Guest Smilla

Weeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

36 indlæg i dette emne

Haha!! Århh jeg ved slet ikke hvordan jeg skal vende og dreje mig, hopper og danser rundt i stuen - 1000000 kg's bekymringer er NETOP løftet af mine skuldre!!! :D

Sagen er den at min søn jo er fra et tidligere forhold, med en mand jeg havde et forhold til i 5 år, som oprindeligt kommer fra Somalia. Da min søn var 5 mdr gammel smed jeg manden ud fordi han ikke gad deltage i vores søns pasning overhovedet.

De næste 3 år så han i alt min søn 53 timer - ja I ALT på TRE ÅR!!! Det er ikke meget!!! Det er lidt over 2 døgn sammenlagt :( Så da Jonas blev 3 år mødte jeg min nuværende mand og han har siden der været Jonas' far på alle måder :loveshower:

Kun 2 måneder efter jeg havde mødt min mand, dumpede der et brev ind fra statsamtet om at nu ville bio til at have samvær med sin søn!!! :( Jeg havde aldrig nægtet ham samvær, havde tværtimod tigget og bedt ham komme og være sammen med Jonas.

Staten DK siger altid ja til samvær med faderen - medmindre han har forsøgt at myrde sit barn næsten, ellers skal de ha kontakt, så bio fik tildelt 4 søndage, hvor han første søndag sørme havde glemt at komme, anden søndag kom han men sad og klikkede internet fordi han

ikke har internet derhjemme, tredje besøg meldte han sig syg, og fjerde meldte jeg Jonas syg. Derefter flyttede vi til Norge da min mand havde fået arbejde deroppe. I april 2007 flyttede vi til Jylland hvor vi bor nu. Vi har stadig intet hørt fra bio og regner med han bor i enten Afrika

eller England whatever. Så her i september dumper der et nyt brev ind om samvær!!! :( Aiii....Jonas er nu 10 år gammel og har stadig kun set sin far i alt i 53 timer - fra han var 0 til 3 år gammel og vi havde da boet i dk lidt over 3 år - men NU var bio pludselig interesseret igen :rolleyes:

Nå...men vi var jo skidebange, for bios livsstil og synspunkter i livet ligger så langt fra vores som overhovedet muligt, at der ikke ville være udsigt til andet end de værste konflikter, hvis et samværsforløb ville blive etableret. Biofar er muslim og har udtalt at en død son er bedre end en vantro søn.

Så er stilen ligesom lagt. Bio har fået en ny kone som har født ham 2 børn (indtil videre) som bor nede i Somalia og han er nu flyttet til Sverige fordi det er lettere at få familiesammenføring når man bor derover end hvis man bor i DK. Det sad han og sagde til mødet i Odense!!! Derudover er han i

Somalia ca 4 mdr om året og at han ikke vil flytte tilbage til Somalia fordi der ikke er arbejde dernede, og han er taxachauffør i KBH og de penge han tjener derved sender han derned...

Jeg har tænkt tanker såsom at gå under jorden med min søn - hvis bio skulle få samvær, for jeg ved eller frygter som det værste, at han vil sende ham til Somalia, ned til hans familie :( Og ingen myndighed i DK kan eller vil hjælpe mig med at finde ham eller få ham hjem

igen....en del af grunden til min depression også lige toppede igen :(

Vi var så til møde i statsforvaltningen Odense - hvor bio også var med og vi fik råbt noget af hinanden!! Statsforvaltningen indhentede derefter oplysninger hos Jonas' skole om hvorvidt han talte om sin biofar og hvordan de opfattede Jonas og hans trivsel. Vi fik en rigtig fin udtalelse...men stats-

forvaltningen valgte alligevel at tage Jonas ind til "afhøring" om hvorvidt han ville se sin biofar. Jonas sagde nej og sagsbehandleren fandt hans udtalelser oprigtige og ikke noget jeg havde dikteret, så I DAG kom AFGØRELSEN!!!!!!!

Statsforvaltningen har truffet den afgørelse at der IKKE skal etableres samvær pga ....og så en MASSE punkter til VORES fordel!!!!!!!!!

Aaaaaaaahhhhhhhhhhhhh jamen jeg er så glad!!! HURRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D

Danser rundt i stuen i eufori!!! :D

HAHA!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tillykke med det kan godt forstå at du er glad

hvorfor komme efter næsten 10 år uden noget rigtigt samvær

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du er fri for bekymringerne

Jeg havde ellers lige en helt masse klar til dig oppe i hovedet om overvåget samkvem og den slags, men det er jo slet ikke nødvendigt *ss*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er det godt. Statsforvaltningen skal nemlig tænke på barnets tarv, og det har de valgt at gøre i jeres sag....

Stort tillykke med afgørelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det dejligt for Jer, stort TILLYKKE :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eiiii Mette. Tillykke med den fantastiske afgørelse.

Håber det letter dig for en masse spekulationer og hjælper dig ovenpå igen.

Dejligt at høre at systemet virker og at der bliver taget hensyn til barnets tarv.

Tillykke igen.

Kram Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Mette, hvor er det en lettelse for jer. Tillykke :) :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower Hvor er det fantastisk, stort tillykke :yiepie :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århhh hvor er det fantastisk :yay :yay :yay :yay :yay

Det er lige før jeg kan mærke lettelsen fra jer.. Det må være så vildt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wohooooooooooooooooooo

Stort tillykke , hvor er et dejligt for jer og ikke mindst for Jonas :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en lettelse, tillykke med afgørelsen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad :glad :glad :glad :glad :glad :glad :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh hvor er jeg bare glad på jeres vegne skønne Mette :glad :loveshower

Endnu engang STORT tillykke :biglove :biglove :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt, stort tillykke med afgørelsen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt - stort tillykke - håber der falder ro over jeres familie nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sååååååååååå fed læsning søde,,,, :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt fedt fedt Mette - kan sgu godt forstå du svæver :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du er glad. Dejligt at statsamtet gav jer medhold i at han ikke skal se biofar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:hurra :hurra :hurra :hurra :hurra :hurra :hurra :hurra :hurra :hurra :hurra :hurra

Det er da den bedste nyhed jeg har fået idag selvom jeg ikke kender dig

Håber på alt det bedste for dig og din familie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kan jo kun fejres for lidt :7: :balloons :balloons :balloons :balloons :balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en fantastisk afgørelse :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Mette - kan sku godt forstå du er glad

Tillykke med det :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er en af de bedste beslutninger, som statsforvaltningen har taget længe :glad :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER