MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Og når man Googler 4 month sleep regression, så kommer en masse kloge mennesker med en masse modstridende råd ... :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber godt nok at fire ugers sommerferie kan få A til at have et bedre tag på Lucca. Han forstår hende slet ikke. Jeg mindes slet ikke det var sådan med Theodor. Og Lucca er altså ikke ekstra kompliceret eller noget.

Jeg ved ikke om hun bare er virkelig glad for mig, og ikke synes det er fedt når A giver mad og den slags. Men jeg synes nok bare heller ikke A håndterer hende særligt godt.

Så det der med at sove længe når A er hjemme, det er alligevel ikke rigtig til, fordi jeg bare kan høre Lucca være utilfreds og ked. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber godt nok at fire ugers sommerferie kan få A til at have et bedre tag på Lucca. Han forstår hende slet ikke. Jeg mindes slet ikke det var sådan med Theodor. Og Lucca er altså ikke ekstra kompliceret eller noget.

Jeg ved ikke om hun bare er virkelig glad for mig, og ikke synes det er fedt når A giver mad og den slags. Men jeg synes nok bare heller ikke A håndterer hende særligt godt.

Så det der med at sove længe når A er hjemme, det er alligevel ikke rigtig til, fordi jeg bare kan høre Lucca være utilfreds og ked. :(

Søren har også svært ved at få hende til at spise... Det er jævnt irriterende! <_< Jeg glæder mig også til ferie (desværre først om 3 uger), så det også kan være ham der tager initiativ til at give hende mad og jeg ikke skal ind over alle beslutninger. Det giver jo mening, fordi det er mig der ved det, men jeg glæder mig til han får lidt mere føling med det igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie spiste da hun blev puttet kl. 19:30 og igen kl. 23.20, fik sutten kl. 03:35 og sov videre til kl. 06?! :blink Første nat uden mad efter midnat :yay

Skønt, Susanne! Det er bare så luksus med børn der sover godt. Vi havde det IKKE nemt med vores første barn, men her med nr. 2 går det indtil videre fantastisk. Han spiser mellem 1930/2030 og sover så fra kl.20/21, spiser kl.03/04 og står op ved 06-0630. Totalt luksus.

 

Håber det fortsætter på den gode måde for dig og Sofie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren har også svært ved at få hende til at spise... Det er jævnt irriterende! <_< Jeg glæder mig også til ferie (desværre først om 3 uger), så det også kan være ham der tager initiativ til at give hende mad og jeg ikke skal ind over alle beslutninger. Det giver jo mening, fordi det er mig der ved det, men jeg glæder mig til han får lidt mere føling med det igen :rolleyes

Jeg har lige nedskrevet en guide til Allan :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget skal de små tage på i løbet af en måneds tid, når de er 3 måneder gamle?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting er at den i går feberramte baby sov igennem i nat ( :blink og :yay ), noget andet er de her åndssvage korte lure på 30min..... Vi når vist 3 lure i dag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bør man begynde at introducere vand i kop, selvom man ikke har planer om at starte på fast føde endnu? Han er 4 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bør man begynde at introducere vand i kop, selvom man ikke har planer om at starte på fast føde endnu? Han er 4 måneder

Min sp sagde 2-3 uger før fast føde, bare en lille skvis, så de lærer det inden de begynder på maden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp sagde 2-3 uger før fast føde, bare en lille skvis, så de lærer det inden de begynder på maden :)

Hmm. Men hvad nu hvis man ikke helt har besluttet hvornår man går igang, men istedet bare går og holder lidt øje?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige de små ikke tager skade af at lære og få en lille tår vand ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver siiiiiiindssyg af de her nætter!!

Han må gerne vågne og være ked af det - det kan jeg håndtere. Men at han fra kl 5 og frem ligger og sparker, basker og smågræder, det bliver jeg idiot af! Han får flaske mellem kl 2 og 3. Jeg nægter at tro, at han er sulten. Han spiser først omkring kl 8, er time efter vi er stået op.

Jeg ved godt, at hans søvnmønster er ved at ændre sig, men jeg kan ikke regne ud, hvad jeg skal gøre. :(

Skal han tidligere i seng, og derved skippe den sidste flaske kl 19-19.30? Skal han så have den lidt senere på aftenen i søvne?

Åhr altså, hvorfor kommer de her unger ikke med en manual?

Jeg er så nervøs for, at jeg gør noget forkert, og han pludselig har fået vildt dårlige rutiner. :(

Altså vores rutiner ændrer sig fra uge til uge. Hvor meget sover han om dagen og hvornår putter du ham om aftenen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget skal de små tage på i løbet af en måneds tid, når de er 3 måneder gamle?

Ammebarn eller flaske? Ammebørn vokser jo meget i ryk. Det svinger helt vildt her. Jeg kigger ikke så meget på vægten, kigger på om han trives, spiser godt, har runde kinder osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har SP været her til det sidste besøg. 78 cm. lang og 9,8 kilo. Min store fyr, altså :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har SP været her til det sidste besøg. 78 cm. lang og 9,8 kilo. Min store fyr, altså :wub

Lækre lange dreng :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vores rutiner ændrer sig fra uge til uge. Hvor meget sover han om dagen og hvornår putter du ham om aftenen?

Du er vel også søvnekspert efterhånden? :D

J har i mange uger nu sovet og spist rimelig struktureret - ikke fordi jeg presser det, men af sig selv.

Han sover kort lur om formiddagen, ca 2-3 timer over middag og igen en kort lur sidst på eftermiddagen.

Han har den sidste uges tid virket småtræt nærmest lige fra han vågner ca kl 15 efter middagslur og indtil han går i seng.

I dag prøver jeg at lade ham sove tidligere.

Han sov til 15.15, fik flaske 16.15 og så lagde jeg ham til kort lur nu her kl 17. Hvis det er som det plejer, sover han nu 30-45 minutter.

Den lur plejer han at tage ca kl 18, men det tror jeg, er for sent.

Så vil jeg prøve at pusle og give flaske senest kl 19 og så godnat. Han plejer at blive lagt ca kl 20-20.30, men måske er det lige den time, der gør forskellen.

I værste fald spilder jeg bare en aften på at rende ind og trøste. ;) Jeg er alligevel så træt, at jeg nok sagtens kan sove kl 20. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg er stadig meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal give en ekstra flaske om natten ...

Nu vil han få kl 19, og så først kl 2-3 hvor han plejer og igen kl 8 som han plejer.

Jeg kunne måske give en kl 23 ca, og så igen kl 5, hvor han bliver urolig ...

Men han er jo en stor dreng allerede, og jeg vil ikke give en hel ekstra flaske unødigt. :( Jeg tror godt han kunne spise, hvis han blev budt ... Altså ikke fordi han er sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækre lange dreng :wub

Ja, han er stadig over kurven i højden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg er stadig meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal give en ekstra flaske om natten ...

Nu vil han få kl 19, og så først kl 2-3 hvor han plejer og igen kl 8 som han plejer.

Jeg kunne måske give en kl 23 ca, og så igen kl 5, hvor han bliver urolig ...

Men han er jo en stor dreng allerede, og jeg vil ikke give en hel ekstra flaske unødigt. :( Jeg tror godt han kunne spise, hvis han blev budt ... Altså ikke fordi han er sulten.

Da Adrian var ca. 4,5 måneder, begyndte vi at give ham en drømmeflaske ca. kl. 23. Det gjorde, at han begyndte at sove igennem, så han ikke længere skulle have flasken om natten :) Ikke at jeg siger, at det også sker for jer, men det kunne være, at han begyndte at rykke på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er vel også søvnekspert efterhånden? :D

J har i mange uger nu sovet og spist rimelig struktureret - ikke fordi jeg presser det, men af sig selv.

Han sover kort lur om formiddagen, ca 2-3 timer over middag og igen en kort lur sidst på eftermiddagen.

Han har den sidste uges tid virket småtræt nærmest lige fra han vågner ca kl 15 efter middagslur og indtil han går i seng.

I dag prøver jeg at lade ham sove tidligere.

Han sov til 15.15, fik flaske 16.15 og så lagde jeg ham til kort lur nu her kl 17. Hvis det er som det plejer, sover han nu 30-45 minutter.

Den lur plejer han at tage ca kl 18, men det tror jeg, er for sent.

Så vil jeg prøve at pusle og give flaske senest kl 19 og så godnat. Han plejer at blive lagt ca kl 20-20.30, men måske er det lige den time, der gør forskellen.

I værste fald spilder jeg bare en aften på at rende ind og trøste. ;) Jeg er alligevel så træt, at jeg nok sagtens kan sove kl 20. ;)

Haha vi har i hvert fald spekuleret meget i søvn :lol

Men han sover jo rigtig fint om dagen lader det til.

Hvor ofte vågner han om natten og er sulten? Hvor sover han?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Adrian var ca. 4,5 måneder, begyndte vi at give ham en drømmeflaske ca. kl. 23. Det gjorde, at han begyndte at sove igennem, så han ikke længere skulle have flasken om natten :) Ikke at jeg siger, at det også sker for jer, men det kunne være, at han begyndte at rykke på det :)

Ja det kan da være han så ville skippe den midt på natten. Men jeg synes jo nærmere han virker sulten eller urolig om morgenen kl 5, og ikke så meget om aftenen. Så ved ikke om det vil hjælpe at rykke den vej. Arrrgh, jeg er så forvirret. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha vi har i hvert fald spekuleret meget i søvn :lol

Men han sover jo rigtig fint om dagen lader det til.

Hvor ofte vågner han om natten og er sulten? Hvor sover han?

Fint og fint - han skal hjælpes videre efter hver eneste søvnfase. Også den lange lur om eftermiddagen - der har jeg ham altid i vikle.

Jeg ved jo ikke om han er sulten om natten ... Han vågner og græder, kun de sidste 3-4 nætter ifbm tigerspring, men kan vugges i søvn igen i løbet af 5-10 minutter. Derfor tænker jeg ikke, at han er sulten.

Han sover i egen seng, som står op ad min. Første gang han vågner eller er meget urolig, kommer han over til mig og ligger i arm - det har hjulpet på uro før, men det er som om, det ikke længere gør en forskel ... Jeg har bare svært ved at lade ham ligge, og kan ikke sove fra det, når han er så urolig. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, barnet vågnede 17.45 og gabte allerede igen og gned sig i øjnene kl 18.15 ;)

Så gav jeg natble på og lagde ham i seng - og pling, så var han vågen. :prik

Jeg prøvede at gå, og så lå han bare og hyggede. Kl 19 gav jeg flaske i sengen og prøvede at gå igen. Ti minutter senere begyndte han at klynke, og så græde - så jeg vuggede ham i søvn i mine arme, as usual. ;)

Men i det mindste sover han da en halv til er hel time tidligere, end han plejer. ;)

Jeg tror, jeg vil konkludere, at jeg ikke skal prøve at lave for meget om her under tigerspring. Jeg vil bare prøve at skubbe hans sengetid og se, om det hjælper. Og så vil jeg prøve at lægge ham ind i seng når han har sovet lidt. Hidtil har jeg siddet med ham i armene i stuen indtil jeg selv går i seng ... :blush whatever works ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha blir snart frustreret når Niklas hver dag vågner mellem 4 og 5 og samtidig sover 5 lure på en dag hvor længste er på 1 1/2 time..

Han bliver 6 mdr sidst på ugen så sys snart han bør få en bedre rytme...

Men hvordan ? :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha blir snart frustreret når Niklas hver dag vågner mellem 4 og 5 og samtidig sover 5 lure på en dag hvor længste er på 1 1/2 time..

Han bliver 6 mdr sidst på ugen så sys snart han bør få en bedre rytme...

Men hvordan ? :-/

Hvad tid går han i seng om aftenen? Kan han selv finde ud af at komme videre i søvnfaserne om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER