tinapingvin

Jeg ved ikke hvordan dette bliver modtaget

42 indlæg i dette emne

Wauw hvor er det SPÆNDENDE!! Godt i har fundet ud af det nu, dunk dig ikke i hovedet med det andet, i har gjort alt i formåede og ellers passet og plejet hende på bedste måde :) Hvor er det VILDT!!Nej der er vel ingen herinde der vil opfatte det som pral?! :( Det er jo sådan det ER og det er jo ikke kun fedt men giver også nogle bump fordi mange er så uvidende omkring det. Men godt nogle kunne give dig nogle links her i tråden :)Kæmpe krammer og pøj pøj ind i en sindssygt spændende fremtid med Mila! :D

Hvor er du bare sød Mette - tusind tak for de fine ord! Jeg er bare glad for i forstår herinde - det betyder virkelig meget :)

Kan godt følge dig i, at det er frustrerende at mange ikke ser det som "hårdt" at have et intelligent barn. Også at man i starten ikke selv rigtigt tror det. Min nevø som nu er 13 er ét af de børn. I vuggestuen mente pædagoger han havde asberger-syndrom osv. da han var meget anderledes og asocial. Mine forældre og mig og min kæreste mente ret tidligt han var intelligent, mens moren (min søster) var meget i tvivl, men da han var 7 blev han testet af Ole Kyed... og ja, han havde en højere IQ end gennemsnittet (har haft glæde af Giftet children) Ville egentligt bare sige at han har haft det fint nok i folkeskolen, men han er bare anderledes tænkende og det gør at han føler sig enormt alene trods dét at han har venner. Der er mange ting som har været svært med ham pga. intelligensen. Vi har faktisk en del i min familie der er medlem af mensa (min far, nevø, 2 farbrødre, 2 fætre) og har selv en dreng på 3 som har mange af de træk der taler for intelligensen. Min pige på 2 år + 1mdr tæller til 16 (ikke remse, men tæller ting), har længe kunne alle farver og former, er rimelig god til at bruge mus til computerspil osv. men mangler den enorme empati (altså hun har empati, men ikke i samme grad som min dreng, som er meget følsom), så du er ikke alene med tanker om man nu bare forestiller sig at ens barn er intelligent, og om andre synes man praler osv. Ved egentligt ikke helt hvad jeg ville med indlægget, men måske bare sige at du ikke af mig bliver betragtet som pralende, og ved fra min nevø hvor mange svære situationer både med omgangskreds, men også hjemme man kan have.

Det er dejligt at høre der er andre i samme situation, og jeg må da sige din datter har da også nogle træk :) Jeg synes det er fedt at der faktisk er flere der forstår end der ser ned på mig / os som familie. Det har vi haft svært ved. Min far, svigerfar og svigermor har ikke villet tro på det før de så hende manøvrere en computer og rundt på de forskellige hjemmesider! Der sker så meget med Mila for tden at det er skræmmende - hun tænker virkelig abstrakt, men det er ikke altid sjovt at stå der når ens datter siger hun ikke er smuk - vi spørger hende hvad smukt betyder - hvortil hun svarer: pænt, fint m.m. Det er virkelig hårdt at håndtere en 3 årig der allerede har det sådan!

Nå ja, mit indlæg blev vist også lidt rodet! :)

Det er lidt underligt, at det af nogle mennesker bliver betragtet som pral. Jeg synes ikke det er pral.Jeg håber i tager kontakt til grupper, hvor der er børn med samme behov som jeres lille pige.Jeg håber i tager kontakt til nogle af disse grupper, hvor børn kan mødes, der har denne gave og udfordring med sig i tilværelsen.Så hun kan få noget socialt modspil fra alderssvarende børn med samme gavve og udfordring.For det er svært at få det sociale samspil som ekstra intelligent barn i barndommen, hvor man oftest er delt op i aldersgrupper.

Vi skal også have gang i det, men lige nu skal hun tilpasses i børnehave som har været en hård start for hende, men når tiden er, så skal vi gøre det optimale for hende!! :)

Jeg synes din tråd er super spændende at læse, og jeg betragter det slet ikke som pral. :) Men hvor er det godt, at I nu har fundet ud af, hvordan I kan stimulere og hjælpe hende bedst muligt. :biglove

Tusind tusind tak :) Det varmer virkelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min venindes datetr på knap 4, kan stave, regne og kender bogstaverne og kan høre havd ordet starter med

Noget feks min egen 5½ årige IKKE kan endnu, da hun er helt alm begavet

Jeg ved at venindens datter er kommet tidligere i Børnehave, fordi DP ikke kunne stimulere hende og det dermed gav mamnge konflikter, men at de feks IKKE sætter hende tidligere i skole, forduí hun på det sociale og legemæssige område er udviklet som en normal 4 årige.

Så det er lidt af en balancegang at både få dem stimuleret nok så de ikke keder sig og anderkender deres intelligens, men også samtidig huske på at de - ofte - på de fleste andre områder KUN er den alder deres fødsels attest nu engang siger

Der er noget der hedder de 7 intelligenser - og det er om at stimulere på alle 7 områder. Så det arbejder vi på herhjemme. Der skal også være noget socialt i det - for selvom Mila ikke gider i BH, så skal hun, ellers får hun ikke ordentlige sociale kompetancer. Men vi arbejder på det hele lige pt. - så det er med at holde tungen lige i munden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er sket en stor udvikling herhjemme. Mila siger ting og ord som vi aldrig har troet. Hun har lært sig selv at skrive endnu bedre + hun staver :blink Hun er altså kun 3 år, men det går bare så hurtigt at vi ikke engang kan følge med mere. Hun er begyndt at fable om hun ikke er smuk, og at hun er dum. Nok noget hun har fra børnehaven, men hun forstår ordene. Smukke piger har pænt langt hår og går i fine kjoler :blink Det siger hun selv - hvor vi prøver at gøre det klart for hende at hun er smuk. Det er noget der plager hende hver dag! Hun er nu helt renlig (dog ikke om natten) hun er uden sut, hun skriver og staver, hun kan næsten hele alfabetet - og ja der er så meget! Dette er heller ikke pral - men vi KAN BARE IKKE FØLGE MED MERE!!!! Så i næste uge bliver der taget kontakt til SP - for tror der skal andre metoder til til sådan en følsom pige!

Nå men et lille billede af hvad hun havde skrevet i mandags hvor jeg sad ved computeren - UDEN hjælp (andet end til R - for det er svært for hende at skrive, men hun vidste hvor det skulle være). Hun fortalte mig selv hvad der stod - Mia er hendes BH veninde og nabo :)

Jeg havde ikke regnet med en 3 årig kunne skrive i hånden som hende her (ja okay, denne gang måske lidt pral, men er så stolt af hende, var ved at tude da jeg så det):

2ilc2ag.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du ikke kan følge med, det er vigtigt at stimulere rigtigt, når man har så sej en tøz :) Ville helt sikkert kontakte foreninger eller andet der kan hjælpe. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dygtig :biglove

Men jeg ville altså også kontakte nogle foreninger. Det kan være super svært at vide, hvad man skal gøre- også for at styrke hendes selvværd. Det er da noget skidt hun allerede har en følelse/begrebsramme omkring "smuk"- lille pige altså.

Håber I finder nogen, der kan hjælpe med at håndtere hvad man lige gør :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære søde Tina

Hvor er hun dygtig hende din skønne Mila og det kommer til at give jer mange udfordtinger at hun er så intilligent.

Men se det som en gave og pral alt det du vil, vi læser gerne da hun er med til at gøre os allesammen meget stolte.

For hun er en skøn og dejlig pige.

Men lov min at i gør meget for at syrke hendes socialkompetance for det er der de fleste fejler. Eller den side for intilligens som ikke bliver styrket.

Dette siger jeg med meget kærlighed i fingerne på tastaturet.

Ikke fordi jeg smaligner hende med psykiske syge, men da min mor arbejder med disse mennesker til daglig,

Mange af dem er overintilligente, men det sagde klik for dem, fordi de ikke ved hvordan de skal begå sig i samfundet.

For en lille pige så dejlig som Mila må ikke syntes hun er grim osv.

Men bliv endelig ved med at fortælle os hvad hun kan for det er da dejligt at se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det med dårligt selvværd er jo desværre noget der ofte hører med... men hvor er hun dog dygtig til at skrive. Det er helt vildt. Er selv stolt over min dreng på tre nogenlunde kan alfabetet (går ud fra han har hørt det i børnehaven), og ved hans navn starter med s, men din pige er da for sej : )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er hun da bare en dygtig tøs hende smukke Mila.

Der er da ikke noget og sige til at I ikke kan følge med mere. Jeg har svært nok ved at følge med i Lilis udvikling, kan da slet ikke sætte mig ind i hvordan I må ha det.

Psstt... du må gerne prale lidt med alle de ting hun kan, jeg er vildt imponeret og vil gerne se og hører mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der nye stavelser - kan i se hvad der står???

x54h8o.jpg

1zb6ogy.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dygtig :)

Moster...

Mike og Trine.

Min kusine har en datter på 3 år 2 måneder så kan nemt sammenligne og se hvad du mener hvor dygtig hun er..

Fantastisk i har den vidden nu og kan udvikle så det bedst for hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er godt nok imponerende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står Moster, Mike, Trine og så er der tegnet et lille hjerte - Kan det passe??

Hvor er hun dygtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står Moster, Mike, Trine og så er der tegnet et lille hjerte - Kan det passe??

Hvor er hun dygtig :)

Hvor er du god - det er lige præcis det det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er hun bare go :) Alexander kan begynde at regne lidt nu, er meget stolt af ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er hun bare god kan godt forstå i er stolte

men vil godt tro det kan være svært med et barn som han den intilligens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

slet ikke svært at se og læse :) hun er bare sej!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1Ihh hvor er jeg bare glad for i kan se det. Hun er sku bare sej altså :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER