MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

De kravler vel typisk mellem 6-10 måneder, mener jeg at have læst. 

 

Herman er 7,5 måned. Han er lige begyndt at sætte sig op. Han har været i kravlestilling et stykke tid, men kravler ikke. Til gengæld møver han rundt og har gjort det siden 4,5 måned. 

 

Degør det jo når de er klar eller gider :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, lpd said:

Hvornår er det normalt at de begynder at kravle da? Arthur sad selv da han var lige over 5 måneder og har kravlet siden 6 måneder. Han et snart 8 måneder og går med gåvogn. Det er mit indtryk at det er sådan rimelig normalt? 

Jeg kan ikke huske hvor gammel Albert er, Pumpkins :chin

 

Jeg mener at det gennemsnitlige er 8-9 mdr! 

Mine drenge udgør tilsamme en god gennemsnitsunge :lol  med den ene i den sene del af skalaen og den anden i den tidlige del - begge inde for normen dog :) 

 

Nohr kravlede en uge før han blev 8 måneder, sad da han blev 8 mdr og rejste sig dagen efter. Han går ikke med gåvogn, for vi har ikke nogen ;) men øver hver dag at slippe det han står ved + han går langs sofa/borde/os osv. 

Jeg har fået fortalt at han er tidligt på den, så din A er vidst temmelig vild! Børn er forskellige og det er fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, lpd said:

Hvornår er det normalt at de begynder at kravle da? Arthur sad selv da han var lige over 5 måneder og har kravlet siden 6 måneder. Han et snart 8 måneder og går med gåvogn. Det er mit indtryk at det er sådan rimelig normalt? 

Jeg kan ikke huske hvor gammel Albert er, Pumpkins :chin

 

Som Stephi skriver, så er det 8-9 mrd, der er normal alder at kravle i.

6 mrd er tidligt, men ikke unormalt, E kravlede også, da han var 6 mrd og 3 uger.

Gang uden støtte er normalt mellem 12-18 mrd og jeg mener, men vil ikke lægge hovedet på blokken, at det er normalt at sidde selv ved 6-7 mrd.

 

Så A er helt klart i den hurtige ende ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, ja det er jo selvfølgelig forskelligt også hvordan de kommer rundt. Arthur havde aldrig det der møvestadie, han kravlede bare lige pludselig. 

Jeg må indrømme jeg savner lidt den tid hvor mine potteplanter kunne være i fred. 

 

Stephi, er gåvogn skidt? Altså det er sådan en han skubber, ikke en han sidder i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, lpd said:

Ah, ja det er jo selvfølgelig forskelligt også hvordan de kommer rundt. Arthur havde aldrig det der møvestadie, han kravlede bare lige pludselig. 

Jeg må indrømme jeg savner lidt den tid hvor mine potteplanter kunne være i fred. 

 

Stephi, er gåvogn skidt? Altså det er sådan en han skubber, ikke en han sidder i

 

Haha ja jeg er også jævnt træt af at han tømmer mine potteplanter! Men mest irriterende er det at han hiver stikket til fjernsynet ud :rolleyes 

 

Ja, eller semiskidt i allefald! Noget med at de ikke må gå før de kan agtigt, og noget med at de får en uheldig holdning i skuldre som bliver løftet - ligesom man ikke må gå med dem i hænderne heller.

Til gengæld elsker de fleste børn gåvognen, så den er jo SUPER når de KAN gå :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik at vide at man skulle sørge for en gåvogn der ligesom kan bremses ved hjulene så den ikke løber fra børnene...så de nærmest skal skubbe den i starten når de lærer at gå....så sådan en har vi til vores og har ikke haft problemer med den :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været så god til at ligge nova ud i barnevognen og sove her om dagen og jeg gad godt at hun kunne få noget frisk luft. Hun falder altid i søvn når jeg går tur men jeg må nok indrømme at jeg har brug for at slappe af når hun endelig sover eller gøre rent i stedet for at vade frem og tilbage i to timer... 

Hun bliver helt frisk når jeg ligger hende i barnevognen og kun vipper. 

 

Hvad gør i andre? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

10 minutes ago, NSEllekilde said:

Hvad gør i andre? 

Jeg har trillet og vippet niklas rigtig meget i foråret og henover sommeren. Særligt ved tigerspring....men med tiden har han lært at ligge sig til at sove uden jeg gør noget...men det er først begyndt da han kom igang med en fast rytme med lure...men ellers hvis han ikke lige vil overgive sig så triller og vipper jeg o carporten...og går ind så snart han sover. 

Med den store var det ikke et problem med at sove i barnevogn...og når det var havde jeg en spille dåse til at hænge som han altid faldt til ro ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, Bermuda said:

Elias, lille Hr. Jeg-nægter-at-sove-mere-end-tre-timer-sammenlagt-i-løbet-af-dag (og i øvrigt kun en halv time ad gangen), ligger lige nu og sover på ammepuden. Det er hans fjerde lur i dag og inden denne lur var han oppe på 4,5 timer sammenlagt - den korteste lur var på 45 min., mens den længste var på 2 timer og 45 min. Det kan jeg seriøst ikke huske hvornår sidst er sket!! :blink

 

Fantastisk :yay Og lidt misundelse :P 

 

Siden M. rent faktisk begyndte at sove om natten omkring de 6 uger, har hun kun meget få gange sovet mere end halvanden times lur sammenlagt per dag. Standarden er 3 x 30 min. Jeg ønsker mig noget mere søvn sgu <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

 

Haha ja jeg er også jævnt træt af at han tømmer mine potteplanter! Men mest irriterende er det at han hiver stikket til fjernsynet ud :rolleyes 

 

Ja, eller semiskidt i allefald! Noget med at de ikke må gå før de kan agtigt, og noget med at de får en uheldig holdning i skuldre som bliver løftet - ligesom man ikke må gå med dem i hænderne heller.

Til gengæld elsker de fleste børn gåvognen, så den er jo SUPER når de KAN gå :) 

Ah, ja det er jo selvfølgelig forskelligt også hvordan de kommer rundt. Arthur havde aldrig det der møvestadie, ha

 

Omg får spat af den her nye version, den gemmer mine gamle quotes delvist og jeg kan ikke slette dem!

 

Nå, men.. Stephi, det anede jeg ikke! Nu har jeg mega dårlig samvittighed :( han bruger også støvsugeren og sådan en anden legetøjsdims,  som han netop selv skal skubbe. Måske skulle vi tage gåvogn væk så. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, lpd said:

Ah, ja det er jo selvfølgelig forskelligt også hvordan de kommer rundt. Arthur havde aldrig det der møvestadie, ha

 

Omg får spat af den her nye version, den gemmer mine gamle quotes delvist og jeg kan ikke slette dem!

 

Nå, men.. Stephi, det anede jeg ikke! Nu har jeg mega dårlig samvittighed :( han bruger også støvsugeren og sådan en anden legetøjsdims,  som han netop selv skal skubbe. Måske skulle vi tage gåvogn væk så. 

 

Ej hvor mystisk :chin: 

 

Det skal du da ikke! :kram2 William gik også med gåvogn og han har altså ingen skade taget. 

De er også svære at stoppe de unger! Du så måske Nohr rende rundt med en plastkasse den anden dag? De finder jo bare på noget de snydepelse :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Ej hvor mystisk :chin: 

 

Det skal du da ikke! :kram2 William gik også med gåvogn og han har altså ingen skade taget. 

De er også svære at stoppe de unger! Du så måske Nohr rende rundt med en plastkasse den anden dag? De finder jo bare på noget de snydepelse :lol 

Haha. Ja det så jeg godt. Han hygger sig også bare helt vildt. Han bliver så sur når han kører ind i en væg og ikke kan komme længere :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alura said:

 

Fantastisk :yay Og lidt misundelse :P 

 

Siden M. rent faktisk begyndte at sove om natten omkring de 6 uger, har hun kun meget få gange sovet mere end halvanden times lur sammenlagt per dag. Standarden er 3 x 30 min. Jeg ønsker mig noget mere søvn sgu <_<

 

Det var faktisk ret så fantastisk! :yay

 

Puha, det kan jeg sørme godt forstå, du gør! Det er sgu heller ikke meget søvn i løbet af en dag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For et år siden var jeg 36+3 og kendte (sådan cirka) Astrids ankomst :kuller 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Girl Next Door said:

For et år siden var jeg 36+3 og kendte (sådan cirka) Astrids ankomst :kuller 

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, lollerberg said:

:biglove

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har sovet 11.35-13.05 i vuggestuen. 

Det er nu 65 min siden jeg gik op med hende og hun sover stadig ikke. Hvad f**** sker der?! :blink

I går sov hun efter 2 min. Jeg bliver jo sindssyg!!! :prik :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Susanne said:

Sofie har sovet 11.35-13.05 i vuggestuen. 

Det er nu 65 min siden jeg gik op med hende og hun sover stadig ikke. Hvad f**** sker der?! :blink

I går sov hun efter 2 min. Jeg bliver jo sindssyg!!! :prik :(

Ikke okay miss Sofie :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Susanne said:

Sofie har sovet 11.35-13.05 i vuggestuen. 

Det er nu 65 min siden jeg gik op med hende og hun sover stadig ikke. Hvad f**** sker der?! :blink

I går sov hun efter 2 min. Jeg bliver jo sindssyg!!! :prik :(

 

Det lyder fuldstændig som Benjamin i de her dage. Det er til at blive crazy af :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Mrs-Rina said:

 

Det lyder fuldstændig som Benjamin i de her dage. Det er til at blive crazy af :wacko

Hun sover stadig ikke... Har skiftet en lorteble for 15 min siden, men hun sover ikke. Goddag til tigeren <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Susanne said:

Hun sover stadig ikke... Har skiftet en lorteble for 15 min siden, men hun sover ikke. Goddag til tigeren <_<

 

Æv, håber hun snart overgiver sig :kram2 Det er ikke den ledeste tiger, men på det her punkt er den godt nok lidt grum <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Mrs-Rina said:

 

Æv, håber hun snart overgiver sig :kram2 Det er ikke den ledeste tiger, men på det her punkt er den godt nok lidt grum <_<

Så sover hun (antijinx!). 

2 timer efter vis startede og 7,5 (!) timer efter hun vågnede fra lur :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Susanne said:

Så sover hun (antijinx!). 

2 timer efter vis startede og 7,5 (!) timer efter hun vågnede fra lur :o

 

Hold da op :o håber i får en god nat :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Værste nat i MANGE måneder! :zzz:(

Hun har bare  været så mega urolig og hostet helt vildt. Fra 22-01 har jeg sovet 10-20 min ad gangen eller blundet. Var vågen 81-03.40 og sov rigtigt til 06.10, hvor Anna vågnede. Sofie vågnede 06.30 og er pyldret, ked og vil kun være på arm. Nu har jeg lagt hende i DuniDuo'en i barnevognen. Det ville hun gerne. Det tog lige 10 min før hun sov, men hun klynker og er urolig, så jeg kan ikke rigtig gå ind. Jeez, altså! <_<

Og Søren har fødselsdag. Yay. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alberte er slet ikke ligeså varmt et barn som Elliot - jeg kan slet ikke finde ud af at klæde hende på. Jeg synes hun virker kold… Indenfor har hun uld/silke body, alm body, strømpebukser, bukser og strømper på.. Og i voksiposen (med vinterdyne!) har hun derudover en ulddragt og hue på.. Elliot sov i voksiposen i alm tøj, måske en cardigan og så hue. Jeg har lige indkøbt uld strømpebukser til hende i håb om at det er lidt bedre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER