MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Kender i den med at man nogle gange træffer et valg som er det bedste for nogle dele af familien, mens det bare er det totalt forkerte valg for andre?

Vi valgte at tage med på familielejr, velvidende at det ville blive mega hårdt med Ester. Familien gør eller ALT for at gøre det bedst muligt. Vi har fået 3 værelser i en afdeling for sig selv, vi er som de eneste fritaget for at deltage i madlavning og opvask, flere vil gerne sidde eller gå med Ester, men alligevel er det bare et råddent valg for Ester...

Nu tror jeg endelig hun er faldet til ro, og jeg håber med hver fiber i min krop at hun får en god lang søvn, lidt over 2 timer efter sidste måltid...

De store elsker det, og det er 100 % for deres og mandens skyld at vi er med.

Men hvis ikke Ester sover nogle gode timer her i nat, så er jeg ligeglad, så tager vi hjem imorgen formiddag eller sådan noget... Hun er totalt ødelagt - røde hævede øjne af træthed og hun har sovet så elendigt de sidste knap 2 døgn grundet maven.

Og så har både farmor og tabte i bedste mening velsagtens bare slet ikke gjort som jeg bad om... De fik lov til at gå lidt med hende så jeg kunne få et stykke kage og tidligere på dagen sp jeg kunne spille med Maja, begge gange bad jeg indtrængende om, at jeg fik hende igen så snart hun begyndte at græde. Og begge gange har jeg nærmest måtte afkræve min baby fordi de da liiige kan trøste hende, og så tager det mig bare 10 gange så lang tid at få hende helt til ro!

Årh jeg hader at skulle vælge om jeg vil være noget for de store eller om jeg vil give Ester det hun har brug for!

(Altså manden er her jo også, og han tager jo del i at passe Ester og lege med de store. Men altså... Jeg tror måske bare jeg har lidt bedre føling med Esters grænser fordi jeg går med hende så meget, og så er jeg kvinde, hvor han klart er mand...)

Håber I har haft en god nat :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er også inde i en periode hvor C sikke er nem at få til at sove, men jeg har valgt  ikke at tag ham op og vugge.

Tilgengæld virker det at ligger ham på hans ene dyne og ligge den anden over ham, og så tag fat i Under - dynen i kanten og vippe lidt op og ned.

Det virker.

Det føles som om de ligger i barnevognen, kunne jeg forestille mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesus, det barn er bare ALLE vegne efter møveriet er startet.

Det der er det sjoveste, er jo alle ledningerne :-/

Skal lige vende mig til at man faktisk skal holde øje med sit barn på en hel anden måde nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går trillede min lille bitte Arthur om på sin tykke mave for første gang :glad

Han blev så forskrækket at han begyndte at græde :lolhit stakkels barn haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går trillede min lille bitte Arthur om på sin tykke mave for første gang :glad

Han blev så forskrækket at han begyndte at græde :lolhit stakkels barn haha

Haha nåhr :biglove og hvor er han god!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, hvor uroligt kan et barn på 7 uger sove?!

J kaster sig rundt, og øffer og hyler og skriger i søvne. Det er helt vildt! Og han sover tydeligvis, for han kan ligge sådan i flere timer, og gør det ofte fra kl 3-4 stykker til 6 om morgenen. Spørg lige, hvor meget jeg får sovet ;)

Gør jeres børn også det, eller gjorde i den alder?

Han er i gang med andet tigerspring, er det mon det, eller er det bare sådan han sover fra nu af? (Åh nej!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, hvor uroligt kan et barn på 7 uger sove?!

J kaster sig rundt, og øffer og hyler og skriger i søvne. Det er helt vildt! Og han sover tydeligvis, for han kan ligge sådan i flere timer, og gør det ofte fra kl 3-4 stykker til 6 om morgenen. Spørg lige, hvor meget jeg får sovet ;)

Gør jeres børn også det, eller gjorde i den alder?

Han er i gang med andet tigerspring, er det mon det, eller er det bare sådan han sover fra nu af? (Åh nej!)

Nohr er også sådan! Ej han skriger ikke medmindre han er vågen, men han okser og mokser og grynter og smider dynen af og spytter sutten ud og drejer sig så han ligger på tværs eller omvendt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på eventyr uden baby :o Ved ikke helt, hvordan jeg har det med det... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkel har fået rødt udslet over hele kroppen. Jeg tog hende derfor først og fremmest til åbent hus hos sp, der mente det kunne være børneeksem og anbefalede os en tur hos lægen.
Jeg kunne desværre ikke få tid hos egen læge, da han ikke var til stede og kom derfor ind til den anden læge der er dernede. Jeg er ellers ikke spor vild med hende, men jeg ville gerne have checket min røde baby.
Lægen kiggede i mindre end 30 sekunder og sagde så at vi vi skulle skifte til den dyre mælk fra apoteket, da hun mente at Cirkel ikke kan tåle komælk. Jeg sagde til hende, at jeg altså også slår ud i øjeblikket, men det ignorerede hun. Vi fik en ny tid hos egen læge på torsdag, som skal vurdere om det har hjulpet. Nede på apoteket måtte jeg af med 216,- for en lille dåse, hvori der er til en halv uge, fordi lægen ikke ville lave en recept. Dvs. at vi på en uge skal bruge 432,- på at teste om det er den almindelige MME der er årsagen, hvilket jeg bare er så sikker på, at det ikke er.
Hjemme med den nye dyre mælk står vi så med dejlig baby, som gerne spiser den, men hun gylper i en uendelig. Det er ikke bare en lille smule, som normalt, men det vælter ud af hende, så jeg føler vitterligt ikke, at hun får noget mad, der rent faktisk bliver i maven, så nu er jeg virkelig bange for, at hun ikke får nok mad, er sulten og taber sig.
Hele årsagen til at vi er endt på flasken er netop, at hun ikke fik nok mad hos mig...
Øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkel har fået rødt udslet over hele kroppen. Jeg tog hende derfor først og fremmest til åbent hus hos sp, der mente det kunne være børneeksem og anbefalede os en tur hos lægen.

Jeg kunne desværre ikke få tid hos egen læge, da han ikke var til stede og kom derfor ind til den anden læge der er dernede. Jeg er ellers ikke spor vild med hende, men jeg ville gerne have checket min røde baby.

Lægen kiggede i mindre end 30 sekunder og sagde så at vi vi skulle skifte til den dyre mælk fra apoteket, da hun mente at Cirkel ikke kan tåle komælk. Jeg sagde til hende, at jeg altså også slår ud i øjeblikket, men det ignorerede hun. Vi fik en ny tid hos egen læge på torsdag, som skal vurdere om det har hjulpet. Nede på apoteket måtte jeg af med 216,- for en lille dåse, hvori der er til en halv uge, fordi lægen ikke ville lave en recept. Dvs. at vi på en uge skal bruge 432,- på at teste om det er den almindelige MME der er årsagen, hvilket jeg bare er så sikker på, at det ikke er.

Hjemme med den nye dyre mælk står vi så med dejlig baby, som gerne spiser den, men hun gylper i en uendelig. Det er ikke bare en lille smule, som normalt, men det vælter ud af hende, så jeg føler vitterligt ikke, at hun får noget mad, der rent faktisk bliver i maven, så nu er jeg virkelig bange for, at hun ikke får nok mad, er sulten og taber sig.

Hele årsagen til at vi er endt på flasken er netop, at hun ikke fik nok mad hos mig...

Øv :(

:kram

Kan godt forstå at du synes det er træls! Hvad er det også for en læge, der beder jer om at benytte så dyr mme, og så ikke vil skrive recept til jer? :blink

Håber jeres egen læge vil tage sig lidt bedre tid! Kan i evt få fremskyndet tiden, når hun gylper sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Kan godt forstå at du synes det er træls! Hvad er det også for en læge, der beder jer om at benytte så dyr mme, og så ikke vil skrive recept til jer? :blink

Håber jeres egen læge vil tage sig lidt bedre tid! Kan i evt få fremskyndet tiden, når hun gylper sådan?

Jeg ved det ikke. Jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke kunne få en recept til den uge, hvor vi skulle prøve det. Især ikke når hun ovenikøbet flere gange nævner, at den er riiigtig dyr... Tak spids.

Jeg har tænkt mig at ringe til vores egen læge på mandag og forklare ham situationen og så håber jeg, at han ud fra det tilbyder os i en tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang adskildt fra Nohr :( Drengene er sendt efter forsyninger til deres syge mor <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr er også sådan! Ej han skriger ikke medmindre han er vågen, men han okser og mokser og grynter og smider dynen af og spytter sutten ud og drejer sig så han ligger på tværs eller omvendt :rolleyes

Ja, det er helt vildt!

J kommer med nogen meget høje hvin og enkelte vræl, og det vågner man altså af. ;)

Jeg vil meget gerne have ham ved siden af mig indtil han bliver omkring 6 måneder, men det har lange udsigter lige nu ... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes det er klart en tand der er på vej ud i overmunden. Og nabo tanden er også på vej. Stakkels lille dreng 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej mærkelig læge! Ernæringsrecepter er jo 'bare' at udskrive så i kan få tilskud! Som min læge siger det, så er det 'gratis' at afprøve Mælkefri MME, fordi recepten bare skal laves, og hvis det så ikke er nødvendigt længere, stopper man bare med at købe. Medicintilskud er meget mere kompliceret.

Og så kan jeg anbefale at afprøve noget andet mælkefri MME hvis man tror på teorien men hun gylper af det hun får. Der er Pepticate, Nutramigen, Profylac og Althera som jeg kender til - sikkert flere - og så den heeeelt dyre Neocate (600 kr Per bøtte).

Meget mærkelig.

Tak for forslag. Vi har lige købt en ny bøtte af Nutramigen, så vi har indtil mandag, hvor vi kan få fat i ham og høre hans råd.

Pt har Cirkel fået det siden torsdag ved frokosttid og hun er endnu lige rød, tør og nubret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der lige for drengen? Åbenbart gider han ikke at bruge de sutter, som han har taget indtil nu, men spytter dem ud efter 10-20 sekunder <_<

Den eneste der duer er en fra en gratis pakke, som jeg selvfølgelig ikke kan huske, hvor er fra :rolleyes

Jeg ved ikke om det er fordi den er af latex og de andre er silikone.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang adskildt fra Nohr :( Drengene er sendt efter forsyninger til deres syge mor <_<

Hvordan går det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses, nogen lorteputninger de sidste to dage!:prik Jeg håber virkelig, at det er tigerens skyld, så der er håb om det stopper snart :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget helt andet er... Mave-Tarm lægen siger at det tager 3-4 uger før man kan sige om det har effekt at skifte over til nutramigen o.lign...

Jamen det er super... Så håber jeg da godt nok at vores egen læge har tænkt sig at lave en recept til os, da det ellers bliver voldsomt dyrt :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er C puttet på eget værelse! Er MEGET spændt på natten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er C puttet på eget værelse! Er MEGET spændt på natten!

Spændende!

Hun havde ikke problemer med at falde i søvn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende!

Hun havde ikke problemer med at falde i søvn?

Tjo, men ikke mere end normalt, tror jeg. Men før sov hun også i tremmesengen som stod op ad min seng, så for hende er det måske ikke så meget anderledes. Men jeg plejer at skulle give sut / putte dynen på / ligge med hånd på brystet maange gange i løbet af natten (udover den ene amning midt nat vi endnu ikke er af med), så frygter at jeg kommer til at rende.

Men håbet er jo at vi vækker hinanden mindre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det?

Med mig? Det går da! Jeg synes godt nok at det er hårdt at amme, jeg kæmper lidt med at få nok væske indenbords.

Jeg gik i seng klokken 19 med Nohr, jeg er så træt. Nu har jeg lige ammet og er derfor vågen, men ellers håber jeg på en masse søvn i nat :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med mig? Det går da! Jeg synes godt nok at det er hårdt at amme, jeg kæmper lidt med at få nok væske indenbords.

Jeg gik i seng klokken 19 med Nohr, jeg er så træt. Nu har jeg lige ammet og er derfor vågen, men ellers håber jeg på en masse søvn i nat :goodluck

Krydser fingre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, hvor uroligt kan et barn på 7 uger sove?!

J kaster sig rundt, og øffer og hyler og skriger i søvne. Det er helt vildt! Og han sover tydeligvis, for han kan ligge sådan i flere timer, og gør det ofte fra kl 3-4 stykker til 6 om morgenen. Spørg lige, hvor meget jeg får sovet ;)

Gør jeres børn også det, eller gjorde i den alder?

Han er i gang med andet tigerspring, er det mon det, eller er det bare sådan han sover fra nu af? (Åh nej!)

Oskar gjorde det også. Altså sov meget uroligt og højlydt. Så han kom på eget værelse da han var 5 uger. Har fungeret perfekt lige siden. Han er 10,5 måneder nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER