Guest

Hvad bruger I på mad?

38 indlæg i dette emne

Selvom det er lidt "pinligt" at indrømme når jeg er økonom, så har jeg egentlig ikke rigtig det store overblik over vores økonomi i øjeblikket og det vil jeg gerne til at have. I forbindelse med det overvejer jeg at få lavet en madkonto, som skal bruges til at dække mad, personligpleje og husholdningsartikler. Men spørgsmålet er så hvor meget vi skal sætte over på den.

I øjeblikket er vi to voksne, men om ikke så længe kommer der en lille til som f.eks. også skal have nogen bleer.

- Hvor meget bruger du/I på mad mv. om måneden?

- Hvor mange er du/I i hustanden?

Jeg kan ikke huske om emnet har været oppe og vende før, men nu spørger jeg alligevel, da det i hvert fald er noget tid siden sidst. Håber I har lyst til at svare alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, vi er to voksne uden børn og vi overfører hver 2500kr/måned til en fælleskonto - men den bliver også brugt til diesel, hvis vi køber mad udefra og ting til hjemmet => alt hvad vi begge skal være med til at betale som ikke kører over PBS. (dog ikke gaver, da vi har den aftale, at han betaler til sin familie og jeg til min)

Vi startede med et noget lavere beløb, men har så tilrettet det hen ad vejen. Noget siger mig det kommer til at stige kraftigt, nu når lillepigen melder sin ankomst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 2 voksne, 2 børn og så er der 4 dagplejebørn. Jeg handler hver uge for et sted mellem 900-1100 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, vi er to voksne uden børn og vi overfører hver 2500kr/måned til en fælleskonto - men den bliver også brugt til diesel, hvis vi køber mad udefra og ting til hjemmet => alt hvad vi begge skal være med til at betale som ikke kører over PBS. (dog ikke gaver, da vi har den aftale, at han betaler til sin familie og jeg til min)

Vi startede med et noget lavere beløb, men har så tilrettet det hen ad vejen. Noget siger mig det kommer til at stige kraftigt, nu når lillepigen melder sin ankomst!

Nøjagtig det samme hos os :)

5.000 kr. hver måned og den dækker også transport. Godt nok cykler vi mest, men ind imellem køber vi da et klippekort eller tager på besøg hos familien ;)

Det dækker ofte også et enkelt café/bio-besøg eller lignende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er 2 voksne og 3 børn hvor den ene stadig er blebarn. vi sætter 5000kr ind på madkontoen hver mdr

de skal dække mad og husholding

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 2 voksne og 2 børn og jeg handler ind for 500-650 kr. pr. uge incl. bleer til en 2 årig.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overfører ca. 7000 til en "mad-konto", som dog også inder holder gaver, buskort, andre ting til hjemmet, biografture, cafe-besøg og tøj til Luca.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 6-7000 på mad/husholdning hver måned, det dækker ikke gaver/cafe, bio, restaurant, osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 2 voksne 3 børn hvoraf 2 af dem er blebørn og 1 hund. Og vi sætter 5000 ind på en madkonto hver månede.

Det skal dække alt til os.

Vi er først lige begyndt på det, så vi skal lige vænne os til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er to voksne et barn og vi bruger ca 4000 kr pr mdr når nummer to kommer regner jeg med 500 mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fast 5000 til ALT pr måned indsat på madkontoen (også sjov og spas)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er 2 voksne og bruger mellem 2500 og 3000 kr på mad/husholdning pr måned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 6-7000 på mad/husholdning hver måned, det dækker ikke gaver/cafe, bio, restaurant, osv :)

Det gør vi også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, vi er to voksne uden børn og vi overfører hver 2500kr/måned til en fælleskonto - men den bliver også brugt til diesel, hvis vi køber mad udefra og ting til hjemmet => alt hvad vi begge skal være med til at betale som ikke kører over PBS. (dog ikke gaver, da vi har den aftale, at han betaler til sin familie og jeg til min)

Vi startede med et noget lavere beløb, men har så tilrettet det hen ad vejen. Noget siger mig det kommer til at stige kraftigt, nu når lillepigen melder sin ankomst!

:ditto - dog inkl. gaver til familie/venner også, af og til cafébesøg mv.

Vi skal have kigget på, om beløbet ikke skal sættes op, nu der skal købes bleer og tøj løbende til lillepigen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 2 voksne og 2 børn og jeg handler ind for 500-650 kr. pr. uge incl. bleer til en 2 årig.

Kram

Rikke

Hold da op, det er imponerende lavt! Det er sjældent, at vi handler for så lidt og vi er (indtil videre) kun 2 voksne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ca. 3500-4000,- pr. måned til mad, husholdning, bleer, dyrefoder, buskort o.s.v.

Vi er 4 i husstanden (mig og 3 børn)

Jeg handler 90% af mine varer hos nemlig.com og får dem leveret.

I starten af måneden går jeg ind og bestiller leveringerne til hele måneden. Fks. har jeg fået varer hver fredag sidste måned.

Så er det kun ganske lidt jeg selv skal handle.

Priserne hos nemlig.com er som Kvickly/Føtex, men kan ikke slå Aldi/Lidl og lign.

Til gengæld sparer man utrolig mange penge på impulskøb :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ca. 35000-40000,- pr. måned til mad, husholdning, bleer, dyrefoder, buskort o.s.v.

Vi er 4 i husstanden (mig og 3 børn)

Jeg handler 90% af mine varer hos nemlig.com og får dem leveret.

I starten af måneden går jeg ind og bestiller leveringerne til hele måneden. Fks. har jeg fået varer hver fredag sidste måned.

Så er det kun ganske lidt jeg selv skal handle.

Priserne hos nemlig.com er som Kvickly/Føtex, men kan ikke slå Aldi/Lidl og lign.

Til gengæld sparer man utrolig mange penge på impulskøb :whistling

35000-40000 :o lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hæver 1500 hver uge, og det er så til mad, husholdning, bleer, fritid og gaver. Når vi hæver de 1500 er vi sikre på at vi ikke bruger for meget, og Dankortet bliver hjemme.... Er posen tom for tidligt er det bare ærgerligt, så må vi leve af havregryn resten af ugen :D

Men det passer som regel, og ofte er der lidt til overs, som vi så gemmer i en krukke til hyggeture, eller større ting...

Vi handler stort ind i fakta hver søndag, og der kommer vi af med mellem 400 og 500 pr. gang til ugens mad.

Det fungerer super godt herhjemme :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ca. 35000-40000,- pr. måned til mad, husholdning, bleer, dyrefoder, buskort o.s.v.

Vi er 4 i husstanden (mig og 3 børn)

Jeg handler 90% af mine varer hos nemlig.com og får dem leveret.

I starten af måneden går jeg ind og bestiller leveringerne til hele måneden. Fks. har jeg fået varer hver fredag sidste måned.

Så er det kun ganske lidt jeg selv skal handle.

Priserne hos nemlig.com er som Kvickly/Føtex, men kan ikke slå Aldi/Lidl og lign.

Til gengæld sparer man utrolig mange penge på impulskøb :whistling

35000-40000 :o lol

:lol :lol :lol

Der skulle selvfølgelig have stået 3500-4000 :D

Har rettet det :)

Men det ville da ikke være dårligt at have råd til at bruge 30-40000 :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indput :)

Vi har snakket om at overføre 5000 kr. om måneden til mad, husholdning, personlig pleje, junk-food og lign. Jeg foreslog manden 4000 kr. men det synes han var for lidt, så nu prøver vi 5000 kr. i stedet. Vi kan jo altid sætte ned eller bare betragte det som en ekstra opsparing :)

Det bør helt sikkert kunne række og det skal det kunne! Jeg kan se at flere herinde bruger væsentlig mindre, så det skal nok løbe rundt.

Derudover vil vi overføre penge til benzin og gaver ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ca. 7.000 DKK om måneden på mad og hvad man ellers køber i et supermarked.

Vi er 2 voksne + Leo

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 2 voksne og 2 børn og skal nu lære at leve for 5000 kr alt inklusiv - mad, tøj, fornøjelser, hund, ALLES....synes lige det er en udfordring oveni hatten....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt :respekt til jer der kan handle for så lidt...

vi er to voksne og to børn på 2 og 6 år

vi havde et madbudget på 4000.. til mad, husholdning, take away, restaurant m.m.

men jeg kan simpelthen ikke få det til at løbe rundt.. (jeg handler i rema/fakta) så vi har sat det op til 5000 kr

jeg kan ikke gøre det billigere desværre... så jer der gør det billigere... svesken på disken.. hvordan gør i? :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når vi har handlet ind til os selv og vores 6 katte (+ 4 killinger og snart flere) plus vores store hund, så har vi brugt ca. 1800,-

vi sætter dog 2500,- over på husholdningskontoen hver måned for at ha' til impulskøb, take out og "pludseligt mangel" og vi er to voksne udover dyrene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sidste år har vi købt ind efter madplan en gang om ugen + en enkelt dag med frisk brød og grønt. Jeg havde 4-5 dagplejebørn hver dag indtil en måned siden og vi lever ikke kedeligt, men jeg handler ind for ca 4000 kr.

Er i øvrigt 2 voksne + 2 børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER