betina88

hvor skal jeres pusleplads være??

22 indlæg i dette emne

hej i skønne...

der er noget manden og jeg har snakket meget om og tænkte meget over og det er hvor puslebord skal være, om det skal være på værelset eller på badeværelset.. vi har ikke så meget plads på badeværelset, men det kan måske lige lade sig gøre at have puslebord der, men ellers har vi snakket meget om, om det skal være på den lilles værelse... men ville lige hører hvad i andre har valgt/vælger at gøre...?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm, jeg ved det stadig ikke. Der er rigeligt plads paa vaerelset. Vi har to badevaerelser, men jeg synes ikke der er plads til en for alvor pusleplads paa hverken det gode eller det med vaskemaskine og toerreplads. Men paa det gode kan vi godt have en klap sammen, hvilket ville vaere praktisk. For det smarte i Italien er, at man putter lille nummer under vandhanen i bidet'et, og saa er den jo vasket dejlig ren paa no time. Men klap ud, klap i... <_<

Det vil vaere mere hyggeligt at have en god pusleplads paa vaerelset, hvor vi kan tage os tid til ogsaa at sludre og nusse. Nu faar vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to første måneder af Ericas levetid havde vi pusleplads på badeværelset - hvilket var rigtig rart. Ikke fordi vi brugte vand til hende - brugte bare vådservietter, men det er rigtig rart at kunne vaske hænder mens baby ligger med bar mås, så man har rene hænder når man rører ved ny ble og hendes tøj.

Nu er vi flyttet i hus, og der har vi desværre ikke mulighed for pusleplads på toilettet. Så vi har på hendes værelse, og det fungerer da også ok - men nogle gange, når hun har lavet en ordentlig ble så kan man altså godt selv få noget på hænderne, og så er det surt ikke at kunne gå fra hende. Nogle gange ligger jeg puslepuden ned på gulvet, hvis det er hel slemt. Har dog også lige købt en desinficerende gel som jeg vil have på puslepladsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har på badeværelset for at kunne vaske hænder og få vand. Syntes desværre ikke det er særlig hygiejnisk at have det på et værelse. Men det er mit synspunkt, hvad andre gør er op til en selv ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har på badeværelset for at kunne vaske hænder og få vand. Syntes desværre ikke det er særlig hygiejnisk at have det på et værelse. Men det er mit synspunkt, hvad andre gør er op til en selv ;-)

Det er altsaa ogsaa min grundtanke... det virker ligesom mest naturligt og renligt at have det paa et badevaerelset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har overvejet at have begge steder... Vi bor i et to etager hus, og vi har ikke varme ude i gangen, så der er rigtig koldt.. Derfor har vi valgt at vi gerne vil have begge steder, for der er dælme koldt derude med sådan en lille en.. Regner så med at bruge vådservietter deroppe og så bruge vand nede på badeværelset..

Kunne faktisk være man skulle købe en sprit til at have stående på værelset, var faktisk en rigtig god ide..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har pusleplads på lillepigens værelset, da vores badeværelse er meget lille og der er ikke plads derude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kommer til at være på værelset, fordi vores badeværelse er så lille at der ikke er plads til puslebord der ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke endnu, da vi skal have fundet en ny lejlighed, inden den lille kommer, men jeg håber på, at der bliver plads på badeværelset, da jeg synes det er mest praktisk og hygiejnisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har på værelset. Hendes værelse ligger på 1 sal hvor vi bor i øjeblikket stå det et klart det nemmeste. Jeg synes det fungerer fint. Vi hentet vand på toilettet og bruger det. Når vi er færdige vasker vi bare hænderne på toilettet - enten ligger jeg hende lige på gulvet på værelset imens ellers på aktivitetstæppet. Nu ligger værelse og toilettet også lige ved siden af hinanden så vi skal ikke gå langt for at hente vand.

Når vi rykker stuen nedenunder igen har jeg overvejet om vi også skal have en pusle plads på badeværelset dernede for ikke at skulle rende op og ned hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to første måneder af Ericas levetid havde vi pusleplads på badeværelset - hvilket var rigtig rart. Ikke fordi vi brugte vand til hende - brugte bare vådservietter, men det er rigtig rart at kunne vaske hænder mens baby ligger med bar mås, så man har rene hænder når man rører ved ny ble og hendes tøj.

Nu er vi flyttet i hus, og der har vi desværre ikke mulighed for pusleplads på toilettet. Så vi har på hendes værelse, og det fungerer da også ok - men nogle gange, når hun har lavet en ordentlig ble så kan man altså godt selv få noget på hænderne, og så er det surt ikke at kunne gå fra hende. Nogle gange ligger jeg puslepuden ned på gulvet, hvis det er hel slemt. Har dog også lige købt en desinficerende gel som jeg vil have på puslepladsen.

Hvis du har problemer med at du får noget på fingerne, så brug nogle engangshandsker til de gange det er helt slemt. De er jo bare lige til at hive af igen bagefter. (siger dagplejeren her, men jeg skifter selvfølgelig også mange bleer om dagen :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at have to puslepladser. Et på legeværelset og et i soveværelset. Vores hus er i to etager, så derfor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi får ny lejlighed her i slutningen af januar :D

der er der et lille rum ved siden af toilettet, med indgang fra toilettet der skal vores vaskemaskine stå og så laver vi en bordplade hen over vaskemaskinen og så har vi pusleplads der. :D så er det både tæt på toilettet og der er plads til alle de ting jeg gerne vil have der. :D er så glad for det kan lade sig gøre på den måde for har været meget i tvivl om hvor jeg skulle have pusleplads hvis vi blev i den gamle lejlighed. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har på badeværelset for at kunne vaske hænder og få vand. Syntes desværre ikke det er særlig hygiejnisk at have det på et værelse. Men det er mit synspunkt, hvad andre gør er op til en selv ;-)

Jeg er helt helt enig!! Tanken om ikke at kunne vaske hænder undervejs er ikke rar. Nogle gange er det altså heller ikke nok at have et lille fad med vand, det kan godt kræve en lidt større vask, og så er det altså nemmest når man er i nærheden af vand. Jeg har arbejdet i en vuggestue så har skiftet et hav af bleer, den erfaring gør at jeg aldrig kunne drømme om at have pusleplads andet sted end badeværelset.

At vælge babys værelse eller køkkenbordet som nogen gør er slet slet ikke mig. Specielt det sidste synes jeg er decideret frastødende!! Men er jo ikke alle der er så hysteriske med det som jeg er :)

Så badeværelse med håndsprit (og engangshandsker ved behov) inden for rækkevidde må blive svaret herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde det første år pusleplads på hendes værelse, hvilke var rigtig rart til nattebleskift. Men efter hun blev 1 år synes jeg det var for ulækkert at stå med lortebleer på det værelse hun sover i, så det røg på badeværelset, vi har ikke meget plads derude, men et væghængt bord så synes jeg det fungere rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis lillebror/søster er en lige så stor "skidemaskine" som vores søn, forbliver puslepladsen ude i bryggerset ved siden af vasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en vaskemaskine på badeværelset, oven på den, så er det også tæt på håndvasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til en start kommer puslebordet til at stå i soveværelset. Men det er kun idtil vi finder en anden lejlighed, hvor dem lille kan få sit eget værelse, så bliver buslebordet rykket derind....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores "faste" pusleplads, bliver i køkkenet.. Der er ikke plads på badeværelset, og ejg vil gerne være tæt på en håndvask!!

Hvis der laves mad osv i køkkenet, så pusler vi i soveværelset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg HÅBER HÅBER HÅBER at vi kan få plads til sådan en væghængt på badeværelset.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80141708/

http://www.babysam.dk/camillavaegpuslereolhvid-9901000338982

Vi har ikke rigtig plads på badeværelset og sådan en vil bare løse ALLE vores problemer - jeg er også institutions skadet og VIL have rindende vand inden for rækkevidde - med sådan en sag vil jeg kunne holde en hånd på babyen og skylle min hånd, fugte engangsklude eller hælde vand i en lille skål med den anden hånd! PERFEKT løsning for os - samtidig vil vi kunne undgå at kattene ville ligge sig på puslebordet - simpelthen fordi vi ville kunne lukke for den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får på værelset.

Både fordi der ikke er plads til en pusleplads på badeværelset. Vi kunne måske nok have en væghængt, men bryder mig ikke ret meget om sådan en, og vi ville fra hvor den kan hænge, alligevel ikke kunne nå vandhanen mens den lille ligger på puslepladen, og så er vi jo lige vidt.

Så er det også bare mest praktisk på værelset, fordi der er på 1. sal, hvor vi også sover.

Regner med at komme til at bruge vådservietter, så vi ikke skal rende rundt med vand.

og evt. snavsede fingre efter pusling, kan klares med en vådserviet og sprit indtil hænderne lige kan vaskes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi faaet puslepladsen inde paa vaerelset, kan jeg opdatere om smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER