MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Jeg er også misundelig. Er ikke klar til at give helt slip, men ville ønske jeg kunne ane en afslutning et sted. Jeg har ELSKET at amme, men finder slet ikke samme nydelse i det mere. Hun er blevet så stor, bevidst og stærk og det føles bare anderledes og ikke rart og hyggeligt på samme måde :(

Hvad mener du med at det endte i kamp og tårer med Theodor?

Theodor ville til sidst ikke lægges til. Det var skrig, skrål og flitsbue. Nogle gange lykkedes det at få ham til og finde ro, men det var godt nok svært. Jeg kan huske en følelse af dyb frustration og afmagt. Shit det var hårdt. Det ville jeg bare ikke ende i igen. Men jeg tror også jeg var mere eller mindre løbet tør for mælk der, for jeg mindes at jeg kun malkede ud en enkelt gang og så var det det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Jeg ville ønske, at jeg kunne have ammet J :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se der er et par stykker af jer der er lidt i tvivl om amningen, jeg kan ikke helt gennemskue om I reelt gerne vil stoppe eller om det er fordi det er blevet lidt træls at amme? Hvis det sidste, så var det måske en ide at tage kontakt til en ammevejleder der kan hjælpe, eller evt bare til en snak om tingene, hvis der er følelser i klemme?

Jeg har planer om at amme til Arthur er 2 som WHO anbefaler (hvis han vil). Jeg kan slet ikke genkende de tanker om at barnet er for bevidst omkring amning eller for stor. Håber ikke jeg ændrer mening som han bliver ældre, jeg elsker virkelig at amme og jeg elsker den tryghed jeg kan give ham.

Jeg har lyst til at sige "bare vent og se", men det er måske også flabet ;)

Men en baby på 4 mdr er klart nemmere at amme. Det kan slet ikke sammenlignes med fx 6 og 8 mdr. Selvfølgelig er der undtagelser, men i begge mine mødre grupper har vi ammende kæmpet/kæmper i denne alder.

Det er sindssygt frustrerende at der skal være fuldstændig ro. Ingen lyde, ingen spændende ting at kigge på.. Jeg husker stadig et vægmaleri på en café i Kalundborg, der fuldstændig smadrede den lille åbning der ellers var til en amning, og jeg måtte haste hjem til A's søster med skrigende sulten baby.

Jeg er pro amning. Men for mig er det afgørende de første seks måneder. Derefter er det en kamp, jeg ikke synes er værd at kæmpe, da det for mig er naturligt mælkeindtaget nedsættes markant frem mod etårsalderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Jeg ville ønske, at jeg kunne have ammet J :blush

Det kan jeg godt forstå. :kram2 Det er også dejligt og nemt - så længe det altså ér dejligt og nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. :kram2 Det er også dejligt og nemt - så længe det altså ér dejligt og nemt.

Ja, og bare mega falliterklæring, når det ikke er efter eget ønske, at man opgiver. :(

Men jeg kan nu godt følge jer, der gerne vil trappe ud. Der er bestemt både fordele og ulemper, og man skal gøre det, man har det bedst med. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til at sige "bare vent og se", men det er måske også flabet ;)

Men en baby på 4 mdr er klart nemmere at amme. Det kan slet ikke sammenlignes med fx 6 og 8 mdr. Selvfølgelig er der undtagelser, men i begge mine mødre grupper har vi ammende kæmpet/kæmper i denne alder.

Det er sindssygt frustrerende at der skal være fuldstændig ro. Ingen lyde, ingen spændende ting at kigge på.. Jeg husker stadig et vægmaleri på en café i Kalundborg, der fuldstændig smadrede den lille åbning der ellers var til en amning, og jeg måtte haste hjem til A's søster med skrigende sulten baby.

Jeg er pro amning. Men for mig er det afgørende de første seks måneder. Derefter er det en kamp, jeg ikke synes er værd at kæmpe, da det for mig er naturligt mælkeindtaget nedsættes markant frem mod etårsalderen.

100% :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var slet ikke min mening at komme til at lyde fordømmende eller på nogen måde "amning er bedst"-agtig, for det skal jo være godt og rart for alle. Amning er bare forbundet med super mange følelser, og jeg synes da bare det er så ærgerligt hvis det bliver afsluttet på en træls måde - derfor mit forslag om ammevejleder. De kan jo også hjælpe med hvordan man bedst og rarest for både mor og barn man kommer ud af amningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til at sige "bare vent og se", men det er måske også flabet ;)

Men en baby på 4 mdr er klart nemmere at amme. Det kan slet ikke sammenlignes med fx 6 og 8 mdr. Selvfølgelig er der undtagelser, men i begge mine mødre grupper har vi ammende kæmpet/kæmper i denne alder.

Det er sindssygt frustrerende at der skal være fuldstændig ro. Ingen lyde, ingen spændende ting at kigge på.. Jeg husker stadig et vægmaleri på en café i Kalundborg, der fuldstændig smadrede den lille åbning der ellers var til en amning, og jeg måtte haste hjem til A's søster med skrigende sulten baby.

Jeg er pro amning. Men for mig er det afgørende de første seks måneder. Derefter er det en kamp, jeg ikke synes er værd at kæmpe, da det for mig er naturligt mælkeindtaget nedsættes markant frem mod etårsalderen.

Ja, det synes jeg ærligt er ret flabet og den kommentar bliver jeg lidt ked af. Vi har absolut ikke haft et nemt ammeforløb, så det er bestemt ikke fordi jeg er naiv og tror det bare er at lægge ungen til - derfor håber JEG stadig at JEG kan amme længe - også selvom det bliver hårdt. Det var slet ikke for at trække min beslutning ned over hovedet på andre, det var blot for at nævne hvilke tanker jeg har gjort mig. Jeg er mega pro amning, men kun så længe det fungerer for både mor og barn. Jeg synes bestemt ikke man som mor skal gå på kompromis "bare" for at amme, så jeg bliver lidt ked af sådan en "bare vent og se" kommentar :(

Edit: jeg har i øvrigt kun kunne amme i komplet ro siden Arthur var omkring 3 måneder, og er endnu en af grundene til vi aldrig kommer nogle steder. Så jeg synes faktisk slet ikke det er fair at komme med nedladende kommentarer på det punkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Jeg ville ønske, at jeg kunne have ammet J :blush

Det kan jeg godt forstå søde :kram2 det var ikke min mening at rippe op i noget - det håber jeg du ved.

J har jo heldigvis en fantastisk mor, og det er ikke amning eller flaske der dikterer det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Al den snak om amning, rammer altså også lidt mig som "gav op" alt for tidligt. Kan den evt flyttes over i ammetråden :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle i skønne amme mødre kan i ikke snakke amning i tråden om amning ? ;-)

Hver gang jeg kigger ind pt er der kun indlæg om dette emne ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til at sige "bare vent og se", men det er måske også flabet ;)

Men en baby på 4 mdr er klart nemmere at amme. Det kan slet ikke sammenlignes med fx 6 og 8 mdr. Selvfølgelig er der undtagelser, men i begge mine mødre grupper har vi ammende kæmpet/kæmper i denne alder.

Det er sindssygt frustrerende at der skal være fuldstændig ro. Ingen lyde, ingen spændende ting at kigge på.. Jeg husker stadig et vægmaleri på en café i Kalundborg, der fuldstændig smadrede den lille åbning der ellers var til en amning, og jeg måtte haste hjem til A's søster med skrigende sulten baby.

Jeg er pro amning. Men for mig er det afgørende de første seks måneder. Derefter er det en kamp, jeg ikke synes er værd at kæmpe, da det for mig er naturligt mælkeindtaget nedsættes markant frem mod etårsalderen.

Det samme i min mødregruppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flaske mødre i er for seje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå søde :kram2 det var ikke min mening at rippe op i noget - det håber jeg du ved.

J har jo heldigvis en fantastisk mor, og det er ikke amning eller flaske der dikterer det.

Dét ved jeg :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov det var slet ikke for at forvise nogen herinde fra :-)

Tænkte bare med al den snak om amning at amme tråden var mere relevant ;-)

Er selv flaske mor til begge mine drenge og har det godt med det. Og føler mig bestemt ikke ramt.

Alle mødre gør hvad der fungerer og er bedst for deres små guldklumper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har personligt ikke noget imod, at der snakkes amning her - det er jo en del af livet med baby!

Men jeg er nok også blevet hærdet af, at se min mødregruppe amme hver uge - puha, det var en hård reminder de første mange uger. :(

Men nu er J ubetinget den fysisk største og stærkeste baby, så det hjælper lidt på min stadig vemodige omgang med flasken. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har personligt ikke noget imod, at der snakkes amning her - det er jo en del af livet med baby!

Men jeg er nok også blevet hærdet af, at se min mødregruppe amme hver uge - puha, det var en hård reminder de første mange uger. :(

Men nu er J ubetinget den fysisk største og stærkeste baby, så det hjælper lidt på min stadig vemodige omgang med flasken. :D

Se om ikke du kan komme af med vemodet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se om ikke du kan komme af med vemodet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må gerne snakkes amning, men synes bare det tog 'overhånd'. Ja jeg bliver stadig vemodig når jeg tænker på jeg ikke ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte på, er der andre herinde som har babyer som ikke udvikler sig normalt???

Jeg kan selv indimellem synes det er lidt nederen at læse om alle fremskridt og en masse udvikling, og har ikke altid super meget lyst til at skrive opdateringer om at udviklingen går så langsomt - så er der andre som måske ikke helt sådan kan følge med, agtigt?

Er jeg den eneste med en baby som er markant bagud i udviklingen?

Årh hvor er jeg ked af at læse det her og føler virkelig med dig/jer...

Har jo selv langt fra samme vilkår som jer...

Men vores ældste har klumpfødder og er hybermobil og derfor bagud motorisk så kender til følelsen af når andre udtrykker deres begejstring for noget nyt med deres barn...

Nå men ville egentlig bare tilkendegive at jeg ved du/i ikke er alene om at føle jer bagud...men håber snart jeres prinsesse rykker og i får noget mere fremgang.

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte på, er der andre herinde som har babyer som ikke udvikler sig normalt???

Jeg kan selv indimellem synes det er lidt nederen at læse om alle fremskridt og en masse udvikling, og har ikke altid super meget lyst til at skrive opdateringer om at udviklingen går så langsomt - så er der andre som måske ikke helt sådan kan følge med, agtigt?

Er jeg den eneste med en baby som er markant bagud i udviklingen?

Jeg kan virkelig godt forstå dig! :kram2

Men håber, at du alligevel vil skrive om det, du har behov for. Jeg synes fx det er super hyggeligt, at du skriver i vikletråden! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte på, er der andre herinde som har babyer som ikke udvikler sig normalt???

Jeg kan selv indimellem synes det er lidt nederen at læse om alle fremskridt og en masse udvikling, og har ikke altid super meget lyst til at skrive opdateringer om at udviklingen går så langsomt - så er der andre som måske ikke helt sådan kan følge med, agtigt?

Er jeg den eneste med en baby som er markant bagud i udviklingen?

Jeg kan desværre ikke dele det med dig om baby der ikke udvikler sig... Men jeg vil gerne læse om dine tanker og jeres problemstillinger og jeg vil gerne glæde mig med jer når der er lidt fremgang og udvikling at spore hos jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrrgh, jeg bliver siiiiiiindssyg af, at det barn tuder som pisket, når han skal sove! Og samtidig er man nærmest fysisk oppe og slås med ham.

Jeg håber virkelig, virkelig meget, at det er en fase, og ikke et karaktertræk ... For så bliver han med garanti enebarn. Mit temperament egner sig ikke til hysteriske babyer. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER