MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Vi fik en fødselsattest med posten, da A var ca en uge mener jeg.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar piger, jeg kom lige til at tude lidt. Jeg synes sgu ikke lige det er det her vi havde drømt om :(

Jeg nåede at sove 1,5 time i går aftes og en time mellem 4 og 5 i morges. Skulle have været til åbent hus inde ved sp i dag, men så faldt han selvfølgelig i søvn ovenpå mig, og så ville jeg altså ikke til at vække ham, men hun ringer til mig senere i dag. Fuck jeg er træt, jeg kan intet overskue og jeg vil bare ikke mere :(

Godt at hun ringer!

Åh jeg ville blive tindrende sindssyg af at være alene med min baby i 14 dage ad gangen, og hun er sgu nem nok. Så alene dét gør altså at jeg har kæmpe respekt for dig! Og så med en lille ked-af-det-mand oveni! Puha!

Du gør det SÅ godt! Jeg håber sådan, at I snart får en glad og veltilpas babyfyr, så du får lov til at nyde at være mor. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar piger, jeg kom lige til at tude lidt. Jeg synes sgu ikke lige det er det her vi havde drømt om :(

Jeg nåede at sove 1,5 time i går aftes og en time mellem 4 og 5 i morges. Skulle have været til åbent hus inde ved sp i dag, men så faldt han selvfølgelig i søvn ovenpå mig, og så ville jeg altså ikke til at vække ham, men hun ringer til mig senere i dag. Fuck jeg er træt, jeg kan intet overskue og jeg vil bare ikke mere :(

Hvor godt sp ringer. Håber hun har nogle gode råd.. hvordan var det - ville du have tjekket ørene?

Håber A sover noget mere i løbet af idag - så du også kan sove lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar piger, jeg kom lige til at tude lidt. Jeg synes sgu ikke lige det er det her vi havde drømt om :(

Jeg nåede at sove 1,5 time i går aftes og en time mellem 4 og 5 i morges. Skulle have været til åbent hus inde ved sp i dag, men så faldt han selvfølgelig i søvn ovenpå mig, og så ville jeg altså ikke til at vække ham, men hun ringer til mig senere i dag. Fuck jeg er træt, jeg kan intet overskue og jeg vil bare ikke mere :(

Jeg synes sq, at det er imponerende, at du har holdt skruen i vandet i to måneder allerede!

Og angående det tidligere opslag - selvfølgelig er du ikke nogen dårlig mor, du har en naturlig reaktion på det pres, der bliver lagt på dig, hvir ubehageligt det end er. Jeg håber, at sp kan komme med noget konstruktivt om, hvordan du får noget hjælp.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Babyen, der aldrig græder, har været på tværs og grædt både i aftes, i nat og til formiddag :rolleyes Det program vil jeg godt afbestille tak :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været på sidste besøg i dagpleje inden det for alvor går løs om 14 dage. Og Julius råhyggede sig. Det tyder på det bliver meget nemt :glad Hun har indrettet hele den ene ende af huset til sine dagplejebørn med køkken og spiseplads og plads til leg. Vi får en dagplejer der går op i sit job :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår gik I andre fra 3 til 2 lure om dagen? Overvejer nemlig om vi skal prøve at droppe den sene eftermiddagslur og så putte tidligere om aftenen. Men synes det er svært hvordan man lige gør det

Omkring 4mdr tror jeg det var :chin: men nogle dage er vi stadig på 3 lure, det kommer an på hvor længe han sover og hvornår han vågner om morgenen. Men jeg tænker også det kommer an på hvor længe hun kan holde sig vågen mellem lure? B kan holde sig vågen 3-3,5 time (MAX 4 timer, men det er mellem sidste lur og sove for natten).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Vi giver det en uges tid, ellers må vi have fat i sognet. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Vi giver det en uges tid, ellers må vi have fat i sognet. :super

Man får ikke længere fødselsattest med mindre man kontakter sognet og beder om en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får ikke længere fødselsattest med mindre man kontakter sognet og beder om en :)

Det er forskelligt fra sogn til sogn - vores kom automatisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dårligt en mor er man lige når man fortryder sin baby?!?! Jeg tror slet ikke jeg elsker ham. Jeg hader at være på barsel, jeg hader at sidde og glo på de samme fire vægge fordi jeg ikke kan kyle den møgunge i en barnevogn og gå en tur, jeg hader at jeg får stress bare ved tanken om han skal sove og jeg tror også jeg hader mit barn en lille smule :(

Det gør mig ked af det at hører at det er sådan du har det. Det må os være så svært at holde til. Der er ikke noget at sige til at du får de tanker, men syntes du skal tage dem alvorligt og få noget hjælp. Enten sygehuset, sp, en ven, familie et eller andet. Det dur ikke du går alene med det.

Håber snart det vender og de fleste mødre har sådan nogle tanker. I hvert fald hvis de bliver presset så meget som du er blevet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får ikke længere fødselsattest med mindre man kontakter sognet og beder om en :)

Vi fik også automatisk en fødselsattest :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra sogn til sogn - vores kom automatisk

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

On 4/18/2016 at 9:56 AM, lpd said:

 

Godt at se at du har taget kontakt.

Hvis hun ikke ringer - må du lige kontakte hende igen. (Eller din praktiserende læge)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra sogn til sogn - vores kom automatisk

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra sogn til sogn - vores kom automatisk

:ditto  - Men først da han var ca 20 uger. Statsforvaltningen var 18 uger om at godkende hans navn. Men det er jo en anden sag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar piger, jeg kom lige til at tude lidt. Jeg synes sgu ikke lige det er det her vi havde drømt om :(

Jeg nåede at sove 1,5 time i går aftes og en time mellem 4 og 5 i morges. Skulle have været til åbent hus inde ved sp i dag, men så faldt han selvfølgelig i søvn ovenpå mig, og så ville jeg altså ikke til at vække ham, men hun ringer til mig senere i dag. Fuck jeg er træt, jeg kan intet overskue og jeg vil bare ikke mere :(

 

Jeg ville gerne komme at hjælpe dig lidt hvis jeg kunne - det lyder godt at din sp ringer senere  :kram  :kram  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar piger, jeg kom lige til at tude lidt. Jeg synes sgu ikke lige det er det her vi havde drømt om :(

Jeg nåede at sove 1,5 time i går aftes og en time mellem 4 og 5 i morges. Skulle have været til åbent hus inde ved sp i dag, men så faldt han selvfølgelig i søvn ovenpå mig, og så ville jeg altså ikke til at vække ham, men hun ringer til mig senere i dag. Fuck jeg er træt, jeg kan intet overskue og jeg vil bare ikke mere :(

Godt, at du får en snak og du skal altså bede om hjælp, om du så skal råbe og skrige for at få den.

Ved du har været forbi kolik, men det er det eneste sammenligningsgrundlag jeg har og der har min mor fortalt, at da min storbror havde kolik, havde hun nogle gange lyst til at kyle ham ud af vinduet. Det er vigtig at du for gud skyld beder om hjælp, inden du når derud hvor du knækker.

Min tante nåede under min kusines kolik-periode helt derud hvor hun puttede en pude over hoveder på hende for at få ro, til alt held vågnede min onkel pga stilheden og nåede at få stoppet min tante inden der skete mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra sogn til sogn - vores kom automatisk

:Ditto. Kort tid efter han var navngivet online :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra sogn til sogn - vores kom automatisk

Det er dælme en uoplyst præst vi har os så :o :p

Jeg synes ellers det gav så god mening, hvis man havde droppet det på landsplan.

Det kan da ikke være særligt mange, der rent faktisk har brug for fødselsattesten før man alligevel har en dåbs/navneattest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange ville jeg virkelig ønske, jeg kunne bytte mit barn med et, som rent faktisk kunne finde ud af at sove :blush :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er dælme en uoplyst præst vi har os så :o :P

Jeg synes ellers det gav så god mening, hvis man havde droppet det på landsplan.

Det kan da ikke være særligt mange, der rent faktisk har brug for fødselsattesten før man alligevel har en dåbs/navneattest.

Ja, vi har i hvert fald ikke haft brug for vores :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt, at der er så stor forskel på sogn. :o Der er vel ikke andet at gøre end at vente, og så se om ikke det kommer med posten. Ellers må vi snakke med sognet.

Håber ikke vi skal vente på at han får navn, for det har vi ikke fundet endnu. Vi kan ikke helt blive enige herhjemme. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt, at der er så stor forskel på sogn. :o Der er vel ikke andet at gøre end at vente, og så se om ikke det kommer med posten. Ellers må vi snakke med sognet.

Håber ikke vi skal vente på at han får navn, for det har vi ikke fundet endnu. Vi kan ikke helt blive enige herhjemme. :rolleyes

Du kan vel ikke få en fødselsattest uden han har et navn? :blink

Vi har aldrig modtaget noget. Vi har kun dåbsattesten, som vi fik med efter dåben. Det var også først derefter der kom et sygesikringsbevis. Jer, der har fået med posten, har I navngivet digitalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER