Guest

Mad under fødslen?

19 indlæg i dette emne

Manden og jeg har fået anbefalet at have lidt mad med til under fødslen. Ikke kun decideret mad, men også nogen hapser der kan være med til at give noget energi hvis fødslen trækker ud. Jeg har lidt overvejet forskellige ting men enten er det ikke noget der umiddelbart lige kan holde sig ellers er det ikke særligt sundt.

Havde I noget med? Hvad havde I med? Fik I evt. noget på hospitalet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:super tråd. Her vil jeg også lige følge lidt med :)

Selv havde jeg tænkt på at tage en eller anden form for energibar med. Vitalis fx. hvis du kender dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frugt, chokolade, rosiner og figenstænger er umiddelbart det der falder mig ind :)

Og så kunne jeg forestille mig, at vi vil satse på at have nogen hjemmelavede boller med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg har fået anbefalet at have lidt mad med til under fødslen. Ikke kun decideret mad, men også nogen hapser der kan være med til at give noget energi hvis fødslen trækker ud. Jeg har lidt overvejet forskellige ting men enten er det ikke noget der umiddelbart lige kan holde sig ellers er det ikke særligt sundt.

Havde I noget med? Hvad havde I med? Fik I evt. noget på hospitalet?

Vi fik at vide, at de kun tilbyder ristet toast undervejs i fødslen, og det er ganske rigtigt. Så vi havde købt nogle snickers, digestive kiks og sodavand - det var guld værd, specielt for manden, som jo blot støttede mig undervejs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg godt nok slet ikke tænkt på.. tak fordi du har startet tråden :)

Tror også jeg vil tage frugt, kiks og drikkelse med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lidt kiks, chokolade og frugt med.

Men nåede ikke noget som helst af det ikke engang noget at drikke under min fødsel :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke noget med, og jeg skulle heller ikke under nogle omstændigheder have noget at spise under vejs. Men Morten spiste et par sandwich og jeg fik danskvand med citrus, da det var det jeg synes var bedst lige der.

Efter fødslen fik jeg et par skiver franskbrød og en bolle. Men spiste ikke fra 06 til efter 18...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik intet hverken under eller efter på sygehuset (gik i aktiv fødsel kl 16 og var først oppe på stuen kl 23. fik først noget til morgenmad dagen efter), så var glad for vi selv havde taget noget med.

Vi havde:

Frugt (æble/pære/mandariner)

Kiks (tuc/digestive/chokolade)

Kiks med æble/rosin

Chokolade

Og et stykke krydderkage

Jeg havde rigeligt med, og det var jeg rigtig glad for, for vi var indlagt i 5 dage og så var det rart lige at have en kiks osv. udenfor spisetiderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tråd :mam

Jeg havde også tænkt på myslibarer og små juicepakker eller sådan noget...

Men I har ret...manden har nok brug for lidt mere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde chokolade og kiks med. Jeg fik kun spist en Mars-bar, men den var virkelig guld værd, for jeg var så udmattet på det tidspunkt, og jeg havde slet ikke tænkt over at få noget at spise. Sygehuset kunne vist tilbyde nogle kiks, men jeg ville hellere have chokolade, for jeg var vildt tørstig hele tiden, og så var det trods alt lidt mere behageligt end tørre kiks. Jeg fik vand og saftevand, som var sygehusets.

Og nu du skriver, at de ting, I har tænkt på enten ikke kan holde sig eller ikke er særlig sunde - jeg ville helt ærligt ikke gå spor op i, om det var sundt (ja, det gjorde jeg jo så heller ikke :)). Det er en fødsel, en enorm kraftanstrengelse; de vigtige er, at du får lidt hurtig energi, hvis du har brug for det, ikke om du får noget, der ellers er særligt sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kiks, mandariner og chokolae med. Min mand spiste lidt chokolade, jeg drak kun lidt vand (og kastede det op igen) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang havde vi cola, kiks og chokolade med, men vi fik ikke spist noget af det. Det sidste jeg tænkte på var mad ;) Da jeg havde født kom de ind med ristet brød og saftevand, det var kl. 2.30 og natten.

2. gang havde vi ikke noget med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mad med? Det har jeg aldrig hørt om. Da jeg fødte på Skejby i 2007, havde jeg lavet en kuffert til manden med lidt lækkerier i, som han kunne muntre sig med, mens jeg havde veer (chokolade, ørepropper og et "undskyld-fordi-jeg-sikkert-bander-af-dig-under-fødslen-brev"

Han nippede lidt til chokoladen, men det tog også kun omkring seks timer fra vi ankom, til banditten var født.

Jeg tror ikke, at du skal tænke på det store til dig selv - måske chokolade. Jeg drak lidt saftevand undervejs, men når først veerne bider, er mad simpelthen det sidste, du tænker på.

(Og manden kan vel smutte ned efter en sandwich i kiosken, hvis han trænger :rolleyes )

Og man får mad efter fødslen - og servietter i lyserød eller blå alt efter kønnet på junior. Det synes jeg er så sødt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde et par sandwich med til manden (som jeg insisterede på at smørre inden vi tog afsted - han mente bestemt ikke, at han havde brug for noget, men han blev selvfølgelig sulten!)

Desuden et par muffins og kokosmakroner fra hjemmebags-stakken i fryseren og nogle myslibarer.

Jeg fik nul og niks under fødslen. Nu havde jeg kastet op i mange, mange måneder, og det var heller ikke anderledes under fødslen.

Men bagefter (ved 01.30 tiden - Adam er født kl 23) fik vi toast og rugbrød på en bakke med marmelade, smør og ost samt som det nævnes lyseblå servietter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft lidt kiks, frugt, slik og cola med og det har mest været til dagene efter fødslen.

I dagtimerne havde kiosken åben så manden kunne gå derned og spise og om natten - tjae... han spiser jo heller ikke om natten herhjemme så der kunne han klare sig uden :)

For mit eget vedkommende havde jeg på intet tidspunkt lyst til mad under selve fødslen.

(og de to sidste var PKS'ere, så der havde vi kun slik og cola med ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

havde intet medd, har aldrig hørt om at have noget med, men begge gange blev der disket en masse op til mig, og anden gang var der også blevet lavet lidt til min mor og Mick :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mad med? Det har jeg aldrig hørt om. Da jeg fødte på Skejby i 2007, havde jeg lavet en kuffert til manden med lidt lækkerier i, som han kunne muntre sig med, mens jeg havde veer (chokolade, ørepropper og et "undskyld-fordi-jeg-sikkert-bander-af-dig-under-fødslen-brev"

Han nippede lidt til chokoladen, men det tog også kun omkring seks timer fra vi ankom, til banditten var født.

Jeg tror ikke, at du skal tænke på det store til dig selv - måske chokolade. Jeg drak lidt saftevand undervejs, men når først veerne bider, er mad simpelthen det sidste, du tænker på.

(Og manden kan vel smutte ned efter en sandwich i kiosken, hvis han trænger :rolleyes )

Og man får mad efter fødslen - og servietter i lyserød eller blå alt efter kønnet på junior. Det synes jeg er så sødt :7himmel

Det var måske også en lidt misvisende overskrift. Det var ikke decideret mad jeg tænkte på, men lidt hapser til under fødslen :)

Jeg har købt lidt chokolade, kiks, nogen müslibarer og sodavand som vi tager med :) Så må vi se hvor meget jeg spiser og hvor meget far spiser, men om ikke andet så har vi lidt hygge til de 2 dage vi skal ligge på hospitalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke mad med på sygehuset og tror heller ikke der var nogen af os der tænkte på mad og sult i de timer fødslen varede... Manden havde lige spist hjemmefra og jeg havde absolut ikke lyst til noget.. :puke :)

Efter fødslen fik vi lidt ristet brød med smør og marmelade og saftevand.. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde ikke noget med.

vi kom ind kl. 10 om morgen og Frida er først født kl 18:01 sp vi var heldige at der var køleskabe ude på gangen med sandwich og frugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER