Nitzen1987

Når manden tager dig for givet...

29 indlæg i dette emne

Min mand og jeg røg ud i et skænderi i går aftes :( Skænderiet omhandlede, at jeg ikke havde vasket mandens arbejdsskjorter... Jeg vaskede alt vores og hans børns tøj i lørdags, så vi kunne tørre det udenfor, da vi var oppe hos mine forældre lørdag eftermiddag efter at manden fik fri kl. 14. Tidligere har han brokket sig over, at jeg vaskede han arbejdsskjorter forkert, fordi jeg også vasker hvide bluser og hvidt undertøj sammen med, hvilket han ikke vil have. Allerede dengang sagde jeg at det var bedre, at han selv vaskede sine skjorter, når jeg tilsyneladende ikke kunne gøre det godt nok... Hvilket jeg pointerede over for ham i går og så sagde jeg, at han som minimum kunne have spurgt mig efter om jeg ville være sød at vaske hans arbejdsskjorter, men det mente han ikke at han skulle, da han nænvte det forrige mandag og jeg burde give ham en undskyldning fordi jeg har lavet fejl : <_< (jeg er glemsom ja!) For at gøre en lang historie kort endte det med at manden sagde at han fremover ville vaske sit og børnenes tøj selv og så kunne jeg selv vaske mit! Fint!!! Hvorefter jeg gik i seng kl. 21.15. Sur, ked af det, skuffet og med en følelse af, at jeg blev taget for givet....

(Det skal lige siges at manden stadig har en enkelt ren arbejdsskjorte tilbage, som han skal have på i dag og han har fri i morgen, så jeg har booket vasketid til kl. 11 i dag, så han kan få vasket sine arbejdsskjorter, så de er rene når han skal bruge dem ondag og torsdag)

Øv øv øv.... Er stadig sur og ked af det og jeg har nok en tendens til at bære nag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøj, hvor var jeg dog også bare blevet mobset- ikke bare pigesur, men rigtig mobset <_<

Hvis de ikke er vasket godt nok, eller til den tid som han ønsker, må han *andme selv vaske de skjorter!! :sm

Herhjemme er det primært manden der står for vasketøjet, men der er nogle af Isabellas ting, som han ikke er god til at vaske (rene uldprodukter og lignende) Jeg har sagt det til ham, og så vasker jeg bare selv de ting. Hellere vaske det selv, end at det går i stykker. Men jeg kunne ikke drømme om at blive sur over, at han havde forsøgt sig ;) Det er nøjagtig det samme, hvis jeg har lavet noget mad der ikke falder i smag (sker nu meget sjældent) eller hvis det er noget de andre ikke lige har lyst ti- jamen så er de skam hjertelig velkomne til selv at lave maden!! Her brokker man sig ikke over de ting der bliver gjort- hvis det ikke er godt nok, må man selv gøre det.

Jeg er ellers et meget /synes jeg selv) tolerant menneske, men lige præcis sådan noget dér, bliver jeg fuldstændig tosset over :numse

Hvis det var mig, ville jeg gøre det klart for min mand, at hvis han ikke er tilfreds, må han selv klare skjorterne, og hvis han alligevel er i gang med at vaske, bedes han vaske dit sammen med det- det andet er sg for barnligt (ja, undskyld mig men det er det altså i mine øjne- at vaske hver for sig...)

Og hvis han endelig har noget han gerne vil have vasket til et bestemt tidspunkt, kan han bede pænt om det :rolleyes

:kram til dig. Kan godt forstå du er både sur og ked :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var godt nok blevet tosset :angry Min mand skulle bare lige prøve på, at stille sig op på den måde - jeg VIL bestemt IKKE tages for givet på den måde - eller på nogen anden måde :gal Han kunne få valget mellem at vaske tøj selv, flytte på hotel eller finde én der vil gøre som han vil!! Som sagt jeg ville bive tosset ;) Kommer han og spørger om jeg ikke vil vaske noget tøj fordi han mangler, og jeg går sygemeldt, jamen det vil jeg selvfølgelig gerne :) Men jeg vil spørges fandme ikke skældes ud :gal

Puh kan da blive helt gal på dine vegne :kram2

Håber manden indser, at han har dummet sig og kommer med en ordentlig undskyldning :kram En masse kram til dig herfra :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blink :blink :blink :blink

Jeg er målløs over at han tér sig sådan! Vi lever ikke længere i 1950'erne!

Han kan da bare vaske sine skjorter selv, eller sende dem på vaskeri. Den behandling skal du da ikke finde dig i!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også stadig sur og ked af det efter en diskussion i går - og lidt af det samme.

Tidligere har vi diskuteret de stores lommepenge og kom dengang frem til at jeg skulle blande mig uden om, så skulle han nok klare det.

I går spurgte jeg ham om han havde givet dem lommepenge for marts og om han havde givet Xander og Linus. Han havde ikke givet nogle af dem noget (hæ hæ - jeg SAGDE jo at han ikke ville kunne huske det ;) Og nej - det sagde jeg ikke i går, men jeg ved vi begge tænkte det).

Han sagde at han bare skulle have lavet en fast overførsel til P, til hendes tøjhævekort.

Når børnepengene kommer i denne måned starter hun nemlig med at få tøjpenge og skal selv købe tøj, spare op og administrere.

Jeg har sagt at jeg gerne vil tage med hende ud og købe tøj, hjælpe og vejlede (dvs. huske hende på at spare op til vintertøjet og ikke bruge alle pengene med det samme).

Jeg sagde at hvis hendes lommepenge (som hun må bruge på hvad hun vil) bliver puttet på samme kort som tøjpengene så vil hun få meget svært ved at finde ud af hvor mange hun har brugt på tøj og hvor mange hun har brugt på slik - og vil måske komme til at bruge for meget på slik.

Derudover er det svært at spare op når hun ikke ved om de penge der står på kortet er til tøj eller til fornøjelser.

Manden kunne ikke se noget problem og jeg sagde at så længe hun (og jeg) ikke ved hvor mange penge hun har til tøj, så vil jeg ikke være ansvarlig for at hjælpe hende. Hvis jeg skal kunne rådgive og vejlede skal jeg også have nogle facts at gøre det ud fra.

Og så blev manden tosset og sagde at hvis Pernille spurgte om jeg ville hjælpe så havde jeg bare at sige ja!!!!

Og så blev jeg tosset over at han skal bestemme hvad jeg skal og ikke skal (og så er det lige meget om Pernille er bonusbarn eller ej - jeg var også blevet tosset hvis det var vores fælles børn).

Især når jeg nu har sagt at jeg ikke vil gå med til de regler han har lavet.

Så han har også bare taget mig for givet :( Jeg skal sørge for at hjælpe Pernille ud fra nogle regler han har lavet som jeg ikke synes er fair for hverken Pernille eller mig.

Pernille hørte desværre diskussionen og ud over hun overværede den, så kunne hun også høre at vi diskuterede pga. hende og derudover går det ud over vores tøseture fremover, hvor vi ikke kan købe tøj mv. for lige nu er det meget sort / hvidt. Enten tager jeg hele ansvaret ud fra hans regler (ikke en løsning) eller også så må Pernille klare sig selv evt. med mandens hjælp (hvor meget det nu end kan blive?).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville som de andre blive stik idiot og hvis han mangler skjorter kan han da bare vaske dem selv :angry :angry :angry

Her hjemme er det oftest mig der vasker, men jeg har aldrig hørt min mand nævne jeg skal vaske hans arbejdstøj.. Hvis det skulle ske at tøjkurven er så fyldt at jeg ikke ser han mangler skjorter og bluser, jamen så vasker han dem da bare selv..

Vores vasketøjskurv er næsten altid tom, da jeg hader vasketøj, så bruger meget tid på tøjvask.. Men hvis jeg har en travl periode med opgave eller andet og jeg beder ham vaske tøj er der ingen problemer der..

Din mand kan ikke være sin opførsel bekendt og jeg kan i den grad godt forstå du blev ked af det og frustreret over hans opførsel..

:kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej da? Jeg sidder altså med min mund helt og aldeles åben - det der forekommer bare ikke (og jo, det gør det jo så!)

Min mand skulle bare en gang udstikke en ordre om hvordan og hvornår jeg skulle vaske hans tøj... Eller, rettere... Det har han prøvet en gang, det gør han ikke mere :)

Vi lever da et ligeværdigt liv, hvor vi hver især tager ansvar (men der er ikke nogle ting der er 100% mit ansvar af de daglige pligter!) og det mindste man kan er at respektere hinanden! Håber du får fortalt ham at du gerne vil respekteres og påskønnes - i stedet for at blive taget for givet! Jeg synes det er fint han vasker sit eget tøj fra nu... Hvor er det dejligt for ham at han kan, og så kan man jo kun håbe han husker ikke at tage sig selv for givet... OG skælde sig selv ud den dag der smutter en rød strømpe sammen med hvid vasken! ( for han er vel også 'kun' et menneske?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er manden gået ned for at vaske sine skjorter. Han skal først møde kl. 14 i dag... Vi har ikke talt ret meget her til morgen, men han fortalte mig da at han ike gad at jeg skulle gå rundt som en gimpe og blive ved med at være sur for sådan én gad han ikke at bo sammen med :gal og så fortalte han mig at han ikke synes om at blive kaldt en idiot (Ja det kaldte jeg ham i går!)!!! Jeg sidder så nu og skal forsøge at arbejde med mit bachelorprojekt, men har bare svært ved at samle mig om det :( Har flere gange vendt i tankerne om jeg skal pakke en taske med tøj, bærbar og de bøger jeg skal bruge og så tage bussen op til mine forældre og være der et par dage, men det er da også for fejt at rende hjem til sine forældre så snart at man møder modgang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er manden gået ned for at vaske sine skjorter. Han skal først møde kl. 14 i dag... Vi har ikke talt ret meget her til morgen, men han fortalte mig da at han ike gad at jeg skulle gå rundt som en gimpe og blive ved med at være sur for sådan én gad han ikke at bo sammen med :gal og så fortalte han mig at han ikke synes om at blive kaldt en idiot (Ja det kaldte jeg ham i går!)!!! Jeg sidder så nu og skal forsøge at arbejde med mit bachelorprojekt, men har bare svært ved at samle mig om det :( Har flere gange vendt i tankerne om jeg skal pakke en taske med tøj, bærbar og de bøger jeg skal bruge og så tage bussen op til mine forældre og være der et par dage, men det er da også for fejt at rende hjem til sine forældre så snart at man møder modgang...

Jeg må ærligt indrømme at jeg ville samle de ting sammen og smutte et par dage i dit sted. Din mand har ingen ret til at tale sådan til dig og hvis du ikke sørger for at han forstår det allerede nu, så bliver han nok bare ved.

Men jeg undrer mig. Er det noget nyt han er begyndt på`? I er jo rimeligt nygifte....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke noget :kram Hvor er det altså bare nemt at blive uvenner. Der er så mange daglige pligter....og de skal bare laves. Men at tage dig sådan for givet, var jeg altså også blevet sur over. :kram2

Han burde jo selv havde vasket de skjorter eftersom det er HAM der skal have dem på. :kram Det er så dejligt at få et lille tak når man gør noget for den anden. Og nogen gange er det ikke nødvendigt. Men får man brok og uskæld for noget man IKKE har gjort, løber man sur i det...

Jeg håber det bedste og at manden er kommet på bedre tanker når han kommer hjem. :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må ærligt indrømme at jeg ville samle de ting sammen og smutte et par dage i dit sted. Din mand har ingen ret til at tale sådan til dig og hvis du ikke sørger for at han forstår det allerede nu, så bliver han nok bare ved.

Men jeg undrer mig. Er det noget nyt han er begyndt på`? I er jo rimeligt nygifte....

Vi har da haft et par skænderier før, men ikke noget der ikke er blevet løst... Det er bare første gang at jeg føler at jeg er blevet skældt uberettiget ud og følt at jeg er blevet taget for givet... Og selvom vi kun har været gift i 8 måneder, så har vi alligevel boet sammen i snart 5 år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har da haft et par skænderier før, men ikke noget der ikke er blevet løst... Det er bare første gang at jeg føler at jeg er blevet skældt uberettiget ud og følt at jeg er blevet taget for givet... Og selvom vi kun har været gift i 8 måneder, så har vi alligevel boet sammen i snart 5 år...

Det er utroligt at han ændrer karakter. Når jeg lige nævnte det med at I er blevet gift, er det fordi jeg oplever at folk mentalt ændrer sig, og at man tror man "ejer" hinanden lidt efter der er kommet papirer på. Måske ikke bevidst. Men ubevidst.

Nu er du hans kone og så gør du kone ting, hvis du forstår hvad jeg mener?!

Du er på alle plan nød til at sige fra. Du skal ikke finde dig i at blive talt ned til på den måde, og du har retten til at være sur og muggen i nogle dage, uden at kan risikere at han går fra dig på den bekostning.

Jeg oplever ikke at du stikker halen mellem benene og render hjem til mor og far, fordi du pakker dine ting og tager hjem til dem. Det er det sted du er tryg og du trænger måske til at få lidt luft imellem jer så du kan tænke over hvad der er sket.

Men skriv en seddel og forklar! Skriv evt. at du kommer hjem om 3 dage igen. For så har du ikke brudt, hvis du forstår hvad jeg mener.

Men at du forventer at han bruger 3 dage til at tænke igennem om han selv synes han er rimelig.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er manden gået ned for at vaske sine skjorter. Han skal først møde kl. 14 i dag... Vi har ikke talt ret meget her til morgen, men han fortalte mig da at han ike gad at jeg skulle gå rundt som en gimpe og blive ved med at være sur for sådan én gad han ikke at bo sammen med :gal og så fortalte han mig at han ikke synes om at blive kaldt en idiot (Ja det kaldte jeg ham i går!)!!! Jeg sidder så nu og skal forsøge at arbejde med mit bachelorprojekt, men har bare svært ved at samle mig om det :( Har flere gange vendt i tankerne om jeg skal pakke en taske med tøj, bærbar og de bøger jeg skal bruge og så tage bussen op til mine forældre og være der et par dage, men det er da også for fejt at rende hjem til sine forældre så snart at man møder modgang...

Jeg sidder her og er helt mundlam :kram2 :kram2 :kram2 Jeg synes slet ikke hans opførelse er fair. Det er da klart at du er muggen over hans opførsel! Hvis nu han havde opført sig på en anden måde, så var du jo ikke blevet sur...

Håber I får talt ud om det snarest :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er utroligt at han ændrer karakter. Når jeg lige nævnte det med at I er blevet gift, er det fordi jeg oplever at folk mentalt ændrer sig, og at man tror man "ejer" hinanden lidt efter der er kommet papirer på. Måske ikke bevidst. Men ubevidst.

Nu er du hans kone og så gør du kone ting, hvis du forstår hvad jeg mener?!

Du er på alle plan nød til at sige fra. Du skal ikke finde dig i at blive talt ned til på den måde, og du har retten til at være sur og muggen i nogle dage, uden at kan risikere at han går fra dig på den bekostning.

Jeg oplever ikke at du stikker halen mellem benene og render hjem til mor og far, fordi du pakker dine ting og tager hjem til dem. Det er det sted du er tryg og du trænger måske til at få lidt luft imellem jer så du kan tænke over hvad der er sket.

Men skriv en seddel og forklar! Skriv evt. at du kommer hjem om 3 dage igen. For så har du ikke brudt, hvis du forstår hvad jeg mener.

Men at du forventer at han bruger 3 dage til at tænke igennem om han selv synes han er rimelig.

Knus

Han har bare aldrig opført sig sådan før, så det kan jeg slet ikke forstå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ... med fare for at blive voldsomt upopulær ... så kan jeg sgu godt forstå, at din mand er sur.

Jeg vil give de andre helt ret i, at han ikke skal tage dig for givet, men man kalder da ikke sin mand for idiot (eller lignende nedladende øgenavne). Hvis min mand havde talt sådan til mig, havde jeg været gal MEGET længe! Det synes jeg simpelthen ikke at man kan tillade sig, når man er to voksne mennesker. Jeg synes, det er meget respektløst.

Så selvom jeg godt kan forstå, du er sur og skuffet, så synes jeg altså også, at din mand har ret til at være sur ...

Jeg håber, at I snart bliver gode venner igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ... med fare for at blive voldsomt upopulær ... så kan jeg sgu godt forstå, at din mand er sur.

Jeg vil give de andre helt ret i, at han ikke skal tage dig for givet, men man kalder da ikke sin mand for idiot (eller lignende nedladende øgenavne). Hvis min mand havde talt sådan til mig, havde jeg været gal MEGET længe! Det synes jeg simpelthen ikke at man kan tillade sig, når man er to voksne mennesker. Jeg synes, det er meget respektløst.

Så selvom jeg godt kan forstå, du er sur og skuffet, så synes jeg altså også, at din mand har ret til at være sur ...

Jeg håber, at I snart bliver gode venner igen :kram2

Fair nok- men han vælger så at kalde hende for "sur gimpe". Det synes jeg ikke er specielt meget bedre- eller mindre respektløs <_<

------------------------------

Og Anita, for mig er det mere, at jeg synes han taler ned til dig og ikke så meget at han tager dig for givet. Jeg synes den måde at "kommandere" på er fuldstændig uacceptabelt. Jeg er nok også rigeligt på mærkerne, da jeg selv har levet sammen med én, der forventede dét og dét af sin kone, og at han da havde giftet sig for at jeg skulle sørge for bl.a. madlavning, huslige gøremål mv. Det gider jeg bare ikke finde mig i en gang mere, men jeg ved også hvor let man kan komme ind i sådan en "rutine" hvor det bare forventes, og at det er ok, at manden bliver sur fordi tingene ikke er gjort på hans måde :(

At man kommer til at kalde hinanden ting i "kampens hede" er selvfølgelig ikke særlig smart, men mht det står der vel 1-1 (idiot-gimpe).

Jeg tror, at hvis det var mig, ville jeg forsøge at tage en stille og rolig snak om episoden, og måske en snak om hvorfor det er han forventer du gør dét og dét. Selvfølgelig har man en form for forventninger til hinanden, men det bør efter min mening næppe være baseret på f.eks. tøjvask og madlavning ;)

Håber I får snakket ud :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået renset luften... men han har nu stadigvæk svært ved at forstå, at jeg føler, at han har taget mig for givet.... og svært ved at forstå at jeg synes at han opførsel var urimelig... <_< Helt tilgivet er han ikke men situationen er dog forbedret så mon ikke at jeg besinder mig inden han kommer hjem kl. 21 i aften... Men nøj hovr er det belastende at han er så stædig (men jeg er jo nok selv lige så stædig :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der er blevet lidt bedre luft i mellem jer.

Jeg synes heller ikke at din mands opførsel er fair, men jeg tænker lidt (og misforstå mig ikke) om det måske lidt er din egen skyld? Argumentation: Hvis du ALTID sørger for han har rene skjorter og bare siger "ja, skal jeg nok" når han bemærker at der snart ikke er flere, så er det nemt at tage denne servise for givet. (hvilket han selvfølgelig ikke bør - men jeg kunne godt falde i samme hul)

Grunden til jeg skriver er, at jeg med min ekskæreste stort set altid strøg hans skjorter, men han spurgte altid pænt og jeg sagde stort set hver gang, at det ville jeg gerne - men at han ikke skulle regne med at jeg gjorde det næste gang. Og på den måde fungerede det - for når jeg så ikke havde tid - så måtte han jo selv i gang og han strøg dem også selv uden brok. (at de så ikke blev særlig pæne er en anden sag :lol )

Altså - næste gang han spørger/beder/kommanderer om du ikke vil gøre noget for ham - så kan du jo bare sige - "kun hvis jeg får 5 kys for det" eller noget - bare lige for at gøre ham opmærksom på at du er flink at tage en opgave for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der er blevet lidt bedre luft i mellem jer.

Jeg synes heller ikke at din mands opførsel er fair, men jeg tænker lidt (og misforstå mig ikke) om det måske lidt er din egen skyld? Argumentation: Hvis du ALTID sørger for han har rene skjorter og bare siger "ja, skal jeg nok" når han bemærker at der snart ikke er flere, så er det nemt at tage denne servise for givet. (hvilket han selvfølgelig ikke bør - men jeg kunne godt falde i samme hul)

Hmmm... synes nu ikke at det er noget jeg har forvænnet ham til og vi gør meget ud af, at vi er 2 om tingene, så jeg var total paf og overrasket over hans måde at reagere på... Vi er enige om at det vigtigste i vores forhold er tillid, gensidig respekt og kærlighed...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså fra begges sider jeg kan godt forstå at han ikke vil have vasket hans skjorter sammen med undertøj det ville jeg heller.

Men når det er konstatere må han gøre det selv eller acceptere at der smutter andet i maskinen og at du gøre det på sammen måde.

Han spørger dig og du lover samt glemmer helt ærlig hvis der ikke skal mere til. Det er en ærlig sag at glemme det gør vi alle og han havde en i reserve derfor forstår jeg ikke at han gør sådan e nummer ud af det sorry det er bare for barnligt ingen skade er sket der.

Men at du kalder ham en idiot det er bare noget af det mest respektløse overhovedet sorry to say.

I min verden er det at synke ned på et niveau hvor man ikke skal synke og jeg kan godt forstå at i begge er såret og derfor holder på jeres ret.

Måske i skulle snakke lidt mere for at sikre at luften er helt renset

jeg håber du kan se at jeg er for eller imod den ene eller anden men forsøger at se det fra begges sider

her skal indsættes et kram, men kan ikke koderne og skriver fra iPad'en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair nok- men han vælger så at kalde hende for "sur gimpe". Det synes jeg ikke er specielt meget bedre- eller mindre respektløs <_<

------------------------------

Og Anita, for mig er det mere, at jeg synes han taler ned til dig og ikke så meget at han tager dig for givet. Jeg synes den måde at "kommandere" på er fuldstændig uacceptabelt. Jeg er nok også rigeligt på mærkerne, da jeg selv har levet sammen med én, der forventede dét og dét af sin kone, og at han da havde giftet sig for at jeg skulle sørge for bl.a. madlavning, huslige gøremål mv. Det gider jeg bare ikke finde mig i en gang mere, men jeg ved også hvor let man kan komme ind i sådan en "rutine" hvor det bare forventes, og at det er ok, at manden bliver sur fordi tingene ikke er gjort på hans måde :(

At man kommer til at kalde hinanden ting i "kampens hede" er selvfølgelig ikke særlig smart, men mht det står der vel 1-1 (idiot-gimpe).

Jeg tror, at hvis det var mig, ville jeg forsøge at tage en stille og rolig snak om episoden, og måske en snak om hvorfor det er han forventer du gør dét og dét. Selvfølgelig har man en form for forventninger til hinanden, men det bør efter min mening næppe være baseret på f.eks. tøjvask og madlavning ;)

Håber I får snakket ud :kram

Har først set dit svar her nu, men vi havde en stille og rolig snak inden at manden tog på arbejde, hvor jeg pænt forklarede ham, at hans måde at reagere på overfor mig i går aftes føltes som en verbal lussing og at jeg bestemt ikke bryder mig om at blive talt sådan til! Og da vi fik talt om tingene kunne han da også godt forstå at jeg var blevet så ked af det... Og nu har vi begge haft dagen her til at sunde os på og så går vi nok begge lidt stille med dørene her de næste par dage :rolleyes

Og ja jeg følte mig taget for givet og jeg følte at jeg blev talt ned til... Og som du selv siger kan der let ryge nogle knap så ukvemsord i kampens hede...

Tak for :kram2 det er rart at kunne få vendt sine følelser herinde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de par stykker der "kritiserer" (i mangel af bedre ord) for brug af ukvemsord under skænderi - kan godt forstå jeres holdning til at det ikke er hensigtsmæssigt at smide skældsord efter hinanden og ja det er nok barnagtigt, men i "kampens hede" har især jeg en tendens til at sige hvad der falder mig ind og lige i går aftes tænkte jeg bare at min (ellers søde og omsorgsfulde) mand var en idiot.. og ja selvfølgelig fortryder jeg sådan nogle ord bagefter og ville gerne tage dem i mig igen, men sagt er sagt og gjort er gjort... og vi har renset luften og må så komme videre herfra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har først set denne tråd nu, og da luften er renset mellem Jer, vil jeg ikke belemre med guldkorn, men blot give et :kram2 og sige det er godt at høre du sagde fra og at I kan snakke om tingene! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortalte min mand her til aften om denne tråd.. og han kiggede bare på mig og sagde: Lad ham dog endelig vaske sit tøj selv..og ja børnenes.. så kan han da køre surt i det.. For det var IKKE okay det der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svarede en tråd med dette svar - det er ikke det samme emne, men nogenlunde det samme svar jeg vil give dig.

Link til svaret er her

At skændes er at bruge en masse negativ energi på hinanden, og det kan sagtens være sundt - i de rette mængder og med den rette diskussion.

Den diskussion din mand og dig havde er en jeg umiddelbart ikke ville sætte mit hoved på en klods for (ikke at det ikke gør ondt af den grund), men det er sådan et smalt emne at man i stedet for at råbe og skrige af hinanden, burde snakke om det og komme på kompromis.

Der er mange øvelser, hvis man som par har en tendens til at "lukke meget damp ud" i selv små situationer som, hvordan mælken skal stå i køleskabet.

Den bedste mekanisme du kan lave overfor din mand er simpelthen at nægte at skændes med ham over "små" ting.

Bede ham om at køle ned, være en voksen mand og komme tilbage til dig når han kan SNAKKE om tingene i stedet for at råbe af dig.

På denne måde viser du at du er stor nok af sind til at ville snakke om det og gå på et kompromis.

Når man skændes er man altid to til at starte diskussionen og derfor også to til at ende den - om den ene siger undskyld eller ej er fuldstændigt irrelevant, begge parter i denne diskussion er blevet såret og der er blevet sagt ting man mente i situationen, men ikke bagefter - ergo skal BEGGE sige undskyld, hvem der gør det først er lige meget, så længe andenparten husker at "med-undskylde". :)

Man skal lære i et forhold at respektere hinanden og hinandens forskelligheder, i stedet for at pege på dem og tryne dem ned.

At din mand vil ha' vasket sine skjorter på en bestemt måde er et godt eksempel - han må enten lære dig det, eller gøre det selv! :)

Og så er den skid slået.

At gå på kompromis er den bedste gave, hvis man kan kommunikere rigtigt i et forhold!

Håber du kunne bruge mit lange svar til noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER