MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Sofie er 1 år nu :wub og vi eksperimenterer med at gå ned på een lur. Det gjorde vi også med Anna fra omkring 12 mdr men skiftede først endeligt omkring 14-15 mdr. 

Hvor gammel er det Arthur er? Jeg tror ikke det er anbefalelsesværdigt at gå ned på en lur før tidligst omkring 10 mdr :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og så siger jeg i øvrigt officielt farvel herinde :thbpm::biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Susanne said:

Sofie er 1 år nu :wub og vi eksperimenterer med at gå ned på een lur. Det gjorde vi også med Anna fra omkring 12 mdr men skiftede først endeligt omkring 14-15 mdr. 

Hvor gammel er det Arthur er? Jeg tror ikke det er anbefalelsesværdigt at gå ned på en lur før tidligst omkring 10 mdr :unsure

Hvornår er jeres babyer gået ned på en lur, og hvornår er den lur så startet? Arthur sover 5-30 minutter et sted mellem 10 og 12. Så går der 2-4 timer før han kan puttes igen. Han tager nogle gange en længere lur her, men oftest 40 min. Han er træt ved første lur så jeg synes jo ikke jeg kan strække ham længere :unsure men det her er da til at blive ret meget idiot af 

 

Som sædvanligt kan jeg ikke quote ordentligt! 

Nå, men han er jo kun lige blevet 8 måneder og jeg synes også selv det er meget tidligt! Men jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal få ham til at sove længere. Jeg håber næsten det er ørerne, for så er der da håb for vi i det mindste kan gøre noget :unsure

Stort tillykke med Sofie :wub store pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, lpd said:

Hvornår er jeres babyer gået ned på en lur, og hvornår er den lur så startet? Arthur sover 5-30 minutter et sted mellem 10 og 12. Så går der 2-4 timer før han kan puttes igen. Han tager nogle gange en længere lur her, men oftest 40 min. Han er træt ved første lur så jeg synes jo ikke jeg kan strække ham længere :unsure men det her er da til at blive ret meget idiot af 

 

Som sædvanligt kan jeg ikke quote ordentligt! 

Nå, men han er jo kun lige blevet 8 måneder og jeg synes også selv det er meget tidligt! Men jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal få ham til at sove længere. Jeg håber næsten det er ørerne, for så er der da håb for vi i det mindste kan gøre noget :unsure

Stort tillykke med Sofie :wub store pige!

Astrid var lige omkring 10

måneder da hun gik ned til 1 enkelt lur. Kunne du evt prøve bare med en enkelt lur? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Girl Next Door said:

Astrid var lige omkring 10

måneder da hun gik ned til 1 enkelt lur. Kunne du evt prøve bare med en enkelt lur? 

Ja jeg har overvejet det, men jeg tænker at han så nok først skal sove ved en 12 tiden, eller hvad? for ellers er der jo rigtig lang tid til aften. 

Jeg er lige ved at putte ham nu, 3 timer efter han vågnede, og han ER træt så jeg ved omvendt ikke hvordan jeg skal strække ham :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, lpd said:

Ja jeg har overvejet det, men jeg tænker at han så nok først skal sove ved en 12 tiden, eller hvad? for ellers er der jo rigtig lang tid til aften. 

Jeg er lige ved at putte ham nu, 3 timer efter han vågnede, og han ER træt så jeg ved omvendt ikke hvordan jeg skal strække ham :unsure

Hvis han er tydeligt træt, så synes jeg helt sikkert du skal putte ham.

Når Sofie sover 1 lur bliver hun puttet ml. 11.15 og 11.45 og det skal gerne strækkes til 11.45-12.15, så hun ikke er helt så træt om aftenen og kan blive puttet 19-19.30 fremfor 18.30-19. 

Er problemet, at du ikke kan få ham til at falde i søvn om eftermiddagen? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica gik ned på en lur, da hun var 11 mdr. 

 

Line er nu syv måneder og har sovet to lure et stykke tid - i hvert fald i en måned, måske også længere? (Men når man tager 3-5 timer i første lur og 1-3 timer i anden lur, så er der ikke plads til en tredje :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Susanne said:

Hvis han er tydeligt træt, så synes jeg helt sikkert du skal putte ham.

Når Sofie sover 1 lur bliver hun puttet ml. 11.15 og 11.45 og det skal gerne strækkes til 11.45-12.15, så hun ikke er helt så træt om aftenen og kan blive puttet 19-19.30 fremfor 18.30-19. 

Er problemet, at du ikke kan få ham til at falde i søvn om eftermiddagen? 

Problemet er at han sover mikro korte lure. altså der er dage hvor en lur er 3-5 minutter. det synes jeg er noget lort. i dag har han dog sovet rigtig godt, 2 x 1 time. 

Men når første lur varer få minutter, så  tænker jeg jo om han ikke har "brug for" den lur - eller, det ved jeg jo han har, men så tænker jeg at han måske kunne sove længere, hvis han kun fik en lur. årh  bliver sindssyg af at spekulere så meget på søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der er nogen som tager på Norlie lagersalg her en af de første dage, så vil jeg meget gerne høre om der er noget at komme efter eller om der er helt tomt efterhånden... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herman på 8 måneder begyndte meget tidligt at sove igennem. Faktisk stoppede han med at ville amme om natten indenfor de første fire uger. 

 

De sidste uger er han begyndt at være enormt urolig. Han bliver puttet omkring 19 - nogengange før og nogengange senere alt efter hvordan han har sovet om dagen. Resten af aftenen bruger vi så på at rende op til ham, fordi han konstant vågner. Om natten er han så begyndt at vågne op og ikke kunne falde i søvn igen før efter et par timer. Jeg ammer ham og få gange har det virket, så han sov videre med det samme. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det skal bøvle sådan pludselig. 

 

Er det bare det skide tigerspring? Det håber jeg virkelig. Jeg kan ikke finde ud af hvad der ellers går galt eller hvad vi gør forkert 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, lollerberg said:

Herman på 8 måneder begyndte meget tidligt at sove igennem. Faktisk stoppede han med at ville amme om natten indenfor de første fire uger. 

 

De sidste uger er han begyndt at være enormt urolig. Han bliver puttet omkring 19 - nogengange før og nogengange senere alt efter hvordan han har sovet om dagen. Resten af aftenen bruger vi så på at rende op til ham, fordi han konstant vågner. Om natten er han så begyndt at vågne op og ikke kunne falde i søvn igen før efter et par timer. Jeg ammer ham og få gange har det virket, så han sov videre med det samme. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det skal bøvle sådan pludselig. 

 

Er det bare det skide tigerspring? Det håber jeg virkelig. Jeg kan ikke finde ud af hvad der ellers går galt eller hvad vi gør forkert 

Jeg tror det er tigerspring. her skiftet det virkelig meget! nogle gange når jeg slet ikke ud af soveværelset inden jeg selv skal i seng, og andre gange sover han med det samme og siger ikke en lyd hele aftenen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, lollerberg said:

Herman på 8 måneder begyndte meget tidligt at sove igennem. Faktisk stoppede han med at ville amme om natten indenfor de første fire uger. 

 

De sidste uger er han begyndt at være enormt urolig. Han bliver puttet omkring 19 - nogengange før og nogengange senere alt efter hvordan han har sovet om dagen. Resten af aftenen bruger vi så på at rende op til ham, fordi han konstant vågner. Om natten er han så begyndt at vågne op og ikke kunne falde i søvn igen før efter et par timer. Jeg ammer ham og få gange har det virket, så han sov videre med det samme. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det skal bøvle sådan pludselig. 

 

Er det bare det skide tigerspring? Det håber jeg virkelig. Jeg kan ikke finde ud af hvad der ellers går galt eller hvad vi gør forkert 

Det var præcis sådan vores nætter var, da Naya var 8-9 måneder. Shit det var hårdt! Hun havde de dér lange vågenperioder midt om natten, uanset hvad vi gjorde. Det vendte lige pludselig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, lpd said:

Jeg tror det er tigerspring. her skiftet det virkelig meget! nogle gange når jeg slet ikke ud af soveværelset inden jeg selv skal i seng, og andre gange sover han med det samme og siger ikke en lyd hele aftenen. 

Åh, det håber jeg altså. Det her er overhovedet ikke holdbart. 

 

Og jeg ved godt jeg normalt har det virkeligt nemt med ham, men det her er bare noget rod

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, lollerberg said:

Åh, det håber jeg altså. Det her er overhovedet ikke holdbart. 

 

Og jeg ved godt jeg normalt har det virkeligt nemt med ham, men det her er bare noget rod

Og det er da bare dejligt at søvnen ikk plejer at være et problem :) Men uanset om man er vant til god eller dårlig søvn, så er det bare SÅ hårdt med afbrudt søvn! Naya har altid sovet dårligt, men dét der, med et par timers vågenperioder om natten, det slog mig godt nok helt ud, så jeg forstår dig godt! 

Håber snart det bliver bedre :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, lollerberg said:

Åh, det håber jeg altså. Det her er overhovedet ikke holdbart. 

 

Og jeg ved godt jeg normalt har det virkeligt nemt med ham, men det her er bare noget rod

 

Åh, lyder som om det er en fase jeg snart kan se frem til <_< 

:kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Sofiee said:

Det var præcis sådan vores nætter var, da Naya var 8-9 måneder. Shit det var hårdt! Hun havde de dér lange vågenperioder midt om natten, uanset hvad vi gjorde. Det vendte lige pludselig :)

 

Dejligt at læse at det går bedre :kram2 jeg håber også det går bedre med indkøringen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, lollerberg said:

Åh, det håber jeg altså. Det her er overhovedet ikke holdbart. 

 

Og jeg ved godt jeg normalt har det virkeligt nemt med ham, men det her er bare noget rod

Jamen som Sofie siger er det da irrelevant at han plejer at være "nem", for det ER da skide træls, og det må man altså godt bande over :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arthur har sovet to dejlige lure i dag. en på hele 30 min og en på 15 min. hvorfor ønsker folk at sove som en baby?!? det er nok kun dem, der ikke har prøvet at have en :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, lpd said:

Arthur har sovet to dejlige lure i dag. en på hele 30 min og en på 15 min. hvorfor ønsker folk at sove som en baby?!? det er nok kun dem, der ikke har prøvet at have en :lol

Nej.. de skulle ønske sig at sove som en ægtemand, skulle de :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Lady H said:

Nej.. de skulle ønske sig at sove som en ægtemand, skulle de :rolleyes 

Ja! det gad jeg faktisk godt prøve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, lpd said:

Ja! det gad jeg faktisk godt prøve!

 

:ditto:rolleyes 

 

jeg får usandsynligt lange patter når manden herhjemme kl 18 står med røde øjne og siger han er træt.. du sover hele natten mester! :gal 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror virkelig Nohr er ved at lade op til en festlig weekend! Han snuppede 25 minutters lur i formiddags og er stædigt overbevist om at han ikke behøver mere i dag :blink

 

Til gengæld har han skidt igennem 2 gange. Det er fredag, det er fest :balloon

 

 

:gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klokken er 7.30 og mit barn ligger stadig i sin seng og snorker. :blink

Jeg tror seriøst det er første gang i hans liv. 

Han blev puttet kl 19 som vanligt, var lige vågen kl 1 hvor han sked og blev skiftet, faldt i søvn igen og har bare sovet. Jeg tror ikke engang han har efterspurgt sutten. 

 

Wow. 

 

Men jeg tror, der er flere tænder på vej. Sidst sov han også vildt meget.

Det ville ellers være dejligt, hvis det bare var hans nye sovemønster. ;) 

 

Nu er jeg bare spændt på, hvordan lurene bliver resten af dagen. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, BabyBlue said:

Klokken er 7.30 og mit barn ligger stadig i sin seng og snorker. :blink

Jeg tror seriøst det er første gang i hans liv. 

Han blev puttet kl 19 som vanligt, var lige vågen kl 1 hvor han sked og blev skiftet, faldt i søvn igen og har bare sovet. Jeg tror ikke engang han har efterspurgt sutten. 

 

Wow. 

 

Men jeg tror, der er flere tænder på vej. Sidst sov han også vildt meget.

Det ville ellers være dejligt, hvis det bare var hans nye sovemønster. ;) 

 

Nu er jeg bare spændt på, hvordan lurene bliver resten af dagen. :chin:

Nyd de gode sove dage :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøs snot baby..... hvad sker der for det.... nu gik det lige så godt med snotfrie børn....:prik 

vi skal på ferie i næste uge!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER