Solvej99

10 års dagen for 11. september

33 indlæg i dette emne

(Hvad lavede I den dag?)

Mange kan huske hvad de lavede tirsdag d. 11. september 2001.

Jeg gik i 9. klasse og var lige stoppet til ridning (plejede at ride om tirsdagen). Derfor havde jeg endelig tid til at sætte mig i sofaen og se Beverly Hills :) Men her blev jeg i stedet for mødt af to tårne med røg på skærmen.

Det var frygteligt :(

Kan I huske hvad I lavede den dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde lavet Popcorn og skulle også til at se Beverly.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle lige have ordnet nogle ting, på vej hjem fra arbejde, inden jeg skulle til personalemøde så havde travlt. Da jeg kommer ind i en butik, står alle og kigger på et fjernesyn der kører. Først bliver jeg temmelig irrieteret fordi jeg havde travlt, men så gik det op for mig hvad de så :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt mærkeligt at tænke tilbage på, synes det var så absurd. Men jeg var jo teenager, så livet var generelt lidt weird dengang. :whistling

Anyway, vi var nogle stykker hjemme i min fars lejlighed, og jeg var igang med at spille dramaqueen overfor en fyr, jeg kunne lide, men fik ham så endelig "på krogen" og så gik vi ind i stuen. Der sidder min bedste ven så, og jeg kan så tydeligt huske at han udbrød "Der er nogen, der er fløjet ind i Empire State Building". Tror det var fordi han var så paf over det. Og så var der bare totalt mærkelg stemning derefter. Og jeg var helt vildt nervøs for om min far nu kunne komme trygt hjem (han var ude at rejse, og jeg kan ikke huske hvorhen men det var overhovedet ikke i nærheden af USA i hvert fald...)

Jeg kan huske at vores klasselærer tog en snak med os om det dagen efter, de var sådan helt "Det her er måske begyndelsen på en 3. verdenskrig"-agtige. :o

Puha... Grimt at tænke tilbage på. Og de billeder, hvor folk hopper ud af vinduerne... Adr :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i 8. klasse og var kommet hjem fra skole efter at have haft idræt i de sidste to lektioner, så jeg gik i bad med det samme jeg kom hjem. Efterfølgende ville jeg se Beverly Hills, men i stedet tonede optagelserne fra New York frem - troede først at det var en film, men da det gik op for mig, at det var virkeligt kaldte jeg på min mor for, at hun skulle se det. havde aldrig hørt ordet terror før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i 8. klasse og var kommet hjem fra skole og ville se Beverly Hills, men i stedet tonede optagelserne fra New York frem - troede først at det var en film, men da det gik op for mig, at det var virkeligt kaldte jeg på min mor for, at hun skulle se det. havde aldrig hørt ordet terror før...

Det tror jeg faktisk heller ikke jeg havde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vildt der nu er gået 10 år. Jeg kan tydeligt huske dagen, både for det gode og det dårlige.

Jeg var i banken og kunne konstatere at jeg var blevet 350.000 kr rigere efter at have solgt min første ejerlejlighed med en pæn fortjeneste. Jeg gik ud og købte to par bukser og en discmann som forkælelse og mens jeg stod og prøvede bukserne hørte jeg nyheden i radioen. I starten troede man jo at det første fly ved en fejl var fløjet ind i det ene tvillingetårn.

Kørte så ned til min veninde i Haslev for at lave engelsklektier, men vi fik kun set nyheder resten af dagen og natten.

Jeg var i praktik næste dag i en 1. klasse og da vi snakkede med eleverne om det der var sket, var der en lille skøn dreng der brød grædende sammen. Lille Osama hulkede, da de andre sagde det var ham der havde gjort det.

Øv en dag og en helt ny verden at vågne op til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i 1. klasse og var lige blevet hentet af min mor og storesøster i SFO'en, da vi satte os op til fjernsynet og skulle se en film på TV2. Den blev så afbrudt af en særudgave af tv-avisen, der fortalte hvad der var sket.

Jeg kan huske at jeg blev tysset på hele tiden, fordi jeg jo bare snakkede videre om det vi snakkede om før, da jeg jo ikke rigtig vidste hvad det handlede om. Så jeg sad bare på vores pilatesbold og var ved at gå helt til, fordi de ikke ville fortælle mig hvad der rigtigt skete før bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i 8 klasse...

Husker ikke helt så meget fra den dag - mener at jeg lige var kommet hjem fra

skole, da jeg hørte det.

Det var også første gang jeg hørte ordet "terror".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg arbejdede som barnepige den gang, og passede de børn, da moren kom flyvende ind af døren og fortalte mig, hvad der skete.

Min mor har fødselsdag d. 11 september, så skulle hjem og til hendes fødselsdag, hvor jeg i bussen hjem mødte nogle gamle klassekammerater, hvor vi snakkede om, at det nok var starten på 3. verdenskrig.

Mine forældre skulle flyve til Australien nogle dage efter, hvilket jeg var ret nervøs for...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 11 år og lige kommet hjem fra skole. Min mor var ved min lillesøster på neo i Aalborg og havde ikke hørt den forfærdelige nyhed før hun kom hjem nogle timer senere.. jeg fattede bjælde af, hvad der skete indtil min mor forklarede mig det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg rendte rundt over på skolen og der så vi det i skolens opholdsstue. kan ikke huske hvilken klasse men det har været 8-10kl. jeg gik i. jeg fattede bestemt heller ikke hvor slemt det var før senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sad hjemme og lavede biologiopgave, gik i gymnasiet dengang.

Husker det ganske tydeligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sex lol_hitting.gif

Efter akten stod vi op og ringede efter en pizza og tændte tv'et så vi kunne ligge og slappe lidt af og komme til hægterne. Vi havde et micro tv med dårligt signal og kun en kanal, og det vi så var noget sort-hvid-agtigt med nogle skyskrabere og røg - og troede det var en genudsendelse af en gammel King Kong film!!!

Vi havde ikke lyd på og undrede os over hvorfor de skyskrabere blev vist igen og igen og der ikke var nogen abe....

Da vi fik lyd på var det en helt anden sag og jeg kan huske det meste af opgangen endte hos os (med det dårligste tv - mystisk) og der blev bestilt flere pizzaer.

Nu er 11. september blevet en glædens dag da det er mandens fødselsdag.

Ja, det var grumt det der skete dengang og det skal ikke glemmes, men for mig er datoen ikke vigtig men handlingen. Ungerne lærer nok om 11. september i skolen når skolen mener de er gamle nok (lige som de også lærer om 2. verdenskrig og alle de andre grumme ting) men ind til da snakker vi ikke om 11. september for 10 år siden når de er i nærheden. For dem er det en god dag med kage, hygge og fars fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i skole, gik på hf... Kan huske at først troede vi ikke på det, men lige pludselig sad vi alle sammen på nettet og alle computerne var optaget... Var lidt bekymret for havde kort før været aupair i USA og min familie havde familie tæt på, men de var heldigvis ikke nogle af dem der var ramt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad på mit kontor i Nordea IT afdeling, da en kollega kom styrtende ind og råbte: "2 fly er styrtet ned i World Trade Center" - jeg spurgte om han tog gas på mig??

Så snart Martin og jeg kom hjem tændte vi for tv, og det kørte hele dagen og aftenen, det var meget uhyggeligt og fuldstændig uvirkeligt kan jeg huske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik på handelsskole og sag i bussen på vej hjem fra skole da jeg fik en sms fra min kæreste (nu mand :) ) og fik at vide at et fly var fløjet i tårnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var på besøg hos min daværende svigerinde - vildt man kan huske så præsice ting!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle på arbejde, men havde lige 15 min jeg skulle slå ihjel med et eller andet, før toget gik. Så jeg tændte for fjernsynet, der var det ene fly fløjet ind i det første tårn og et par min efter jeg havde tændt tv'et så kom nr. 2 fly.

Jeg mødte min far på vej til toget og fortalte ham lidt i trance om hvad der var sket, det virkede ikke som om han helt opfattede det. Ingen af os tænkte på at ringe til min mor - hvilket hun har brokket sig meget over siden hen- så der gik flere timer før hun vidste hvad der var sket. Jeg tror simpelthen vi var så chokerede at det ville blive mere virkeligt at ringe til hende.

Jeg arbejdede på Berlingske tidende i abbonomentservice og vi blev hurtigt enige om at lukke for tlf. vi regnede ikke med at blive særligt populære hvis vi kimede folk ned vedr. deres abbonnementer så vi endte med at se fjernsyn på chefens kontor og følge så godt med på internettet som muligt. Da jeg kom hjem så jeg fjernsyn nærmest hele natten og var skrækslagen for hvad der nu skete.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig lige pludselig lidt gammel- jeg gik vist ikke helt i folkeskole dengang ;)

Nå, men jeg ved også hvad jeg lavede. Jeg havde nemlig min ugentlige fridag fra arbejde, og skulle til at slænge mig på divaen med noget mad, for at se et enkelt afsnit af Beverly.

Var fuldstændig målløs, da jeg så det første fly styrte direkte ind i det ene tårn :o Kunne slet ikke tro hvad der lige var sket. Vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre. Jeg var alene, og jeg blev bare nødt til at ringe til min far, som jeg vidste var på arbejde- bare for at fortælle det til nogen.

Det var ganske gyseligt, da man begyndte at få billeder af mennesker, der kastede sig ud i døden fra jeg ved ikke hvilken etage :boo

Vildt, at der alligevel er så mange, det kan huske præcis hvad de lavede den frygtelige dag i semptember 2001 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på vej til træning, og blev ringet op af min dengang kæreste, og jeg kunne ikke rigtig forholde migt til det.

Da vi kommer til træningen, fik vi af vide at vi godt måtte tage hjem, hvis vi ville følge med. Jeg spillede volleyball på eliteniveau dengang, så det at en træning kunne pjækkes fra 'lovligt' var helt exceptionelt. Jeg valgte dog at blive og træne ;)

Da jeg kom hjem og endelig fik overblik over hvad der var sket, var jeg fuldstændig overvældet, det virkede som en film...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske præcis hvad jeg lavede... som den første åbenbart :blush

Til gengæld ved jeg at jeg gik i gymnasiet på det tidspunkt, for d. 7/10 rejste jeg på studietur til Cairo, med den yderst beroligende kommentar fra min mor: "Hvis du skal dø, kan du lige så godt gøre det dernede!"

Så da USA gik i gang med at bombe Afghanistan var vi alle meget nervøse, vi var nemlig røvdårlige til Geografi og var bange for at det var lige ved siden af der hvor vi var :blush

Men kan huske jeg var irriteret over at der ikke var andet på fjernsynet... utroligt at man kan have sådan en tankegang... jeg har nok ikke helt fattet hvad det var der skete før senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg var gravid med min ældste. Var med min søster på shoppetur, i en butik blev jeg så svimmel at jeg måtte skynde mig ud og sidde i den friske luft.

Da vi kom hjem, sad vores forældre foran tv (det plejer de aldrig midt på dagen) - vi måtte så fortælles hvad der var sket.

Dagen står tydeligt hos min søster og jeg pga. min svimmelhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i 9. klasse på efterskolen og mener at vi havde haft idræt ude på boldarealerne, da vi vendte tilbage til skole for at komme i bad osv, kom der nogen løbende og sagde, at der sker noget vildt i USA lige nu...

Så ind i fordragssalen, hvor der var tv. Jeg forstod virkelig ikke hvad der foregik - troede bare det var en film. Men reaktionen kom først senere, da der blev snakket om det og jeg fik tid til at tænke over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER