MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Lille mus :( god bedring til ham! :kram

Tak. Han er stået op med 38,5. Ikke sjovt, og slet ikke på hans fødselsdag. Så det her bliver også mit sidste indlæg herinde, for min dreng er 1 år nu :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak. Han er stået op med 38,5. Ikke sjovt, og slet ikke på hans fødselsdag. Så det her bliver også mit sidste indlæg herinde, for min dreng er 1 år nu :loveshower

 

Øv, hvor er det uheldigt. Håber din lille (store) mand snart er frisk! Og stort tillykke med ham :loveshower  :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Han er stået op med 38,5. Ikke sjovt, og slet ikke på hans fødselsdag. Så det her bliver også mit sidste indlæg herinde, for min dreng er 1 år nu :loveshower

Æv :( men jeg håber i får en dejlig dag uanset! Stort tillykke med ham! :loveshower :hurra :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nova virker egentlig også rimelig okay idag, men jeg har valgt at aflyse alligevel. Jeg kan egentlig ikke overskue at skulle rydde op når jeg først kom i seng kl 0430 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er altså bekymret for om C er for tynd. Altså jeg synes jo hun spiser masser og virker til at trives godt, men hun er bare tynd! Der er mange bukser hun har svært ved at holde oppe.

Glæder mig godt nok til 1-års undersøgelse lige snart og få hende vejet og høre hvad lægen siger

Min ældste søn er også bare tynd! Han fejler ikke noget og har masser af energi, men han er sgu en tynd fyr. Pt. Skal jeg sy hans bukser med elastisk der svarer til str 86 selvom han bruger 110 i længde og fylder 4 år på fredag. Lægen er ikke nervøs (kommer lige fra 4 års undersøgelse).

Så hold selvfølgelig øje med det, men find ro i at hun trives :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ældste søn er også bare tynd! Han fejler ikke noget og har masser af energi, men han er sgu en tynd fyr. Pt. Skal jeg sy hans bukser med elastisk der svarer til str 86 selvom han bruger 110 i længde og fylder 4 år på fredag. Lægen er ikke nervøs (kommer lige fra 4 års undersøgelse).

Så hold selvfølgelig øje med det, men find ro i at hun trives :)

Ditto: har selv en datter, der er højere end gennemsnittet og slankere end gennemsnittet = tynd! Men hun trives og slægter sin fars familie på, hvor alle er høje og slanke. Har været til 3 års undersøgelse - lægen er ikke bekymret. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ældste søn er også bare tynd! Han fejler ikke noget og har masser af energi, men han er sgu en tynd fyr. Pt. Skal jeg sy hans bukser med elastisk der svarer til str 86 selvom han bruger 110 i længde og fylder 4 år på fredag. Lægen er ikke nervøs (kommer lige fra 4 års undersøgelse).

Så hold selvfølgelig øje med det, men find ro i at hun trives :)

:ditto

Carl Emil er fyldt 4 år og vejer 15 kg. En lille tynd fyr fuld af krudt. Kan ikke holde bukser oppe medmindre der er bælte i. Vi fik af vide at så længe han følger sin egen kurve og er frisk er lægen ikke bekymret. Vi har gået til børnelæge fordi han vitterlig ikke tog på og fik tjekket ham for forskellige evt allergier men alt ser fint ud. Er du bekymret så få det tjekket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Datoen bliver tre i næste måned, og vejer godt 13 kilo.. Han vokser altid ud af bukser i længden, før han kan passe dem i livet.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger :kiss

Tænker også mest at hun bare er en lille en. Det er vi også begge to selv! Alle andre babyer jeg ses med er bare kæmpe store :o

Vi har tid til 1-års undersøgelse her d. 3, så der bliver det alligevel rart lige at få hende undersøg og vejet rigtigt. Vi kan ikke helt regne med vores vægt. Men jeg tror altså ikke hun vejer meget mere end 8 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid er begyndt at kaste op nogen gange når vi spiser. Som om hun pludselig kløjs i maden og derefter kaster op. Bagefter er der intet og hun spiser videre som normalt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Projekt mere sammenhængende søvn om natten er sat ind!

Stik mod alle BLWprincipper forsøgte jeg at give Nohr lidt godnatgrød (efter han ellers spiste pænt til aftensmaden) og drengen ÅD en hel portion havregrød (med hindbær, vanilje og smørklat) :blink

Måske han i virkeligheden bare ER skide sulten :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Projekt mere sammenhængende søvn om natten er sat ind!

Stik mod alle BLWprincipper forsøgte jeg at give Nohr lidt godnatgrød (efter han ellers spiste pænt til aftensmaden) og drengen ÅD en hel portion havregrød (med hindbær, vanilje og smørklat) :blink

Måske han i virkeligheden bare ER skide sulten :unsure

Det var sq da ikke uinteressant :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Projekt mere sammenhængende søvn om natten er sat ind!

Stik mod alle BLWprincipper forsøgte jeg at give Nohr lidt godnatgrød (efter han ellers spiste pænt til aftensmaden) og drengen ÅD en hel portion havregrød (med hindbær, vanilje og smørklat) :blink

Måske han i virkeligheden bare ER skide sulten :unsure

Hm ja måske er det det? Håber han sover bedre i nat! Det fortjener i!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil da også være synd, for alle. Jeg ville gøre som GND, forsøge at køre ind ift. DP, jeg tror, at DP vil lade hende sove når hun har behovet. Vores DP har ladt Milan styre showet og de dage han ikke har hængt sammen fra kl. 11, så er han blevet puttet og fået lov til at sove. Det har betydet, at han måske ikke har fået alverden til frokost, men så har hun givet ham mere når han er stået op evt. Som supplement til frugt hvis han har sovet indtil det.

Edit: Jeg er groggy og er indlagt, men ville lige forsøge at give mit besyv med. Håber det er okay.

:kram2

You okay...? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var sq da ikke uinteressant :chin:

Bestemt ikke! Jeg må hælde mere mad på ham :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm ja måske er det det? Håber han sover bedre i nat! Det fortjener i!!!

Jeg tror ikke at det er hele løsningen, men måske det kan være starten på lidt mindre natamning - som forhåbentligt kan betyde lidt mere mad om dagen osv osv osv.

Nu har jeg fået tjekket ørerne og de er tip top, så nu må vi søge andre løsninger. Uanset hvad, så er jeg slidt så langt ned at vi MÅ gøre noget! Jeg bliver simpelthen en virkelig ærgelig udgave af mig selv :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at det er hele løsningen, men måske det kan være starten på lidt mindre natamning - som forhåbentligt kan betyde lidt mere mad om dagen osv osv osv.

Nu har jeg fået tjekket ørerne og de er tip top, så nu må vi søge andre løsninger. Uanset hvad, så er jeg slidt så langt ned at vi MÅ gøre noget! Jeg bliver simpelthen en virkelig ærgelig udgave af mig selv :blush

Sofies indtag af godnatgrød har på ingen måde sammenhæng med hvor meget aftensmad hun spiser. I dag spiste hun aftensmad som sjældent set, men vi besluttede lige for vanens skyld, at tilbyde til yoghurt med havregryn og så tømte hun skålen.

Jeg håber og tror på det hjælper på hans søvn :goodluck :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag var Sofie i vuggestue fra 08.20 til kl. 12.

Hun kiggede bare op fra sin leg da jeg vinkede og virkede ikke synderligt påvirket :D

Hun var med til det første samling, hvor hun fik lov til at sidde og spise lidt pandekage imens og så blev hun puttet i sin krybbe med to sutter og Sofus og faldt i søvn uden problemer overhovedet og sov 9.25-10.40 uden en lyd.

Kom op og tømte stort set madkassen og legede glad, da jeg kom kl. 12.

Pædagogen var meget glad og sagde direkte det var dejligt med en nem lille en. Så sagde jeg, at vi vist skylder på den konto, så det går nok lige op :D

Jeg forstår det slet ikke. Det er jo næsten for godt til at være sandt :blink

Her til eftermiddag legede hun, sov 14.10-14.55 og lå og slappede af mens jeg trillede med vognen 25 min ekstra og så har hun ellers bare leget alene og med Anna, spist som en havnearbejder og været så glad :wub

Hun blev puttet kl. 19 og faldt hurtigt i søvn - ret uroligt den første times tid, men nu er hun helt stille.

Fantastiske Sofie :loveshower

I morgen skal hun prøve at være der til 2.

lur også og så ringer de, når hun vågner fra den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt Susanne!!!

Hun er altså bare et styks sej lille dame :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

You okay...? :kram2

She is ^_^ Nok til at genere mig på SMS i dag i hvert fald :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

She is ^_^ Nok til at genere mig på SMS i dag i hvert fald :D

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

You okay...? :kram2

:kiss

Ja, ja- en planlagt operation, lidt smertefuldt :) Men føj for nogle ting de kyler i en ;) Og det er rigtigt, op af formiddagen begyndte jeg at chikanere GND per sms :P HUN begyndte, jeg var træt, kedede mig og var smågroggy :rolleys :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

Ja, ja- en planlagt operation, lidt smertefuldt :) Men føj for nogle ting de kyler i en ;) Og det er rigtigt, op af formiddagen begyndte jeg at chikanere GND per sms :P HUN begyndte, jeg var træt, kedede mig og var smågroggy :rolleys :D

Jeg kan heldigvis holde til det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige et spørgsmål for Niklas blir snart 9 mdr og starter i dagpleje når han fylder 10 mdr..men hans rytme er helt ved siden af hvad der er godt for en normal hverdag....suk

Pt sover vi til mellem 6 og 7 om morgenen...spiser morgenmad mellem 7 og 8...så sover han lur cirka 9.30 plus minus og til 11.15 cirka...så leger vi og hygger til kl 12 hvor vi spiser frokost frem til kl 13...det er bare sådan cirka tider ;-)

Så sover han først anden lur 14.30/14.45 og så til mellem 15.30 og 16.30...

Spiser aftensmad 17.30 til 18.15...puttes cirka 19.30

Hvordan pokker får jeg ændret det enten til en lang middags lur eller til han sover tidligere om morgenen?

Han er i en god periode hvor han igen pt kan ligges uden jeg skal trille eller vippe vogn ;-)

Og spiser fint til måltiderne og er vildt aktiv når vi leger :-)

Men når han starter dagpleje fungerer det ihvertfald ikke...

Skal jeg satse på det hele ændrer sig med tiden og så bare bide det sure æble og vække ham og storebror om morgenen til den tid når vi starter en hverdag ? Eller bør jeg gøre noget nu ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vente med at gøre noget, for det hele vil helt sikkert ændre sig når i skal tidligere op og afsted. B's rytme passer stadig ikke med de andre børns rytme, men det er skisme heller ikke nemt når han har været i gæste-dp 2 ud af 5 uger :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER