Pumpkins

Gravid - smalltalk 2

1,230 indlæg i dette emne

Pregnant -tip: hvis du har indkøbt badekar til jeres lille ny, kan det med fordel bruges som koldt fodbad her i sommervarmen! Den store størrelse (ift almindelig fodbadekar) gør at det ikke gør noget at man kommer til at plaske lidt :lol

q

Det er fordelen ved større børn.. Det er ikke pinligt at have børnebassin i haven! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så ramte jeg de magiske 20+0 og kan nu endelig sige at jeg er halvvejs.

Men hold da op, hvor er det gået stærkt. Og kan godt mærke jeg faktisk begynder at små panikke lidt, for hvis de næste 20 uger går lige så stærkt, jamen når vi så at blive klar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt nysgerrig...

Jeg var inden graviditet slank - normal af bygning. Jeg er kun 8+2 men min talje er ved at forsvinde, jeg er oppustet og har fået sådan nogle "bollehåndtag". Jeg har madlede, opkast og indtager ikke mere sukker, fedt eller kalorier end inden graviditeten. 

 

Er der andre der blev angrebet af sådanne håndtag? Og ved hvorfor? Fedtdepoter der opfyldes? Og forsvinder de igen senere i graviditeten? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt nysgerrig...

Jeg var inden graviditet slank - normal af bygning. Jeg er kun 8+2 men min talje er ved at forsvinde, jeg er oppustet og har fået sådan nogle "bollehåndtag". Jeg har madlede, opkast og indtager ikke mere sukker, fedt eller kalorier end inden graviditeten.

Er der andre der blev angrebet af sådanne håndtag? Og ved hvorfor? Fedtdepoter der opfyldes? Og forsvinder de igen senere i graviditeten?

Graviditeten påvirker så forskelligt på folk.

Jeg er selv meget slank, og omkring uge 12 da min kæreste massagere min lænd, siger han, at her er der da ogsp kommet lidt mere fylde.

Men det er fedtdepoter som bliver fyldt op, som skal være med til at give næring til modermælken, det skader derfor intet at der bliver bygget lidt op.

Du siger du ikke spiser flere eller færre kulhydrater eller fedt, men kroppen er genial til at omdanne det den får, og lager det som fedt hvis der er behov

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit input! Må vidst bare indse at kroppen gør hvad der skal gøres og jeg må vente til efter fødsel inden jeg kan gøre til eller fra mht hvordan den formes, vægt etc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit input! Må vidst bare indse at kroppen gør hvad der skal gøres og jeg må vente til efter fødsel inden jeg kan gøre til eller fra mht hvordan den formes, vægt etc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også at det udlignes lidt når maven vokser.

Jeg løbetræner og træner fitness 4 gange i ugen - så tænker at det da umuligt kan gå HELT galt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg godt nok ramt af den berømte træthed i første trimester

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Ligamentsmerter var for mig (i første trimester) noget der mindede om mens smerter... Nu får jeg smerter i maven som minder om siddestik, og her de sidste par dage kommer de når jeg går... Det spænder og stikker... Er det stadig bare ligamenterne? Jeg er ikke nervøs eller noget, bare lettere irriteret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Ligamentsmerter var for mig (i første trimester) noget der mindede om mens smerter... Nu får jeg smerter i maven som minder om siddestik, og her de sidste par dage kommer de når jeg går... Det spænder og stikker... Er det stadig bare ligamenterne? Jeg er ikke nervøs eller noget, bare lettere irriteret...

Hvor langt er du? Det kan også være plukveer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du? Det kan også være plukveer.

Er 24+3 i dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine ligamentsmerter minder mest om sidestik i det nederste af maven i siderne. Der har ikke været meget i starten men de er jo også ved at være strukket godt igennem vil jeg tro :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er plukkeveer, er vi så enige om at det bare er et signal om at slappe lidt af..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er plukkeveer, er vi så enige om at det bare er et signal om at slappe lidt af..?

 

Ja, for det meste :) De må ikke gøre ondt eller bliver regelmæssige. Og de skal helst aftage når du slapper af. 

Man kan få flere plukkeveer pga. blærebetændelse, så vær obs på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja plukveer er ikke farlige, hvis det gør ondt og/eller de blir regelmæssige så slap af og se om det ikke aftager indenfor en times tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er 24+3 i dag...

Hvis det spænder i maven kunne det sagtens være det. Med min datter var det især slemt i varmen og det føltes egentlig bare som om, at maven spændte op så det var lidt ubehageligt, men når jeg slappede af blev det meget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres erfaringer... :) Er blevet tjekket for blærebetændelse, og der var ikke noget...

Så skal bare li blive bedre til at slappe af når jeg mærker det, og se om det så ikke går over... Jeg troede nok bare der skulle mere til end helt almindelig gang... Det er jo ikke fordi jeg føler mig anstrengt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, så har jeg været til md

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev jeres bryster mere ømme for hver dag der gik i starten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, så har jeg været til md

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev jeres bryster mere ømme for hver dag der gik i starten?

Næ de var ikke så voldsomt ømme denne gang og syns ikke det er tiltaget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ de var ikke så voldsomt ømme denne gang og syns ikke det er tiltaget

Så vil jeg lade være med at bekymre mig om det. Ondt gør de, det er bare ikke sådan blevet værre. De er i hvert fald berøringsfri zone

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt :glad tillykke!

Taak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, så har jeg været til md

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid læst at det ikke længere betragtes som præmatur når baby bliver født 37+0, men så fik jeg 2 mails idag (36+0) fra engelske/amerikanske apps hvor de skriver at min baby faktisk er klar til at komme ud nu og ikke vil blive betragtet som for tidligt født.

Men hvordan ville det mon være i Danmark? Ville vi stadigvæk skulle forbi neo hvis hun kom nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER