Nitzen1987

Hvor mange navne har jeres børn

58 indlæg i dette emne

Hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste. Det er helt det samme her.

Begge har 1 fornavn 3 mellemnavne hvor 2 af dem er familienavne og da jeg åbenbart er den eneste der kan føre min morfars og farfars familiemellemnavn videre så har jeg gjort det sådan, og så et efternavn.

Men når jeg så kalder dem noget på papir er det med fornavn og efternavn (jeg selv har lige så mange)

Er SÅ glad for jeg ikke er den eneste :) Tænkte så det knagede da hun skulle døbes, om vi skulle udelade et eller flere af mellemnavnene, men alle 3 mellemnavne betyder noget specielt for os (2 er mine og 1 er min mands)

I daglig tale/skrift er hun også bare fornavn+efternavn. Det eneste sted det måske kan være et problem er ved bestilling af flybilletter, da hele navnet ikke kan stå der som det gør i passet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er SÅ glad for jeg ikke er den eneste :) Tænkte så det knagede da hun skulle døbes, om vi skulle udelade et eller flere af mellemnavnene, men alle 3 mellemnavne betyder noget specielt for os (2 er mine og 1 er min mands)

I daglig tale/skrift er hun også bare fornavn+efternavn. Det eneste sted det måske kan være et problem er ved bestilling af flybilletter, da hele navnet ikke kan stå der som det gør i passet.

Jeg havde virkelig også mine problemer med begge mine, for mine halvsøstre ville ikke følge min fars navn videre og jeg er den eneste efter min morfar, så det var SÅ svært, så derfor blev det begge familienavne.

Jeg vidste ikke at hele navnet skulle stå på flybilletterne, nu rejser jeg så heller ikke sådan udenlandsk endnu :D Men kan de ikke forkorte nogen af navnene som på sygesikringsbeviset ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn har 1 fornavn og 1 efternavn....thats it. Jeg slettede hans mellemnavn da han var 5 mdr gammel og hans biofar flyttede ud. Han hed nemlig hans fars fornavn til mellemnavn....og den last skulle han ikke bære på og den ære skulle biofar ikke ha :(

Min datter har et fornavn og et mellemnavn og et efternavn.....Mellemnavnet er til ære for hendes farmor som valgte det, da det er hendes første og eneste biologiske barnebarn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fornavn - mellemnavn og Efternavn

Nadja Ashley Steiness

Et kommende barn vil vi forhåbentlig også både finde fornavn og mellemnavn til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter har ét af hvert...

Christina Egelund Nilsson

Fornavn, Mit mellemnavn, Michaels efternavn.

(Det samme kommer til at gælde for nummer 2).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter får et fornavn, 2 mellemnavne og et efternavn :)

Det sidste mellemnavn er mit efternavn og hendes efternavn er så også hendes fars efternavn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har han 1 navn, 1 mellemnavn og 2 efternavne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ét fornavn og ét efternavn. Sidstnævnte er dog sammensat af to navne med bindestreg.

Vi hedder iøvrigt alle det samme, altså forskellige fornavne, men det samme efternavn. Vores efternavn er der ikke andre end os der har, da vi købte bindestregen ifm. vores bryllup, da vi gerne ville hedde det samme og da det er sammensat af min mands mellem- og efterenavn, var dette den eneste måde at gøre det på.

Men det er lidt dejligt at være de eneste med vores efternavn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3stk.

Altså Fornavn, mit mellemnavn (fordi det er så specielt) og fars efternavn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores børn kommer til at få 4 navne i alt 1 fornavn 2 mellemnavne og så efternavn. Fordi jeg gerne vil opkalde vores barn efter enten min mormor eller farfar afhængig af kønnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah Peter Fynne Clemmensen

Emil Christian Fynne Clemmensen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederic Herman Søndergaard Heskjær

Victor Herman Søndergaard Heskjær

De har 1 fornavn - 2 mellemnavne og 1 efternavn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine har også fået det bedste fra begge familier.

Alle piger på min fars side hele Marie til mellemnavn og min fars side står også for et slægsnavn Steensgaard

Mine piger hedder derfor

Ronja Marie Steensgaard Hilskov

Wilma Marie Steensgaard Hilskov

Drengene på min mors side hedder alle Andreas til mellem navn

Min søn hedder derfor

Buster Andreas Steensgaard Hilskov

Hilskov er deres fars efternavn som jeg så også har giftet mig til!

Så i vores familie er også tradition for mange navnne

Venligst

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har 3!

Deres fornavn, min mands efternavn som mellemnavn og mit efternavn som ... efternavn ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har han 1 navn, 1 mellemnavn og 2 efternavne :)

Kan man ha to efternavne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ha to efternavne?

Jep det har mine børn også :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har 1 navn, 1 mellemnavn og 1 efternavne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores børn kommer til at få 4 navne i alt 1 fornavn 2 mellemnavne og så efternavn. Fordi jeg gerne vil opkalde vores barn efter enten min mormor eller farfar afhængig af kønnet.

Vores barn får et dansk fornavn enten efter min mormor hvis det bliver en pige, og evt. fra min farfar hvis det bliver en dreng. Der udover får det sit oprindelige Koreanske navn til mellemnavn, og så vores mellem og efternavn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva Erika Futterup Svejgaard..

To fornavne, et mellemnavn og et efternavn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 fornavn 2 mellemnavne fra min familie som er lidt specielle 1 efternavn som er fra min mands side og som er et alm. 'sen navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi talte lidt om både at give ét fornavn, to mellemnavne og ét efternavn, men synes at det bliver for langt.

Især fordi min kærestes mellemnavn er ret langt.

Ville blive f.eks.

Lea xxxx xxxxxxxx xxxxx, og synes vi virker langt, især hvis vi vælger et længere fornavn. Vi ville også gerne kunne vælge to fornavne så der var et dansk og internationalt, men igen bliver det meget langt.

Så bliver bare

Lea xxxx xxxxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn hedder

Max Ingemann Bobjerg

Theo Ingemann Bobjerg

:)

Inden vi blev gift hed de Bobjerg-Jensen, nu hedder vi alle sammen Bobjerg <3 Ingemann hedder de sidste 6 generationer mænd på min side :)

Hvis vi får en datter engang overvejer vi at hun og jeg skal have et nyt familienavn som mellemnavn, måske My :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac Nicolai Trumpf, ergo 1 af hver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores får også en af hvert..

XXXXX Thirstrup Fischer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella har ét af hvert.

Altså 1 fornavn, 1 mellemnavn og 1 efternavn :)

Sådan er det også med pigernes navne , manden siger nej til 4 navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER