SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Hvor overskudsagtigt :glad

Lad os nu se hvor overskudsagtig jeg er når det for alvor går løs ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige snakket med min jordemoder... Og resultatet af den samtale blev, at jeg skal stå nede hos lægen imorgen, når de åbner og have tjekket min urin - og med mindre jeg har galopperende blærebetændelse, så skal jeg lægge mig ned og mere eller mindre ikke rejse mig igen de næste tre uger, pga. tiltagende, smertefulde plukveer.

Jeg kan slet ikke overskue det lige nu og sidder og kigger i min arbejdskalender og forsøger at få det til at gå op. Det var ikke lige det her jeg regnede med - og den er sværere at "skyde til hjørne", når det handler sig om babys velfærd, end når det "bare" er mit bækken der driller....

Øv, da :(

Tillader mig at håbe, at du bare har blærebetændelse :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, da :(

Tillader mig at håbe, at du bare har blærebetændelse :kram2

 

Hun var ikke videre optimistisk, fordi de plukveer jeg har haft de seneste dage (og som i går aftes faktisk lige pludselig blev noget der mindede om regelmæssige), udløses især af tyngde - dvs. at jo mere jeg er opret, jo mere har jeg dem. Bare det at sidde i en bil, der bumper, udløser dem lige nu...

 

Det er noget rigtig møg - for jeg har slet, slet, slet ikke tid til en sygemelding (ved godt, at der ikke er noget, der hedder det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun var ikke videre optimistisk, fordi de plukveer jeg har haft de seneste dage (og som i går aftes faktisk lige pludselig blev noget der mindede om regelmæssige), udløses især af tyngde - dvs. at jo mere jeg er opret, jo mere har jeg dem. Bare det at sidde i en bil, der bumper, udløser dem lige nu...

Det er noget rigtig møg - for jeg har slet, slet, slet ikke tid til en sygemelding (ved godt, at der ikke er noget, der hedder det)

Endnu mere øv :(

Kan kun nikke genkende til ikke at have tid til en sygemelding. Trak selv min sygemelding for bækkenløsning lige lovligt længe. Men som du siger, så er det kun muligt, når det ikke går ud over baby! Krydser for at du kan fortsætte job :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske, hvor lang tid, der gik, men jeg kan huske, at de tog det rigtig pænt, da jeg ringede til fotografen og spurgte ;) Og at de, da jeg ringede, rykkede børnehaven for noget papirhalløj så der kom lidt skub i det :D

Haha de kom i dag :kuller Jeg blev vidst bare overivrig :Blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min exmand, ham alkoholikeren, Alexander og Melissas far, er flyttet sammen med sin kæreste på 23  :blink Han fylder 50 i år. Jeg forstår ingenting. Jeg under ham godt at være glad, men jeg har vist bare svært ved ikke at dømme...

 

Edit: måske er jeg bare misundelig... hvis jeg ikke elskede R ville jeg nok også finde mig en fræk kæreste på 23  :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at bage kyskager til gæsterne på lørdag. Jeg er ikke sikker på der bliver nogle tilbage til dem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min exmand, ham alkoholikeren, Alexander og Melissas far, er flyttet sammen med sin kæreste på 23 :blink Han fylder 50 i år. Jeg forstår ingenting. Jeg under ham godt at være glad, men jeg har vist bare svært ved ikke at dømme...

Edit: måske er jeg bare misundelig... hvis jeg ikke elskede R ville jeg nok også finde mig en fræk kæreste på 23 :lolhit

:blink

Altså med al respekt for at folk er forskellige og har hver sine lyster, så skulle jeg (som er 24 :rolleyes) dælme ikk være sammen med en på 50, no way!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min exmand, ham alkoholikeren, Alexander og Melissas far, er flyttet sammen med sin kæreste på 23  :blink Han fylder 50 i år. Jeg forstår ingenting. Jeg under ham godt at være glad, men jeg har vist bare svært ved ikke at dømme...

 

Edit: måske er jeg bare misundelig... hvis jeg ikke elskede R ville jeg nok også finde mig en fræk kæreste på 23  :lolhit

:blink  Er Alexander ikke nogenlunde den alder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blink Er Alexander ikke nogenlunde den alder?

Han er 21

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min exmand, ham alkoholikeren, Alexander og Melissas far, er flyttet sammen med sin kæreste på 23 :blink Han fylder 50 i år. Jeg forstår ingenting. Jeg under ham godt at være glad, men jeg har vist bare svært ved ikke at dømme...

Edit: måske er jeg bare misundelig... hvis jeg ikke elskede R ville jeg nok også finde mig en fræk kæreste på 23 :lolhit

Wauw.. Jaehh det er da en mærkbar aldersforskel :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min exmand, ham alkoholikeren, Alexander og Melissas far, er flyttet sammen med sin kæreste på 23 :blink Han fylder 50 i år. Jeg forstår ingenting. Jeg under ham godt at være glad, men jeg har vist bare svært ved ikke at dømme...

Edit: måske er jeg bare misundelig... hvis jeg ikke elskede R ville jeg nok også finde mig en fræk kæreste på 23 :lolhit

Jeg synes altså at det er meget underligt, når man bliver kærester med nogen der er jævnaldrende med ens børn. Min far er 50 og jeg er 24. Det er lidt sært. Hvad siger dine børn til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså at det er meget underligt, når man bliver kærester med nogen der er jævnaldrende med ens børn. Min far er 50 og jeg er 24. Det er lidt sært. Hvad siger dine børn til det?

Enig. Det er mærkeligt. Altså med mindre man er Johnny Depp eller sådan noget :D

 

Vores børn er glade for at han er begyndt at holde sit hjem lidt pænere og virker til at være livet op. Men han drikker stadig som et hul i jorden så de har ikke de store forventninger til noget tror jeg. De har mødt hende, det har jeg ikke så for mig er det bare lidt abstrakt at prøve at forestille sig, måske er de virkelig et godt match, who knows...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Det er mærkeligt. Altså med mindre man er Johnny Depp eller sådan noget :D

Vores børn er glade for at han er begyndt at holde sit hjem lidt pænere og virker til at være livet op. Men han drikker stadig som et hul i jorden så de har ikke de store forventninger til noget tror jeg. De har mødt hende, det har jeg ikke så for mig er det bare lidt abstrakt at prøve at forestille sig, måske er de virkelig et godt match, who knows...

Måske er de, måske har hun også bare seriøse komplekser med sin egen far. Hvis hun kunne få ham til at drikke lidt mindre ville det jo være godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i mødregruppe med en der hvor hun var 25 og han var 50. Han har børn, der er ældre end hende og de fandt sammen da hun var 16.

Jeg kan slet ikke forstå det, men ingen tvivl om at hun tændte på ældre mænd (for alle de skuespillere hun syntes var lækre, var sådan nogle som Robert Redford og den aldersgruppe).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes at ældre mænd har noget charme over sig, noget vished og stortset altid en livsstil som 20-årige ikke kan følge med på. Men at være kærester, sådan for real, tror jeg ikke at jeg ville kunne :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har gennem tiden strikket lidt til Clara. Og nu er det så anden gang hun kommer og spørger om Clara ikke længere kan passe det og det, for så vil hun gerne give det videre til datterens (min svigerinde) nabo som venter barn.

Altså hun har jo selv lavet det, og jeg kan da også sagtens se det smarte i at det bliver brugt i stedet for at ligge og vente på vi får barn nr 2 som vi jo ikke engang ved om bliver en pige. Men jeg synes altså alligevel det er lidt underligt at hun kommer og tager ting tilbage som hun har lavet til Clara for at give det videre til nogle andre (som hun ikke engang kender personligt). Er der bare mig? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde det været til familie, synes jeg det ville være ok, men at forlange det tilbage for at give det til svigerindens nabo, synes jeg godt nok er mærkeligt :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har gennem tiden strikket lidt til Clara. Og nu er det så anden gang hun kommer og spørger om Clara ikke længere kan passe det og det, for så vil hun gerne give det videre til datterens (min svigerinde) nabo som venter barn.

Altså hun har jo selv lavet det, og jeg kan da også sagtens se det smarte i at det bliver brugt i stedet for at ligge og vente på vi får barn nr 2 som vi jo ikke engang ved om bliver en pige. Men jeg synes altså alligevel det er lidt underligt at hun kommer og tager ting tilbage som hun har lavet til Clara for at give det videre til nogle andre (som hun ikke engang kender personligt). Er der bare mig? :unsure

 

Man kan da ikke bede om gaver tilbage?? :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan da ikke bede om gaver tilbage?? :-/

 

:ditto

 

Det ville jeg altså heller ikke mene. Hvad nu hvis I gerne ville gemme det som et minde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på 3. dagen som sengeliggende. 31+5 idag...

 

Jeg kan mærke, at det gør en forskel - jeg har INGEN smertefulde plukveer, når jeg ikke er på benene, og næsten ingen almindelige plukveer heller.

 

Jeg synes dog det er svært. Jeg føler mig nytteløs, når jeg ligger ned. Jeg synes det er synd for Alexander, at hans mor nu overhovedet ingenting kan - og tænker, at han er så lille, så han ikke rigtig kan forstå det på nogen anden måde, end at hans mor ikke gider ham.

 

Samtidigt har jeg dårlig samvittighed overfor min søde mand, der nu går fra at være travl med et fuldtidsjob OG en virksomhed (som i princippet er endnu et fuldtidsjob) og nu også stå med alt lige fra indkøb, til madlavning og hente/bringe børn selv. Så er 3 uger (plus det løse) lige pludselig lang tid.

 

På den anden side er jeg rædselsslagen for at føde min lille pige for tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på 3. dagen som sengeliggende. 31+5 idag...

Jeg kan mærke, at det gør en forskel - jeg har INGEN smertefulde plukveer, når jeg ikke er på benene, og næsten ingen almindelige plukveer heller.

Jeg synes dog det er svært. Jeg føler mig nytteløs, når jeg ligger ned. Jeg synes det er synd for Alexander, at hans mor nu overhovedet ingenting kan - og tænker, at han er så lille, så han ikke rigtig kan forstå det på nogen anden måde, end at hans mor ikke gider ham.

Samtidigt har jeg dårlig samvittighed overfor min søde mand, der nu går fra at være travl med et fuldtidsjob OG en virksomhed (som i princippet er endnu et fuldtidsjob) og nu også stå med alt lige fra indkøb, til madlavning og hente/bringe børn selv. Så er 3 uger (plus det løse) lige pludselig lang tid.

På den anden side er jeg rædselsslagen for at føde min lille pige for tidligt.

Jeg er sikker på din mand siger det samme, men det vigtigste er altså at du passer på dig selv og lillesøster! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har gennem tiden strikket lidt til Clara. Og nu er det så anden gang hun kommer og spørger om Clara ikke længere kan passe det og det, for så vil hun gerne give det videre til datterens (min svigerinde) nabo som venter barn.

Altså hun har jo selv lavet det, og jeg kan da også sagtens se det smarte i at det bliver brugt i stedet for at ligge og vente på vi får barn nr 2 som vi jo ikke engang ved om bliver en pige. Men jeg synes altså alligevel det er lidt underligt at hun kommer og tager ting tilbage som hun har lavet til Clara for at give det videre til nogle andre (som hun ikke engang kender personligt). Er der bare mig? :unsure

:blink what?! Ej det ville jeg nok have det lidt stramt med. Kan du ikke sige at der er nogle af tingene du gerne vil beholde, fordi det betyder meget for dig at i kan bruge det til en evt. lillesøster når i kommer så langt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på 3. dagen som sengeliggende. 31+5 idag...

Jeg kan mærke, at det gør en forskel - jeg har INGEN smertefulde plukveer, når jeg ikke er på benene, og næsten ingen almindelige plukveer heller.

Jeg synes dog det er svært. Jeg føler mig nytteløs, når jeg ligger ned. Jeg synes det er synd for Alexander, at hans mor nu overhovedet ingenting kan - og tænker, at han er så lille, så han ikke rigtig kan forstå det på nogen anden måde, end at hans mor ikke gider ham.

Samtidigt har jeg dårlig samvittighed overfor min søde mand, der nu går fra at være travl med et fuldtidsjob OG en virksomhed (som i princippet er endnu et fuldtidsjob) og nu også stå med alt lige fra indkøb, til madlavning og hente/bringe børn selv. Så er 3 uger (plus det løse) lige pludselig lang tid.

På den anden side er jeg rædselsslagen for at føde min lille pige for tidligt.

Øv at du skal være sengeliggende, men hvor er det godt, at det hjælper. :kram2

Har i mulighed for at outsource nogle af opgaverne, og fx få dagligvarer leveret, evt nogle af de der måltidsløsninger, der ikke kræver meget tilberedning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eksamen kl 11.30. Føler mig SLET ikke klar.

Glæder mig til om 2,5 time, hvor det er overstået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER