Pumpkins

Gravid - smalltalk 2

1,230 indlæg i dette emne

Jeg har altid læst at det ikke længere betragtes som præmatur når baby bliver født 37+0, men så fik jeg 2 mails idag (36+0) fra engelske/amerikanske apps hvor de skriver at min baby faktisk er klar til at komme ud nu og ikke vil blive betragtet som for tidligt født.

Men hvordan ville det mon være i Danmark? Ville vi stadigvæk skulle forbi neo hvis hun kom nu?

Milan er født 36+0 og han er præmatur.

Han blev behandlet efter præmaturs forskrifter med sukkervand kort efter fødsel mm. Så hvis din datter kommer nu, så vil hun blive betragtet som præmatur.

Han kom med mig til barselsafsnittet og ikke på Neo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid læst at det ikke længere betragtes som præmatur når baby bliver født 37+0, men så fik jeg 2 mails idag (36+0) fra engelske/amerikanske apps hvor de skriver at min baby faktisk er klar til at komme ud nu og ikke vil blive betragtet som for tidligt født.

Men hvordan ville det mon være i Danmark? Ville vi stadigvæk skulle forbi neo hvis hun kom nu?

Man er præmatur indtil 37+0, men det er forskelligt, hvordan man bliver behandlet alt efter hvordan baby har det. A fik ingen præmaturbehandling, og var heller ikke på neo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyer født før uge 39 har højere risiko for at få gulsot og andre mindre komplikationer fordi de er umodne. Så selv om det ikke er farligt ar føde i uge 36-37 så er det ikke noget at håbe på efter min mening (og min sidste kons JMs). Bedre at mor skal bøvle lidt med at være højgravid hval og baby kan blive helt klar til livet og en smule mere robust.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyer født før uge 39 har højere risiko for at få gulsot og andre mindre komplikationer fordi de er umodne. Så selv om det ikke er farligt ar føde i uge 36-37 så er det ikke noget at håbe på efter min mening (og min sidste kons JMs). Bedre at mor skal bøvle lidt med at være højgravid hval og baby kan blive helt klar til livet og en smule mere robust.

Amen! Der er en grund til, at en graviditet gerne skal vare 40 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrede mig også bare over at de skrev sådan :)

Men tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm er det normalt at opleve nogle jag/stik i skeden? Det kommer sådan en gang imellem, er i dag 20+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+0 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm er det normalt at opleve nogle jag/stik i skeden? Det kommer sådan en gang imellem, er i dag 20+4

 

Hvornår oplever du dem? Altså, jeg oplever det når jeg bevæger mine ben uhensigtsmæssigt i forhold til mit bækken.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+0 :yay

 

:yay :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+0 :yay

:loveshower

36+1 :D SÅ tæt på, men potentielt langt væk :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår oplever du dem? Altså, jeg oplever det når jeg bevæger mine ben uhensigtsmæssigt i forhold til mit bækken.. :unsure

Det har jeg egentlig ikk lagt mærke til, det er for det meste tror jeg, når jeg ligger eller sidder i sofaen, at der lige kommer et kort jag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mensmurren ftw :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det hyggeligt, at bebse han er såå aktiv i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man nu rent hypotetisk begyndte at få veer i uge 36+0 -36+6, ville i så vente med at ringe til fødegangen til der kun var 4-5 min mellem veerne eller ville i ringe før fordi i ikke var kommet over de 37+0? Jeg tænker bare at de jo ikke gør noget ved en når man er så langt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man nu rent hypotetisk begyndte at få veer i uge 36+0 -36+6, ville i så vente med at ringe til fødegangen til der kun var 4-5 min mellem veerne eller ville i ringe før fordi i ikke var kommet over de 37+0? Jeg tænker bare at de jo ikke gør noget ved en når man er så langt

 

Jeg tror jeg ville ringe før… 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide, at de gerne vil holde ekstra øje, hvis det er før uge 37. Jeg ville helt sikkert ringe, når jeg var sikker på, at det var veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu til et af de mere spøjse ulækre spørgsmål :blush

Flere fra min terminsgruppe snakker om det her råmælk som åbenbart allerede sprøjter ud af brysterne på dem, men jeg har ikke oplevet noget vådt eller fugtigt endnu :unsure

Jeg oplever dog at have tørre brystvorter og derfor ville jeg smøre dem ind i lidt creme idag -jeg blev så lidt nysgerrig og klemte lidt på selve vorten for at se om der kom noget ud (:rolleyes) ..

Til min store overraskelse, så kom der noget ud, men ikke noget vådt :unsure

For at beskrive det bedst muligt så kom der noget gulligt, hårdt stads ud -som jeg måske vil beskrive bedst som når man prikker en hvid bums :unsure min tanke var at det nok var indtørret råmælk da det jo kan være gulligt, men er alligevel i tvivl...

Hvis det er dét, hvorfor er det allerede tørt inden at det kommer ud til overfladen? Og kan jeg allerede få brystbetændelse hvis jeg ikke fjerner det?

Jeg har ikke ondt og det er ikke til gene -men hvis det ikke er normalt vil jeg da gerne vide det :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu til et af de mere spøjse ulækre spørgsmål :blush

Flere fra min terminsgruppe snakker om det her råmælk som åbenbart allerede sprøjter ud af brysterne på dem, men jeg har ikke oplevet noget vådt eller fugtigt endnu :unsure

Jeg oplever dog at have tørre brystvorter og derfor ville jeg smøre dem ind i lidt creme idag -jeg blev så lidt nysgerrig og klemte lidt på selve vorten for at se om der kom noget ud ( :rolleyes) ..

Til min store overraskelse, så kom der noget ud, men ikke noget vådt :unsure

For at beskrive det bedst muligt så kom der noget gulligt, hårdt stads ud -som jeg måske vil beskrive bedst som når man prikker en hvid bums :unsure min tanke var at det nok var indtørret råmælk da det jo kan være gulligt, men er alligevel i tvivl...

Hvis det er dét, hvorfor er det allerede tørt inden at det kommer ud til overfladen? Og kan jeg allerede få brystbetændelse hvis jeg ikke fjerner det?

Jeg har ikke ondt og det er ikke til gene -men hvis det ikke er normalt vil jeg da gerne vide det :blink

Rolig rolig, lad bare brysterne selv finde ud af at blive klar. Det er helt forskelligt hvordan de bærer sig ad med det, nogen spilder og lækker fra halvvejs i graviditeten, andre mærker ikke noget særligt. Det er først når du føder moderkagen at det hormon bliver udløst som sætter gang i din mælkeproduktion, indtil da er jeg ret sikker på du ikke behøver at gøre noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rolig rolig, lad bare brysterne selv finde ud af at blive klar. Det er helt forskelligt hvordan de bærer sig ad med det, nogen spilder og lækker fra halvvejs i graviditeten, andre mærker ikke noget særligt. Det er først når du føder moderkagen at det hormon bliver udløst som sætter gang i din mælkeproduktion, indtil da er jeg ret sikker på du ikke behøver at gøre noget.

Men er det normalt? :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det normalt? :D :lol

Det tør jeg ikke sige, men jeg har selv oplevet det. Sådan man nærmest ku smuldre små gullige stykker etellerandet fra det ydre af brystvorterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tør jeg ikke sige, men jeg har selv oplevet det. Sådan man nærmest ku smuldre små gullige stykker etellerandet fra det ydre af brystvorterne

 

Det har jeg også oplevet.

 

Da jeg lå på barselsgangen med Elliot og skulle prøve at håndudmalke var det også sådan noget tykt gulligt noget til at starte med. Det var råmælk, og det gav vi ham på fingrene fra et snapseglas :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tør jeg ikke sige, men jeg har selv oplevet det. Sådan man nærmest ku smuldre små gullige stykker etellerandet fra det ydre af brystvorterne

Det er det jeg oplever :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også oplevet.

Da jeg lå på barselsgangen med Elliot og skulle prøve at håndudmalke var det også sådan noget tykt gulligt noget til at starte med. Det var råmælk, og det gav vi ham på fingrene fra et snapseglas :lol

Jeg glæder mig virkelig til at alt ikke føles unormalt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tør jeg ikke sige, men jeg har selv oplevet det. Sådan man nærmest ku smuldre små gullige stykker etellerandet fra det ydre af brystvorterne

Det har jeg også oplevet ved begge børn. Ikke det mest delikate...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER