SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Hvis det er noget med olie eller æg (eller lignende) så put shampoo i før vand, ellers er det en kamp at få ud.

Det er nemlig æg. Og øl.

Men har læst noget med at shampoo ødelægger det som kuren skulle gøre. Tænker bare når det nu er både æg og øl, så er mit hår nok spændende efterfølgende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nemlig æg. Og øl.

Men har læst noget med at shampoo ødelægger det som kuren skulle gøre. Tænker bare når det nu er både æg og øl, så er mit hår nok spændende efterfølgende

Spændende! ;)

Hvis shampoo ødelægger det ville jeg nok tage kampen med masser af knald på vandet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig æg. Og øl.

Men har læst noget med at shampoo ødelægger det som kuren skulle gøre. Tænker bare når det nu er både æg og øl, så er mit hår nok spændende efterfølgende

Jeg ville under alle omstændigheder vaske det med sæbe. Kan levende forestille mig lugten af gammel øl og semiråddent æg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville under alle omstændigheder vaske det med sæbe. Kan levende forestille mig lugten af gammel øl og semiråddent æg...

Haha præcis.

Lidt klamt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået nye genboer igår og vi sidder og snakker om, om man giver en lille "velkommen til vejen" gave. Vi bor på en ret lille vej, der slår er knæk og vi er kun 5-6 huse, der bor i "nabo-snak" nærheden af hinanden..

Er det noget I ville gøre og i så fald hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået nye genboer igår og vi sidder og snakker om, om man giver en lille "velkommen til vejen" gave. Vi bor på en ret lille vej, der slår er knæk og vi er kun 5-6 huse, der bor i "nabo-snak" nærheden af hinanden..

Er det noget I ville gøre og i så fald hvad?

 

Ja! :) Det var i hvert fald noget af det vi savnede lidt, da vi flyttede i vores første hus.. Og noget af det vi håber på når vi flytter i vores nye hus til september. Ikke nødvendigvis en gave, men i hvert fald noget velkomst af en art. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået nye genboer igår og vi sidder og snakker om, om man giver en lille "velkommen til vejen" gave. Vi bor på en ret lille vej, der slår er knæk og vi er kun 5-6 huse, der bor i "nabo-snak" nærheden af hinanden..

Er det noget I ville gøre og i så fald hvad?

Ja. Vi fik lidt fra naboerne i den "lomme" vi bord i, da vi flyttede ind. Det var rart og en god måde lige at få hilst på naboerne på. Vi fik blomster og lidt hjemmebag (vi flyttede ind 1. December).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået nye genboer igår og vi sidder og snakker om, om man giver en lille "velkommen til vejen" gave. Vi bor på en ret lille vej, der slår er knæk og vi er kun 5-6 huse, der bor i "nabo-snak" nærheden af hinanden..

Er det noget I ville gøre og i så fald hvad?

Det er en sød tanke og man blir da virkelig glad for at blive budt velkommen. Vi fik en potteplante af et hold naboer da vi flyttede ind, sådan fint pakket ind i cellofan, det syns jeg var en sød tanke. Syns ikke det skal være noget stort når man ikke kender folk. Men hvis I nu er havemennesker kunne man fx give noget fra haven (rabarber/blomster/?) eller hvis du selv sylter eller bager kunne man bruge det som gave. Det ville min mor i hvert fald gøre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået nye genboer igår og vi sidder og snakker om, om man giver en lille "velkommen til vejen" gave. Vi bor på en ret lille vej, der slår er knæk og vi er kun 5-6 huse, der bor i "nabo-snak" nærheden af hinanden..

Er det noget I ville gøre og i så fald hvad?

Vi fik en lille buket blomster - så sødt og betænksomt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået nye genboer igår og vi sidder og snakker om, om man giver en lille "velkommen til vejen" gave. Vi bor på en ret lille vej, der slår er knæk og vi er kun 5-6 huse, der bor i "nabo-snak" nærheden af hinanden..

Er det noget I ville gøre og i så fald hvad?

Vi fik ikke noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha præcis.Lidt klamt

Haha, i mit hovede har du gået rundt med øl og æg i håret i hele dag, ventende på at få nogle svar herinde på om det skal vaskes ud eller sidde i...:) Det siger lidt om min humor nu om dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik nemlig ikke selv noget, så ved ikke rigtig om det er noget man gør i herude, men synes bare det er lidt hyggeligt og en rar måde at få sagt hej og introduceret sig selv :)

Måske bager jeg nogle cookies eller sådan noget :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik nemlig ikke selv noget, så ved ikke rigtig om det er noget man gør i herude, men synes bare det er lidt hyggeligt og en rar måde at få sagt hej og introduceret sig selv :)

Måske bager jeg nogle cookies eller sådan noget :chin:

Vi har gjort det med alle de 3 tilflyttere der er kommet her. Vi fik selv en blomst af vores daværende nabo og jeg blev så glad! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg hentede bette pigen i dag, så spørger dp mor om hub har fået spagehti i går. Øhm ja til frokost, hva da spørger jeg. Jamen 2 gange mens de spiste i dag kom der sådan nogle hvide spagethi agtig ud af næsen på hende ( hun er meget snottet i disse dage). Jeg snakker med mon stedmor om det og hun synes mere det lyder som orm nu hvor vi os har katte som hun elsker at kæle for. Jeg tjekkede hendes ble og numse nu her til aften om der er ingen tegn på orm. Er der nogle af jer der har erfaring med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gjort det med alle de 3 tilflyttere der er kommet her. Vi fik selv en blomst af vores daværende nabo og jeg blev så glad! :)

Gav I også blomster?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg hentede bette pigen i dag, så spørger dp mor om hub har fået spagehti i går. Øhm ja til frokost, hva da spørger jeg. Jamen 2 gange mens de spiste i dag kom der sådan nogle hvide spagethi agtig ud af næsen på hende ( hun er meget snottet i disse dage). Jeg snakker med mon stedmor om det og hun synes mere det lyder som orm nu hvor vi os har katte som hun elsker at kæle for. Jeg tjekkede hendes ble og numse nu her til aften om der er ingen tegn på orm. Er der nogle af jer der har erfaring med det?

Jeg har ingen erfaring med børn og orm, men jeg ved fra mine katte, at hvis det er orm, så bevæger de sig når de kommer ud. Ikke meget, men de går gerne fra at være lidt aflange til at være mere flade og brede, og så tilbage igen. I hvert fald når det er den slags der kan tages for at være spaghetti. Men de er normalt ikke særlig lange. Den længste jeg så var 1 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gav I også blomster?

Vi har givet rødvin første gang og blomster til at stille udenfor de to andre gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan anbefale parterapeut i Nordjylland - meget gerne Aalborg? Og hvad koster sådan noget mon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet rødvin første gang og blomster til at stille udenfor de to andre gange :)

:super

Jeg må finde på noget.. Er ikke god til at være social uden grund, så jeg ville have lettere ved at sige hej, hvis jeg havde noget med.. Tror jeg... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan anbefale parterapeut i Nordjylland - meget gerne Aalborg? Og hvad koster sådan noget mon?

Og virker det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan anbefale parterapeut i Nordjylland - meget gerne Aalborg? Og hvad koster sådan noget mon?

Jeg kender desværre ikke lige nogen, men hvis du går efter en, der kalder sig "parterapeut" kan prisen være hvad som helst eftersom det ikke er en beskyttet titel. Mange psykologer tilbyder parsamtaler, der tror jeg, du skal regne med 1000-1500 pr session.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender desværre ikke lige nogen, men hvis du går efter en, der kalder sig "parterapeut" kan prisen være hvad som helst eftersom det ikke er en beskyttet titel. Mange psykologer tilbyder parsamtaler, der tror jeg, du skal regne med 1000-1500 pr session.

:kram

Bør vi så vælge en psykolog? Bare for at være sikre. Når man er endt der, så skal det jo meget gerne være kvalificeret hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Jeg må finde på noget.. Er ikke god til at være social uden grund, så jeg ville have lettere ved at sige hej, hvis jeg havde noget med.. Tror jeg... :rolleyes

Vi fik en blomst af vores genboer, men ingen velkomst af nogen andre, og det har vi faktisk været lidt kede af, så jeg synes klart, I skal gå over med en lille ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bør vi så vælge en psykolog? Bare for at være sikre. Når man er endt der, så skal det jo meget gerne være kvalificeret hjælp.

Tjaeh. Psykolog må man kun kalde sig, hvis man har bestået eksamenerne på den 5-årige universitetsuddannelse og det tænker jeg da er en slags kvalitetsstempel, men omvendt er samliv og parforhold ikke obligatorisk pensum nogle steder (det husker jeg i hvert fald ikke fra min uddannelse).

Parterapeut må enhver kalde sig, men jeg tænker da at de fleste terapeuter ser noget værdi i at uddanne sig og nok mere målrettet samtaleterapi (som man kan slippe meget let fra på cand psych uddannelsen, hvis man vil). Det kan bare være sværere at gennemskue kvaliteten, og hvor terapeutens viden kommer fra.

Så det er lidt en smagssag. Jeg tror, det vigtigste er, at det er en, som begge parter umiddelbart føler en god kemi med.

Edit: Et godt eksempel er Carl Mar Møller. En ret berømt/berygtet terapeut. Han fortæller om sin baggrund her og bemærk hvor lidt "uddannelse" egentlig fylder: http://www.carl-mar.dk/?page_id=38 Men er han mega dygtig, talentfuld og indsigtsfuld eller bare en plattenslager? Han deler nok vandene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan anbefale parterapeut i Nordjylland - meget gerne Aalborg? Og hvad koster sådan noget mon?

Har du undersøgt om kommunen har et tilbud, det ved jeg de har i nogle kommuner......

Her i Sverige har de familie psykologer hvor man ganske gratis kan få hjælp til alt fra fødselsdepressioner til parsamtaler og børnesamtaler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER