ki schou

Førstehjælp

22 indlæg i dette emne

Jeg kom til at tænke over dette, da vi lige har fået en ny kunde her på Babyklar der tilbyder førstehjælpskurser. Jeg har for 2 år siden taget et grundlæggende kursus. Men jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke kan huske særligt meget fra kurset, ikke nok til at jeg føler at jeg ville være 110% i stand til at give Leo eller Martin eller en anden livreddende førstehjælp. Så ham kunden fik lige sin første kunde via Babyklar - nemlig mig :rolleyes.

Hvad med jer? Kan I redde liv? Det burde jo være noget, som vi alle kunne pr. automatik.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har selv undervist i førstehjælp, for nogle år siden. Jeg genopfriskede mit kursus sidste sommer.

Mit svar på bestemt være at ja, jeg er i stand til at redde menneskeliv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv undervist i førstehjælp, for nogle år siden. Jeg genopfriskede mit kursus sidste sommer.

Mit svar på bestemt være at ja, jeg er i stand til at redde menneskeliv :)

Det må du kunne ja, når du selv har undervist i det - sejt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på førstehjælpskursus i efteråret 2008, men jeg har ikke fået det genopfrisket siden, så mit kursusbevis er jo nåk sådan set ugyldigt, da det skal opdateres hvert 2. år... Og nej jeg føler mig ikke i stand til at yde livreddende førstehjælp, hvilket jeg jo nok burde kunne når jeg er lærer og omgåes mange børn hver dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige taget kørekort i sommers og i den forbindelse skulle jeg tage et førstehjælpskursus. Jeg føler selv at jeg havde rimeligt styr på det, men det er jo svært at vide om det vil være ligesådan i virkeligheden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan jeg.. Tog det store kursus igennem forsvaret her i sommers.. og er så glad for at have det, for nok tror jeg ikke det er sjovt at bruge det, men det er værre at stå i en situation hvor man ikke ved hvad man skal gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige for en månedstid siden taget et hjertestopkursus på mit arbejde, hvor jeg lærte førstehjælp.

Så teoretisk kan jeg godt redde liv, men hvordan man lige håndterer det i virkeligheden er jo så noget andet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan jeg - vi ska på førstehjælpskursus en gang om året på mit arbejde. Jeg var lige før sommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan sagtens redde liv, det er en del af min uddannelse at kunne første hjælp og kunne handle, hvis nogle skulle falde om med hjertestop.

Men man kan sagtens huske det, når man står i situationen. Jeg havde haft et først hjælpskursus for en del år siden, da jeg en dag stod med en nabo (da jeg boede i ungdomsbolig, og jeg tror det var 3 år forinden, at jeg havde haft kurset) som havde forsøgt at tage sit eget liv, der måtte jeg give hjertemassage osv, og hans liv blev reddet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget førstehjælpskursus i forbindelse med jeg har arbejdet som livredder i en svømmehal (det er dog over 10 år siden) Og har så igen taget det for 2 år siden i forbindelse med kørekort.

3 uger efter jeg havde taget det sidst, var min mand og jeg de første henne ved en fyr der havde fået smadret baghovedet ned i asfalten (vi troede han var blevet ramt af en bil da han lå på kørebanen)

Han var ved bevidsthed og sad op, men rystede og blødte kraftigt fra hovedet. Jeg gik desværre fuldstændig kold og kunne intet gøre, stod bare og rystede <_<

Så på trods af det gik rigtig godt på kurset for mig, kunne jeg desværre ikke bruge det da jeg endelig skulle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog også et kursus sammen med min søster, men det er nok snart 4-5 år siden, så ved ikke hvor meget der sidder fast. Jeg burde helt sikkert få det genopfrisket!

Jeg har dog en (måske naiv) tro på, at der må være bare et eller andet der kommer tilbage til en, hvis man skulle stå i en sådan forfærdelig situation, at man fik brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man burde virkelig tage sådan et kursus. Jeg har dog ikke taget det endnu.

Men gør det helt sikkert inden jeg bliver færdig som lærer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vil jeg mene jeg kan. Er hvert 2. år på opfrisknings kursus via mit arb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog et førstehjælpskursus i 2003, så det er jo ALT for gammelt, og det er også for dårligt at jeg ikke har fået det genopfrisket. :blush

Det må straks på to do-listen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aller først fik jeg første hjælpsbevis i 1998 ;), så det kan vist ikke bruges mere :D . Men jeg har så været afsted på kursus i forbindelse med mit arbejde sidste efterår, det er et krav at vi skal på kursus. Vi skal så afsted hvert andet år til opfriskning.

Selvfølgelig kan man bruge første hjælpen til noget, men jeg synes bare ikke vi blev undervist i hvordan man gør med børn, og det er jo det vi arbejder med (er dagplejer), så der ville jeg være usikker hvis jeg skulle bruge det på det barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget førstehjælps-kursus i forbindelse med min uddannelse som pædagog. Det er krævet for at bestå. Vi lærte faktisk en del mht børn, bl.a. hvis de skulle blive kvalt osv.

Om jeg kan når jeg står i situationen - det ved jeg ikke! Men jeg håber det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ved at være nogle år siden jeg fik papirer på et førstehjælps kursus, men jeg har fået genopfrisket flere gange i forbindelse med forskellige kurser og andet.

Jeg kan helt sikkert hjerte-lunge-redning. Og jeg er også instrueret i hjertestarter fra min tid ved forsvaret - plus skudsår mm. Haha ;) Ikke så relevant for mig længere. Men generelt føler jeg, at jeg ville kunne klare de fleste situationer. Oveni det er jeg ved at uddanne mig til lægesekretær, og har min daglige gang på et hospital, så et generelt kendskab til sygdom, ulykker mm. hjælper da sikkert også på det. :)

Når vi en gang bliver gravide er vi enige om at vi begge herhjemme vil have noget mere kendskab til førstehjælp til babyer og børn. Om det bliver i form af noget kursus eller "selv studie" ved vi endnu ikke. Men det sidste kunne godt være en mulighed, da vi begge er erfarne med førstehjælp - min mand her nemlig også været soldat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde jeg kunne har taget førstehjælpskursus 3 gange, men hvordan man reagerer i situationen, ja det er jo så ikke godt at vide :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej :(

Det er på absolut to do-listen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog førstehjælps kursus sidste år, og skal have det genopfrisket inden sommer. Og det er fordi jeg er ved at uddanne mig til pædagog. Dog er jeg bange for at jeg i en situation hvor der er brug for det ikke vil vide hvad jeg skulle gøre, selv om jeg har lært det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kraft af min uddannelse og mit job på sygehuset kan jeg førstehjælp. Har slet ikke tal på hvor mange hjertestop jeg har været med til.

Kan også førstehjælp til børn/babyer men det har jeg selv skulle betale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER