MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

I ren desperation har jeg nu bestilt sådan en lampe der laver bølgelyde og udsender "havbundslys". Ved ikke lige hvad jeg forventer, men det er forsøget værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min svigermor mener at jeg allerede nu skal vende C af med flasken og drikke mme af kop istedet.

For så blir han ikke "afhængig" af flasken. 

Drengen er ikke engang 8 mdr endnu.

Det er sgu da for tidligt ?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I ren desperation har jeg nu bestilt sådan en lampe der laver bølgelyde og udsender "havbundslys". Ved ikke lige hvad jeg forventer, men det er forsøget værd.

Spændende. Glæder mig til at høre om det giver noget. 

 

Har du egentlig forsøgt med de der forskellige apps; white noise og så videre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende. Glæder mig til at høre om det giver noget.

Har du egentlig forsøgt med de der forskellige apps; white noise og så videre?

Jeg håber det kan gøre bare en lille forskel. I dag tog det 1,5 time før han sov (dvs vågen i tre timer) og så var han vågen efter 20 min.

Jeg har prøvet forskellige lyde,både støvsuger,hjertelyd osv og jeg synes ikke der er en forskel om jeg bruger den eller ej, men det er svært at sige, for det der virker den ene dag får ham til at skrige den næste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får Lactocare baby som er mælkesyrebakterier plus d-dråber. Det er ikke baseret på kokosolje, men solsikkeolie-baseret. Ved du om det er mavevenligt? http://www.apotekeren.dk/produkter/lactocare-baby-draaber-med-d-vitamin-7-5-ml.aspx?gclid=CO3yrs2tmswCFQLjcgodvSAKkA Tak!

Det var den jeg ville foreslå dig at bruge, hvis man ikke allerede gjorde det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det kan gøre bare en lille forskel. I dag tog det 1,5 time før han sov (dvs vågen i tre timer) og så var han vågen efter 20 min.

Jeg har prøvet forskellige lyde,både støvsuger,hjertelyd osv og jeg synes ikke der er en forskel om jeg bruger den eller ej, men det er svært at sige, for det der virker den ene dag får ham til at skrige den næste.

Det er helt vildt. Der må jo være en årsag til, at han ikke sover. Jeg håber virkelig, I får afklaring på det snart. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit næste barn skal være født med tænder. Lille pus altså :( 4 på en gang er fanme også hård kost for sådan en lille mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik Niklas hans 3 mdr vaccine idag Han klarede det så flot !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst det er godt at ungerne ikke husker de første år resten af deres liv... Ester må tro jeg er totalt schizofren! I dag har jeg skiftevis råbt af hende og situationen og kysset hende og sagt undskyld og at jeg jo elsker hende. Har nok været i begge yderligheder 5 gange mindst bare i dag...

Lidt tosset er du hvert fald, men Ester er en heldig pige :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke nok med at Lucca jo stod op kl. 5 til morgen, så er hun lige nu i gang med sin FJERDE lur. De tre første var nemlig alle af 30 minutters varighed :shooter

Hun tager dog revanche nu, og har vist sovet et par timer.

Jesus hun er ørkenen populær dame i dag. Godt mødregruppen har været her, ellers havde jeg nok smidt hende i skraldespanden :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst det er godt at ungerne ikke husker de første år resten af deres liv... Ester må tro jeg er totalt schizofren! I dag har jeg skiftevis råbt af hende og situationen og kysset hende og sagt undskyld og at jeg jo elsker hende. Har nok været i begge yderligheder 5 gange mindst bare i dag...

Det siger jeg også tit til mig selv.

Men du skal huske at du gør det så godt. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være :kram2

Jeg håber I snart kan få noget hjælp på den ene eller anden måde :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har simpelthen bare været SÅ godt i dag med den nye rytme vi har prøvet. Jeg er selvfølgelig spændt på natten, men indtil videre er det virkelig godt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forresten så kan C stort set sidde selv nu. Hun kan i hvert fald i kortere perioder. Kan slet ikke forstå hun kan det nu, så er hun jo en stor baby :D :blink  :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas smagte grød idag for første gang...det kommer vist lige til at tage lidt tid inden det bliver helt godt.

Han blev ikke ked af det sur eller noget. Han smilede ind imellem, men der kom utrolig lidt ind da han lige skal blive mere interesseret og finde teknikken så maden ikke skubbes ud ;-)

Prøver igen i morgen eller hvornår han lige virker frisk til det igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har siddet med ved bordet til aftensmad for første gang i dag - det synes jeg var stort :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas smagte grød idag for første gang...det kommer vist lige til at tage lidt tid inden det bliver helt godt.

Han blev ikke ked af det sur eller noget. Han smilede ind imellem, men der kom utrolig lidt ind da han lige skal blive mere interesseret og finde teknikken så maden ikke skubbes ud ;-)

Prøver igen i morgen eller hvornår han lige virker frisk til det igen :-)

Er det ikke tidligt du er startet på det? Er der en særlig grund? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig :D

Det gjorde hun faktisk :blink :D :yay

Efter vaccinationen tog hun henholdsvis 2,5 og 2 timer i barnevognen uden en lyd :glad Nu er hun puttet for natten, og der har ingen reaktion været på vaccinen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var den jeg ville foreslå dig at bruge, hvis man ikke allerede gjorde det ;)

Ah, ok:) Med vores store søn gav vi d-dråber plus BioGaia, men syntes det var besværligt med alle de dråber:) Så nu bruger vi Lactocare baby, som ikke fandtes dengang. I øvrigt har jeg tænkt mig at satse på let blokamning, da jeg (efter at have læst din anden post) kom i tanker om at jeg havde held med blokamning med vores ældste søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal afsted næste fredag. Er bestemt ikke anti-vaccine men for Søren hvor jeg hader det stik :boo

Håber det går godt for jer og at reaktionen er mild :kiss

Også mig <_< Men i dag gik det over al forventning :blink Hun græd slet ikke ved første stik og græd kun en lille smule ved andet stik.

Ingen feber. Ingen skrigetur. Håber hun er gået helt fri :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:baby3 Håber det er gået godt.

Vi var afsted i fredags. Sygeplejersken komplimenterede de fine runde lår, og hylet var overstået på under ti sekunder :kram2 Vi havde en urolig aften med feber, men ellers gik det uden biks.

Tak :kiss Dejligt at det også gik uden biks hos jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, ok:) Med vores store søn gav vi d-dråber plus BioGaia, men syntes det var besværligt med alle de dråber:) Så nu bruger vi Lactocare baby, som ikke fandtes dengang. I øvrigt har jeg tænkt mig at satse på let blokamning, da jeg (efter at have læst din anden post) kom i tanker om at jeg havde held med blokamning med vores ældste søn.

Jeg blokammede også de første 3 mdr og det var helt perfekt og gik bare så fint. Det gik i stykker ifm appetitspringet ved 3 mdr og så fik jeg det aldrig rigtig på ret køl igen <_<

Så rådet må være at holde fast i det, hvis det virker! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke tidligt du er startet på det? Er der en særlig grund? :unsure

Jo lidt tidligt men vores sundhedsplejerske gav grønt lys igår. :-)

Vi taler om Maks 5 skefulde idag og det er jeg ikke engang sikker på der røg ned da han lige skal finde teknikken :-)

Prøver egentlig bare så småt fordi han kigger meget når vi spiser og så for måske at kunne skabe bedre dags rytme på sigt. Hans lure om dagen er helt hen i skoven tror han er på cirka 5 lure om dagen...

Men tager det helt roligt for vil ik presse på og risikere at ødelægge de gode nætter ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde hun faktisk :blink :D :yay

Efter vaccinationen tog hun henholdsvis 2,5 og 2 timer i barnevognen uden en lyd :glad Nu er hun puttet for natten, og der har ingen reaktion været på vaccinen :)

Fantastisk :yay :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have været vågen det meste af dagen i går, faldt lillemanden i søvn ved 19-tiden, blev ammet kl. 22 og sov helt til klokken 5 uden at vågne, blev ammet, og lagde sig til at sove igen. :blink Han må virkelig have været træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have været vågen det meste af dagen i går, faldt lillemanden i søvn ved 19-tiden, blev ammet kl. 22 og sov helt til klokken 5 uden at vågne, blev ammet, og lagde sig til at sove igen. :blink Han må virkelig have været træt.

Det er så vildt når de tager de stræk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER