Susanne

Smalltalk II

892 indlæg i dette emne

Jeg har krise! Åh hvor synes jeg at det er svært at være mor til en 3årig :boo :prik :( <_<

Udover at han er super skøn, så er han mega svær altså!

De sidste par uger har vi krise hver eneste eftermiddag efter børnehave, sådan kriser med 10-15-20 minutters mellemrum og det dræner os alle helt ondsvagt.

Jeg grænsker min hjerne for ideer, for hvad vi gør forkert, men jeg kan ikke selv finde svaret.

Et er de kriser der involverer at teste grænser og lave ballade, altså det er skide irriterende, men det kan jeg klare og ved hvordan jeg skal håndtere.

Men de der kriser hvor han bare er ked af det og sur og vil kramme og ikke kramme. Suuuuk!

Lige umiddelbart kan jeg huske kriser fra i dag om: at få sandalerne af da han kom ind, at han ville med/så ikke med ud og handle med Jon, at få sandaler på, iPad (lorte opfindelse, jeg kaster den ud af vinduet!), noget med at trykke på en knap til bilen, kridt i hele huset, grave jord i potteplanterne, at han blev trøstet forkert, aftensmaden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har krise! Åh hvor synes jeg at det er svært at være mor til en 3årig :boo :prik :( <_<

Udover at han er super skøn, så er han mega svær altså!

De sidste par uger har vi krise hver eneste eftermiddag efter børnehave, sådan kriser med 10-15-20 minutters mellemrum og det dræner os alle helt ondsvagt.

Jeg grænsker min hjerne for ideer, for hvad vi gør forkert, men jeg kan ikke selv finde svaret.

Et er de kriser der involverer at teste grænser og lave ballade, altså det er skide irriterende, men det kan jeg klare og ved hvordan jeg skal håndtere.

Men de der kriser hvor han bare er ked af det og sur og vil kramme og ikke kramme. Suuuuk!

Lige umiddelbart kan jeg huske kriser fra i dag om: at få sandalerne af da han kom ind, at han ville med/så ikke med ud og handle med Jon, at få sandaler på, iPad (lorte opfindelse, jeg kaster den ud af vinduet!), noget med at trykke på en knap til bilen, kridt i hele huset, grave jord i potteplanterne, at han blev trøstet forkert, aftensmaden...

Åh, det der vægelsindethed driver også mig til vanvid. Man KAN jo vitterligt ikke hjælpe dem!

Det er heldigvis meget sjældent det sker nu, så hold ud! :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det der vægelsindethed driver også mig til vanvid. Man KAN jo vitterligt ikke hjælpe dem!

Det er heldigvis meget sjældent det sker nu, så hold ud! :Kiss

Det er bare så møg hårdt og jeg tvivler sådan på mig selv :boo

Jeg har forsøgt at putte ham de sidste 30 minutter, hvor det går sådan: han græder 'kæmpe kram mor', vi krammer 'gå mor', han græder 'kæmpe kram' osv! Både når jeg bare bliver og når jeg prøver at gå.

Det føles som om han styrer det hele. Men han er virkelig dybt ulykkelig og vil bare kramme og trøstes - samtidig med han ikke vil.

Kan man få et kursus? Jeg fatter ikke hvad jeg skal gøre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så møg hårdt og jeg tvivler sådan på mig selv :boo

Jeg har forsøgt at putte ham de sidste 30 minutter, hvor det går sådan: han græder 'kæmpe kram mor', vi krammer 'gå mor', han græder 'kæmpe kram' osv! Både når jeg bare bliver og når jeg prøver at gå.

Det føles som om han styrer det hele. Men han er virkelig dybt ulykkelig og vil bare kramme og trøstes - samtidig med han ikke vil.

Kan man få et kursus? Jeg fatter ikke hvad jeg skal gøre :(

Jeg vil godt med på kursus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til Stephie og Annette S - svære tider!

Er der andres børn der har tendens til at spørge om noget, få svar og så spørge om det samme igen? Det er mega-belastende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til Stephie og Annette S - svære tider!

Er der andres børn der har tendens til at spørge om noget, få svar og så spørge om det samme igen? Det er mega-belastende!

Jep <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så "heldig" at Silje har skrabet skoldkopper til sig. Vi troede først at vi slap billigt da hun havde få pletter på ryg og hoved, men jeg skal love for at det er eksploderet de sidste dage, så de er bare overalt. Har bare ondt af hende. Heldigvis har hun ikke feber eller noget så vi kan hygge os mellem kløeanfaldene...

Men puha en logistik... Og så har vi lige lillesøster der mangler også :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit en putning! Karla blev sur på mig i dag under tandbørstning, og begyndte at slå. Jeg sagde til hende, at jeg ikke ville have, at hun slog mig, men hun forsatte med at slå. Jeg sagde til hende, at hvis hun slog igen, var der ingen godnathistorie. Det fik hende til at stoppe, kun for at give mig en knytnæve i hovedet, da hun skulle have redt håret. Så tarvelige mor her informerede om, at jeg ikke ville læse godnathistorie. Jeg ville gerne putte, og hun var velkommen til at spørge hendes far, om han ville læse.

Efter en halv time med skrig og gråd er hun endelig ved at hikse sig til ro, mens C læser for hende, og vi har givet kys og kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit en putning! Karla blev sur på mig i dag under tandbørstning, og begyndte at slå. Jeg sagde til hende, at jeg ikke ville have, at hun slog mig, men hun forsatte med at slå. Jeg sagde til hende, at hvis hun slog igen, var der ingen godnathistorie. Det fik hende til at stoppe, kun for at give mig en knytnæve i hovedet, da hun skulle have redt håret. Så tarvelige mor her informerede om, at jeg ikke ville læse godnathistorie. Jeg ville gerne putte, og hun var velkommen til at spørge hendes far, om han ville læse.

Efter en halv time med skrig og gråd er hun endelig ved at hikse sig til ro, mens C læser for hende, og vi har givet kys og kram.

Det er en mega lovely alder :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ahhh fuuuck! Inger havde i går morges lidt røde knopper omkring munden, men ikke noget vildt. De var så blevet værre og i dag er hele hendes mundområde totalt angrebet. UMIDDELBART ligner det ikke skoldkopper, men nu har vi en lægetid.

Jeg håber virkelig, at det er skoldkopper, for det er da lidt nemmere end én eller anden allergisk reaktion. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johannes sover stadig :o Normalt er han typen der gerne står (alt for) tidligt op, men skal da love for at tager revanche i dag :) Jeg nyder lige stilheden og at jeg har fri, med en God kop kaffe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ahhh fuuuck! Inger havde i går morges lidt røde knopper omkring munden, men ikke noget vildt. De var så blevet værre og i dag er hele hendes mundområde totalt angrebet. UMIDDELBART ligner det ikke skoldkopper, men nu har vi en lægetid.

Jeg håber virkelig, at det er skoldkopper, for det er da lidt nemmere end én eller anden allergisk reaktion.

Øv! God bedring med hende. Håber lægen kan sige noget fornuftigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ahhh fuuuck! Inger havde i går morges lidt røde knopper omkring munden, men ikke noget vildt. De var så blevet værre og i dag er hele hendes mundområde totalt angrebet. UMIDDELBART ligner det ikke skoldkopper, men nu har vi en lægetid.

Jeg håber virkelig, at det er skoldkopper, for det er da lidt nemmere end én eller anden allergisk reaktion.

Jeg tænker straks på billedet af Lenes Tobias, der har fod-mund-hånd-syge :unsure

Håber lægen hurtigt kan stille en klar diagnose! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ahhh fuuuck! Inger havde i går morges lidt røde knopper omkring munden, men ikke noget vildt. De var så blevet værre og i dag er hele hendes mundområde totalt angrebet. UMIDDELBART ligner det ikke skoldkopper, men nu har vi en lægetid.

Jeg håber virkelig, at det er skoldkopper, for det er da lidt nemmere end én eller anden allergisk reaktion.

God bedring med hende! Håber på skoldkopper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ahhh fuuuck! Inger havde i går morges lidt røde knopper omkring munden, men ikke noget vildt. De var så blevet værre og i dag er hele hendes mundområde totalt angrebet. UMIDDELBART ligner det ikke skoldkopper, men nu har vi en lægetid.

Jeg håber virkelig, at det er skoldkopper, for det er da lidt nemmere end én eller anden allergisk reaktion.

Prøv at Google hånd fod og mund syge og se evt mit billed af Tobias i brokketråden.

Håber ikke at hun bliver så hårdt ramt. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Top seje Simon har været i børnehave uden ble for første gang. Og ikke et eneste uheld..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger!

Hun har børnesår :( flææææh!!! Men vi fik i det mindste penicilin og kunne jo så begynde behandling med det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger!

Hun har børnesår :( flææææh!!! Men vi fik i det mindste penicilin og kunne jo så begynde behandling med det samme!

:kram2 Det lyder ikke rart,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla var med børnehaven til fødselsdag i dag hos en af børnene, og valgte at hun ville gå uden ble, men fik ikke lige sagt det til pædagogerne. I hvert fald ikke før hun fik lavet "en hel sø" på gulvet.

Håber ikke det har afskrækket hende fra at gå uden ble her i weekenden (og så beder jeg til, at hun ikke tissede på et dyrt tæppe eller et sart gulv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Det lyder ikke rart,

Det ser så væmmeligt ud :boo men hun virker ikke generet af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, har nogle af jeres børn haft børnesår? Og i så fald: hvor begyndte udslættet at gå væk efter påbegyndt behandling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, har nogle af jeres børn haft børnesår? Og i så fald: hvor begyndte udslættet at gå væk efter påbegyndt behandling?

Jeg havde det selv for nogle år tilbage.

Jeg fik penicillin og smurte med fucidin salve, tror der gik 3 dage før det for alvor begyndte at hele. Har stadig et ar på hagen efter det. (Lægen mente det var et forkølelsessår, så jeg gik alt for længe inden jeg kom i behandling. )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det selv for nogle år tilbage.

Jeg fik penicillin og smurte med fucidin salve, tror der gik 3 dage før det for alvor begyndte at hele. Har stadig et ar på hagen efter det. (Lægen mente det var et forkølelsessår, så jeg gik alt for længe inden jeg kom i behandling. )

Ah hvor træls! Vi fik hende heldigvis til læge, inden det blev sår men mens det bare var udslæt, så håber det ikke arrer på hendes fine hud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah hvor træls! Vi fik hende heldigvis til læge, inden det blev sår men mens det bare var udslæt, så håber det ikke arrer på hendes fine hud!

Mit var et stort, betændt og væskende sår... På str med en 2krone. Av!

Håber i hurtigt slipper og at det ikke giver ar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER