tinapingvin

Jeg ved ikke hvordan dette bliver modtaget

42 indlæg i dette emne

og håber ikke i tænker - det her er bare et prale indlæg uden lige for det er det ikke, bestemt ikke.

Sagen er den at vores knap 3 årige datter har udvist nogle atypiske reaktioner, og jeg blev for et par måneder siden nødt til at vende den med min sundhedsplejerske. Mila er en ekstrem følsom pige, og en meget bestemt dame. Vi føler hun gør alt for at lave ballade, men har via vores SP fundet ud af, at det er slet ikke det hun gør. Hun reagerer normalt inden for den gruppe hun nu er blevet kategoriseret som.

Vores datter er intelligent, meget intelligent. Men det har vi bare ikke vidst. Jo, det vil sige, vi ved da godt at da hun kun var 1½ kunne hun tælle til 7 og det har udviklet sig. Hun snakker mega godt. Hun udviser empati for andre børn, hun forstår ironi og bruger det selv. Hun er perfektionist med stort P, hun går meget op i "reglerne", altså at de bliver overholdt. Der er mange andre ting hun han, men det vender jeg tilbage til.

Problemet ligger nu i at vi som forældre ikke har stimuleret hende på den rigtige måde, men når man ikke ved det kan man jo kun starte med det når man ved noget. Ud fra alle de ting som jeg har læst om, og alle de personer vi har snakket med har vi nu en glad datter der bliver stimuleret på den rigtige måde. Vi har introduceret hende til computer - kun 2 år og 10 mdr gammel, og samme dag kunne hun trække og slippe med musen, manøvrere rundt på olines hjemmeside - og det er kun efter en ½ time ved computeren. Hun løser puslespil på nettet, hun staver, hun kan tallene med mere. Det er bare det rigtige vi har gjort - hun er på ingen måde inaktiv for det er os der administrerer hendes tid ved computeren og så når hun ikke sidder der, leger vi med hende i form af at løse puslespil, stave, skrive og lave opgave hæfter. Hun ER ikke som andre børn, hun gider ikke lege som andre børn, og vi kunne købe os fattige i legetøj der kun interesserer hende 5-10 minutter!

Jeg skriver det fordi jeg har været frustreret, men har ikke haft nogle steder at henvende mig, for der er ingen der forstår, men tror bare jeg er ude på at prale. Jeg håber i kan følge mig lidt, og ikke dømme mig eller min familie som andre gør, men at støtte os lidt på den lange vej frem!

Lidt video og billeder fra de første dage med en computer:

View My Video

Mila staver til Mattias - hendes fætter

b8pklv.jpg Mila og hendes eget navn - det er blevet meet bedre men det var første gang hun prøvede

164daa.jpg For 2 uger siden på et fødselsdagskort

View My Video

Mila første dag ved computeren - løser puslespil, nu går det meget stærkere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er hun dygtig.. Håber i også nyder det.

Det er da klart i ikke har vidst det lige fra starten af, men super i har fået så godt kendskab til det, så i kan hjælpe hende bedst mulig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt huske hun har været godt fremme i skoene og det er da dejligt at i nu ved hvorfor og får de værktøjer til at guide hende den rigtige vej for det kræver helt sikkert arbejde fra jeres side at guide og hjælpe hende.

Jeg kender ikke så meget problemet, Sebastian er fint med men ikke i kategorien højt intelligent bare normal til godt begavet. Jeg tror der findes nogle foreninger hvor man kan få lidt hjælp og jeg er sikker på der er andre på nettet der også har nogle super intelligente børn som du vil kunne spare med.

Jeg kan godt forstå det kan være svært hvis ens barn virker anderledes også selvom det jo er positivt at hun er godt fremme i skoene, men iforhold til andre kan det selvfølgelig være vanskeligt hvis de ikke forstå og bare synes hun er lidt anderledes og tror i er ude på at prale. Jeg tror da også mange kan have svært ved at se hvad er problemet lige i at have et højt intelligent barn, det må jo være dejligt. ;) Men det kræver jo nok noget helt andet af jer og også fra Mila, da hun kan føle sig anderledes og måske ikke altid ved hvorfor og måske føler sig eller kan komme til at føle sig udenfor, da nogen måske ikke vil kunne forstå hende.

Jeg tror det er vitigt at støtte og anerkende hende også i at hun måske kan føle sig anderledes eller udenfor, men at hun er super dejlig og en rigtig god pige og også anerkende hende for hvem hun er som person og ikke "kun" hendes intelligens.

Det er glædeligt i har en sp der kan hjælpe jer så i kan hjælpe Mila på rette vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke I allerede kender til det, så er der mange, der har rigtig meget glæde af foreningen Gifted Children. Deres hjemmeside er her.

Eller så lyder det jo, som om I har fået rigtig godt styr på det med at stimulere hende :)

Og jeg ville aldrig opfatte det som bare pral - man har brug for at snakke om det, hvis ens barn har nogle anderledes behov, uanset hvad grunden er. Og jeg kender rigtig mange mennesker med højt begavede børn og også masser af mennesker, der selv engang har været højt begavede børn (jeg er medlem af Mensa, så der møder man jo nemt en del af den slags :)), så jeg ved godt, at det også kan være en udfordring - sommetider endda vældig svært for børnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hvor er det vildt at læse, sikke en dygtig lille pige i har :)

Når det er sagt, så er det altså bare super vigtigt at i stimulerer hende korrekt som i gør nu, og ja jeg mener der er foreninger hvor man kan få hjælp til den slags, det er bare så vigtigt at hun stimuleres, så hun ikke "keder" sig, og begynder at lave ballade.

Min skønne skønne nevø er også meget intelligent, og er IKKE blevet stimuleret korrekt som mindre, der har vi alle bare troet at han var "mærkelig" - han havde meget svært ved at få venner og omgå sig socialt, og når han kedede sig, så lavede han bare dårlig opmærksomhed.

Det er blevet rettet op nu, hvor han får udfordringer i matematiske ligninger og svære engelske børger og sådan.. og nu er han sku bare en dejlig vel stimuleret dreng, med masser af venner og ikke mindst, masser af viden.

ønsker al mulig vind i skoene til jer og jeres pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dygtig pige. Min bror har en pige meget ligende din og de har også bare støttet hende i de ting hun gerne ville udforske.... fx læste de biblen for hende som godnat læsning da hun var 5 år, da hun gerne ville læse den (og de er på ingen måde religiøse, men hun ville så gerne vide mere om gud).

Men forsæt du bare med at støt hende i hendes indlæring. Jeg ved at min bror og hans kone havde store bekymringer om hun ville kunne følges med hendes kammerater i "normal" skole, da hun var så langt foran, men heldigvis har hun haft gode lærer som hjulpet hende med ekstra opgaver, så hun ikke har "kedet" sig i alm skole og dermed har kunne være en del af kammeraterne stadig.

Held og lykke med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender et andet barn med samme gave, og de har haft stor gavn af Gifted children som Tauriel også nævner.

Det er ikke lutter lagkage selv om hun er dygtig, det bringer andre udfordringer og frustrationer end for andre, og det er måske det der kan være svært at forstå.

Men godt at jeres SP har været til hjælp og I nu kan stimulere Mila optimalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan godt huske hun har været godt fremme i skoene og det er da dejligt at i nu ved hvorfor og får de værktøjer til at guide hende den rigtige vej for det kræver helt sikkert arbejde fra jeres side at guide og hjælpe hende.

Jeg kender ikke så meget problemet, Sebastian er fint med men ikke i kategorien højt intelligent bare normal til godt begavet. Jeg tror der findes nogle foreninger hvor man kan få lidt hjælp og jeg er sikker på der er andre på nettet der også har nogle super intelligente børn som du vil kunne spare med.

Jeg kan godt forstå det kan være svært hvis ens barn virker anderledes også selvom det jo er positivt at hun er godt fremme i skoene, men iforhold til andre kan det selvfølgelig være vanskeligt hvis de ikke forstå og bare synes hun er lidt anderledes og tror i er ude på at prale. Jeg tror da også mange kan have svært ved at se hvad er problemet lige i at have et højt intelligent barn, det må jo være dejligt. ;) Men det kræver jo nok noget helt andet af jer og også fra Mila, da hun kan føle sig anderledes og måske ikke altid ved hvorfor og måske føler sig eller kan komme til at føle sig udenfor, da nogen måske ikke vil kunne forstå hende.

Jeg tror det er vitigt at støtte og anerkende hende også i at hun måske kan føle sig anderledes eller udenfor, men at hun er super dejlig og en rigtig god pige og også anerkende hende for hvem hun er som person og ikke "kun" hendes intelligens.

Det er glædeligt i har en sp der kan hjælpe jer så i kan hjælpe Mila på rette vej.

Det er nemlig vigtig vi støtter hende i alt. Hun har faktisk haft det meget svært i børehave, og vi har hver morgen måtte forberede hende på at hun skulle afsted. Hun gør sig selv "dummere" (og dermed ikke sagt at børn der ikke er intelligente er dumme, de er normale!!!!) for at passe ind, hvilket er et kæmpe træk for en pige på ikke engang 3. MEN i BH hjælper det bare ikke noget,hun er blevet udstødt fra start og har haft meget svært ved at falde til. De andre slår hende mm. Det er der blevet lavet om på og nu er pædagogerne over hende og hjælper hende. Hun har også fået flere venner dernede, men det er stadig hårdt!

Men så længe vi støtter hende går det okay!

Hvis ikke I allerede kender til det, så er der mange, der har rigtig meget glæde af foreningen Gifted Children. Deres hjemmeside er her.

Eller så lyder det jo, som om I har fået rigtig godt styr på det med at stimulere hende :)

Og jeg ville aldrig opfatte det som bare pral - man har brug for at snakke om det, hvis ens barn har nogle anderledes behov, uanset hvad grunden er. Og jeg kender rigtig mange mennesker med højt begavede børn og også masser af mennesker, der selv engang har været højt begavede børn (jeg er medlem af Mensa, så der møder man jo nemt en del af den slags :)), så jeg ved godt, at det også kan være en udfordring - sommetider endda vældig svært for børnene.

Vi er heller ikke i den ringe ende af skalaen, så hun må jo have intelligensen fra os ;)

Jeg har hørt om hjemmesiden, men jeg har idag meldt mig ind :)

Wow hvor er det vildt at læse, sikke en dygtig lille pige i har :)

Når det er sagt, så er det altså bare super vigtigt at i stimulerer hende korrekt som i gør nu, og ja jeg mener der er foreninger hvor man kan få hjælp til den slags, det er bare så vigtigt at hun stimuleres, så hun ikke "keder" sig, og begynder at lave ballade.

Min skønne skønne nevø er også meget intelligent, og er IKKE blevet stimuleret korrekt som mindre, der har vi alle bare troet at han var "mærkelig" - han havde meget svært ved at få venner og omgå sig socialt, og når han kedede sig, så lavede han bare dårlig opmærksomhed.

Det er blevet rettet op nu, hvor han får udfordringer i matematiske ligninger og svære engelske børger og sådan.. og nu er han sku bare en dejlig vel stimuleret dreng, med masser af venner og ikke mindst, masser af viden.

ønsker al mulig vind i skoene til jer og jeres pige :)

Det var ogsådet vi fik af vide i BH, altså at hun er mærkelig og asocial, men nu da pædagogerne har fået øje for at hun er intelligent så forsøger de bedst muligt at få hende til at passe ind der nede. De fandt ud af det efter et par uger hvor hun var den eneste, ud af 24 børn, der kunne stave sit navn. Der var ingen der kunne forbogstavet :) Det er jo vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dygtig pige. Min bror har en pige meget ligende din og de har også bare støttet hende i de ting hun gerne ville udforske.... fx læste de biblen for hende som godnat læsning da hun var 5 år, da hun gerne ville læse den (og de er på ingen måde religiøse, men hun ville så gerne vide mere om gud).

Men forsæt du bare med at støt hende i hendes indlæring. Jeg ved at min bror og hans kone havde store bekymringer om hun ville kunne følges med hendes kammerater i "normal" skole, da hun var så langt foran, men heldigvis har hun haft gode lærer som hjulpet hende med ekstra opgaver, så hun ikke har "kedet" sig i alm skole og dermed har kunne være en del af kammeraterne stadig.

Held og lykke med hende.

Tusind tak for dine dejligeord - ja vi vil også gerne fortsætte med indlæring, men meget mere via leg :) Vi frygter også det med kammerater især fordi hun har haft en svær opstart, men vi er også sikre på det nok skal komme selvom det måske tager længere tid!

Jeg kender et andet barn med samme gave, og de har haft stor gavn af Gifted children som Tauriel også nævner.

Det er ikke lutter lagkage selv om hun er dygtig, det bringer andre udfordringer og frustrationer end for andre, og det er måske det der kan være svært at forstå.

Men godt at jeres SP har været til hjælp og I nu kan stimulere Mila optimalt :)

Det er lige det med udfordringer og frustrationer folk ikke forstår - fordi hvad er der der af udfordinger i det???? JO, nu skal jeg sige dig det, de er bare ekstremt følsomme, og vi har ikke anet hvordan vi skulle håndtere det... Altså dette var ikke en opsang til dig :) Det var bare endnu en frustration ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min veninde har en datter som din

Hun er i dag knap 4 år - og det har klart givet dem nogle konflikter og bumb hen af vejen

Jehg vil anbefale dig at læse noget af Ole Kyed - og se denne hjemmeside KLIK OG her

Ole Kyed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde har en datter som din

Hun er i dag knap 4 år - og det har klart givet dem nogle konflikter og bumb hen af vejen

Jehg vil anbefale dig at læse noget af Ole Kyed - og se denne hjemmeside KLIK OG her

Ole Kyed

Hvor er du god - jeg har tilmelt mig "De intelligente børn"'s hjemmeside - eller forum, og har fået mange gode råd, men det er dejligt at læse vi ikke er alene!

Ole Kyed er blevet informeret om dette, og jeg skal snart have en samtale med ham! Frygter det en smule!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min venindes datetr på knap 4, kan stave, regne og kender bogstaverne og kan høre havd ordet starter med

Noget feks min egen 5½ årige IKKE kan endnu, da hun er helt alm begavet

Jeg ved at venindens datter er kommet tidligere i Børnehave, fordi DP ikke kunne stimulere hende og det dermed gav mamnge konflikter, men at de feks IKKE sætter hende tidligere i skole, forduí hun på det sociale og legemæssige område er udviklet som en normal 4 årige.

Så det er lidt af en balancegang at både få dem stimuleret nok så de ikke keder sig og anderkender deres intelligens, men også samtidig huske på at de - ofte - på de fleste andre områder KUN er den alder deres fødsels attest nu engang siger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

seje pige!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Tina

Jeg har på fornemmelsen, at jeg har en datter i samme båd som din :biglove

Konkluderer man, at hun er intelligent alene ud fra at betragte hende "in action" og ud fra forskellige "kasser", eller hvordan finder man frem til det?

De bedste ønsker til dig og Mila :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Tina

Jeg har på fornemmelsen, at jeg har en datter i samme båd som din :biglove

Konkluderer man, at hun er intelligent alene ud fra at betragte hende "in action" og ud fra forskellige "kasser", eller hvordan finder man frem til det?

De bedste ønsker til dig og Mila :kiss

Det er da mega fedt :) Jamen det var vores SP der konkluderede - og sagde blandt andet at fol og læger ofte mistænker dem at være ADHD børn. De kan ikke testes nu, men der er da forskellige hjemmesider du kan kigge på. Sender dig lige en PM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg synes, det er lidt svært at finde ud af, når man kun har et barn og ikke nogen at sammenligne med (ikke ment konkurrencemæssigt).

Min datter kunne pege på hoved, fødder, mave, næse, øjne m.v., da hun var 15 måneder, hun kunne lægge træpuslespil (dem med dyr m.v.) uden besvær, da hun var halvandet år, lægge geometriske puslespil, da hun var knap to - og nu er hun godt 2,5 år og lægger puslespil med op til 24 brikker. Jeg har videoer af hende på Facebook, som jeg lige har kigget igennem, da jeg helt havde glemt, hvornår det var - jeg kan ikke finde ud af at dele dem herinde - men hold kæft, hun var sød (det må man godt sige, om sit barn, ikke? :loveshower

Forleden tegnede hun pludselig denne tegning :biglove

11al738.jpg

Det er hende selv, far, mor, mormor, bedstefar og en mus, siger hun :D

Hun viser også empati og har masser af humor, som du skriver om Mila, mens jeg oplever, at andre jævnaldrene er mere fysiske og bulrer mere frem, end hun gør. Hun iagttager tit sine omgivelser, kan jeg se på hende, og hun suger mange indtryk til sig. Hendes vilje fejler så afgjort heller ikke noget - og der må gerne være "styr på tingene".

Nogle gange bliver jeg i tvivl, om hun virkelig er intelligent - eller om jeg bare gerne vil se hende som værende intelligent - giver jeg mening? Det var derfor, jeg spurgte nærmere ind til, hvordan I havde fået det "konstateret".

Nå, jeg ville ikke spamme din tråd med min egen lækkerbuks - blev bare lige inspireret til at skrive lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg synes, det er lidt svært at finde ud af, når man kun har et barn og ikke nogen at sammenligne med (ikke ment konkurrencemæssigt).

Min datter kunne pege på hoved, fødder, mave, næse, øjne m.v., da hun var 15 måneder, hun kunne lægge træpuslespil (dem med dyr m.v.) uden besvær, da hun var halvandet år, lægge geometriske puslespil, da hun var knap to - og nu er hun godt 2,5 år og lægger puslespil med op til 24 brikker. Jeg har videoer af hende på Facebook, som jeg lige har kigget igennem, da jeg helt havde glemt, hvornår det var - jeg kan ikke finde ud af at dele dem herinde - men hold kæft, hun var sød (det må man godt sige, om sit barn, ikke? :loveshower

Forleden tegnede hun pludselig denne tegning :biglove

11al738.jpg

Det er hende selv, far, mor, mormor, bedstefar og en mus, siger hun :D

Hun viser også empati og har masser af humor, som du skriver om Mila, mens jeg oplever, at andre jævnaldrene er mere fysiske og bulrer mere frem, end hun gør. Hun iagttager tit sine omgivelser, kan jeg se på hende, og hun suger mange indtryk til sig. Hendes vilje fejler så afgjort heller ikke noget - og der må gerne være "styr på tingene".

Nogle gange bliver jeg i tvivl, om hun virkelig er intelligent - eller om jeg bare gerne vil se hende som værende intelligent - giver jeg mening? Det var derfor, jeg spurgte nærmere ind til, hvordan I havde fået det "konstateret".

Nå, jeg ville ikke spamme din tråd med min egen lækkerbuks - blev bare lige inspireret til at skrive lidt :)

Åhhh altså - nu har jeg lige kigget videoerne, og din lille pige er da enormt begavet :loveshower Og så sød hun er, det er da helt vildt! Du må gerne sige hun er sød, og du må gerne spamme min tråd med hende. Det synes jeg er super dejligt! Det er skønt at møde andre i samme båd også så man kan drage erfaringer med - og jeg må lige høre hvor i har fundet det puslespil henne med cirkler, trekanter og firkanter. Mila kunne alle former inden hun blev 2 også, og farverne. Og jeg har lige så lige fundet en tegning hun har tegnet som var noget hun tegnede meget en overgang:

123vdkw.jpg

Der er mange spøgelser, med øjne og mund, et par babyer og en sol :) Hun var 2 år og 3 måneder da hun lavede denne!

Dine videoer og det du beskriver er ligesom med Mila, det er total flashback.

Det du skriver med du selv bliver i tvivl om hun er intelligent, kender jeg alt alt for godt. For siden vi har "fundet ud af det" altså at hun er meget længere fremme end andre så begynder jeg selv at tvivleog tænke mon det er noget vi gerne selv vil have hende til at være, så det kan jeg sagtenssætte mig ind i!!!

Der er mange aspekter i det, for det første er der ikke noget hjælp at hente, men der er mange sider som man kan få hjælp fra. Det er enormt vigtigt at have en god dialog med vuggestue/dagpleje/børnehave omkring disse ting, også så de er opmærksomme på hende.

Åhhh sender din en PM med de hjemme sider nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw hvor er det SPÆNDENDE!! Godt i har fundet ud af det nu, dunk dig ikke i hovedet med det andet, i har gjort alt i formåede og ellers passet og plejet hende på bedste måde :) Hvor er det VILDT!!

Nej der er vel ingen herinde der vil opfatte det som pral?! :( Det er jo sådan det ER og det er jo ikke kun fedt men giver også nogle bump fordi mange er så uvidende omkring det. Men godt nogle kunne give dig nogle links her i tråden :)

Kæmpe krammer og pøj pøj ind i en sindssygt spændende fremtid med Mila! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun bare dygtig, og hvor er det dog dejligt at I har fundet ud af at hun har brug for mere stimulation :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge dig i, at det er frustrerende at mange ikke ser det som "hårdt" at have et intelligent barn. Også at man i starten ikke selv rigtigt tror det. Min nevø som nu er 13 er ét af de børn. I vuggestuen mente pædagoger han havde asberger-syndrom osv. da han var meget anderledes og asocial. Mine forældre og mig og min kæreste mente ret tidligt han var intelligent, mens moren (min søster) var meget i tvivl, men da han var 7 blev han testet af Ole Kyed... og ja, han havde en højere IQ end gennemsnittet (har haft glæde af Giftet children)

Ville egentligt bare sige at han har haft det fint nok i folkeskolen, men han er bare anderledes tænkende og det gør at han føler sig enormt alene trods dét at han har venner. Der er mange ting som har været svært med ham pga. intelligensen.

Vi har faktisk en del i min familie der er medlem af mensa (min far, nevø, 2 farbrødre, 2 fætre) og har selv en dreng på 3 som har mange af de træk der taler for intelligensen. Min pige på 2 år + 1mdr tæller til 16 (ikke remse, men tæller ting), har længe kunne alle farver og former, er rimelig god til at bruge mus til computerspil osv. men mangler den enorme empati (altså hun har empati, men ikke i samme grad som min dreng, som er meget følsom), så du er ikke alene med tanker om man nu bare forestiller sig at ens barn er intelligent, og om andre synes man praler osv.

Ved egentligt ikke helt hvad jeg ville med indlægget, men måske bare sige at du ikke af mig bliver betragtet som pralende, og ved fra min nevø hvor mange svære situationer både med omgangskreds, men også hjemme man kan have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du da bare være stolt af ...

Og man kan vel ikke andet end at misunde dig en smule ;)

Kan godt forstå du har været frustreret over du ikke vidste hvad der var galt...

Men det da dejligt i nu ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt underligt, at det af nogle mennesker bliver betragtet som pral. Jeg synes ikke det er pral.

Jeg håber i tager kontakt til grupper, hvor der er børn med samme behov som jeres lille pige.

Jeg håber i tager kontakt til nogle af disse grupper, hvor børn kan mødes, der har denne gave og udfordring med sig i tilværelsen.

Så hun kan få noget socialt modspil fra alderssvarende børn med samme gavve og udfordring.

For det er svært at få det sociale samspil som ekstra intelligent barn i barndommen, hvor man oftest er delt op i aldersgrupper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes din tråd er super spændende at læse, og jeg betragter det slet ikke som pral. :)

Men hvor er det godt, at I nu har fundet ud af, hvordan I kan stimulere og hjælpe hende bedst muligt. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER