Barbamama

Håber I på en dreng eller en pige?

31 indlæg i dette emne

Først og fremmest: SORRY! Jeg er 99% sikker på at der har været sådan en tråd her før... Men jeg kan ikke finde den :blush Og synes også det kunne være hyggeligt at høre fra de nytilkomne ;)

Når I bliver gravide, eller hvis I er gravide (eller hvis I kan huske, hvordan I havde det, dengang I var gravide): håber I på en dreng, en pige, eller er I ligeglade?

Personligt har jeg det "selvfølgelig" sådan, at bare den er sund og rask, så pyt med kønnet. Men jeg har da alligevel tænkt lidt over pros and cons...

Hvis vi får en pige:

- Får vi lov at være de første til noget, i svigerfamilien. Alle vores søskende har børn, så vi får ikke de første børnebørn nogle steder. Og mine brødre har både piger og drenge, så der kan vi ikke være først med noget. Men i min mands familie er der pt. kun drenge, og der SUKKES efter en pige. Så det kunne være lidt sjovt at være den første til at levere sådan en ;)

- Føles "nemmere" at relatere til. Ikke så aktuelt når de er babyer, men jeg kan bedre forholde mig til at skulle forklare min teenagedatter om mens, end om potentielt at skulle involveres i at lære min dreng at stå op og tisse :P

- Jeg synes det er lettere at finde pæne pigenavne.

- Undskyldning for at gå amok i sløjfer, hjerter og blomsterprint. :rolleyes

Hvis vi får en dreng:

- Vil han måske (nemmere) kunne blive gode venner med de yngste af vores søskendes børn. De er nemlig også drenge.

- Vil mit første barn have samme køn som min mors første barn. Og jeg har altid været glad for min søskendesammensætning, der hedder "to storebrødre og en lillesøster". Så jeg kan godt lide tanken om en storebror og en lillesøster (+ flere søskende :P)

- Jeg har hørt at drenge er mildere af temperament og nemmere at have med at gøre. Tilgengæld har jeg også hørt at piger tit udvikler sig hurtigere, og min yngste niece er lidt et wonderchild, så jeg kunne godt frygte at der kunne være nogle sammenligninger, der ville irritere mig, hvis nu min kommende søn ikke var HELT så hurtig til at lære dit og dat som sin kusine...

- Undskyldning for at købe bedårende små jakkesæt og alt for søde "seje" hættetrøjer :rolleyes

Hmm, så alt i alt tror jeg, at der er dømt "tie" for mit vedkommende. Sådan rent drømmende ønsker jeg mig nok mest at få BÅDE en pige OG en dreng på én gang. :P Meeeeeen, det kunne nu også være rart nok med en ad gangen i hvert fald i den første fødsel ;)

Har I noget I foretrækker eller ej? Og hvorfor? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid ønsket mig en pige - Nok mest af alt fordi min mor og jeg har haft et dårligt forhold til hinanden, mens jeg boede hjemme, så jeg drømmer om, at være der for min pige, da min egen ikke rigtig var der for mig. I ved, alt det der med at lære om BH'er, fortælle om mens, shoppe sammen osv. :) Så jeg frygtede faktisk også lidt at blive skuffet, hvis vi fik en dreng, men da vi fik beskeden var jeg overlykkelig! :loveshower Når det kommer til stykket betyder kønnet ingenting, for jeg elsker min dreng overalt på jorden, og hvis vi får en dreng næste gang, så vil jeg heller ikke elske ham mindre af den grund, selvom drømmen er en anden. Så kan man jo altid håbe, den ene af drengene bliver feminin homo :lol Eller... Arrhhh :rolleyes Haha!

Anyway, så har vi længe haft svært ved at skulle finde på et drengenavn til en nr. 2, men i forgårs sad vi og snakkede om det, og pludselig havde vi bare et potentielt navn :glad Så om det bliver en pige eller dreng næste gang, så har vi mere eller mindre låst os fast på både et pige- og drengenavn allerede :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok jeg lidt håbede på en pige første gang. Primært fordi det er det jeg kender og kan forholde mig til. Jeg har aldrig haft ret meget med små drenge at gøre i min familie er vi primært piger. Der er kun min fætter som er dreng, og han er jævnaldrende med mig. tilgengæld har de små i familien været piger og derfor jeg har kunne forholde mig til det.

Da vi til MD skanning fik at vide vi ventede en dreng, skulle jeg lige synke lidt og så blev jeg super glad.

Jeg har altid ønsket mig en storebror, så et eller andet sted synes jeg det er fedt at få drengen først i mit eget lille billede af den gode familie :whistling

Her 2 gang har jeg helt klart håbet på en pige, primært fordi vi har en dreng og jeg vil rigtig gerne prøve en af hver, så jeg var da jublende lykkelig da en skanning viste en pige. Nu går tankerne så på, kan jeg stole på skanningen og samtidig alle de vi kender der har fået piger har fået nogle piger der ikke ligefrem er nemme. Hvorimod vore søn har været utrolig nem. Så nu frygter vi at få en af de sværre piger hvorimod jeg nok ville have regnet med at få en nem dreng igen. :)

Jeg har en veninde som virkelig brændende ønskede sig en dreng først og derefter en pige. Hun har så fået 2 drenge og det var virkelig svært for mig at fortælle hende at vi skulle have en pige. Hun er åben med hendes ønsker så jeg kan tage hensyn til hende og fortalte hende ikke kønnet face 2 face hun skulle lige have mulighed for at sunde sig før hun så mig. En anden jeg kender græd 1½ døgn da hun fik at vide hun ventede nr. 2 dreng, men regner vidst med at skulle have flere børn.

Så højt ønsker jeg ikke et bestemt køn. Jeg havde også været lykkelig for en dreng denne gang, men synes bare det er sjovt og lidt luksus at få en af hver. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige glad om det bliver en dreng eller en pige. Bare det bliver et sundt og raskt barn. Jeg har aldrig været en typisk "pige-pige" så alt det der pynte-noget gider jeg alligevel ikke rigtig, og jeg har så tilpas mange forskellige interesser og mærkelig viden, at jeg ikke tror jeg får noget problem med hverken det ene eller det andet køn :) herhjemme bliver det f.eks. også mig der skal med en evt søn til fodbold hvis han vil gå til det, min mand interesserer sig ikke for det, og jeg har spillet det siden jeg var 9-10 år.

Mht til navn vil det dog blive væsentligt lettere med en dreng herhjemme end med en pige. Indtil nu er vi kun blevet enige om ét pigenavn, som modparten i det mindste ikke synes er grimt, men kun har en neutral holdning til, mens vi kunne navngive et helt fodboldhold + reserver med pæne drengenavne :rolleyes

Uanset mit barns køn håber jeg dog inderligt at der er en af dem - for vi satser på flere - der kan dele min hesteinteresse med mig, de behøver ikke synes ridningen er fantastisk, men bare hestene, jeg eeeelsker mine heste :biglove og så deler jeg interessen med både min mor og mormor og det er fantastisk hyggeligt :loveshower

Åha, jeg fortryder sikkert min afsluttende kommentar - da jeg vist nok var lidt stædig og sådan lidt egenrådig som barn :whistling - men jeg håber lidt, at hvis vi får en pige, at hun så kommer til at minde om mig som barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhhh det er jo et af de svære emner, som også er lidt tabubelagt. For man bør jo ønske sig et sund og rask barn :D

Meeeen jeg må indrømme, at min første tanke er, at jeg ønsker mig en pige, fordi det er det, som jeg selv kender mest til, men så tænker jeg derefter åhhh ve og vel for teenagerårene, hvor piger vel er mere hysteriske end drengene er.

Og da vi skal adoptere fra et land hvor sandsynligheden for en dreng er meget stor. I 2010 blev der bortadopteret 24 børn fra Sydkorea til Danmark, hvoraf 20 af dem var drenge.

Min mand vil helst have en dreng, da det er hvad han bedst kan relatere til.

Og vi har en fornemmelse af at vi får en dreng, og kan kun finde drengeting, som vi kan lide. Så lige pt håber vi på en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Sarah havde jeg en ide om at hun måtte være en pige... og det var hun sørme så...

Den næste har jeg så en ide om gerne må være en dreng... så nu må vi se...

men når alt kommer til alt er kønnet ligegyldigt her - bare "den" er sund og rask...

og meget gerne snart får lyst til at komme *lol*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker os en pige. Af den simple grund, at vi har 2 skønne drenge i forvejen. :loveshower Første barn var det hip som hap, hvad det blev. 2 gang havde jeg et lille håb om en pige, men blev overhovedet ikke skuffet, da det var en dreng igen. Elsker mine drenge over alt, og da de er født rimelig tæt på hinanden, har de så meget glæde ud af hinanden. :7himmel

Men bliver jeg gravid igen, vil vi da gerne have en pige. Tror bare ikke det er muligt for os, at lave piger. :rolleyes Men vi bliver ikke skuffede, hvis det er en dreng igen. ( Håber jeg da i hvert fald ikke) Min svigermor blev meget skuffet, da vi ventede en dreng igen. Det var hårdt at mærke. Hun har altid selv ønsket sig en pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håber begge på at det bliver en pige når det engang er. J fordi det er hvad han har nu i Sara, så han "ved" hvad der venter ham. Jeg af den grund som de fleste andre skriver at jeg lettere han forholde mig til det, kunne gå amok i tøse-prinsesse ting og så fordi jeg gerne ville kunne opkalde hende efter min farmor (Eva). J har dog ikke været så vild med det navn indtil videre, men jeg tænker at han slet ikke har noget valg hvis vi engang når dertil :D hehehe

Dog igen ville jeg være glad bare for at blive mor. Om det er en supermand eller prinsesse. Men håber mest på en prinesse :)

Og ja det er et mega tabulagt emne, for man ska jo bare være taknemmelig for at blive mor når så mange andre ikke kan :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, at jeg får begge dele. dog ikke på én gang, selvom vi i vores familie har ufatteligt stort belæg for at lave tvillinger.

Men tror nok, at jeg håber, at jeg får en dreng først og så en pige. Eller 2 drenge og så en pige. Men det er nok fordi, jeg selv har været lillesøster med en storebror, og jeg har EEEEEEEELSKET det! Så for mig er det "det rigtige". Men hvis jeg får 3 drenge, 3 piger eller lidt af hvert i andre rækkefølger, bliver det jo det rigtige.

Jeg vil bare gerne have VORES baby. Nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som den næste ønsker jeg mig en pige, da jeg jo allerede har den lækre dreng.

Første gang drømte jeg at det ville blive en dreng og så var det bare sådan . Jeg foretrækker ikke noget frem for andet, bare den er sund og rask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Got mange år siden, ønskede jeg mig en pige.. Men i dag, hvor man har ventet og ventet, ønsker jeg mig oprigtigt bare en baby :loveshower

Har en god veninde, som ønskede sig en pige. Første gang hun blev gravid, kendte de ikke kønnet. Hun var 19, og sagde direkte hun ville tude og blive skuffet hvis hun fik en dreng.

Der tikkede en sms ind, en nat hvor der bare stod: Det blev en dreng. Om morgen ringede hun og RÅBTE "JEG er MOR til den mest fantastisk dreng i hele verden" - så hun skulle bare lige sluge den.

Anden gang hun blev gravid, sagde hun at NU skulle det være en pige - ellers gad hun ikke det mere.. Hun fik en risikovurdering på 1- et tal under 100 til NF - derefter ønskede hun sig bare en sund baby ;) Det fik hun - en lille dreng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid ønsker mig en dreng først og så en pige, så jeg håber inderligt på at vi får en pige næste gang, men selvfølgelig vil jeg også blive ovenud lykkelig for en sund og rask dreng mere :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønskede mig i første omgang en pige :) Men nu er det lige meget om det bliver en dreng eller en pige :) Så længe barnet er sund og rask :) Manden har drømt at vi får en dreng, så nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ligeglad første gang- bare glad og lykkelig over, at jeg KUNNE blive gravid. Min mand ønskede sig en pige, da han har en dreng i forvejen. Til gengæld kunne vi kun blive enige om et pigenavn, så det ville have været svært at finde et navn, hvis det havde været en dreng ;)

Her anden gang ønskede "alle i familien" sig en dreng. Mine svigerforældre havde foruden Isabella fået 2 andre pige-børnebørn i mellemtiden, så min mands søn var "ene hane" i flokken. Folk troede af en eller anden årsag, at jeg også ønskede mig en dreng. Jeg kan med sikkerhed i stemmen sige, at det gjorde jeg ikke. Faktisk lidt "underligt" at jeg slet ikke har haft nogle præferencer. Jeg ville bare gerne have en sund og rask baby igen. Derfor blev jeg faktisk ret så tøsefornærmet, da "folk" næsten med beklagelse sagde "nå, jamen sådan er det jo så" når jeg fortalte det var en pige vi ventede igen. Måske fordi jeg jo synes vi har en af hver i forvejen. Faktisk blev jeg rigtig glad, da hun sagde det var en pige.

Jeg kan huske, at jeg tænkte, at det ville være lidt "underligt" hvis jeg fik en dreng, men det er helt sikkert fordi jeg har Isabella i forvejen. Jeg er forberedt på pigehysteri, sætte hår om morgenen og alt det tøse-gejl vi har sammen :D Men jeg ville OGSÅ have været glad for en dreng- ingen tvivl, men det ville være noget andet. Nu har vi jo en af hver, så jeg synes jo jeg ved lidt om hvad man kan forvente af forskelle på at have piger og drenge.

Jeg synes det er en drøm, at jeg skal være så heldig at få hele 2 stk tøsepiger- vores egen lille tøsebande vi kan få :biglove Og så er jeg jo så heldig, også at have verdens bedste bonusdreng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare have en sund og rask baby :loveshower

Kan også se fordele og ulemper ved begge køn - tør slet ikke tænke på en pige med et temperament kombineret af mig og mandens UHA det kan bliver noget hidsigt noget :P Til gengæld så er vi klart enige om et pigenavn, mens vi er noget langt fra hinanden når de kommer til et drengenavn ;) Men mon ikke vi når til enighed når den tid kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker mig en pige, da vi har en dejlig dreng og jeg har altid gerne ville have en af hver. Min mand vil gerne have en dreng mere. Men nu må vi se, glæder mig til at blive scannet og få det af vide..

Men selvfølge er det storste ønske et sundt og raskt barn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en lille snert af håb om at vi får en pige først. Jeg er ikke nogen tøsepige, jeg er vokset op med far og to brødre, så det er ikke tøsedelen. Jeg ved bare at hun vil blive så forkælet og elsket af alle mænderne i min familie. Desuden er jeg selv 'fars pige' og ønsker for min mand at han skal have sådan en. :) Hvis det giver mening.. Når alt kommer til alt er jeg for eget vedkommende fuldstændig ligeglad. Jeg vil bare gerne have en baby! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var, til min egen store overraskelse, oprigtigt ligeglad :)

Jeg vidste, at Søren ønskede sig en dreng, og det påvirkede mig nok lidt, men inderst inde var jeg altså ligeglad - jeg kunne se fordele ved begge dele. Vi havde et pigenavn klar og jeg tror bedre jeg ville kunne forholde mig til at få en pige, men på den anden side, fik min søster jo en søn for 4 år siden, så jeg har lige været med på sidelinien i en drengeopvækst og var også helt tryg ved det.

Jeg har 3 søstre og har derfor haft en forventning om, at jeg også ville få piger. Egentlig synes jeg storebror/lillesøster-kombinationen er ønskværdig, hvilket talte for at få en dreng første gang, men på den anden side, så vil jeg hellere have 2 piger end 2 drenge (ved ikke helt hvorfor :unsure) hvis jeg ikke kan få en af hver, så nu ved jeg, at jeg enten får 2 piger eller bliver beriget med en søn til Søren også ;)

Det mest spændende i min situation lige nu er faktisk, hvad min søster får... Hun har jo Silas på 4 år og ved ikke hvad hun venter med termin 4 dage efter mig. Selvom det virkelig ikke er særlig pænt at tænke sådan, så kan jeg altså ikke lade være med at håbe hun får en dreng mere, for så er det sværere at sammenligne dem og jeg får lov til at være 'først' til noget :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk fuldkommen ligeglad! Både en dreng og en pige vil give os masser af lykke. :)

Men der er selvfølgelig nogle tanker i forhold til køn og sammensætning af søskende:

- Jeg har selv altid været glad for min storebror, så jeg kan godt ønske for en måske kommende datter at der er kommet en søn først.

- Min søster har to skønne drenge, og der kommer ikke flere. Min bror har ingen børn og skal heller ikke have. Så jeg vil rigtig gerne bidrage med en pige til familien. Hvis hun kommer først er det "pres" ligesom væk :)

- Jeg synes drengebørn er fantastiske, og det er klart dem jeg har det nemmest med. Så på det punkt ville ikke gøre mig noget at starte med sådan én.

Jeg håber generelt bare at få minimum én af hver! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid ønsker mig en dreng først og så en pige, så jeg håber inderligt på at vi får en pige næste gang, men selvfølgelig vil jeg også blive ovenud lykkelig for en sund og rask dreng mere :biglove

:ditto Helt det samme her :)

Har selv en storebror og kan godt lide den rækkefølge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håbede og troede også, at det blev en pige.

Ved ikke præcis hvorfor vi egentlig håbede det, det gjorde vi bare, måske gik der lidt ønske om Hello Kitty og lyserød tylskørt i den :rolleyes

Da vi fik at vide ved MD scanning, at det uden tvivl var en dreng, blev jeg en lille smule øv lige de første 10 sekunder. Men så var den ged også barberet, og nu kan jeg slet ikke forestille mig Leo i lyserødt strutskørt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Nadja ønskede vi os begge brændende en pige... så vi var lykkelige til scanningen da det viste sig vi ventede en pige :loveshower

Nu er vi begge ligeglade, ej manden håber nok 55% på dreng og 45% pige.. Men jeg kan bare se lige meget fordele og ulemper ved begge køn nu.. så heldigt man ikke selv kan bestemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Som stort set alle de andre skriver - så var jeg glad hvis jeg bare fik et sundt og raskt barn (At det så ikke lykkedes, er en anden historie)

Nu har vi en pige i forvejen, så jeg kunne da godt tænke mig en dreng - MEN denne gang bliver jeg glad, hvis jeg bare får et barn der er så sundt og rask at det kan leve :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mest spændende i min situation lige nu er faktisk, hvad min søster får... Hun har jo Silas på 4 år og ved ikke hvad hun venter med termin 4 dage efter mig. Selvom det virkelig ikke er særlig pænt at tænke sådan, så kan jeg altså ikke lade være med at håbe hun får en dreng mere, for så er det sværere at sammenligne dem og jeg får lov til at være 'først' til noget :blush

Sådan tror jeg bestemt også at jeg ville have det!!!! Eller det VED jeg, for da min storebror skulle have sin nr 2 ønskede jeg en lillebitte smule at det blev en pige, fordi så kunne jeg stadig når at være den første til at få en dreng i min familie + hvis jeg så fik en dreng, så var der ingen drengebørn i min familie at sammenligne med. Nu har min bror en af hvert køn, så der er rigeligt sammenligningsgrundlag. Tilgengæld er min nevø bare den mest fantastiske lille dreng man kan tænke sig (første barn, som jeg helt oprigtigt har haft lyst til at stjæle med hjem efter at have besøgt nogen med børn :P), så han er tilgivet for at han ikke blev en pige :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAr ikke rigtig tænkt over det... Vil blive glad for begge køn :kiss I min mand familie er der 4 drengebørn o 1 pige, så tror helt sikkert en pige ville falde i god jord der :)

På mine side ( vi er 18 børnebørn bare på min mors side, og 2 oldebørn (dreng og pige) så der ville de nok være glade for "hvad som helst" hihi... men min mor og far fik 4 PIGER, og altid ønsket sig en dreng. Sååå hos dem ville en dreng nok være "perfekt"...

(vores PB er hemmeligt for familie og venner, kun 1 veninde ved det.. :) ) Så lidt svæt at snakke med dem om børn osv, uden at komme til at tale over sig eller lign..

Personlig ønsker je mig en lille, sund og rask baby :) :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER