Pumpkins

Gravid - smalltalk 2

1,230 indlæg i dette emne

Hvis man har blærebetændelse kan man godt have lidt diffuse smerter..

Men kan det ikke "bare" være ligamentsmerter? De kan gøre ret nas

Jeg har googlet lidt, og kan godt se at blærebetændelse er en mulighed...

Tænkte slet ikke på ligamentsmerter, da de har føltes meget anderledes indtil nu... Men det skal da ikke udelukke det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har googlet lidt, og kan godt se at blærebetændelse er en mulighed...

Tænkte slet ikke på ligamentsmerter, da de har føltes meget anderledes indtil nu... Men det skal da ikke udelukke det... :)

Jeg tror også at det er så svært at vide helt præcist. Men hvis du ikke er nervøs så kan du prøve at ringe til lægen på mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også at det er så svært at vide helt præcist. Men hvis du ikke er nervøs så kan du prøve at ringe til lægen på mandag :)

Ja, ser li dagen an... HVIS det er blærebetændelse, så ville det jo være rart at komme i gang med behandling... Men orker næsten ikke 1813... :D (Typisk at man står i den situation i weekenden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ser li dagen an... HVIS det er blærebetændelse, så ville det jo være rart at komme i gang med behandling... Men orker næsten ikke 1813... :D (Typisk at man står i den situation i weekenden)

Ellers ring til akutmodtagelsen for gravide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers ring til akutmodtagelsen for gravide :)

Det er selvfølgelig også en mulighed... Den havde jeg ikke li i mine tanker... Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK for påmindelsen Ellekilde... :) Ringede med det samme, og blev bedt om at komme på Riget til tjek...

Alt er umiddelbart fint, men hvis det ikke forsvinder i løbet af det næste døgn, så skal jeg ringe igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK for påmindelsen Ellekilde... :) Ringede med det samme, og blev bedt om at komme på Riget til tjek...

Alt er umiddelbart fint, men hvis det ikke forsvinder i løbet af det næste døgn, så skal jeg ringe igen...

Puha det lyder faktisk lidt mere alvorligt end du måske lige regnede det for? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder faktisk lidt mere alvorligt end du måske lige regnede det for? :kram

Hun mente det måtte være ligamenterne, da hun jo heldigvis kunne udelukke alle de mange andre ting hun tjekkede for... Men hun syntes det var mærkeligt at det kun var i den ene side...

Men det var godt at jeg ringede, for hun tjekkede bl.a for tidlige veer, og det havde alligevel været vigtigt at opdage... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super godt at du mindede mig om deres akut modtagelse... Ingen ventetid hverken på tlf eller da vi ankom... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har netop overstået 2. overnatning i KBH og glæder mig alt for meget til at komme hjem i min egen seng! Har sovet på en sovesofa med både mand og barn og er totalt radbrækket! Har siddet oppe siden kl 5, da min ryg ikke kunne holde til at ligge ned mere :(

Hele min krop værker og er væskefyldt efter en dag i går på 8 timer på Bakken!

Det er været en fantastisk hyggelig tur, men Nøj hvor er jeg smadret!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh er virkelig ved at være træt af hovedpine. Jeg har haft hovedpine stort set hver dag den seneste uge, nogle dage bedre end andre. De sidste tre dage, har jeg fået dunkende/pulserende hovedpine så snart jeg har rejst mig fra sengen. Drikker omkring 2 l vand om dagen og er igen startet op på jern. Men argh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det hårdt at være gravid. Fuldstændig udmattet allerede kl 12 og kunne så godt sove lidt nu. Men er alene med tumling hele resten af dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh kæresten mærkede en par spark for første gang her til aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh kæresten mærkede en par spark for første gang her til aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt! Tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et spørgsmål...

Hvis man skal ha planlagt kejsersnit, som jo ligger før terminsdatoen... Har man så ret til barsel 4 uger før datoen for kejsersnit? Eller følger det stadig den oprindelige termin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et spørgsmål...

Hvis man skal ha planlagt kejsersnit, som jo ligger før terminsdatoen... Har man så ret til barsel 4 uger før datoen for kejsersnit? Eller følger det stadig den oprindelige termin?

Det mener jeg faktisk at du har ret til, for så er din "terminsdato" jo rykket med sikkerhed.

Edit: http://www.min-mave.dk/debat/foraeldregrupper/2011/planlagt-kejsersnit-terminsdag.htm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et spørgsmål...

Hvis man skal ha planlagt kejsersnit, som jo ligger før terminsdatoen... Har man så ret til barsel 4 uger før datoen for kejsersnit? Eller følger det stadig den oprindelige termin?

Hvis du har datoen i god nok tid til at oplyse det tælles der fra forventet fødsel = kejsersnittet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar... :)

Nu blev jeg igen fanget i reglerne for kvinder i arbejde... Det kan jo tydeligvis være anderledes når jeg er sygemeldt - altså i forhold til de 4 uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar... :)

Nu blev jeg igen fanget i reglerne for kvinder i arbejde... Det kan jo tydeligvis være anderledes når jeg er sygemeldt - altså i forhold til de 4 uger...

Nej der burde det ikk være. Som der også stod i det link jeg sendte, så er pks = ny terminsdato, det vil være det samme som hvis du blev rykket to uger til nf, selvom du havde oplyst en anden terminsdato forinden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej der burde det ikk være. Som der også stod i det link jeg sendte, så er pks = ny terminsdato, det vil være det samme som hvis du blev rykket to uger til nf, selvom du havde oplyst en anden terminsdato forinden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, nu fandt jeg alligevel ud af at de 4 uger gælder alle... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+4 i dag og føler mig virkelig energiforladt. Jeg får de 8 timers søvn som jeg skal have og forsøger at holde fast i de vaner jeg havde før jeg blev gravid mht kost og motion. Jeg har dog været meget plaget af kvalme og madlede, men spiser hver 2 time ca. Frugt, kiks, yoghurt, knækbrød. Derudover sørger jeg for at min aftensmad er godt balanceret. Men jeg er så drænet for energi! 

Jeg plejer at have energi til at støvsuge 3-4 gange i ugen efter jeg har fået fri og er kommet hjem, træne hver anden dag og få lavet en masse andet praktisk. Men nu er det som om jeg virkelig skal trække mig selv op flere gange undervejs og sparke mig afsted. Jeg har virkelig ikke noget overskud... 

 

Er der andre der har det sådan?! Og hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+4 i dag og føler mig virkelig energiforladt. Jeg får de 8 timers søvn som jeg skal have og forsøger at holde fast i de vaner jeg havde før jeg blev gravid mht kost og motion. Jeg har dog været meget plaget af kvalme og madlede, men spiser hver 2 time ca. Frugt, kiks, yoghurt, knækbrød. Derudover sørger jeg for at min aftensmad er godt balanceret. Men jeg er så drænet for energi!

Jeg plejer at have energi til at støvsuge 3-4 gange i ugen efter jeg har fået fri og er kommet hjem, træne hver anden dag og få lavet en masse andet praktisk. Men nu er det som om jeg virkelig skal trække mig selv op flere gange undervejs og sparke mig afsted. Jeg har virkelig ikke noget overskud...

Er der andre der har det sådan?! Og hvad gør I?

Velkommen til det at være gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+4 i dag og føler mig virkelig energiforladt. Jeg får de 8 timers søvn som jeg skal have og forsøger at holde fast i de vaner jeg havde før jeg blev gravid mht kost og motion. Jeg har dog været meget plaget af kvalme og madlede, men spiser hver 2 time ca. Frugt, kiks, yoghurt, knækbrød. Derudover sørger jeg for at min aftensmad er godt balanceret. Men jeg er så drænet for energi!

Jeg plejer at have energi til at støvsuge 3-4 gange i ugen efter jeg har fået fri og er kommet hjem, træne hver anden dag og få lavet en masse andet praktisk. Men nu er det som om jeg virkelig skal trække mig selv op flere gange undervejs og sparke mig afsted. Jeg har virkelig ikke noget overskud...

Er der andre der har det sådan?! Og hvad gør I?

Jeps sådan har jeg det også. Er 8+5 og hænger ikke sammen uden en lur midt på dagen - og alligevel går jeg og gaber.

Der er som sådan ikke andet at gøre end at hvile. Jeg er blevet tjekket for div vitamin mangel og alt ligger fint. Så jeg håber bare meget på det blir bedre i 2.trimester

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER