Pumpkins

Gravid - smalltalk 2

1,230 indlæg i dette emne

Hvor langt er du henne?

Men jeg har indtil videre kun taget max 4 kg på, og er halvvejs på lørdag. Men ved uge 8+0 havde jeg taget 1 kg på.

Men jeg var også helt ekstremt oppustet, og det var jeg helt frem til og med uge 12+, og det kom ogsp i løbet af dagen, og gjorde til sidst ondt, samtidig gjorde graviditeten ogsp at keg var mega forstoppet. Gjorde ikke oppusteheden bedre.

Jeg er kun 7+6 i dag og jeg forstår ikke hvorfor jeg allerede ser sådan ud. Jeg har også selv lidt vrøvl med maven. Er ikke meget forstoppet men den fungerer ikke som den skal. Jeg løbetræner fortsat for at holde gang i det hele men pga kvalme og madlede så er der ikke meget jeg kan spise og får enormt meget brød.

Er slet ikke vant til at spise det i de mængder og det spiller måske også en rolle i min oppustethed. 

Min læge sagde til mig at der ikke rigtig var noget jeg kunne gøre men bare acceptere det og håbe på at det aftog senere i graviditeten. 

 

Men det er virkelig belastende og som du siger - så gør det ondt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er kun 7+6 i dag og jeg forstår ikke hvorfor jeg allerede ser sådan ud. Jeg har også selv lidt vrøvl med maven. Er ikke meget forstoppet men den fungerer ikke som den skal. Jeg løbetræner fortsat for at holde gang i det hele men pga kvalme og madlede så er der ikke meget jeg kan spise og får enormt meget brød.

Er slet ikke vant til at spise det i de mængder og det spiller måske også en rolle i min oppustethed.

Min læge sagde til mig at der ikke rigtig var noget jeg kunne gøre men bare acceptere det og håbe på at det aftog senere i graviditeten.

Men det er virkelig belastende og som du siger - så gør det ondt!

Der var min oppustehed der også. Det er helt normalt og som lægen siger ikk rigtigt noget man kan gøre. Og når du kommer længere hen er det andre ting der genere hehe. Så velkommen til den fantastiske gravide verden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var min oppustehed der også. Det er helt normalt og som lægen siger ikk rigtigt noget man kan gøre. Og når du kommer længere hen er det andre ting der genere hehe. Så velkommen til den fantastiske gravide ve

Hahahaha, jeg havde forestillet mig det værende lidt anderledes  :gravid  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha, jeg havde forestillet mig det værende lidt anderledes :gravid :P

Det er ikke altid så romantisk som man tror... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man ikke må løfte for meget som gravid, hvad betyder det så? Jeg vil jo meget nødig aborterer fordi jeg slæber for meget, men har en datter i forvejen på 13 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha, jeg havde forestillet mig det værende lidt anderledes :gravid :P

Hahah det tror jeg der er mange der har.

Altså jeg har været forskånet for stort set alle gener, og alligevel har jeg ikk været i den der lykkerus jeg troede hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her med at være højgravid i sommervarmen... Dybt opreklameret! :prik Ikke at jeg egentlig synes varmen tager hårdere på mig, men det er jo ikke en dans på roser at være højgravid i forvejen. Når man så sveder som en hest overn i hatten, så er det bare endnu mere uskønt! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ha indkøring i børnehave og hormoner holder bare slet ikke :prik

Sønnike klarer det SÅ sejt, men moren sidder bare og hyler ude i bilen og ved ikke engang rigtig hvorfor :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her med at være højgravid i sommervarmen... Dybt opreklameret! :prik Ikke at jeg egentlig synes varmen tager hårdere på mig, men det er jo ikke en dans på roser at være højgravid i forvejen. Når man så sveder som en hest overn i hatten, så er det bare endnu mere uskønt! :rolleyes

 

Jeg er med dig her… Jeg føler mig som en svedig flodhest i forvejen, og det her vejr hjælper ikke… Nu får jeg også vand i fødder og hænder! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her med at være højgravid i sommervarmen... Dybt opreklameret! :prik Ikke at jeg egentlig synes varmen tager hårdere på mig, men det er jo ikke en dans på roser at være højgravid i forvejen. Når man så sveder som en hest overn i hatten, så er det bare endnu mere uskønt! :rolleyes

 

:ditto

 

Og når man så stadig arbejder, og bliver tvunget til at vise mine tykke, blege ben frem fordi jeg ellers omkommer af varme  :rolleyes Det er altså virkelig svært at finde nogenlunde præsentable outfits flere dage i træk i denne varme!

 

Kun fem dage tilbage nu...  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man ikke må løfte for meget som gravid, hvad betyder det så? Jeg vil jo meget nødig aborterer fordi jeg slæber for meget, men har en datter i forvejen på 13 kg.

 

Årh det er svært at sige. Tror godt man kan google nogle retningslinjer frem. Men altså, jeg løfter stadig min søn, som vejer 15 kg. Jeg er alene med ham om morgenen, og der skal han altså op og ned fra puslebordet. Jeg har ikke kæmpe mange gener, men hvis jeg havde, kunne vi nok finde en anden løsning til bleskift osv. Man skal selvfølgelig ikke slæbe rundt på alt muligt unødvendigt, og når min mand er hjemme tager han også de løft der er med indkøbsposer, søn osv.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

 

Og når man så stadig arbejder, og bliver tvunget til at vise mine tykke, blege ben frem fordi jeg ellers omkommer af varme  :rolleyes Det er altså virkelig svært at finde nogenlunde præsentable outfits flere dage i træk i denne varme!

 

Kun fem dage tilbage nu...  

 

Respekt! Jeg ville dø hvis jeg skulle arbejde nu. Jeg ligger bare på sofaen med åben dør og blæser og stønner som en hund i sommervarmen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt! Jeg ville dø hvis jeg skulle arbejde nu. Jeg ligger bare på sofaen med åben dør og blæser og stønner som en hund i sommervarmen :P

 

Jeg dør også en lille smule på mit kontor lige nu ;) Og jeg døde en lille smule da jeg cyklede hjem i går - selvom der kun er 2 km (dog opadbakke på vej hjem). 

 

Om en time skal jeg lige ind at undervise for sidste gang, og så skal jeg til et møde i eftermiddag. I morgen er hjemmearbejdsdag (som nok ikke bliver med ret meget reelt arbejde skal jeg være helt ærlig) fordi jeg skal til jordemoder. Mandag, tirsdag og onsdag næste uge skal jeg afholde mundtlig eksamen - så det bliver nogle lange dage hvor jeg skal holde hovedet koldt og helst fungere - men så er det også barsel!! 

 

Edit: og så gør jeg altså ikke ret meget andet end at arbejde disse dage. Altså manden står for indkøb, madlavning, aflevering og hentning, de fleste bleskift osv osv. Jeg putter sønnike, leger med ham og rydder nogle gange en lille smule op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det er svært at sige. Tror godt man kan google nogle retningslinjer frem. Men altså, jeg løfter stadig min søn, som vejer 15 kg. Jeg er alene med ham om morgenen, og der skal han altså op og ned fra puslebordet. Jeg har ikke kæmpe mange gener, men hvis jeg havde, kunne vi nok finde en anden løsning til bleskift osv. Man skal selvfølgelig ikke slæbe rundt på alt muligt unødvendigt, og når min mand er hjemme tager han også de løft der er med indkøbsposer, søn osv.. :)

Jeg er ret sikker på at begrænsningen ligger på 12 kg..

Hvis i har en bog for jeres arbejdsplads apv så står det deri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kvalme og så er min hud blevet for småt til mine fødder og hænder (en klam måde at fortælle at jeg har fået væske! :lolhit)

Jeg troede ikke at man måtte have gener sidst i graviditeten -her er det jo meningen at man skal se smuk og rund ud, mens man har masser af overskud og er gået i gang med at diverse diy projekter :haha

Men helt seriøst -kan vi ikke bare lige spole tiden liiiidt frem? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at begrænsningen ligger på 12 kg..

Hvis i har en bog for jeres arbejdsplads apv så står det deri :)

Jeg er hjemmegående, eller dvs har sommerferie. Hvis det er 12 kg skal jeg virkelig skrue ned for de løft for bære virkelig meget rundt på hende. Også op af trapper. Hun vil bare kun have mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hjemmegående, eller dvs har sommerferie. Hvis det er 12 kg skal jeg virkelig skrue ned for de løft for bære virkelig meget rundt på hende. Også op af trapper. Hun vil bare kun have mor.

 

Det vil da i hvert fald nok være en god idé at begynde at vænne hende til at du ikke kan løfte hende så meget. Jeg ville i hvert fald ikke kunne løfte Elliot op af trappen nu.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil da i hvert fald nok være en god idé at begynde at vænne hende til at du ikke kan løfte hende så meget. Jeg ville i hvert fald ikke kunne løfte Elliot op af trappen nu..

Du har helt ret. Har forsøgt at skære lidt ned, men nu er det slut. Hun må gå op og ned selv, det kan hun også godt og ellers må far bære.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig bekendt er der ikke længere nogen specifikke officielle retningslinier for løft, andet end 'hvad der føles behageligt og overkommeligt'. Så hvis det føles som om, at du overanstrenger dig, så skal du lade være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig bekendt er der ikke længere nogen specifikke officielle retningslinier for løft, andet end 'hvad der føles behageligt og overkommeligt'. Så hvis det føles som om, at du overanstrenger dig, så skal du lade være :)

Det gør det ikke, men læste lige en undersøgelse, som viser at enkelte løft på 20+ kg af gangen eller 100+ kg om dagen øger risikoen for spontan abort. Det rammer jeg jo hurtigt med et barn på 13 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, kan slet slet ikk overskue den varme her, er ved at gå til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her med at være højgravid i sommervarmen... Dybt opreklameret! :prik Ikke at jeg egentlig synes varmen tager hårdere på mig, men det er jo ikke en dans på roser at være højgravid i forvejen. Når man så sveder som en hest overn i hatten, så er det bare endnu mere uskønt! :rolleyes

Men det er så smukt! Selvom jeg ved at I lider for skønheden er jeg noget misundelig. Når min runde mave indfinder sig bliver den gemt væk i striktrøjer og vinterfrakker. Havde ellers glædet mig til at kunne vise min fine runde mave frem i bikini og sommerkjoler så der er fordele og ulemper ved det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ved at dø af varme, men nyder alligevel solen på altanen... Og forsøger at få så meget sol bagpå benene som muligt... Mens jeg stadig kan ligge på maven... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pregnant -tip: hvis du har indkøbt badekar til jeres lille ny, kan det med fordel bruges som koldt fodbad her i sommervarmen! Den store størrelse (ift almindelig fodbadekar) gør at det ikke gør noget at man kommer til at plaske lidt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pregnant -tip: hvis du har indkøbt badekar til jeres lille ny, kan det med fordel bruges som koldt fodbad her i sommervarmen! Den store størrelse (ift almindelig fodbadekar) gør at det ikke gør noget at man kommer til at plaske lidt :lol

Har overvejet at købe de der små børnebassiner som man selv havde som barn, bare for at kunne ligge der i, altså kan altid sige at det er til nevøerne hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER