MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Har lige et spørgsmål for Niklas blir snart 9 mdr og starter i dagpleje når han fylder 10 mdr..men hans rytme er helt ved siden af hvad der er godt for en normal hverdag....suk

Pt sover vi til mellem 6 og 7 om morgenen...spiser morgenmad mellem 7 og 8...så sover han lur cirka 9.30 plus minus og til 11.15 cirka...så leger vi og hygger til kl 12 hvor vi spiser frokost frem til kl 13...det er bare sådan cirka tider ;-)

Så sover han først anden lur 14.30/14.45 og så til mellem 15.30 og 16.30...

Spiser aftensmad 17.30 til 18.15...puttes cirka 19.30

Hvordan pokker får jeg ændret det enten til en lang middags lur eller til han sover tidligere om morgenen?

Han er i en god periode hvor han igen pt kan ligges uden jeg skal trille eller vippe vogn ;-)

Og spiser fint til måltiderne og er vildt aktiv når vi leger :-)

Men når han starter dagpleje fungerer det ihvertfald ikke...

Skal jeg satse på det hele ændrer sig med tiden og så bare bide det sure æble og vække ham og storebror om morgenen til den tid når vi starter en hverdag ? Eller bør jeg gøre noget nu ?

Vent. Det burde ikke være et problem for dagplejemor, at hun får et barn, der sover anderledes end de andre, og der er en god chance for at, at han selv vil ændre rytmen, når han er kørt godt ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige et spørgsmål for Niklas blir snart 9 mdr og starter i dagpleje når han fylder 10 mdr..men hans rytme er helt ved siden af hvad der er godt for en normal hverdag....suk

Pt sover vi til mellem 6 og 7 om morgenen...spiser morgenmad mellem 7 og 8...så sover han lur cirka 9.30 plus minus og til 11.15 cirka...så leger vi og hygger til kl 12 hvor vi spiser frokost frem til kl 13...det er bare sådan cirka tider ;-)

Så sover han først anden lur 14.30/14.45 og så til mellem 15.30 og 16.30...

Spiser aftensmad 17.30 til 18.15...puttes cirka 19.30

Hvordan pokker får jeg ændret det enten til en lang middags lur eller til han sover tidligere om morgenen?

Han er i en god periode hvor han igen pt kan ligges uden jeg skal trille eller vippe vogn ;-)

Og spiser fint til måltiderne og er vildt aktiv når vi leger :-)

Men når han starter dagpleje fungerer det ihvertfald ikke...

Skal jeg satse på det hele ændrer sig med tiden og så bare bide det sure æble og vække ham og storebror om morgenen til den tid når vi starter en hverdag ? Eller bør jeg gøre noget nu ?

Det lyder ret meget som Sofies rytme - hun bliver 11 mdr på søndag, så hun sover lidt kortere lure, men ellers er det ens. Jeg tror det er sådan den naturlige rytme er for en på deres alder.

Hvorfor må han ikke beholde den? Sofie sover også oftest til 06-06.30 og sover første lur fra omkring 9.15-9.30, hvilket passer perfekt lige efter morgensamling.

Er det igen det der med at dp skal kunne tage på tur? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første hele dag i vuggestue i stiv arm. Måske er lurene liiiige korte nok :rolleyes men hun skal vel lige lære lydene at kende og på trods af eftermiddagslur 13.40-14.35 har hun klaret eftermiddagen helt fint.

Og så går hun altså snart! :o Hun rejser sig op i fri luft og skiftevis kaster sig frem og/eller for taget et skridt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

Ja, ja- en planlagt operation, lidt smertefuldt :) Men føj for nogle ting de kyler i en ;) Og det er rigtigt, op af formiddagen begyndte jeg at chikanere GND per sms :P HUN begyndte, jeg var træt, kedede mig og var smågroggy :rolleys :D

  

Jeg kan heldigvis holde til det :D

Man kunne mistænke GND for at kunne lide det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ret meget som Sofies rytme - hun bliver 11 mdr på søndag, så hun sover lidt kortere lure, men ellers er det ens. Jeg tror det er sådan den naturlige rytme er for en på deres alder.

Hvorfor må han ikke beholde den? Sofie sover også oftest til 06-06.30 og sover første lur fra omkring 9.15-9.30, hvilket passer perfekt lige efter morgensamling.

Er det igen det der med at dp skal kunne tage på tur? :chin:

Storebror havde ikke samme rytme i sin tid ;-)

Dp mener det er bedst de sover Max en time og helst før kl 9...self hjælper hun til med at tilpasse rytmen efterhånden ved indkøring :-)

Og så en god lang middagslur Self...

Som rytmen er pt sover han egentlig formiddag og eftermiddag og slet ikke en rigtig middags lur da det er hans vågen tid ;-)

Men ja må se om han selv ændrer det inden dp start ellers må det komme af sig selv når vi skal til og tidligt op og afsted ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storebror havde ikke samme rytme i sin tid ;-)

Dp mener det er bedst de sover Max en time og helst før kl 9...self hjælper hun til med at tilpasse rytmen efterhånden ved indkøring :-)

Og så en god lang middagslur Self...

Som rytmen er pt sover han egentlig formiddag og eftermiddag og slet ikke en rigtig middags lur da det er hans vågen tid ;-)

Men ja må se om han selv ændrer det inden dp start ellers må det komme af sig selv når vi skal til og tidligt op og afsted ;-)

Det hele var præcis det samme her. Da vi begyndte indkøring så begyndte vi også at vække hende tidligere om morgenen og så gav det egentlig ret hurtigt sig selv, fordi hun var træt allerede der lidt over 8 og så kan hun også sove (efter)middagslur nogenlunde sammen med de andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hele var præcis det samme her. Da vi begyndte indkøring så begyndte vi også at vække hende tidligere om morgenen og så gav det egentlig ret hurtigt sig selv, fordi hun var træt allerede der lidt over 8 og så kan hun også sove (efter)middagslur nogenlunde sammen med de andre :)

Det er faktisk også lidt det jeg tænker. Frygter nok bare lidt en hverdag hvor jeg skal vække drengene....men ja sådan bliver det jo :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk også lidt det jeg tænker. Frygter nok bare lidt en hverdag hvor jeg skal vække drengene....men ja sådan bliver det jo :-)

Jeg var virkelig heller ikke fan af at vække hende i starten. Det er jeg sådan set stadig ikke. Hvis hun fik lov ville hun nok stadig sove til 7-7.30 om morgenen, og det er ikke sjovt at vække hende når hun bare er så træt og vil sove videre i mine arme (og jeg går jo hjemme og gad også godt sove længere!). Men resten af dagen (og aftenen!) bliver bare bedre hvis vi vækker hende der omkring 6.15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad så, når Sofie vågner af sig selv 06.15 og først er klar til at sove igen ml. 09 og 09.30? Jeg ville jo ikke kunne tvinge hende til at sove før hun er træt? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad så, når Sofie vågner af sig selv 06.15 og først er klar til at sove igen ml. 09 og 09.30? Jeg ville jo ikke kunne tvinge hende til at sove før hun er træt? :chin:

Sådan gør Nohr også! Men altså jeg tror eller ikke han er typen der sådan lige indordner sig, han er vidst bare en bølle :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså lige JUBLE! Nohr sov 2 (!!!!!) timers lur i dag :O det er mååååååneder siden det skete sidst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså lige JUBLE! Nohr sov 2 (!!!!!) timers lur i dag :O det er mååååååneder siden det skete sidst!

Fedt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. uges "indkøring" i vs, og Naya har endnu ikk været der alene. Planen har hele tiden været en lang og rolig indkøring i Nayas tempo, så hun kan lære de voksne lidt at kende inden hun skal være der alene, for ellers vil hun 100% stejle fuldstændig. Vi havde tænkt at hun måske skulle prøve at være der lidt alene i dag, men shit hun skreg og tårerne løb da pædagogen tog hende! Og hun er ikke lige et barn der bare stopper igen - hun har aldrig været glad for at blive holdt af nogen hun ikk kender, og man er IKKE i tvivl når der er noget der ikke passer frøkenen :rolleyes Pædagogen forsøgte at aflede hende lidt, men det gik slet ikk, så hun kom over til mig, og så gik der noget tid inden hun var glad igen. Så vi tog da bare endnu en dag i vs sammen.. Jeg er spændt på hvor lang tid indkøringen kommer til at tage, og hvordan det mon går når hun skal være der selv :unsure Puha, jeg synes dælme ikke det sjovt at skulle sende hende i vs, når hun tydeligvis bare har det bedst sammen med mig :( 

Hun er SÅ glad, tilpas, modig og nysgerrig når jeg er i nærheden, men hvis jeg ikk er der er det bare noget helt andet, og sådan har det altid været..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså lige JUBLE! Nohr sov 2 (!!!!!) timers lur i dag :o det er mååååååneder siden det skete sidst!

Åh hvor skønt! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første hele dag i vuggestue i stiv arm. Måske er lurene liiiige korte nok :rolleyes men hun skal vel lige lære lydene at kende og på trods af eftermiddagslur 13.40-14.35 har hun klaret eftermiddagen helt fint.

Og så går hun altså snart! :o Hun rejser sig op i fri luft og skiftevis kaster sig frem og/eller for taget et skridt :loveshower

Hold nu op, hvor er hun altså sej! Hvor er det dejligt at hun bare tager det så flot :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså lige JUBLE! Nohr sov 2 (!!!!!) timers lur i dag :O det er mååååååneder siden det skete sidst!

Den lille rebel har trængt til det.. :biglove Det er hårdt at være en bølle! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne mistænke GND for at kunne lide det ;)

Hun er heldigvis ikke den værste der kunne sms'e ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. uges "indkøring" i vs, og Naya har endnu ikk været der alene. Planen har hele tiden været en lang og rolig indkøring i Nayas tempo, så hun kan lære de voksne lidt at kende inden hun skal være der alene, for ellers vil hun 100% stejle fuldstændig. Vi havde tænkt at hun måske skulle prøve at være der lidt alene i dag, men shit hun skreg og tårerne løb da pædagogen tog hende! Og hun er ikke lige et barn der bare stopper igen - hun har aldrig været glad for at blive holdt af nogen hun ikk kender, og man er IKKE i tvivl når der er noget der ikke passer frøkenen :rolleyes Pædagogen forsøgte at aflede hende lidt, men det gik slet ikk, så hun kom over til mig, og så gik der noget tid inden hun var glad igen. Så vi tog da bare endnu en dag i vs sammen.. Jeg er spændt på hvor lang tid indkøringen kommer til at tage, og hvordan det mon går når hun skal være der selv :unsure Puha, jeg synes dælme ikke det sjovt at skulle sende hende i vs, når hun tydeligvis bare har det bedst sammen med mig :(

Hun er SÅ glad, tilpas, modig og nysgerrig når jeg er i nærheden, men hvis jeg ikk er der er det bare noget helt andet, og sådan har det altid været..

Åhh lille pige :( :kram2 det er ikke nemt at konkurrere mod mors trygge arme. Men du har da også noget tid at løbe på endnu, har du ikke? :chin: ps. Ved godt jeg skylder dig en mail :blush Du får den i weekenden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh lille pige :( :kram2 det er ikke nemt at konkurrere mod mors trygge arme. Men du har da også noget tid at løbe på endnu, har du ikke? :chin: ps. Ved godt jeg skylder dig en mail :blush Du får den i weekenden!

Jo, jeg har heldigvis et par uger endnu, til at køre hende ind. Og jeg håber virkelig at det er nok til at gøre hende tryg, for sådan som hun kører helt i selvsving allerede i det sekund hun bliver løftet af en pædagog, så har jeg svært ved at se hvordan det skal komme til at gå :( Men forhåbentlig bliver det stille og roligt bedre. Nu må vi se om jeg kan gå bare 5 min i dag, eller om det først bliver i næste uge.. øv, jeg vil bare allerhelst holde hende hjemme :(

Helt okay søde, ingen hast med den mail :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne mistænke GND for at kunne lide det ;)

Det er jeg sikker på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er heldigvis ikke den værste der kunne sms'e ^_^

:kiss :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, jeg har heldigvis et par uger endnu, til at køre hende ind. Og jeg håber virkelig at det er nok til at gøre hende tryg, for sådan som hun kører helt i selvsving allerede i det sekund hun bliver løftet af en pædagog, så har jeg svært ved at se hvordan det skal komme til at gå :( Men forhåbentlig bliver det stille og roligt bedre. Nu må vi se om jeg kan gå bare 5 min i dag, eller om det først bliver i næste uge.. øv, jeg vil bare allerhelst holde hende hjemme :(

Helt okay søde, ingen hast med den mail :kram2

Det er ikke sjovt når de bare græder, og vi har endda haft en nem indkøring. Jeg håber hun snart føler sig tryg nok til bare at være der 5-10min alene :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, jeg har heldigvis et par uger endnu, til at køre hende ind. Og jeg håber virkelig at det er nok til at gøre hende tryg, for sådan som hun kører helt i selvsving allerede i det sekund hun bliver løftet af en pædagog, så har jeg svært ved at se hvordan det skal komme til at gå :( Men forhåbentlig bliver det stille og roligt bedre. Nu må vi se om jeg kan gå bare 5 min i dag, eller om det først bliver i næste uge.. øv, jeg vil bare allerhelst holde hende hjemme :(

Helt okay søde, ingen hast med den mail :kram2

Åh, det lyder godt nok ikke sjovt :(

Jeg håber hun synes det er okay at lege bare 5 min alene i dag og det så langsomt bliver bedre i næste uge :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. :(

Jeg er så træt af at bekymre mig om J's mave.

I dag sov han 5 minutter til middag, fordi han vågnede og sked.

Det kan bare ikke være normalt, at han skider 5-6 gange om dagen. :(

Det slider bare på humøret og overskuddet at være bekymret hver dag. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. :(

Jeg er så træt af at bekymre mig om J's mave.

I dag sov han 5 minutter til middag, fordi han vågnede og sked.

Det kan bare ikke være normalt, at han skider 5-6 gange om dagen. :(

Det slider bare på humøret og overskuddet at være bekymret hver dag. :(

Det lyder altså også af lidt meget :unsure hvad siger SP/lægen? Det er hårdt at bekymre sig konstant! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER