MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

3 hours ago, Susanne said:

Værste nat i MANGE måneder! :zzz:(

Hun har bare  været så mega urolig og hostet helt vildt. Fra 22-01 har jeg sovet 10-20 min ad gangen eller blundet. Var vågen 81-03.40 og sov rigtigt til 06.10, hvor Anna vågnede. Sofie vågnede 06.30 og er pyldret, ked og vil kun være på arm. Nu har jeg lagt hende i DuniDuo'en i barnevognen. Det ville hun gerne. Det tog lige 10 min før hun sov, men hun klynker og er urolig, så jeg kan ikke rigtig gå ind. Jeez, altså! <_<

Og Søren har fødselsdag. Yay. 

 

:kram2 Det lyder godt nok træls.. Er hun forkølet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Pada said:

Alberte er slet ikke ligeså varmt et barn som Elliot - jeg kan slet ikke finde ud af at klæde hende på. Jeg synes hun virker kold… Indenfor har hun uld/silke body, alm body, strømpebukser, bukser og strømper på.. Og i voksiposen (med vinterdyne!) har hun derudover en ulddragt og hue på.. Elliot sov i voksiposen i alm tøj, måske en cardigan og så hue. Jeg har lige indkøbt uld strømpebukser til hende i håb om at det er lidt bedre. 

 

Nohr er også virkelig kold i forhold til VARME William! Han har strømpebukser, body, bluse, bukser og uldstrømper på indedøre og kan stadigvæk virke lidt kølig. Alt i mens William render rundt med bare ben, underbukser og bluse :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Stephi-moren said:

 

Nohr er også virkelig kold i forhold til VARME William! Han har strømpebukser, body, bluse, bukser og uldstrømper på indedøre og kan stadigvæk virke lidt kølig. Alt i mens William render rundt med bare ben, underbukser og bluse :lol

 

Altså! :rolleyes Ku de så for pokker ikke bare være nogenlunde lige varme?! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er noget helt galt med min baby og jeg ved ikke hvad :(

Og vi skal holde hendes fødselsdag i morgen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Susanne said:

Der er noget helt galt med min baby og jeg ved ikke hvad :(

Og vi skal holde hendes fødselsdag i morgen :(

Sygdom? Ellerer hun 'bare' off på søvn og putning? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig engang...

 

Min søde baby er næsten en måned nu... Hun elsker at sove i armene på os og falder stort set altid i søvn når hun bliver ammet (når hun altså er færdig med at spise)...

Men rigtig ofte når vi lægger hende fra os, så begynder hun at ligge og mase rundt... Strækker sig, flytter på hovedet, fægter med armene og grynter og stønner... Bruger generelt en masse kræfter på ingenting... Vi tror stadig hun sover, men hun går fra fuldstændig færdig kludedukke-tilstand til dét...

 

Så nu spørger jeg; er der noget normalt ved det..? Har andre oplevet det samme..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Centenary said:

Sig mig engang...

 

Min søde baby er næsten en måned nu... Hun elsker at sove i armene på os og falder stort set altid i søvn når hun bliver ammet (når hun altså er færdig med at spise)...

Men rigtig ofte når vi lægger hende fra os, så begynder hun at ligge og mase rundt... Strækker sig, flytter på hovedet, fægter med armene og grynter og stønner... Bruger generelt en masse kræfter på ingenting... Vi tror stadig hun sover, men hun går fra fuldstændig færdig kludedukke-tilstand til dét...

 

Så nu spørger jeg; er der noget normalt ved det..? Har andre oplevet det samme..?

 

Helt normalt :kram2 

Det er noget med søvnfaser.. Og så er det sikkert også fordi hun bliver lagt og ikke længere bliver holdt "stramt", hvis du forstår… 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Pada said:

 

Helt normalt :kram2 

Det er noget med søvnfaser.. Og så er det sikkert også fordi hun bliver lagt og ikke længere bliver holdt "stramt", hvis du forstår… 

 

Det var noget i den stil jeg håbede på... At hun registrerer at vi lægger hende og dermed rammer en lettere søvn...

Men det er liiiidt irriterende, for jeg kan ikke sove når hun laver alle de lyde... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Centenary said:

 

Det var noget i den stil jeg håbede på... At hun registrerer at vi lægger hende og dermed rammer en lettere søvn...

Men det er liiiidt irriterende, for jeg kan ikke sove når hun laver alle de lyde... :D

 

Hehe.. nej, det er jo en udfordring.. Vi samsover, så hun sover rimelig roligt indtil hun bliver sulten.. Så vågner jeg af møffelydene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Pada said:

 

Hehe.. nej, det er jo en udfordring.. Vi samsover, så hun sover rimelig roligt indtil hun bliver sulten.. Så vågner jeg af møffelydene ;)

 

Vi samsover vel også en slags... Hun ligger i en babynest imellem os i sengen..?!

Så vi ligger jo og nusser hende, holder hende i hånden og giver hende sutten de 100 gange hun hiver den ud... :D

 

Men hun kan stadig ligge og mase i nogle timer indtil hun vågner af sult...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Centenary said:

 

Vi samsover vel også en slags... Hun ligger i en babynest imellem os i sengen..?!

Så vi ligger jo og nusser hende, holder hende i hånden og giver hende sutten de 100 gange hun hiver den ud... :D

 

Men hun kan stadig ligge og mase i nogle timer indtil hun vågner af sult...

 

Ja okay.. Vildt nok at hun ligger så længe og maser alligevel. 

Her er vi rebelske og hun falder i søvn på siden ( :o ) efter amning og helt op ad mig.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Pada said:

 

Ja okay.. Vildt nok at hun ligger så længe og maser alligevel. 

Her er vi rebelske og hun falder i søvn på siden ( :o ) efter amning og helt op ad mig.. 

 

Det sker også her... Og om natten falder jeg altså i søvn med hende i armene i ny og næ... Så er der jo ro... (Prøvede at indsætte emoji med glorie)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, Centenary said:

 

Det var noget i den stil jeg håbede på... At hun registrerer at vi lægger hende og dermed rammer en lettere søvn...

Men det er liiiidt irriterende, for jeg kan ikke sove når hun laver alle de lyde... :D

Har du prøvet at svøbe hende, så hun bliver 'holdt fast' og ikke kan fægte så meget? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Centenary said:

 

Det sker også her... Og om natten falder jeg altså i søvn med hende i armene i ny og næ... Så er der jo ro... (Prøvede at indsætte emoji med glorie)

 

Præcis.. Og det er altså lidt hyggeligt :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lady H said:

Sygdom? Ellerer hun 'bare' off på søvn og putning? 

Hun har helt sikkert noget med søvnen der skal justeres. Hun har klart været ude af balance efter vi har prøvet med een lur :(

Her til aften har hun grædt og grædt og det viste sig at være pga en MEGA rød numse, som hun igen havde skidt på uden vi havde opdaget det. Mit lille pus :( Ser det ikke bedre ud i morgen tidlig, må jeg prøve de famøse kogtvandsklude. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

55 minutes ago, Centenary said:

Sig mig engang...

 

Min søde baby er næsten en måned nu... Hun elsker at sove i armene på os og falder stort set altid i søvn når hun bliver ammet (når hun altså er færdig med at spise)...

Men rigtig ofte når vi lægger hende fra os, så begynder hun at ligge og mase rundt... Strækker sig, flytter på hovedet, fægter med armene og grynter og stønner... Bruger generelt en masse kræfter på ingenting... Vi tror stadig hun sover, men hun går fra fuldstændig færdig kludedukke-tilstand til dét...

 

Så nu spørger jeg; er der noget normalt ved det..? Har andre oplevet det samme..?

Prøv at svøb hende i dynen eller et tæppe så hun bliver "fikseret" og ikke kan baske sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

59 minutes ago, Centenary said:

Sig mig engang...

 

Min søde baby er næsten en måned nu... Hun elsker at sove i armene på os og falder stort set altid i søvn når hun bliver ammet (når hun altså er færdig med at spise)...

Men rigtig ofte når vi lægger hende fra os, så begynder hun at ligge og mase rundt... Strækker sig, flytter på hovedet, fægter med armene og grynter og stønner... Bruger generelt en masse kræfter på ingenting... Vi tror stadig hun sover, men hun går fra fuldstændig færdig kludedukke-tilstand til dét...

 

Så nu spørger jeg; er der noget normalt ved det..? Har andre oplevet det samme..?

Du beskriver fuldstændig min datter på 3 uger! Hun sover næsten samtlige af sine lure på arm hos os. Og om natten samsover vi :blush, som i helt tæt op af hinanden. Hvis vi rykker hende, så vågner hun eller ligger uroligt, om du også nævner. Men ja, svøb endelig og vi vil også vænne hende til slyngevuggen, men indtil videre dur den ikke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Susanne said:

Hun har helt sikkert noget med søvnen der skal justeres. Hun har klart været ude af balance efter vi har prøvet med een lur :(

Her til aften har hun grædt og grædt og det viste sig at være pga en MEGA rød numse, som hun igen havde skidt på uden vi havde opdaget det. Mit lille pus :( Ser det ikke bedre ud i morgen tidlig, må jeg prøve de famøse kogtvandsklude. 

 

De virker altså! Nohr blev så rød at han blødte den anden dag :boo jeg fatter ikke helt hvordan, men det skete altså og han var jo så ulykkelig :( 

Een (!!) omgang med kogtvandsklude og det var nær væk igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Pada said:

 

Præcis.. Og det er altså lidt hyggeligt :biglove 

 

Ja det er så... :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Susanne said:

Har du prøvet at svøbe hende, så hun bliver 'holdt fast' og ikke kan fægte så meget? 

 

1 hour ago, Girl Next Door said:

Prøv at svøb hende i dynen eller et tæppe så hun bliver "fikseret" og ikke kan baske sådan :)

 

Jeg har ikke prøvet at svøbe hende sådan rigtigt... Presser bare dynen ned i nesten, så hun måske føler lidt tryghed... Men skal da prøve at svøbe hende rigtigt - tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Maj85 said:

Du beskriver fuldstændig min datter på 3 uger! Hun sover næsten samtlige af sine lure på arm hos os. Og om natten samsover vi :blush, som i helt tæt op af hinanden. Hvis vi rykker hende, så vågner hun eller ligger uroligt, om du også nævner. Men ja, svøb endelig og vi vil også vænne hende til slyngevuggen, men indtil videre dur den ikke :) 

 

Har I hende så bare liggende i sengen..? Under samme dyne eller..?

 

Jeg tror vi var indlagt for længe... Vi nåede at få så mange ting at vide om hvad man ikke "må", det har stresset mig lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Centenary said:

 

Har I hende så bare liggende i sengen..? Under samme dyne eller..?

 

Jeg tror vi var indlagt for længe... Vi nåede at få så mange ting at vide om hvad man ikke "må", det har stresset mig lidt...

Ja! Hun har sin egen dyne! Hun ligger på en stofble. Og reglen er jo at de skal have 30 cm for del selv. Det har hun også nogle gange. Andre gange glemmer vi at flytte hende når hun sover tungt, og derfor ligger hun tæt op af os. 

 

Det er jo totalt "no-go" at have hende så tæt på os (og vi turde slet ikke gøre det med vores ældste datter!), men både SP og jordemoder foreslog det, for ellers fik vi ingen søvn. De første par dage skiftedes vi til at være vågen om natten med hende (hvor hun altså sov) og det var ikke holdbart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Maj85 said:

Ja! Hun har sin egen dyne! Hun ligger på en stofble. Og reglen er jo at de skal have 30 cm for del selv. Det har hun også nogle gange. Andre gange glemmer vi at flytte hende når hun sover tungt, og derfor ligger hun tæt op af os. 

 

Det er jo totalt "no-go" at have hende så tæt på os (og vi turde slet ikke gøre det med vores ældste datter!), men både SP og jordemoder foreslog det, for ellers fik vi ingen søvn. De første par dage skiftedes vi til at være vågen om natten med hende (hvor hun altså sov) og det var ikke holdbart!

 

Det er altså også hyggeligt at sove sammen på den måde... Jeg har gjort det et par gange, fordi det var den "nemme" løsning... Og fordi jeg ikke vidste bedre... Men pludselig er vi blevet fyldt med informationer, og så bliver man helt angst...

 

Går det godt med jer..? Tiden går jo stærkt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Centenary said:

 

Det er altså også hyggeligt at sove sammen på den måde... Jeg har gjort det et par gange, fordi det var den "nemme" løsning... Og fordi jeg ikke vidste bedre... Men pludselig er vi blevet fyldt med informationer, og så bliver man helt angst...

 

Går det godt med jer..? Tiden går jo stærkt... :)

Man skal jo gøre lige hvad man har det bedst med! Du kan tro, jeg  ikke turde gøre det med min første! Men nu føles det som en nødvendighed. Men min mand og jeg skiftes så til at have hende "i vores side af sengen" og så sover man så mindre tungt, mens hun er hos en. Det fungerer hos os :) 

 

jamen det går godt, måske du har fuldt med i ammetråden? Havde nogle problemer i starten og i 2.uge fik jeg brystbetændelse - dog kunne jeg selv behandle den, hvorimod jeg ved min første måtte i behandling. Men hendes 3.uge har været perfekt :) min mand starter på arbejde i morgen, så nu starter hverdagen, hvor jeg selv skal aflevere og hente den store i børnehave - det er jeg spændt på! :D 

 

hvordan har I det? :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Maj85 said:

Ja! Hun har sin egen dyne! Hun ligger på en stofble. Og reglen er jo at de skal have 30 cm for del selv. Det har hun også nogle gange. Andre gange glemmer vi at flytte hende når hun sover tungt, og derfor ligger hun tæt op af os. 

 

Det er jo totalt "no-go" at have hende så tæt på os (og vi turde slet ikke gøre det med vores ældste datter!), men både SP og jordemoder foreslog det, for ellers fik vi ingen søvn. De første par dage skiftedes vi til at være vågen om natten med hende (hvor hun altså sov) og det var ikke holdbart!

Arthur har sovet tæt op ad mig siden han var helt spæd :) det er gået så fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER