babyboy

så frustreret - regler efter vandafgang?

16 indlæg i dette emne

Nogle der ved hvad reglen er hvis der absolut intet er sket, to døgn efter vandafgang? Er så frustreret over de forskellige jordemødre .. søger så mange svar, som muligt .. og hurtigt ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

RIng til din FG og sig du er meget bekymret og nervøs og gerne vil tjekkes.

Ud over det fysiske ved at der har været vandafgang for så lang tid siden SKAL de reagere på det psykiske pres du er under ift. at du ikke ved hvad der sker / forskellige svar hver gang du spørger mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men blev sat i gang mandag, og vandet gik i nat .. er der hver dag .. og syns bare ik det kan være rigtigt at de ik gir ordentlige informationer, man aner ik hvad man kan regne med .. syns bare jeg har haft hørt at efter to døgn, så skal der altså ske noget, men nej siger den ene, det lige meget ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at grunden til det er at der kan komme en infiktion i understellet efter 24 timer fra vandet er gået. Men hæng mig ikke op på det med det er hvad jeg har hørt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at grunden til det er at der kan komme en infiktion i understellet efter 24 timer fra vandet er gået. Men hæng mig ikke op på det med det er hvad jeg har hørt

Det er også hvad jeg har hørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også hvad jeg har hørt.

Også mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik stikpiller (og penicillin) i 5 dage før fødslen gik i gang... Det var SYGT hårdt, for fik forskellige beskeder hver eneste gang jeg var til tjek af de forskellige jordemødre!

Den første sagde... Når du kommer i morgen, kommer du ikke hjem før du har født...

På 3. dagen sagde en 'flink jordemoder'... Nåååårh, der kan sagtens gå op til en uge inden der sker noget, det har vi set før... Der gav jeg op :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber der er sket noget nu :)

Men jeg fik også at vide på hospitalet da jeg blev sat i gang at de ikke ser der går mere end 24 timer fra vandafgang til fødsel, så kan slet ikke forstå der skal gå 48 timer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik fra tirsdag til fredag, men det var også kun fordi min far begyndte at brokke sig fordi jeg havde så mange smerter at jeg ik ku røre mig .. så fik jeg kejsersnit ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber der er sket noget nu :)

Men jeg fik også at vide på hospitalet da jeg blev sat i gang at de ikke ser der går mere end 24 timer fra vandafgang til fødsel, så kan slet ikke forstå der skal gå 48 timer..

Uha, jeg måtte gå fra tirsdag til lørdag med vandafgang med Magnus. Og eneste grund til det blev AKS, var fordi jeg havde fået en infektion og Magnus' puls blev ved med at ligge på 177, hvilket er ret meget over grænsen. Hvis han havde haft det fint, og der ikke havde været underlivsbetændelse hos mig, havde jeg fået lov at gå til PKS om mandagen, dvs. knap en uge med vandafgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På ouh VIL de have at man kontakter fg når vandet går og ofte ser de gerne at man har født indenfor et døgn efter vandafgang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Hvidovre har jeg også fået at vide at jeg skal kontakte dem med det samme hvis der er vandafgang og så skal man ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er vildt der er så meget forskel fra sygehus til sygehus..

ALtså jeg ved godt Magnus også var præmatur, og hver dag i livmoderen var et plus. Men omvendt, der er ret stor chance for infektion når vandet er gået, og netop præmature har jo et noget dårligere immunforsvar :( Jeg synes det er lidt noget "gris" for at sige det på den pæne måde, at jeg har fået lov at gå så lang tid med både Emma og Magnus, med vandafgang...Men det kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved. Undrer mig bare ret meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På ouh VIL de have at man kontakter fg når vandet går og ofte ser de gerne at man har født indenfor et døgn efter vandafgang!

Jeg kan se tråden er lidt gammel, men vil lige kommentere denne kommentar :)

Mit vand gik en onsdag morgen og jeg ringede til OUH. Jeg kom ind til tjek osv osv...

Jeg fødte først fredag aften. Så der gik altså 2,5 døgn.

Så ved mig, så de ikke at fødslen skulle være sket inden et døgn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik min datter gik vandet natten til fredag kl. 2 og jeg fødte først søndag aften kl . 18.51.. Har en sund og velskabt pige.. Tror på de tjekker så meget op på en at de har nogle gode vurderinger ifht. risikoen.. Og det er vel bare forskelligt fra person til person..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min ældste gik mit vand kl 16 om eftermiddagen. Vi tog på FG til tjek, og de sagde,at hvis jeg ikke fik veer/fødte inden, så skulle jeg komme tilbage kl. 9.00 næste morgen hvor jeg ville blive sat i gang. :)

Det var på Hjørring sygehus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER