MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Så fik jeg taget mig sammen og skrevet til min sp om udlån af kugledyne. Jeg har mega ondt i maven over at bede om hjælp, men Nohrs søvn er desværre ikke en ting jeg umiddelbart kan fixe selv :(

SÅDAN :D Håber hun kan hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arhhh men altså... 10 min tæller ikke som en lur for pokker! Har prøvet barnevognen og vores seng, der går 10 min så græder han. Så kan jeg amme ham og han falder i søvn - vågner efter et øjeblik. Bliver sindssyg!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅDAN :D Håber hun kan hjælpe

:ditto :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arhhh men altså... 10 min tæller ikke som en lur for pokker! Har prøvet barnevognen og vores seng, der går 10 min så græder han. Så kan jeg amme ham og han falder i søvn - vågner efter et øjeblik. Bliver sindssyg!!!

Tigerspring ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring ?

Ja han er i tigerspring nu... Men når han i forvejen sover dårligt synes jeg næsten ikke det er til at bære. Jeg er sååå træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅDAN :D Håber hun kan hjælpe

Åh men hvorfor skal jeg få det så elendigt med mig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :kram

Tak for kram :kiss Jeg trænger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh men hvorfor skal jeg få det så elendigt med mig selv?

Hmm ja, det er vel faktisk et reelt spørgsmål - hvorfor generer det dig? Jeg har svært ved at forestille mig, at du ville have andet end venlige ord tilovers for os andre i samme situation :)

Edit: smider lige et par krammere ind - og håber, at den dumme følelelse forsvinder lige straks (og at dynen hjælper) :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ja, det er vel faktisk et reelt spørgsmål - hvorfor generer det dig? Jeg har svært ved at forestille mig, at du ville have andet end venlige ord tilovers for os andre i samme situation :)

Fordi jeg ikke kan klare det selv!

Altså jeg synes faktisk virkelig at det er pinligt at jeg skal spørge en fremmed kvinde om hjælp, til at få MIN dreng til at sove. Altså hun kender ham jo ikke.

Og så tror jeg lidt at jeg føler at det giver et lidt for stort hak i min supermor-kappe, at jeg ikke er god nok selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også bare virkelig træt, så det er lidt svært at springe omkring og være happy ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg ikke kan klare det selv!

Altså jeg synes faktisk virkelig at det er pinligt at jeg skal spørge en fremmed kvinde om hjælp, til at få MIN dreng til at sove. Altså hun kender ham jo ikke.

Og så tror jeg lidt at jeg føler at det giver et lidt for stort hak i min supermor-kappe, at jeg ikke er god nok selv.

Det giver altså ekstra i min verden på den super-mor-kappe. Fordi du har indset at du ikke selv kan finde en løsning og derfor beder om hjælp !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh men hvorfor skal jeg få det så elendigt med mig selv?

Det er fordi du er kvinde :D vi er skrækkelig. Vi forventer alt for meget af os selv. Det er helt ok at spørge om hjælp. Det er et tegn på styrke og at du vil gøre alt det der skal til for at hjælpe din baby. Du er en god mor og det tager ikke noget af superhelte effekten at bede om hjælper. Giver nærmere lidt ekstra. Når man er træt og tingene bare ikke fungere så bebrejder man sig selv. Men det har jo ikke noget med dine evner at gøre. Nogle babyer har brug for ekstra "ting" som vi så må få hjælp til. Sender dig et stort kram og lidt energi. Husk er en ny dag i morgen og den er forhåbentlig bedre. Prøv om du kan få sovet lidt eller gøre noget der giver dig energi og glæde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg ikke kan klare det selv!

Altså jeg synes faktisk virkelig at det er pinligt at jeg skal spørge en fremmed kvinde om hjælp, til at få MIN dreng til at sove. Altså hun kender ham jo ikke.

Og så tror jeg lidt at jeg føler at det giver et lidt for stort hak i min supermor-kappe, at jeg ikke er god nok selv.

Altså den kappe der...

Hvis det at være en god mor sikrede en imod biks af forskellig art, så kunne vi minimere omkostningerne til familieområdet helt vildt :kiss

Jeg har i øvrigt ingen ambitioner om at blive en super-mor selv - øvre område af okay/god nok må kunne gøre det :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange gad jeg godt have en baby der udviklede sig normalt så man kunne sige at der fx var en tiger på besøg eller ej...

De sidste 2 dage har været totalt latterlige - især i dag. Pigebarnet sov 20 minutter i formiddags, 15 minutter kl 11 - og derudover har hun sporadisk blundet et par gange siden kl 7 imorges. Hun er gnaven og sur og gider ikke noget...

Lige nu ligger hun og leger, men 2 minutter så gider hun ikke det mere.

Og så har hun hevet sonden ud for 3. Gang på 5 dage :rolleyes

Ja det ville være dejligt. Men så ville hun jo ikke være den hun er. Jeg prøver at overbevise mig selv at der er en mening med det hele. :D Håber det snart bliver nemmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige indset at der lige om lidt kommer en Januar2017-terminsgruppe. Dét kan jeg da næsten ikke forholde mig til! tiden går så mega stærkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige indset at der lige om lidt kommer en Januar2017-terminsgruppe. Dét kan jeg da næsten ikke forholde mig til! tiden går så mega stærkt!

Er der noget du prøver at fortælle os?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget du prøver at fortælle os?

Haha åh Gud nej :lol mere bare at det er vildt, at det lige om lidt er et år siden jeg testede positivt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den kappe der...

Hvis det at være en god mor sikrede en imod biks af forskellig art, så kunne vi minimere omkostningerne til familieområdet helt vildt :kiss

Jeg har i øvrigt ingen ambitioner om at blive en super-mor selv - øvre område af okay/god nok må kunne gøre det :p

Du har ret, men altså alligevel...

Haha, tak for smilet :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha åh Gud nej :lol mere bare at det er vildt, at det lige om lidt er et år siden jeg testede positivt!

Det ville også være friskt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anden omgang putning i gang... jeg savner at have lidt tid til bare at sidde i stuen og slappe lidt af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret, men altså alligevel...

Haha, tak for smilet :kiss

I know.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm i over en uge har S sovet meget dårligt. Han sover ikke mere end en time af gang. OG oveni i mig ellers så vil han ikke sove. Jeg sover ikke særligt godt eller tungt når han ligger ovenpå mig. Da jeg skal holde fast for at sikre han ikke ryger på gulvet. Han kryber rundt i sengen. Kan godt mærke det manglende søvn er ved at gå mig på. Når man som i denne uge ikke er hjemme torsdag og hele lørdag fordi han skal ud og ha det sjovt, spørg er det ikke ok jeg os er afsted hele næste fredag... Så bliver man (jeg) Meget træt og tænker... Hvornår er det lige mig der skal ud? mig der skal slappe af? zzz... Bliver et virkeligt grimt menneske af ikke at få min søvn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen erfaringer med rs virus ?

Beskriv gerne forløb fra start til slut tak...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen erfaringer med rs virus ?

Beskriv gerne forløb fra start til slut tak...

Startede som lige snottet, ikke noget jeg lagde særlig betydning i.

Pludselig blev han meget dårlig til at spise(bliver ammet) han enten skreg eller faldt hen ved brystet, han endte med ikke at spise noget af betydning i 1,5 døgn. Han havde 38 i feber, og lød nogen gange og oftere og oftere som om han hev efter vejret, dog uden at hoste. Efter 1,5 døgn blev vi endelig henvist til børneafdelingen hvor han fik hjælp til vejrtrækningen og konstateret RS. Han fik under indlæggelsen de værste hosteanfald som virklig tog hans kræfter så han mistede farve og blev grå... Men var heldigvis stærk så han rettede sig selv hver gang.. Vi var indlagt 1,5 uge før han var klar til at komme helt ud af hjælpemidlerne.. Da vi blev sendt hjem var han stadig snottet og hostede lidt... Og det gør han egentlig endnu efter en ny forkælelse i påsken.. Men han var også "kun" 6 uger da han fik RS min lille gut

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå C kan åbenbart møve sig frem nu.

Han har lige " kravlet" 1,5 meter 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER