Guest

Bloddonor

43 indlæg i dette emne

Jeg har fået tilmeldt mig nu :)

:respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er bloddoner :-)

jeg har været det lige siden jeg fik min ældste søn. jeg var så taknemlig for at blive mor (efter og ha prøvet i 2½ år) at jeg så gerne ville gøre noget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilmeldte mig da jeg var 18 år, og kom også i gang. Jeg måtte dog droppe det efter 4 gange hvor jeg alle gange var besvimet under tapningen. Jeg prøvede på forskellige tidspunkter af døgnet, og fyldte på med mad og slik i løbet af dagen så det i hvert fald ikke var pga. mit blodsukker den var gal. Men jeg besvimede alligevel :(

Jeg er temmelig ræd for nåle, men synes egentlig det er ens pligt at være bloddonor hvis man kan og man gerne selv vil modtage hvis man står og har brug for det.

Jeg overvejer at prøve igen for det er gået ok de sidste gange jeg har fået taget blodprøver så det kan være min krop har ændret sig. Men nu må det i hvert fald vente til efter den lille er kommet til verdenen.

Min mand er bloddonor og har været det i mange år. Han må dog holde pause henover sommeren pga. han tager allergipiller for høfeber. Men bedre give lidt end overhovedet ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er bloddonor og har været det i mange år. Han må dog holde pause henover sommeren pga. han tager allergipiller for høfeber. Men bedre give lidt end overhovedet ikke :)

Nemlig, hellere give lidt end overhovedet ikke. Jeg må også sidde over, når høfeberen er over mig... Men denne gang kommer det til at passe med at jeg alligevel skal sidde over et halvt år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, jeg er donor :)

Jeg er 0 rhesus negativ som flere af Jer andre. Jeg er egentlig ikke særligt glad for nåle og er faktisk besvimet under tapning samt da jeg skulle have taget en blodprøve hos min læge (hun stak så forkert, hvilket ikke gjorde situationen bedre <_< ). Men det viste sig, at hvis jeg bliver tappet om eftermiddagen og ellers får lov til at ligge helt ned, er der ingen problemer :)

Nu er jeg jo gravid, så derfor kan jeg jo ikke blive tappet lige nu, men jeg regner da med at vende tilbage som donor senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været donor i snart 22 år kun afbrudt af graviditeter og pt. bor vi jo i Frankrig, så der holder jeg også pause, men skal da igang igen, når vi flytter tilbage til Dk.

Jeg har desuden været udrykningsdonor så jeg har oplevet nogle gange at være blevet hentet akut, fordi der var mangel på min blodtype, som er 0Rh positiv og derfor kan bruges af næsten alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bloddonor og det er der faktisk ret mange (mere eller mindre gode) grunde til.

Jeg meldte mig, for at komme af med min skræk for nåle, fordi jeg ville være radiograf, da jeg meldte mig, og det duer jo ikke rigtig at være angst for nåle, hvis man selv skal stikke :P - Blev så aldrig radiograf, men derfor kunne jeg jo godt fortsætte som bloddonor. :) Jeg fortsætter fordi:

- Det er rart at kunne gøre noget for andre (og endda på en nem og gratis måde, hehe)

- Jeg har nogle gange lidt lavt jern-niveau (jeg mener i hvert fald at det er jern?) og det tjekker de altid med en blodprøve inden tapning. Så det er også en måde, at blive holdt lidt øje med, kan man sige. ;)

- Min søde kæreste kan IKKE være bloddonor, fordi han har haft blodpropper og tager blodfortyndende medicin. Og når jeg donerer blod føler jeg lidt at jeg hjælper ham og andre i hans situation.

- Der er gratiss chokolade og cola og blodtapperne er altid SÅ søde. :loveshower (De elsker mig derude, fordi jeg har så store og tydelige blodårer, haha)

Jeg tror nok at jeg er 0 positiv, men jeg er ikke sikker. :blush Har heller ikke rigtig styr på, hvor mange gange jeg er blevet tappet, men jeg blev donor i 2007. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er jeg desværre ikke.. :( Det var ellers mit højeste ønske da jeg blev 18... MEN jeg må ikke blive det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg meldte mig som donor - men allerede ved blodtype-bestemmelsen blev jeg fravalgt. Mine åre er ikke gode og hun sagde direkte til mig - "jeg synes du skal gemme dem, for du får brug for dem hvis du skulle blive alvorligt syg". Så desværre er jeg det ikke, selvom jeg meget gerne ville være det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også bloddonor og har lige haft min 10. tapning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke bloddonor. Forsøgte at blive det, men min blodprocent er for lav til at jeg må blive tappet, så jeg blev kasseret efter adskillige blodprocentsmålinger (taget over en 2 år lang periode) men satser på at gøre et nyt forsøg om et par år, da jeg har fået at vide at blodprocenten ændrer sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niks, DESVÆRRE! Jeg prøvede ellers, men de kan simpelthen ikke finde mine blodårer. Creepy.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig fået taget mig sammen til at melde mig, men har planer om at få gjort noget ved det, når jeg er færdig med at amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej, det er jeg desværre ikke.. men jeg vejer simpelthen ikke nok, og har VIRKELIG svært ved at tage på.. hvis min krop engang beslutter sig for at blive lidt tykkere, melder jeg mig med det samme.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bloddonor, men er ikke blevet tappet siden 2006 :blink

Først karantæne i et år pga operation, så behandlinger for barnløshed, så pga graviditet. Så viste en blodprocentmåling at den var for lav, og nu endelig en ny graviditet og efterfølgende ammeperiode. Når jeg skal derop igen så tror jeg at jeg bliver afskrevet.

Siden min operation har jeg kæmpet med jernmangel og lav blodprocent og det ser ud ´til at det nok er kronisk, så desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg meldte mig som bloddonor da jeg blev 18, ville gerne hjælpe andre, for kunne jo være at jeg selv fik brug for blod en dag...

jeg tror jeg besluttet mig, da jeg var om kring 16 år..så var rigtig tilfreds med mig selv, da jeg havde tilmeldt mig... Tror jeg blev tappet omkring 6 gange, så måtte jeg desværre ikke mere.. :( fik nemlig epilipsi, så pga min medicin, måtte jeg ikke...

Det er rigtig træls, men der er jo desværre ikke noget at gøre ved det... Så har stor respekt for dem som gør det, (især dem som er bange for nåle).

SÅ STOR RESPEKT TIL JER ALLE SAMMEN... :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været bloddonor og besluttede tidligere i år, at jeg vil være det igen. Desværre skal jeg være trappet ud af min cipramil inden. Når det er sket, så kan de tappe alt det blod de vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER