Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Babyfebruar jeg synes du skal prøve at vende det med din sundhedsplejerske - vi havde et sæt tvillinger i min tidligere mødregruppe hvor den ene fik fladt baghoved, jeg ved hun sagde at det var noget med at det skulle rettes op mens de var små og stadig "bløde", men hvor kritisk det er har jeg ingen anelse om :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Karoline har været vågen tre gange i nat. Er helt færdig. Tror det er fordi hun sov i går aftes fra 17-20. Hun var nærmest udhvilet da hun blev lagt i seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Maj 2014 hvor lang var Ellie ved sidste sp besøg? Bare så jeg kan få en fornemmelse om Karoline er lang eller kort ift gennemsnittet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

59 minutes ago, januar2017 said:

@Maj 2014 hvor lang var Ellie ved sidste sp besøg? Bare så jeg kan få en fornemmelse om Karoline er lang eller kort ift gennemsnittet :D

67 mener jeg. Så karoline er høj.

 

jeg har læst at når de er på nexium kan det hæmme den i højden, men det skulle komme senere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida var 66,5 og hun er lang :) så Karoline er blevet en lang baby :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak for svar :) det kommer nok mere i ryk sådan nogle ting. 

Næste sp besøg er først lige inden jeg starter job i oktober. Jeg fatter seriøst ikke at der er gået over fire måneder. Men tingene er tusind gange sjovere nu end de var i starten. Og jeg glæder mig så meget til hun selv kan sidde og kan nogle ting. 

 

Puha damn hvor er jeg træt!!!!! 

 

Gad vide hvordan @Micka har det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj Fedt min bebs bliver dværg med fladt hoved Hahaha klasse..

 

Kia ja selvfølgelig :) synes bare der er lang tid til endnu så nu skal der handles :)

selvom børn ikke må se tv ligger Molly på gulvet nu på siden og set alfons åberg.. så gider hun at ligge på siden:) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/6/2017 at 0:56 PM, BabyFebuar said:

Maj Fedt min bebs bliver dværg med fladt hoved Hahaha klasse..

 

Kia ja selvfølgelig :) synes bare der er lang tid til endnu så nu skal der handles :)

selvom børn ikke må se tv ligger Molly på gulvet nu på siden og set alfons åberg.. så gider hun at ligge på siden:) 

 

 Lang tid til? Du kan altid ringe til sp :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karoline er SÅ fascineret af musik på youtube. Afspiller rigtigt meget musikvideoer fra Lion King og bamses billedbog. Og så synes hun det er sindssygt sjovt at se sig selv grine på video. Jeg har ingen skrupler ved at lade hende se iPad. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe det hjælper til at få Molly til at ligge på siden eller maven så må hun godt se tv :) 

 

Kia ja sande nok.. :-p 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@BabyFebuar vores yngste havde også en smule fladt baghoved, det forsvandt af sig selv 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ville jeg ønske Karoline gad tage sut!!! Har prøvet fire forskellige former og ingen af dem gider hun 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tanken @januar2017:)

 

Vi har det godt - har bare haft travlt se sidste par dage.

Vi skal underskrive købsaftale på et andet hus i Vallensbæk i morgen, men sælger har endnu ikke accepteret prisen, så nu må vi se. Det skal så have en ordentlig omgang inden vi kan flytte ind, så det gruer jeg lidt for, da min mand helst selv vil lave det meste - både fordi han er nærig med at betale penge for noget han selv kan lave og samtidig fordi han er perfektionistisk, hvorfor han ikke stoler på at andre gør det lige så godt som ham. Og han er ikke engang håndværker, derfor tager det ham også aaaalt for lang tid. Jeg tror jeg har fået ham overbevist om at vi sætter håndværkere til at lave de ting som tager lang tid.

 

Chloé trives fint, synes faktisk hun bliver nemmere og nemmere. Det eneste tidspunkt hun græder på, er når hun er træt. Hun kan slet ikke finde ro selv. Vi skal snart have lært hende at finde ro, så hun ikke skal vugges i søvn eller græde sig selv i søvn. Jeg har lige siddet med hende i 30 minutter, hvor jeg bare har holdt hende tæt og synget lidt for hende, og hun græd alle 30 minutter. Nu sover hun så. Jeg håber at vi på den måde kan lære hende at finde roen, og jeg har det godt med ikke at lade hende ligge selv og græde.

 

@BabyFebuar vi brugte hjertepuden lidt på et tidspunkt med vores søn, og den gjorde hvad den skulle. Jeg har godt læst efterfølgende en del kritik af den. Ellers ville jeg prøve med en lille babypude, det bruger man i Sverige, netop for at undgå flade baghoveder. Vores kiropraktor anbefalede det faktisk også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min cykel blev stjålet i nat, tillykke med fødselsdagen til mig :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, januar2017 said:

Hvor ville jeg ønske Karoline gad tage sut!!! Har prøvet fire forskellige former og ingen af dem gider hun 

Har du prøvet dem fra difrax? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, BabyFebuar said:

Maj Fedt min bebs bliver dværg med fladt hoved Hahaha klasse..

 

Kia ja selvfølgelig :) synes bare der er lang tid til endnu så nu skal der handles :)

selvom børn ikke må se tv ligger Molly på gulvet nu på siden og set alfons åberg.. så gider hun at ligge på siden:) 

 

Hjertepuderne hjælper ikke når skaden er sket.. Hvis hun allerede har meget flat baghovede, så vil den ikke hjælpe..

hjertepuden hjælper helt fra start af, når små babyer skal ligge på ryggen, for at forebygge fladt baghovede.. Melina har altid sovet på siden, siden hun blev født. Ved godt at de siger at det må de ikke, men jeg har pakket dynen sådan at hun ikke kan rykke sig om på maven, og frit plads til a vende sig om på ryggen. Melina har aldrig villet ligge på ryggen og sove, og hendes hovede er helt normalt over det hele. Mener man kan købe noget til baghovedet når baghovedet er blevet fladt.. Men kender en på snart et år, og han havde også helt fladt baghovede som spæd, det har ændret sig rigtig meget, og sp sagde at det kommer når de bliver ældre, så former hovedet sig ud igen.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Nans said:

Har du prøvet dem fra difrax? 

 

Ja det har jeg. Har prøvet dem ALLE!!!! Tror jeg. Har fem forskellige mærker, former og hvad ved jeg. Damn det er irriterende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

 

Ja det har jeg. Har prøvet dem ALLE!!!! Tror jeg. Har fem forskellige mærker, former og hvad ved jeg. Damn det er irriterende. 

Var det ikke noget med at hun godt ville tage sutten i starten? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo! Men i bogstaveligste forstand fra den ene time til den anden afviste hun dem pludselig. Det er så mærkeligt. 

 

Ej jeg kan ikke lide karolines nye rytme ens tre opvågninger om natten. Hun er begyndt at sove mere om dagen og sov i går aftes fra 19-20. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er som om hun har fundet ud af at det rent faktisk er en narresut og at der ikke kommer mælk ud af den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@januar2017 det er nøjagtig sådan Chloé har det med sutten, hvad skal man bruge den til?! Hun gider heller ikke bruge mig som sut, så det er altid noget :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av min mave - sælger har nu accepteret vores bud OG overtagelse enten 1. juli eller 1. august :blink

Det kommer virkelig tæt på, og alligevel så langt fra...

Vi tager en byggesagkyndig med ud i næste uge, plus diverse håndværkere så vi kan få tilbud på de ting der skal laves og sikre os at der ikke er nogen belastende forhold.

Og så skal huset jo sættes i stand inden vi flytter ind - men hvis alt går vel, kan vores søn så starte i skole i Vallensbæk efter sommerferien.

Han har fødselsdag den 17. juni og ønsker sig brændende en trampolin, så den tænker vi at give ham, omend han ikke kan bruge den lige med det samme :)

Jeg er bare virkelig spændt på om det lykkes i sidste ende, og så skal jeg lige sluge kamelen med at skulle flytte igen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt I sådan sadler om to gange! Det bliver fedt! 

Husk før og efterbilleder :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor godt @Micka!! Stort tillykke. Det er kæmpe stort. Så kommer vi til at bo dør om dør. Sjovt. Det bliver I glade for men da virkelig en hurtig overtagelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER