MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Hvad tid går han i seng om aftenen? Kan han selv finde ud af at komme videre i søvnfaserne om dagen?

Han sover pt mellem 19.30 og 20 om aftenen og har endelig lært selv at falde i søvn uden at skulle vugges i vores arme...;-)

Er ikke lige inde i de der søvn faser ?

Men han har nogle dage taget bedre lure og ku nøjes med 3 om dagen...kan bar ikke lure Hvordan vi kommer tilbage til det igen...hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han sover pt mellem 19.30 og 20 om aftenen og har endelig lært selv at falde i søvn uden at skulle vugges i vores arme...;-)

Er ikke lige inde i de der søvn faser ?

Men han har nogle dage taget bedre lure og ku nøjes med 3 om dagen...kan bar ikke lure Hvordan vi kommer tilbage til det igen...hmm

Søvnfase er når de skifter fra tung til let søvn og omvendt. Alle har disse overgange i søvnen, nogen børn vågner bare mere op end andre, og tror fejlagtigt at feber færdig med at sove, og skal ha hjælp med at komme videre. Overgangen kommer som regel efter 40-50 min søvn. Hvis barnet tager mange korte lure kan det være en del af forklaringen.

Bedre lure om dagen, kan være vejen til at putte lidt senere og derved vågne lidt senere om morgenen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, barnet vågnede 17.45 og gabte allerede igen og gned sig i øjnene kl 18.15 ;)

Så gav jeg natble på og lagde ham i seng - og pling, så var han vågen. :prik

Jeg prøvede at gå, og så lå han bare og hyggede. Kl 19 gav jeg flaske i sengen og prøvede at gå igen. Ti minutter senere begyndte han at klynke, og så græde - så jeg vuggede ham i søvn i mine arme, as usual. ;)

Men i det mindste sover han da en halv til er hel time tidligere, end han plejer. ;)

Jeg tror, jeg vil konkludere, at jeg ikke skal prøve at lave for meget om her under tigerspring. Jeg vil bare prøve at skubbe hans sengetid og se, om det hjælper. Og så vil jeg prøve at lægge ham ind i seng når han har sovet lidt. Hidtil har jeg siddet med ham i armene i stuen indtil jeg selv går i seng ... :blush whatever works ;)

Altså 4. tiger er en satan, g jeg synes du skal gøre det der virker (men jeg er heller ikke bange for de såkaldte dårlige vaner - tiltag der skaber balance for mor og baby er i min verden aldrig forkert!!!). Så hvis du føler han har brug for din tryghed så giv ham den! Han er en baby og han hverken kan eller vil "misbruge" dig, hvis han har brug for dig er det et behov. Jeg synes du skal prøve at give ham mad hvis du føler det kunne være det han har brug for, hvis du føler han "bare" har behov for at blive vugget og trøstet, så gør det ❤ babyer kan ikke forkæles og der findes ikke for meget omsorg og kærlighed (er min mening).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, Clara ville så bare IKKE have bryst her til aften. Flasken ville hun dog gerne have :unsure Jeg ved ikke om det er fordi jeg ammede hende en ekstra gang sidst på eftermiddagen, så der ikke var helt vildt meget at komme efter nu. Jeg synes virkelig det er gået drastisk ned med min produktion de sidste par dage..  Er lidt bekymret for hvor det er på vej hen. Ganske vist ville jeg gerne amme lidt mindre, men ikke stoppe! Men jeg må jo se hvordan det bliver de næste par dage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, Clara ville så bare IKKE have bryst her til aften. Flasken ville hun dog gerne have :unsure Jeg ved ikke om det er fordi jeg ammede hende en ekstra gang sidst på eftermiddagen, så der ikke var helt vildt meget at komme efter nu. Jeg synes virkelig det er gået drastisk ned med min produktion de sidste par dage.. Er lidt bekymret for hvor det er på vej hen. Ganske vist ville jeg gerne amme lidt mindre, men ikke stoppe! Men jeg må jo se hvordan det bliver de næste par dage.

Måske en amme-strejke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesus Christ, jeg bliver snart sindssyg af de putninger! Naya er bare max belastende for tiden! Enten tager det flere timer at putte hende selvom hun er træt, eller også falder hun rimelig hurtigt i søvn og vågner så efter 10 min og er bare frisk - og det er uanset om hun bliver puttet 19.30 eller 21.30. Det er simpelthen så frustrerende, og jeg ved snart ikk hva jeg skal gøre! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutters lur! Og sådan har hun sovet de sidste tre måneder.. Prøver at lade være med at blive irriteret - for hun er bare en baby, som åbenbart ikke har brug for mere end klatlure.

Mor kunne dog godt bruge bare en hel time, hvor jeg kunne NÅ noget! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså 4. tiger er en satan, g jeg synes du skal gøre det der virker (men jeg er heller ikke bange for de såkaldte dårlige vaner - tiltag der skaber balance for mor og baby er i min verden aldrig forkert!!!). Så hvis du føler han har brug for din tryghed så giv ham den! Han er en baby og han hverken kan eller vil "misbruge" dig, hvis han har brug for dig er det et behov. Jeg synes du skal prøve at give ham mad hvis du føler det kunne være det han har brug for, hvis du føler han "bare" har behov for at blive vugget og trøstet, så gør det ❤ babyer kan ikke forkæles og der findes ikke for meget omsorg og kærlighed (er min mening).

Jeg er som sådan helt enig med dig! Mit problem er, at jeg ikke helt kan gennemskue, hvad der er bedst for ham. :(

Jeg har simpelthen sovet så elendigt i nat ... :prik

Jeg har dog på fornemmelsen, at han faktisk er gået i den anden grøft, og nu bliver mere forstyrret af, at ligge tæt på mig.

Jeg lagde ham jo i seng 19.30, og han sov som en sten indtil jeg gik ind kl 21.30. Så begyndte han at ligge uroligt, og vågnede så hver anden time ca.

Den ene gang jeg havde trøstet, lagde jeg ham tilbage i egen seng, og der tror jeg faktisk han lå roligt, indtil han så vågnede igen ...

Jeg gav ham kun den ene flaske, kl 1.30 - og selvom det er en time tidligere end han plejer at få, så vågnede han først 7.30 og var sulten kl 8 som han plejer. Så flaskerne holder jeg altså fast i som de er! Hvis han en aften kommer så tidligt i seng, at han ikke når sin flaske kl 19-19.30, så giver jeg ham en inden jeg selv går i seng.

Puha, altså, jeg synes virkelig det her trækker tænder ud. Og jeg er så irriteret på mig selv, over at jeg ikke bare kan gennemskue hans behov, og hvad der er det bedste. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutters lur! Og sådan har hun sovet de sidste tre måneder.. Prøver at lade være med at blive irriteret - for hun er bare en baby, som åbenbart ikke har brug for mere end klatlure.

Mor kunne dog godt bruge bare en hel time, hvor jeg kunne NÅ noget! :rolleyes

Kan hun komme videre i søvnen selv, hvis hun har brug for mere? Det kunne Jonatan nemlig ikke, men efter lidt arbejde er han ved at ha fundet ud af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan hun komme videre i søvnen selv, hvis hun har brug for mere? Det kunne Jonatan nemlig ikke, men efter lidt arbejde er han ved at ha fundet ud af det

Jeg har prøvet! Virkelig hårdt! Haft en hånd på hende, kørt med hende, vendt hende, rokket hende, vippet hende - u name it! Men hun ender bare altid med at blive edderspændt rasende og råbe af mig som for at sige "hvad fanden laver du?!?".

Inger kunne godt lave det nummer men så var hun også sur og crazy, men det er Gunvor slet ikke. Hun virker frisk og udhvilet - fjollede unge :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby på 4 måneder: hvornår ringer man til vagtlægen pga feber? Er det ved en bestemt temperatur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby på 4 måneder: hvornår ringer man til vagtlægen pga feber? Er det ved en bestemt temperatur?

Jeg ville ringe hvis han har feber over 39, jeg ringer hellere en gang for meget end engang for lidt...

Men hvis det er sådan ca 38 så ville jeg se an til i morgen og få ham tjekket ved egen læge.. Fordi han er under 6 mdr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby på 4 måneder: hvornår ringer man til vagtlægen pga feber? Er det ved en bestemt temperatur?

Det kommer mindst lige så meget an på almentilstanden. Vil han spise? Er han vågen (altså håber også han sover indimellem) Har han våde bleer?

Hvis han kan alt dette, ville jeg ikke nødvendigvis ringe. Babyer får meget nemt høj temperatur.

Hvis han til gengæld ikke vil spise, hoster og har vejrtrækningsbesvær etc eller har tørre bleer, ville jeg ringe uanset temperatur!

God bedring med ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe hvis han har feber over 39, jeg ringer hellere en gang for meget end engang for lidt...

Men hvis det er sådan ca 38 så ville jeg se an til i morgen og få ham tjekket ved egen læge.. Fordi han er under 6 mdr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer mindst lige så meget an på almentilstanden. Vil han spise? Er han vågen (altså håber også han sover indimellem) Har han våde bleer?

Hvis han kan alt dette, ville jeg ikke nødvendigvis ringe. Babyer får meget nemt høj temperatur.

Hvis han til gengæld ikke vil spise, hoster og har vejrtrækningsbesvær etc eller har tørre bleer, ville jeg ringe uanset temperatur!

God bedring med ham!

Ud fra hvad du skriver så tror jeg det er fint, at se det an, så vi afventer. Tjekker hans temperatur senere bare for lige at holde øje med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af med al tøj og se om ikke temperaturen hurtigt falder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucca har fået sin første tand i dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucca har fået sin første tand i dag :loveshower

Stort :loveshower

Vi venter stadig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort :loveshower

Vi venter stadig :)

 

:ditto til begge dele :D 

Gad vide hvornår vi får den første tand at se! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde egentlig opgivet at få Lily til at tage flaske. Men når jeg har gået ture med barnevognen, har jeg tit haft flasken med med vand i, fordi hun godt har kunnet lide at lege med den og "bappe" lidt på den. De sidste par uger, er hun dog pludselig begyndt at tage rigtig fat, hvor hun suger på den rigtige måde :)

Da hun vågnede (som sædvanlig) her kl. 22 efter 3 timers søvn, prøvede jeg at give hende vand af flasken. Hun tog den med det samme :o Drak en masse, fik sin sut, drejede hovedet om på siden og sov videre :yay

Spændende om det kan hjælpe på nattesøvnen og de mange amninger :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto til begge dele :D

Gad vide hvornår vi får den første tand at se!

Theo var 9 mdr., så jeg forventer ikke umiddelbart nogen endnu ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde egentlig opgivet at få Lily til at tage flaske. Men når jeg har gået ture med barnevognen, har jeg tit haft flasken med med vand i, fordi hun godt har kunnet lide at lege med den og "bappe" lidt på den. De sidste par uger, er hun dog pludselig begyndt at tage rigtig fat, hvor hun suger på den rigtige måde :)

Da hun vågnede (som sædvanlig) her kl. 22 efter 3 timers søvn, prøvede jeg at give hende vand af flasken. Hun tog den med det samme :o Drak en masse, fik sin sut, drejede hovedet om på siden og sov videre :yay

Spændende om det kan hjælpe på nattesøvnen og de mange amninger :goodluck

Uh - god idé! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo var 9 mdr., så jeg forventer ikke umiddelbart nogen endnu ^_^

Clara er jo også næsten 9 måneder nu, så er spændt på hvornår der sker noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er 39,12 sidst jeg målte for en times tid siden.

Han er træt, lidt småked, forkølet og dvask. Han melder sig ikke som sådan, men spiser fint når jeg lægger ham til. Tænker ikke umiddelbart det er noget slemt, men vi er selvfølgelig obs på ham, og så er det meget rart lige at have styr på retningslinier.

Hvis han spiser godt nok så ville jeg også bare se det an

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas blir 6 mdr denne uge og har 3 tænder allerede og er godt igang med bonde brød ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER