi får barn i forslag, hvis det overhovedet bliver nødvendigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke have undværet en barnevogn- mine har brugt barnevogn til de var over 2 år, til gengæld har vi stort set ikke brugt vores klapvogne

Vi har brugt en Odder med langt liggemål på 87 - Louie kan egentlig ligge i den stadig men dp må ikke bruge den efter de er fyldt 2

Jeg syntes slet ikke en klapvogn opfylder de krav jeg har til en vogn mhs til plads og sove komfort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida sov i barnevogn til hun var 2 Alma gad overhovedeti kke sin og vi droppede den da hun var 8 mdr, så vent lidt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for de nytilkommende svar :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER