Girl Next Door

Hvad skal i have til aften? #2

1,142 indlæg i dette emne

Jeg laver simpelthen den aller simpleste version :)

Brun koteletterne på panden på begge sider. Imens du blender 1 dåse hakkede tomater, hæld det nu blendede tomathejs i et fad og tilsæt 1/4 fløde/madlavningsfløde, paprika, salt, peber og et godt men ikke overdrevet skvæt cayennepeber, rør rundt med en gaffel og smid koteletterne oven i.

Jeg giver det 1 time ved 200 grader i ovnen.

Meget simpelt :blush men faktisk virkelig lækkert :)

Jeg laver en lignende sovs til min version af forloren hare, der smider jeg bare tit lidt forårsløg og peberfrugt i den også. Kødet afgiver jo dejlig smag så det hele går op i en højere enhed og så kan retten serveres til næsten hvilket som helst tilbehør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har vi fået den nemme mørbrad fra Jensens med kartoffelbåde og kogt broccoli og blomkål til.

 

Vi fik risengrød i går men jeg må indrømme jeg tænker ikke på det som aftensmad. R spiser det ikke og jeg kan kun få en lillebitte portion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pølser og pommes :badgirl jeg er blevet syg og er alene med Im :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rester fra fryseren a la minipizzaer :) pitabrøds rest, tomatsovsrest, kødsovs i 3 varianter rest, cocktailpølser rest, bacon rest og enden af en spegepølse.

Jo jo, det skal nok blive fint. Jeg har købt ost som det eneste :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marineret kyllingfilet i ovn, kartoffelrøsti og nogle grøntsager, det blir nok gulerødder og ærter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rester fra fryseren a la minipizzaer :) pitabrøds rest, tomatsovsrest, kødsovs i 3 varianter rest, cocktailpølser rest, bacon rest og enden af en spegepølse.

Jo jo, det skal nok blive fint. Jeg har købt ost som det eneste :yay

Vi skal også have pitabrød pizza i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spaghetti/squashpasta og kødboller i tomatsovs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wienersnitzler m. Ovn kartofler, ærter og bearnaise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sat en blomkålsgratin (eller retter blomkål-broccoli-rosenkål-gulerods gratin) i ovnen, jeg er ved at dø af spænding om det viser sig jeg kan finder ud af at lave den ret :P

 

Vi skal ha rester af mørbrad og brød til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have Millionbøf med Kartoffel mos så har vi til 2 dage:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kylling, fritter og flutes - lige det vi havde hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sat en blomkålsgratin (eller retter blomkål-broccoli-rosenkål-gulerods gratin) i ovnen, jeg er ved at dø af spænding om det viser sig jeg kan finder ud af at lave den ret :P

Vi skal ha rester af mørbrad og brød til

Har du mon en opskrift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tomatsuppe og tortilla tester uden kød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået Aarstiderne og har i dag fået hvidløgshakkebøf, tomat-avocadosalat med basilikum og lun kartoffelsalat. Det var virkelig lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du mon en opskrift?

Jeg brugte den her http://www.diabetes.dk/velvaerekoekkenet/opskrift.aspx?id=44176fra diabetesforeningen. Den blev ret fin og smagen var god men den faldt helt fra hinanden når man øste op, jeg ku godt ha tænkt mig den en smule mere fast. R elskede den også, Lilly nægtede at smage, så stort set succes og sikkert noget jeg laver igen når jeg orker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte den her http://www.diabetes.dk/velvaerekoekkenet/opskrift.aspx?id=44176fra diabetesforeningen. Den blev ret fin og smagen var god men den faldt helt fra hinanden når man øste op, jeg ku godt ha tænkt mig den en smule mere fast. R elskede den også, Lilly nægtede at smage, så stort set succes og sikkert noget jeg laver igen når jeg orker.

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik lasagne og så en blandet salat med bla. ærtespirer, feta og avocado :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laks i ovn, spinatpasta, dampede broccoli og tomat/avokado salat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rester af blomkålsgratin, kylling, ærter, rosenkål, fuldkornspasta, tomatsovs (tomatpure, bullion terning og lidt madfløde) og kogte æg.

 

Det ku ikke rigtig blive til en ret, men tilsammen var der mad nok og alle blev mætte og vi fik næsten spist op af æg inden min søde mor kommer med nye fra sin hønsegård i morgen  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ratatouille, maccheroni, majskolber og stegte koteletter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have risengrød som vi ved begge unger elsker og mor her ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik kartofler og mørbrad i sennepssovs

Hos svigerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mathilde har lavet mad (med lidt vejledning) og hun har endda selv valgt retten og købt ind også :biglove

 

Vi fik panerede fiskefileter, kartoffelbåde, gulerodsstave og kogt gulerod (da nogen af os ikke tåler gulerødderne rå). Åh jeg elsker god mad jeg ikke har lavet selv :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aften skal Mathilde og hendes veninde lave mad sammen, det blir da hyggeligt. De vil lave hjemmelavet kyllingnuggets og kartoffelbåde og så må vi lige se hvad grøntsager der blir til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER