TiaK

Rygestop

21 indlæg i dette emne

Min mand og jeg havde aftalt, at når vi fik børn, så skulle han stoppe med at ryge. Han nåede også at stoppe en måned inden jeg fødte, men røg i mens jeg lå på hospitalet med Erica.

Hans fornuft siger ham, at han skal stoppe, men han har inderst inde ikke lyst til at stoppe. Han nyder at være ryger. <_<

Vi har snakket om, at når han ikke kan stoppe af sig selv (kun med nikotin-præparater) når vores datter blev født (kan der være en større motivation?!?) så kan han ikke stoppe uden hjælp.

Når man går ind på forskellige hypnose-sider, så er det åh så nemt at stoppe med at ryge og der er behandlingsgaranti og jeg ved ikke hvad - jeg synes det lyder lidt for godt til at være sandt. Så jeg vil lige høre jer, og I selv har erfaring med hypnose som rygestop-middel eller kender nogle (tæt på, ikke et rygte) som har?

Vil meget gerne både høre positive som negative erfaringer. Og har I andre gode råd eller ting han kan gøre brug af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min svigerfar fik laser i øret én gang og har ikke røget siden. Han røg 1-2 pakker om dagen, så det er ik bare hokus pokus. Jeg selv skal snart til at læse bogen "endelig ikke ryger" der siges at ændre ens opfattelse af hvorfor man ryger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ingen erfaringer med hypnose, men vil lige tillade mig at nævne at min mor har haft rigtig god erfaring med at stoppe vha. akupunktur :) Hun gik fra at ryge 20 smøger om dagen (hvor hun virkelig manglede dem, hvis hun ikke kunne ryge) til at kunne være røgfri i 3 måneder uden at savne det :) Desværre begyndte hun så igen, fordi hendes kæreste ryger og så "kunne man jo godt lige låne en enkelt uden at det skadede" og så var hun tilbage til start igen :rolleyes

Nå, det var slet ikke om hypnose - sorry - men ville lige give erfaringen videre alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar - er rigtig glad for at høre der findes "nemme" metoder! :loveshower

Kom endelig med flere gode råd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvordan I har det med den slags, men der findes også nogle piller, der skulle tage rygetrangen. Jeg kun hørt om at det virker, MEN pas på, hvis I bruger dem! Jeg har nemlig også hørt om et tilfælde (en kollega) der blev slemt selvmordstruet af det! Tankerne forsvandt meget meget hurtigt, da han holdt op med at tage dem, og det er jo ikke alle, der har den bivirkning, men man skal nok passe på... Men ellers endnu en nem løsning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIn mand var til hypnotisør for snart en del år siden, han var afsted 1 eller 2 gange, det kan jeg ikke lige huske, men han har ikke røget siden. Men min mand ville gerne stoppe, han vidste bare han ikke kunne stoppe uden hjælp.

Til selv samme hypnotisør var der 2-3 stykker fra arbejdet der også skulle stoppe, en holdte uger, en dage og sidste stoppede slet ikke. Der var ikke nogle af dem der var sådan rigtig interesserede i at stoppe.

Jeg tror hypnotisør virker hvis man har den rigtige indstilling, ellers tror jeg det er penge ud af vinduet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har tidligere været stoppet med at ryge via hypnose... men faldt tilbage i vanen igen..

Nu har hun fået laser akupunktur og er røgfri... du giver 600kr for behandlingen... og skulle du få behovet kan du komme og få en omgang mere... (den er med i prisen)

Min mor er imponeret over hvor let det går.. hun har slet ingen trang... og hun har altså røget adskillige pakker grøn cecil om dagen før...

(Min mand er via hypnose holdt op med at bide negle!!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesper er meget interesseret i at give laser et forsøg, men hvor og hvordan (udover google) finder vi ud af, hvor det kan gøres henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIn mand var til hypnotisør for snart en del år siden, han var afsted 1 eller 2 gange, det kan jeg ikke lige huske, men han har ikke røget siden. Men min mand ville gerne stoppe, han vidste bare han ikke kunne stoppe uden hjælp.

Til selv samme hypnotisør var der 2-3 stykker fra arbejdet der også skulle stoppe, en holdte uger, en dage og sidste stoppede slet ikke. Der var ikke nogle af dem der var sådan rigtig interesserede i at stoppe.

Jeg tror hypnotisør virker hvis man har den rigtige indstilling, ellers tror jeg det er penge ud af vinduet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesper er meget interesseret i at give laser et forsøg, men hvor og hvordan (udover google) finder vi ud af, hvor det kan gøres henne?

HER kan han få det gjort...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HER kan han få det gjort...

Tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til min læge for at få rygestop piller, som hedder Champix.

I starten skal man ryge mens man tage den og så sætte sig en dato hvor man vil stoppe men at ryge.

man skal tage dem i 12 måske mere.

Jeg tog dem i 18 dag og så var jeg stoppe med at ryge og har ikke tænk på at ryge siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med at ryge for 7 år siden efter hjælp fra laser akupunktur. Vil nu sige jeg stadig havde lyst til at ryde de første dage, men fik da stoppet... men om det mest af alt lykkedes fordi jeg gerne ville være gravid, og dermed var topmotiveres, ved jeg jo naturligvis ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! :loveshower

Vil også gerne høre om erfaringer hvor det ikke lykkedes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har proevet laserakupunktur uden effekt, eller i hvert fald ikke paa den lange bane...

Nu kan det maaske virke provokerende paa dig eller paa din mand, men jeg tror ikke paa at nogen som helst ryger er glad for at ryge. Derimod er rygere bange for at holde op, for hvad skal de saa goere - og nu det er saa svaert at stoppe??? Lad mig understrege - det er IKKE svaert at stoppe med at ryge :glad

Jeg er selv blevet en meget lykkelig ikke-ryger ved at laese Allan Carr's bog "Endelig Ikke-Ryger". Jeg maatte dog laese den to gang, fordi jeg foerste gang ikke fulgte instrukserne foerste gang... Din mand kan pulse loes ligesaa tosset han vil, mens han laeser boegen. At laese den er ikke automatisk en forpligtelse til at stoppe. Men han kan vaere heldig at foelge instrukserne og saa bliver han en lykkelig ikke-ryger. Den dag i dag kan jeg af og til godt traekke frisk luft ind og et splitsekund tro, at jeg har lyst til en cigaret - men vaere helt klar over, hvad det er der sker og smile for mig selv. Jeg VED bare at jeg aldrig kommer til at ryge igen :) Jeg kan under alle omstaendigheder VARMT anbefale ham at laese den(og nej, faar ikke penge for at sige det!).

Det, jeg gjorde for at foelge instrukserne, var simpelthen at skrive mit personlige rygerudsagn. Jeg gik rundt med det og viste det til en veninde, som helt begyndte at graede... Det er jo en rygers bekendelser. Jeg vil meget gerne dele det, hvis det kan vaere nogen nytte. Her er et Copy-paste:

Mit personlige udsagn om min rygning

Jeg ryger fordi jeg tror:

- det er dejligt at ryge

- jeg får mere ro af at ryge

- jeg har en kompagnon i cigaretter, når jeg ikke ved, hvor jeg skal gøre af mig selv eller når jeg er alene og bare står for mig selv

- jeg har en mere gyldig grund til at holde pause, gå væk lidt og bruger ofte cigaretten som overspringshandling derhjemme

- jeg nyder at ryge og at det virkelig giver mig kontrol over enhver situation i form af den tænkepause og beroligelse, det kan give

- at rygning er godt som tidsfordriv, når jeg er doven

- at jeg oven i købet har råd til det

- det er svært at stoppe og at jeg alligevel ikke kan holde det, så det vil være et nederlag

Jeg vil gerne holde op fordi:

- jeg er ked af at ryge og på flere måder er helt udmattet af at være ryger

- jeg synes, det er frustrerende at gå og tænke på at ryge hele tiden

- jeg udsætter ofte ting, fordi jeg sidder og venter på at kunne ryge den næste cigaret

- jeg synes det er frustrerende og sørgeligt at forlade fællesskaber og fester for at ryge

- jeg føler mig som en outsider og er tilmed nærmest den eneste pige i min vennekreds, der ryger, så jeg må ryge med drengene eller alene

- jeg har mistanke til at nogle potentielle kærester fravælger mig, fordi jeg ryger

- andres kommentarer til min rygning giver mig dårlig samvittighed og en ussel følelse

- jeg ofte opfører mig som en smugryger og det giver mig en endnu mere ussel følelse

- det ikke er rygning, der skal få mig til at se gammel ud!

- jeg er nervøs for mit helbred og vil gerne dyrke mere sport

- rygning vælter hver måned mit budget, fordi jeg ikke budgetterer med at skulle købe cigaretter(for jeg har i virkeligheden ikke råd til det)

- jeg tror, jeg vil kunne se min familie mere, hvis jeg ikke lyver om at ryge og jeg vil være mere afslappet, når jeg ikke skal sidde og tænke på at ryge samtidig

- jeg kan ikke klare tanken om at ryge resten af mit liv

Mine associationer:

- ved hjemmekedsomhed om dagen/aftenen

- når jeg taler i telefon

- når jeg holder pauser på arbejdet/har fri fra arbejde

- til fester/i byen/når jeg kommer hjem fra byen/dagen efter bytur

- efter et måltid

- med X eller andre rygerveninder/-venner

- generelt ved læsning, som overspringshandling/særligt natlæsning

- ved eksamensstress

- på vej hjem fra mor og far – især hvis det har været strenge

- på stranden/ved vandet/en tur i det fri

- venter på en bus, veninde, whatever

- mellem måltiderne ved store middage

- ved hårdt arbejde, som varer længe, evt. er til sent om aftenen

- efter lang tid i en bil

- mange rygere på ét sted

Mine pointer:

- hver cigaret skaber behovet for den næste ved at give en tom og usikker fornemmelse, når nikotinen forlader kroppen

- men eneste nydelse og støtte en cigaret giver, er at få mig til at føle mig som en ikke-ryger (s.124)

- Nikotinkløen tilfredsstilles af en cigaret, men kun midlertidigt, for efterhånden som der indtræffer immunitet overfor lindringen, bliver ”kløen” permanent – det er bæstets natur(s.168)

- situationen er den, at jeg ikke har lov at ryge nok, og ryger alligevel for meget… stofafhængighed fungerer sådan(s.126) - Eneste vej ud er at stoppe tilførslen af nikotin!

- hvornår er jeg kureret – tankegangen er ulykkelig og skræmmende, for så venter jeg faktisk på, at intet skal ske – det er jo sket, når jeg stopper! (s. 54)

- den tomme usikre fornemmelse er identisk med normal sult og stress (s.148)

- rygere oplever den tomme usikre fornemmelse gennem hele deres rygerliv, og den er så svag, at de ikke engang er klar over at den eksisterer (s.150)

- Vigtigt at forstå, at følelsen af svaghed og usikkerhed er ægte, men fremkaldt af rygning – og at mod og selvtillid hurtigt vender tilbage ved rygestop (s.202)

- Tænk roligt på at ryge(den store lyserøde elefant) – hvordan skulle man kunne lade være, når noget har fyldt så meget? Det er jo glædeligt at være fri! (s.235)

- Gå ikke i panik! Vær forberedt, så står jeg stærkere…(s. 240-253)

- Forvent at gamle associationer dukker op. Det er Pavlovs klokker – men forstå, at første reaktion ikke er andet end en skyggehukommelse – gå ikke i panik(s.295-296)

- At være ryger kan aldrig blive bedre, kun værre (s.309)

- at hævde at cigaretter får mig til at slappe af, svarer til at hævde, at det får mig til at slappe af at gå med for små sko

- Velduftende tobaksrøg og sociale sammenkomster (s.261 - 262)

Tobaksrøg er kun velduftende så længe man ikke ryger!

- om kedsomhed, koncentration, afslapning, stress – vigtige pointer! (s.200+276-281)

- jeg vil opdage, at rygerne alle har grå tient, udtørret hud og et sløvt, apatisk udtryk i øjnene(s.139)

- At misunde den, der kun ryger en gang imellem, svarer til at misunde en person, der er tvunget til at tilbringe resten af sit liv på permanent slankekur - bestående af gift (s. 163)

- Hvor mange cigaretter kan jeg huske at have røget og tænkt ”hvor pragtfuldt – hvor er jeg heldig at være ryger”(s.164)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har proevet laserakupunktur uden effekt, eller i hvert fald ikke paa den lange bane...

Nu kan det maaske virke provokerende paa dig eller paa din mand, men jeg tror ikke paa at nogen som helst ryger er glad for at ryge. Derimod er rygere bange for at holde op, for hvad skal de saa goere - og nu det er saa svaert at stoppe??? Lad mig understrege - det er IKKE svaert at stoppe med at ryge :glad

Jeg er selv blevet en meget lykkelig ikke-ryger ved at laese Allan Carr's bog "Endelig Ikke-Ryger". Jeg maatte dog laese den to gang, fordi jeg foerste gang ikke fulgte instrukserne foerste gang... Din mand kan pulse loes ligesaa tosset han vil, mens han laeser boegen. At laese den er ikke automatisk en forpligtelse til at stoppe. Men han kan vaere heldig at foelge instrukserne og saa bliver han en lykkelig ikke-ryger. Den dag i dag kan jeg af og til godt traekke frisk luft ind og et splitsekund tro, at jeg har lyst til en cigaret - men vaere helt klar over, hvad det er der sker og smile for mig selv. Jeg VED bare at jeg aldrig kommer til at ryge igen :) Jeg kan under alle omstaendigheder VARMT anbefale ham at laese den(og nej, faar ikke penge for at sige det!).

Det, jeg gjorde for at foelge instrukserne, var simpelthen at skrive mit personlige rygerudsagn. Jeg gik rundt med det og viste det til en veninde, som helt begyndte at graede... Det er jo en rygers bekendelser. Jeg vil meget gerne dele det, hvis det kan vaere nogen nytte. Her er et Copy-paste:

Mit personlige udsagn om min rygning

Jeg ryger fordi jeg tror:

- det er dejligt at ryge

- jeg får mere ro af at ryge

- jeg har en kompagnon i cigaretter, når jeg ikke ved, hvor jeg skal gøre af mig selv eller når jeg er alene og bare står for mig selv

- jeg har en mere gyldig grund til at holde pause, gå væk lidt og bruger ofte cigaretten som overspringshandling derhjemme

- jeg nyder at ryge og at det virkelig giver mig kontrol over enhver situation i form af den tænkepause og beroligelse, det kan give

- at rygning er godt som tidsfordriv, når jeg er doven

- at jeg oven i købet har råd til det

- det er svært at stoppe og at jeg alligevel ikke kan holde det, så det vil være et nederlag

Jeg vil gerne holde op fordi:

- jeg er ked af at ryge og på flere måder er helt udmattet af at være ryger

- jeg synes, det er frustrerende at gå og tænke på at ryge hele tiden

- jeg udsætter ofte ting, fordi jeg sidder og venter på at kunne ryge den næste cigaret

- jeg synes det er frustrerende og sørgeligt at forlade fællesskaber og fester for at ryge

- jeg føler mig som en outsider og er tilmed nærmest den eneste pige i min vennekreds, der ryger, så jeg må ryge med drengene eller alene

- jeg har mistanke til at nogle potentielle kærester fravælger mig, fordi jeg ryger

- andres kommentarer til min rygning giver mig dårlig samvittighed og en ussel følelse

- jeg ofte opfører mig som en smugryger og det giver mig en endnu mere ussel følelse

- det ikke er rygning, der skal få mig til at se gammel ud!

- jeg er nervøs for mit helbred og vil gerne dyrke mere sport

- rygning vælter hver måned mit budget, fordi jeg ikke budgetterer med at skulle købe cigaretter(for jeg har i virkeligheden ikke råd til det)

- jeg tror, jeg vil kunne se min familie mere, hvis jeg ikke lyver om at ryge og jeg vil være mere afslappet, når jeg ikke skal sidde og tænke på at ryge samtidig

- jeg kan ikke klare tanken om at ryge resten af mit liv

Mine associationer:

- ved hjemmekedsomhed om dagen/aftenen

- når jeg taler i telefon

- når jeg holder pauser på arbejdet/har fri fra arbejde

- til fester/i byen/når jeg kommer hjem fra byen/dagen efter bytur

- efter et måltid

- med X eller andre rygerveninder/-venner

- generelt ved læsning, som overspringshandling/særligt natlæsning

- ved eksamensstress

- på vej hjem fra mor og far – især hvis det har været strenge

- på stranden/ved vandet/en tur i det fri

- venter på en bus, veninde, whatever

- mellem måltiderne ved store middage

- ved hårdt arbejde, som varer længe, evt. er til sent om aftenen

- efter lang tid i en bil

- mange rygere på ét sted

Mine pointer:

- hver cigaret skaber behovet for den næste ved at give en tom og usikker fornemmelse, når nikotinen forlader kroppen

- men eneste nydelse og støtte en cigaret giver, er at få mig til at føle mig som en ikke-ryger (s.124)

- Nikotinkløen tilfredsstilles af en cigaret, men kun midlertidigt, for efterhånden som der indtræffer immunitet overfor lindringen, bliver ”kløen” permanent – det er bæstets natur(s.168)

- situationen er den, at jeg ikke har lov at ryge nok, og ryger alligevel for meget… stofafhængighed fungerer sådan(s.126) - Eneste vej ud er at stoppe tilførslen af nikotin!

- hvornår er jeg kureret – tankegangen er ulykkelig og skræmmende, for så venter jeg faktisk på, at intet skal ske – det er jo sket, når jeg stopper! (s. 54)

- den tomme usikre fornemmelse er identisk med normal sult og stress (s.148)

- rygere oplever den tomme usikre fornemmelse gennem hele deres rygerliv, og den er så svag, at de ikke engang er klar over at den eksisterer (s.150)

- Vigtigt at forstå, at følelsen af svaghed og usikkerhed er ægte, men fremkaldt af rygning – og at mod og selvtillid hurtigt vender tilbage ved rygestop (s.202)

- Tænk roligt på at ryge(den store lyserøde elefant) – hvordan skulle man kunne lade være, når noget har fyldt så meget? Det er jo glædeligt at være fri! (s.235)

- Gå ikke i panik! Vær forberedt, så står jeg stærkere…(s. 240-253)

- Forvent at gamle associationer dukker op. Det er Pavlovs klokker – men forstå, at første reaktion ikke er andet end en skyggehukommelse – gå ikke i panik(s.295-296)

- At være ryger kan aldrig blive bedre, kun værre (s.309)

- at hævde at cigaretter får mig til at slappe af, svarer til at hævde, at det får mig til at slappe af at gå med for små sko

- Velduftende tobaksrøg og sociale sammenkomster (s.261 - 262)

Tobaksrøg er kun velduftende så længe man ikke ryger!

- om kedsomhed, koncentration, afslapning, stress – vigtige pointer! (s.200+276-281)

- jeg vil opdage, at rygerne alle har grå tient, udtørret hud og et sløvt, apatisk udtryk i øjnene(s.139)

- At misunde den, der kun ryger en gang imellem, svarer til at misunde en person, der er tvunget til at tilbringe resten af sit liv på permanent slankekur - bestående af gift (s. 163)

- Hvor mange cigaretter kan jeg huske at have røget og tænkt ”hvor pragtfuldt – hvor er jeg heldig at være ryger”(s.164)

Rigtig mange tak for dit indlæg. Nu har jeg efterhånden hørt så meget om den bog, at jeg tror min mand skal have den.

Så kommer næste problematik - han påstår og tror jo på at han nyder at være ryger og har inderst inde ikke lyst til at stoppe. Han hader at snakke om det (så det gør vi sjældent) men jeg bliver nødt til at påvirke ham til at stoppe, ellers får han det aldrig gjort, og jeg kan ikke bære tanken om at han også ryger om 10 år eller mere!

Hans far ryger også og har prøvet at stoppe mange gange - hans mor hader at faren tyger, så hun nævner konstant at han skal stoppe, hvilket næste gør det værre, så det har jeg erfaret jeg ikke skal gøre. Det skal være for hans egen og hans datters skyld han skal stoppe.

Han har fortalt at hver gang det bliver nævnt (enten af hans mor eller af mig) så får han endnu mindre lyst til at stoppe - han reagerer i trods - vi skal ikke bestemme over ham.

Så hvis jeg bare køber bogen til ham, så vil han sikkert ikke læse den og læser han den, så vil det være med en indre modstand, der nok gør han ikke får udbytte af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig mange tak for dit indlæg. Nu har jeg efterhånden hørt så meget om den bog, at jeg tror min mand skal have den.

Så kommer næste problematik - han påstår og tror jo på at han nyder at være ryger og har inderst inde ikke lyst til at stoppe. Han hader at snakke om det (så det gør vi sjældent) men jeg bliver nødt til at påvirke ham til at stoppe, ellers får han det aldrig gjort, og jeg kan ikke bære tanken om at han også ryger om 10 år eller mere!

Hans far ryger også og har prøvet at stoppe mange gange - hans mor hader at faren tyger, så hun nævner konstant at han skal stoppe, hvilket næste gør det værre, så det har jeg erfaret jeg ikke skal gøre. Det skal være for hans egen og hans datters skyld han skal stoppe.

Han har fortalt at hver gang det bliver nævnt (enten af hans mor eller af mig) så får han endnu mindre lyst til at stoppe - han reagerer i trods - vi skal ikke bestemme over ham.

Så hvis jeg bare køber bogen til ham, så vil han sikkert ikke læse den og læser han den, så vil det være med en indre modstand, der nok gør han ikke får udbytte af den.

Jeg kan godt forstaa problematikken... Problemet er bare, at han naeppe kan forestille sig at ryge resten af sine dage, ligesom han ikke kan forestille sig ikke at ryge resten af sine dage Det kan du nok egentlig godt forstaa og det kan du roligt sige til ham for at fjerne forventningspresset. Vid at en ryger KAN opnaa det han TROR er nydelse ved at ryge! Det er fordi det ikke er muligt at forestille sig associationerne som behagelige uden, ligesom naar nikotin forlader kroppen, saa er det nemmeste paa kort sigt at tage en smoeg - det giver umiddelbar lindring af ubehaget. Det er nu engang rygeres lod! Jeg ved ikke, hvordan du faar ham til at laese den, men har et par forslag:

- Du kan samtidig koebe bogen og en pakke af hans "yndlings" cigaretter og et askebaeger. Lav god mad og vaer rigtig soed og stik ham "pakken". Sig at du giver ham den af ren kaerlighed og at du ikke forventer noget af ham, andet end at han laeser den, mens han til fulde nyder at ryge - og mèn det, du siger! (Oensk staerkt indeni dig selv at han med tiden vil goere det og foelger instrukserne).

- Tal med din sviger og bed hende indtraengende om at holde 100% fred i rygerkampen i en maaned - paa alle fronter. Du har jo en plan!

- Proev evt. selv at laese den, saa forstaar du ham rigtig godt bagefter og kan maaske hjaelpe ham bedre (Men forvent ikke at han vil forstaa det, du derefter forstaar - du er bare blevet en endnu mere glad ikke-ryger).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv stoppet og jeg mener desværre at det hele drejer sig om vilje ( undskyld hvis jeg træder på nogle) jeg havde overvejet det et stykke tid og en tilfældig fredag aften stod jeg og røg og tænkte fandme nej og smed resten af pakken i skralden. De første 24 timer var de sværeste og jeg mener ikke man har trang efter det. Kun vaner som skal brydes og fuck mand det er svært men det bliver lettere og lettere og jeg ville lyve hvis jeg nægtede at jeg tit havde været på vej efter en pakke og især efter jeg har født.

Det er min mening om hvordan jeg føler og tror. Men kan ikke sige andet end held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv stoppet og jeg mener desværre at det hele drejer sig om vilje ( undskyld hvis jeg træder på nogle) jeg havde overvejet det et stykke tid og en tilfældig fredag aften stod jeg og røg og tænkte fandme nej og smed resten af pakken i skralden. De første 24 timer var de sværeste og jeg mener ikke man har trang efter det. Kun vaner som skal brydes og fuck mand det er svært men det bliver lettere og lettere og jeg ville lyve hvis jeg nægtede at jeg tit havde været på vej efter en pakke og især efter jeg har født.

Det er min mening om hvordan jeg føler og tror. Men kan ikke sige andet end held og lykke

Du traeder skam ikke paa mig, i hvert fald :)

Og stort at du kan holde dig fra dem med din viljestyrke :respekt Det ER de foerste dage, der er de svaereste, og ved man det, saa er det jo lettere. Det er ogsaa vaner/associationer, som skal brydes ned, og det er endda en stor del af arbejdet.

Jeg mener ikke at det er umuligt med viljestyrken, men for mig er det mindre holdbart end at at stoppe og vaere helt sikker paa at jeg aldrig vil ryge igen og forblive lykkelig som ikke-ryger. Det maa alt andet lige vaere mere behageligt ikke at anstrenge sig det mindste for ikke at ryge :)

PS. og det ER faktisk ikke noedvendigvis svaert at stoppe... for mig var det saa let som at lade vaere med at spise jordbaer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er snart 8 mdr. siden jeg stoppede og som Marie siger, det er trang de første 24 timer og derefter vane..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerfar er stoppet ved hjælp af hypnose.. Han har ikke røget i MANGE MANGE år, og har aldrig haft trangen. Han brugte sådan nogle hypnoseBÅND (Ja, så mange år siden er det!).

Min eks holdte med at ryge - han besluttede sig for det, også lavede vi nolge "huller". Han havde nemlig, som din kæreste ikke lyst til at stoppe, fordi han synes det var hyggeligt.

Min eks måtte:

Ryge til fester. Alt det han ville - han købte en pakke smøger. Han synes det var fantastisk, som det sidste inden han kom hjem gav han de sidste smøger, til en smøgtrangene :)

Hvis vi var på familie-besøg, måtte han ryge to smøger på en aften (Alle vores forældre røg, så det var svært for ham).

Det betød at han aldrig "faldt i", fordi vi tog de steder han vidste han ville falde i, og ikke gjorde dem til "problemer".

Det betød at han ikke fik sådan en "Så kan det også være ligemeget" når han faldt i jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER