Malene84

Hvilken barnevogn har du?

15 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg er ved at begive mig ud i barnevognsjunglen og synes der er SÅ mange muligheder. Jeg vil derfor høre jer, der har købt barnevogn, om hvilket mærke/model/stel I har valgt og hvorfor? :) på forhånd tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en Emmaljunga Big Star Supreme Titan og vi har et letvægtstel til det. (Mener det hedder Extreme).

Vi valgt den fordi det var en lækker model, hvor vi synes vi fik meget for pengene (selv om vi ikke selv betalte). Vi fik vogn, stel, pusletaske, lift og madrasser til lift + vognen for ca. 8000. Det var en ok deal synes vi (og det synes svigermor heldigvis også!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en basson grande, og jeg elsker den vogn. :)

Den har et langt liggemål (97 cm) og så synes jeg den er nem at køre med.

Prisen var en afgørende faktor da vi så på barnevogn, og ved den her model fik vi barnevogn, lift og pusletaske for 4000 kr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Emmaljunga Classic som vi købte for 5 år siden inden vores den ældste blev født.

Vi valgte den fordi vi synes:

- Den var lækker i designet og meget mere moderne end f.eks. Oddervognen, der virkede meget stiv i det.

- Vi havde som krav at det skulle være en vogn som med garanti kunne holde til 2 børn, så det skulle være en kvalitetsvogn.

- Den skulle have et ordenligt stel, så den ikke rustede første gang den stod i regnen.

- Være nogenlunde neutral og praktisk i farven.

- Den var god ved kalechen fordi den ikke havde den der bøjlestang, som ekspedienten sagde ofte blev hurtig slidt.

- Vi fik meget for pengene, da den var sat ned på januarudsalg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi godt nok ikke vores barnevogn mere, da vi er over det ;) Men vi købte en Odder med x-dream stel, da vi fik den første bebs :) Super lækker vogn. Skulle vi have barn nr. 3, så ville jeg klart købe sådan en vogn igen, dog brugt .

Jeg arbejder som dagplejer og har 3 næsten nye Emmaljunga Big Star Supreme vogne stående, og de er da noget værre noget i forhold til vores Odder. Kalechen holder ikke oppe særlig godt, styret virker løst, dette gælder alle 3 vogne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en bilka model til min søn som jeg var meget glad for men den holdt kun til et barn. Datteren har en Trille vogn med alu-stel. Jeg valgte den fordi jeg ville have en brun vogn og fordi der er sådan nogle søde giraffer i kontrast farver på det indvendige stof. Dem har min datter brugt meget tid på at kigge på ;)

Den er kun valgt ud fra syns skyld, men den er skøn at køre med, nem at pakke sammen og vi fik virkelig meget med for pengene. Købte barnevogn med lift, pusletaske, x-tra madras til liften samt myggenet og regnslag for 3600 kr i børnebiksen i Låsby ved Silkeborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Odder med soft kaleche på alm. stel.

Jeg valgte den fordi jeg synes det var et godt tilbud og en lækker vogn i designet :) Hvis jeg havde haft pengene havde jeg dog købt den med X-dream stellet i stedet for :) Det er min drømmevogn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en odder cecilia classic... og den er bare fantasisk - den er 5år gammel, men ser stadig så flot ud.

Ved ikke hvad stellet hedder, men tror bare det er det alm.

kunne dog godt ha ønsket et stel, der var lidt lettere.

og så har vi punkterfrie dæk på - en god investering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også tilhænger af Emmaljunga Big Star Supreme, den er bare så MØG lækker.. Den er let og nem at samle.. :) Vi havde en trille før og den er bare tung og klodset! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Emmaljunge Big Star Supreme som vi købte i 2008 til vores den første.

Den er nu i brug til nummer to og skal også bruges hvis vi får flere.

Vi valgte den fordi den er nem at skille ad og samle igen, vejer ikke så meget og så holder den bare rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt barnevognen fra da vi mener det er spild af penge og istedet købt en rigtig god (og brugt) kalecheklapvogn.

Det er en Simo Bertini med svinghjul og den kører som en drøm og kan lægges helt fladt, med knækstyr, vendbar kaleche, lufthjuldæk, forlæder etc etc.

Den fylder dermed heller ingenting i bilen. :)

http://www.amazon.co...01922473&sr=1-2

http://babyandstroll...erable-pram.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljunga fordi den var mest sporty at se på. Håber, at få lov at bruge den igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Startede med en Stokke Xplory med lift. Genial barnevogn, som er bitte lille og kan vende på et frimærke. Kan tages med alle steder, små butikker, veninders små lejligheder, til fester - kan let være bag i en Golf. Kan justeres i højden så den både passer til lille mig på 158 cm og min 2 meter høje mand. Når barnevognsliften bliver for lille omkring 6 mdr, klikker man en klapvognsdel på i stedet for, så kan lægges næsten helt ned. Barnet kan køre med ansigtet mod eller væk fra Mor og stolen kan køres op og ned i højden, så den fungerer som høj stol når man er ude. Vores søn på knap 2 år sover stadig til middag i den hver dag.

Vi har også en Emmaljunga Big Star Supreme, men den har vi ikke brugt ret meget. Dels er det nemmere med Xplory'en, at køre ham i søvn siddende og så lægge ham ned når han var faldet i søvn.

Xplory'ens svagheder er at den kører dårligt i høj sne og mudder/skovstier. Det er klart en byvogn. Dens styrker er alt det andet :-)

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til mine to første, havde jeg en Emmaljunga BBS. Den var superflot og lækker OG det værste BRAS! Hvad der ikke skulle repareres og udskiftes... Så den blev solgt hurtigst muligt efter vi stoppede med at bruge den. Vi har også en Emmaljunga Cerox klapvogn, som vi fik i dåbsgave til vos ældste og den har været ok, men har absolut kørt andre, som var mere brugervenlige og manøvredygtige! Jeg ville vælge et andet mærke, hvis jeg skulle købe nu.

Nu har vi en Simo barnevogn, som er pæn, men ikke specielt fancy. Jeg ville have elsket en rød Odder, men synes det var for dyrt til et sidste barn og da jeg så kunne få Simo'en til et godt åbningstilbud, slog jeg til. Den er helt sort, har alustel og fast kaleche - og kører som en drøm! Den har holdt rigtig godt og har ingen defekter haft overhovedet! Den kostede det halve (på tilbud) af Emmaljungaen og har været det dobbelte værd. Minimum!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte en Emmajlunga kombivogn - kan ikke lige huske hvad modellen hed. Den er både en barnevogn og klapvogn, Liggemålet er ikke så stort i denne vogn, men da vi bor i lejlighed skal de ikke ud og sove, så for os var det ikke nødvendigt med det lange liggemål.

Da vores søn voksede ud af barnevognskassen var han klar til klapvognen og så var det bare at bytte rundt på de to dele og vi har kun givet 6000 for både barnevogn og klapvogn :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER