MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Hihi, hun er altså meget farverig ;) Men hun har i hvert fald hjulpet os!

Tak for advarslen :LOL Jeg satser på, hun også kan hjælpe os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da godt at man kan flygte ud i bilen, når det der fest bliver for meget :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da godt at man kan flygte ud i bilen, når det der fest bliver for meget :boo

Har Nohr og mor fået dåb nok? :kram2

Hvor langt går programmet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da godt at man kan flygte ud i bilen, når det der fest bliver for meget :boo

:kiss 

Håber I også har haft det hyggeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige vejet Arthur... 5,6 kg :O han er 7 uger på tirsdag (fødselsdag 3350) - synes det går meget hurtigt! Men ok,han laver selvfølgelig ikke ret meget andet end at spise når han er vågen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige vejet Arthur... 5,6 kg :O han er 7 uger på tirsdag (fødselsdag 3350) - synes det går meget hurtigt! Men ok,han laver selvfølgelig ikke ret meget andet end at spise når han er vågen.

:respekt og :o du er da noget af en super ammer! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige vejet Arthur... 5,6 kg :O han er 7 uger på tirsdag (fødselsdag 3350) - synes det går meget hurtigt! Men ok,han laver selvfølgelig ikke ret meget andet end at spise når han er vågen.

Clara er 9 uger på tirsdag og vejer 5.3 kg (vejet i torsdags). Fødselsvægt 3230 g. De bliver tunge hurtigt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i løbet af den sidste time virkelig gået op for mig, at jeg skal på arbejde i morgen og at min barsel er slut. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også svar til mformor :)

Har Nohr og mor fået dåb nok? :kram2

Hvor langt går programmet?

Nohr var simpelthen så træt! Og sulten, han spiser ikke når der er postyr omkring ham, så han havde ikke spist i mange timer der.

Så jeg gik ud i bilen for at skabe ro. Det var godt til ham, så fik han noget mad da han lige havde skreget af.

Puh! Dåb er hårdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville i blive hjemme fra mødregruppe med en forkølet baby ?

Han får nogle hoste anfald ind imellem men dog mest morgen/aften og ellers snotter han lidt men saltvands dråber hjælper. Han virker ellers tilpas nok og holder sin rytme...spiser en smule mindre men ikke meget mindre end han plejer og sover en lille smule ekstra...

Håber på en god nat som sidste nat der var god...

Sys bar det er træls at melde afbud grundet forkølelse for så kan man jo melde fra i tide og utide når man har 2 børn...men igen vil heller ikke være træls for de andre eller smitte jo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville i blive hjemme fra mødregruppe med en forkølet baby ?

Han får nogle hoste anfald ind imellem men dog mest morgen/aften og ellers snotter han lidt men saltvands dråber hjælper. Han virker ellers tilpas nok og holder sin rytme...spiser en smule mindre men ikke meget mindre end han plejer og sover en lille smule ekstra...

Håber på en god nat som sidste nat der var god...

Sys bar det er træls at melde afbud grundet forkølelse for så kan man jo melde fra i tide og utide når man har 2 børn...men igen vil heller ikke være træls for de andre eller smitte jo...

Nøh, i den størrelse ville jeg tage afsted - men vaske hænder lidt ekstra, og undlade at låne legetøj o.l. til ham.

Og så ville jeg være megaflittig med at ørre næsen på ham - men det skyldes primært, at jeg selv synes, at det ser topklamt ud, når andres børn har snottet løbende :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YAY, så lykkedes det at få Sofie til at falde i søvn i sin egen seng igen! (antijinx!) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville i blive hjemme fra mødregruppe med en forkølet baby ?

Han får nogle hoste anfald ind imellem men dog mest morgen/aften og ellers snotter han lidt men saltvands dråber hjælper. Han virker ellers tilpas nok og holder sin rytme...spiser en smule mindre men ikke meget mindre end han plejer og sover en lille smule ekstra...

Håber på en god nat som sidste nat der var god...

Sys bar det er træls at melde afbud grundet forkølelse for så kan man jo melde fra i tide og utide når man har 2 børn...men igen vil heller ikke være træls for de andre eller smitte jo...

Jeg spurgte min Mg på et tidspunkt, om vi skulle blive hjemme pga snot, og de svarede allesammen, at vi skulle komme. Hvis man ikke må komme med snot, kan man jo aldrig komme i MG i vinterhalvåret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøh, i den størrelse ville jeg tage afsted - men vaske hænder lidt ekstra, og undlade at låne legetøj o.l. til ham.

Og så ville jeg være megaflittig med at ørre næsen på ham - men det skyldes primært, at jeg selv synes, at det ser topklamt ud, når andres børn har snottet løbende :blush

Hans snot løber ikke pt...Han stopper bare lidt til derfor vi bruger saltvand ;-)

Det med andres legetøj er ik et problem endnu for pt ligger de i hver sin lift ;-)

Men ser lige an i morgen og tænker måske at jeg skriver til de andre og hører deres mening hvis det ikke er bedre end idag.

Tak for svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte min Mg på et tidspunkt, om vi skulle blive hjemme pga snot, og de svarede allesammen, at vi skulle komme. Hvis man ikke må komme med snot, kan man jo aldrig komme i MG i vinterhalvåret :)

Sådan var det også i min mg. Man blev hjemme hvis den medførte feber ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte min Mg på et tidspunkt, om vi skulle blive hjemme pga snot, og de svarede allesammen, at vi skulle komme. Hvis man ikke må komme med snot, kan man jo aldrig komme i MG i vinterhalvåret :)

Fedt. Håber min mødregruppe måske er lige så forstående :-) sys nemlig det er rart at komme ud de par timer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville i blive hjemme fra mødregruppe med en forkølet baby ?

Han får nogle hoste anfald ind imellem men dog mest morgen/aften og ellers snotter han lidt men saltvands dråber hjælper. Han virker ellers tilpas nok og holder sin rytme...spiser en smule mindre men ikke meget mindre end han plejer og sover en lille smule ekstra...

Håber på en god nat som sidste nat der var god...

Sys bar det er træls at melde afbud grundet forkølelse for så kan man jo melde fra i tide og utide når man har 2 børn...men igen vil heller ikke være træls for de andre eller smitte jo...

Da babyerne var så små, var der en der var mega snottet i min mg og ingen sagde noget og ingen andre babyer blev smittet :)

Nu hvor de er blevet 4-5 mdr har de alle haft maveinfektion på skift ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YAY, så lykkedes det at få Sofie til at falde i søvn i sin egen seng igen! (antijinx!) :)

:super

Sigrid sover på det yndigste - lige midt i dobbeltsengen med en dråbe mælk på læben :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Sigrid sover på det yndigste - lige midt i dobbeltsengen med en dråbe mælk på læben :rolleyes

Åhr :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da babyerne var så små, var der en der var mega snottet i min mg og ingen sagde noget og ingen andre babyer blev smittet :)

Nu hvor de er blevet 4-5 mdr har de alle haft maveinfektion på skift ;)

Hmm han er 3 mdr...Sys det er en svær balance gang hvornår det er ok og hvornår man bliver hjemme.

Han er puttet til normal tid så håber han er frisk i morgen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der d dråber... kokosolie er skidt, men er palmeolie så det samme som kokosolie?

Damen på apoteket blev ret sur, da jeg hørte til nogle der var milde mod maven. Hun mente at det bare var os forældre som var pylret, og at babymaver vænner sig til de normale.

Sirius har haft tendens til hård mave, så jeg vil helst undgå at han får noget der er skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der d dråber... kokosolie er skidt, men er palmeolie så det samme som kokosolie?

Damen på apoteket blev ret sur, da jeg hørte til nogle der var milde mod maven. Hun mente at det bare var os forældre som var pylret, og at babymaver vænner sig til de normale.

Sirius har haft tendens til hård mave, så jeg vil helst undgå at han får noget der er skidt.

Ved ikke med palmeolie og babymaver, men palmeolie er generelt noget vi forsøger at undgå (pga miljø og sundhed). Vi har købt d-dråber fra Lactocare, der er solsikkeolie i, og så er der bakteriekultur tilsvarende BioGaia i! Smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der d dråber... kokosolie er skidt, men er palmeolie så det samme som kokosolie?

Damen på apoteket blev ret sur, da jeg hørte til nogle der var milde mod maven. Hun mente at det bare var os forældre som var pylret, og at babymaver vænner sig til de normale.

Sirius har haft tendens til hård mave, så jeg vil helst undgå at han får noget der er skidt.

Vi startede også ud med lactocare D dråber. Vi er har skiftet over til alm Livol nu uden problemer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der d dråber... kokosolie er skidt, men er palmeolie så det samme som kokosolie?

Damen på apoteket blev ret sur, da jeg hørte til nogle der var milde mod maven. Hun mente at det bare var os forældre som var pylret, og at babymaver vænner sig til de normale.

Sirius har haft tendens til hård mave, så jeg vil helst undgå at han får noget der er skidt.

Jeg ved ikke så meget om palmeolie... Men altså min SP kendte godt til at de alm dråber gav mavekneb hos de små nogen gange. Så hun synes det var godt jeg bare tænkte selv og havde købt lactocare baby i stedet:) nu kan han dog godt klare de alm dråber:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara sov sørme 5 timer i første stræk i nat (kun afbrudt af sut en enkelt gang)! :yay det er flere måneder siden det skete sidst! Hurra for grød :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER