Solvej99

Vokser ud af vuggen allerede?

20 indlæg i dette emne

Hmm... Theo er altså så småt begyndt at blive for lang til at ligge i vuggen <_<

Han er 2 1/2 måned og jeg synes det er lidt tidligt, hvis han skal begynde at ligge i tremmeseng? Det er også lidt upraktisk, da vi meget bruger at vuggen kan vippes. Hvis han fx vågner om natten, så kan han ofte vugges i søvn igen.

Hvad gør I, når jeres barn ligger i tremmeseng? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamie brugte heller ikke vuggen ret længe.. det var nok også kun 2 måneder og så kom han i tremmesengen.

og det har været helt fint :)

Vi har ikke brugt det med at "vugge" denne gang, så det var intet problem.

men altså hvis du vil ha lært ham at han altså ikke skal vugges i søvn mere,

så er det helt klart godt at gøre det nu, inden han blir større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set et sted at man kan købe sådan nogle "dimser" til at sætte på træmmesengen så den kan vugge. Mener det er Brio der laver dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi droppede hurtigt vuggen. Som om han ikke kunne lide den følelse at blive vugget i den. Så tobias har sovet i tremme seng næsten fra starten af. Men prøv at skift og så må I tage et par nætter hvor han måske ikke er nem at få til at sove, sådan gjorde en veninde da hendes datter skulle væk fra vuggen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn kom også ret hurtigt i tremmesengen. Vi har ikke haft noget problem for har aldrig vugget dem i søvn.

Jeg har dog også set de der klodser til under tremmesengen, så den virker som en vugge. Det ser smart ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon var også mellem 2 og 3 måneder da han kom over i tremmesengen, og havde virkelig frygtet det, da vi også brugte meget at vugge ham i søvn om natten.....

Men han klarede det bare så godt, og han begyndte at sove igennem, uden vores hjælp :loveshower

Om i er lige så heldige kan jeg jo ikke sige, men ellers tror jeg som andre siger, at det er bedre at tage "konflikten" med det samme, mens han stadig er så lille..... Selv om det godt kan blive nogle hårde nætter de første dage.

I kunne jo vælge at flytte ham en fredag, så i er to om det i starten :)

Jeg håber at det kommer til at fungere for jer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm Erica er små 4 mdr og jeg er ikke kommet i gang med at bruge vuggen endnu... Satser på jeg snart kommer i gang og at hun kan bruge den i nogle måneder. Har lånt den af en veninde og hendes søn voksede først ud af den 9-10 mdr gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set et sted at man kan købe sådan nogle "dimser" til at sætte på træmmesengen så den kan vugge. Mener det er Brio der laver dem.

Ja Brio laver nogle og de hedder Bed Rocker....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kira er 6 1/2 måned nu.. Og hun er for stor til at ligge i vores leander vugge nu.. Så når vi kommer hjem fra ferie på søndag får hun lige en sidste nat i vuggen og så skal hun prøve sin tremmeseng :) er spændt på hvordan hun tager det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia var også kun 2 måneder, da hun kom i tremmeseng :) Hun klarede den også fint og har slet ikke behov for, at blive vugget i søvn mere..

Så tror slet ikke du skal frygte det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for alle jeres skønne svar :lovebk

Vi samler tremmesengen i morgen og så må vi se hvordan det kommer til at gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine er også ved at være for stor til hendes vugge. Hun bliver to måneder på tirsdag.

Vi har fået en tyk stor sengerand, som vi havde ønsket os til hende. Den gør, at tremmesengen kommet til at virke lidt mindre, så nu vil vi snart lægge hende i tremmesengen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi snart ikke brugt vuggen da William sov ved mig :whistling

Men vi har også en tryghedssengerand som Hilde nævner, det gør de føler sig mere trygge i den lidt store seng. William har ihvertfald taget flytningen til tremmeseng bedre efter vi købte den til ham :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Theo blevet lagt i tremmesengen for første gang.

Jeg ammede ham til han faldt i søvn i min favn og så lagde jeg ham ind i sengen. Han vågnede ikke, men sov bare videre. Så det var ikke noget problem at jeg ikke kunne vugge ham.

Nu er jeg spændt på hvordan natten kommer til at gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik sover udelukkende i liften, som flyttes hvorhen han skal sove fx. i vuggen, i barnevognen osv.

Tror der går et ½ års tid før han forlader vuggen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samuel har aldrig brugt vugge. Han har sovet i liften stillet ned i tremmesengen om natten så jeg nemt kan nå ham fra vores seng. Han er faldet i søvn ved mit bryst om aftenen og så har jeg lagt ham ind i liften som stod klar. Nu er han så ved at vokse ud af liften, han er 3 måneder, og derfor skal snart over i tremmesengen om natten, det bliver lidt spændende om han føler sig tryg nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det ? :)

Det går rigtig godt. Sødt af dig at spørge :)

De første nætter var det intet problem at lægge ham og han sov dejlig lang tid. Den sidste uges tid har vi dog kæmpet lidt med et 12-ugers spring, så der ville han kun sove helt tæt sammen med mig.

Vi er vist heldigvis ovre springet nu og de sidste par nætter har han så sovet i sin seng igen uden problemer. Dygtig dreng :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går rigtig godt. Sødt af dig at spørge :)

De første nætter var det intet problem at lægge ham og han sov dejlig lang tid. Den sidste uges tid har vi dog kæmpet lidt med et 12-ugers spring, så der ville han kun sove helt tæt sammen med mig.

Vi er vist heldigvis ovre springet nu og de sidste par nætter har han så sovet i sin seng igen uden problemer. Dygtig dreng :7himmel

Ih hvor skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke nogen af mine der har brugt vugge, de har i stedet sovet i liften, som så har stået i tremmesengen. :)

De er vokset ud af liften da de var henholdsvis 3 og 4 måneder gamle. Derefter er de kommet i tremmeseng. Eller, det gjorde den store. Vi forsøgte også med den lille, men hun har altid hadet tremmesengen, så hun som mellem og indtil hun var 14 måneder og kom i juniorseng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER