SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Ej :o

Var der langt ned? Er han okay? :unsure

 

fra 1. sal.. Og hans tilstand er stabil, men er stadig indlagt og under observation.. Det er det seneste jeg har læst. 

 

Simpelthen skrækkeligt! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er så forfærdeligt med den lille mand og hvor må det være ubehageligt for den der passede ham :(

Forstår virkelig ikke hvorfor det skal bralres ud som "Breaking news" :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man får tilbudt et job og siger ja tak og efterfølgende bliver kaldt til samtale på et andet job og også får det tilbudt, bør man så sige 'ærgerligt, det andet kom først', eller er det okay at springe fra og tage job nummer to, hvis man hellere vil have det?

Jeg er virkelig i tvivl om det ville være forkert at springe fra eller om det 'bare er sådan det er' i jobverdenen. Jeg er jo helt ny i den verden :P

Hvad siger moralkodekset på det punkt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man får tilbudt et job og siger ja tak og efterfølgende bliver kaldt til samtale på et andet job og også får det tilbudt, bør man så sige 'ærgerligt, det andet kom først', eller er det okay at springe fra og tage job nummer to, hvis man hellere vil have det?

Jeg er virkelig i tvivl om det ville være forkert at springe fra eller om det 'bare er sådan det er' i jobverdenen. Jeg er jo helt ny i den verden :P

Hvad siger moralkodekset på det punkt? :unsure

 

Det er helt ok at sige ja til nr. 2, du skal tage det der passer dig bedst. :kiss

Så hiver job nr. 1. bare en af de andre ansøgere ind igen. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor man kan købe den nye Rittersport med Kærnemæk og citron?

Har fået en lille i en blandet pakke og den er god :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man får tilbudt et job og siger ja tak og efterfølgende bliver kaldt til samtale på et andet job og også får det tilbudt, bør man så sige 'ærgerligt, det andet kom først', eller er det okay at springe fra og tage job nummer to, hvis man hellere vil have det?

Jeg er virkelig i tvivl om det ville være forkert at springe fra eller om det 'bare er sådan det er' i jobverdenen. Jeg er jo helt ny i den verden :P

Hvad siger moralkodekset på det punkt? :unsure

Tag job nummer to!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt ok at sige ja til nr. 2, du skal tage det der passer dig bedst. :kiss

Så hiver job nr. 1. bare en af de andre ansøgere ind igen. :goodluck

:ditto

(Sagde hende, der selv fik sin seneste ansættelse fordi nr 1 sprang fra :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor man kan købe den nye Rittersport med Kærnemæk og citron?

Har fået en lille i en blandet pakke og den er god :sandie

Ingen idé men nu vil jeg også have den! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen idé men nu vil jeg også have den! :lol

 

Undskyld  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor man kan købe den nye Rittersport med Kærnemæk og citron?

Har fået en lille i en blandet pakke og den er god :sandie

De har den hvertfald i vores brugs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag job nummer to!

Enig! Der er surt for den første arbejdsplads, men det sker tit...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har den hvertfald i vores brugs :)

 

Tak - må i brugsen på vejen hjem :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for piger :kiss

Tillægsspørgsmål: er det også okay hvis man har nået at skrive under? :O skal derud på torsdag formiddag, og nu har de lige ringet fra drømmejobbet og inviteret mig til samtale om eftermiddagen samme dag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for piger :kiss

Tillægsspørgsmål: er det også okay hvis man har nået at skrive under? :O skal derud på torsdag formiddag, og nu har de lige ringet fra drømmejobbet og inviteret mig til samtale om eftermiddagen samme dag :rolleyes

Jeg ville flytte aftalen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville flytte aftalen

Det vil jeg også gerne, men kan ærligt ikke finde på en god undskyldning for at gøre det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg også gerne, men kan ærligt ikke finde på en god undskyldning for at gøre det :unsure

Kan du ikke sige at det er noget med eksamen og stress over det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg også gerne, men kan ærligt ikke finde på en god undskyldning for at gøre det :unsure

Jeg ville bare lade være med at finde på noget :)

"hejsa. Ved du hvad, jeg er ked af det, men der er lige kommet noget i vejen, kan vi mon flytte aftalen til xxx?"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare lade være med at finde på noget :)

"hejsa. Ved du hvad, jeg er ked af det, men der er lige kommet noget i vejen, kan vi mon flytte aftalen til xxx?"

Klart smartest.

I princippet er man forpligtet til at tiltræde stillingen og arbejde sit opsigelsesvarsel ud, når først aftalen er endeligt indgået. I virkeligheden sker det ikke så sjældent - det bliver selvfølgelig lidt forskelligt modtaget, men udløser sjældent det store ramaskrig (en af mine veninder fik en røffel.. Ikke af arbejdspladsen men af sin fagforening, som hun spurgte til råds :blink ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger.

Jeg ved jo godt det er er first World problem, men jeg vil bare gerne være et godt menneske mod dem som har været så søde at tilbyde mig et job :unsure

Jeg skriver en mail i morgen, bruger noget eksamensvejledning som undskyldning og spørger om det kan udskydes.. Suk!

Har i øvrigt lige været til samtale to her til aften. Det er lige før jeg ikke håber at få det tilbudt, selvom det er et godt job. Og måske endda bedre end det jeg allerede har fået tilbudt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger.

Jeg ved jo godt det er er first World problem, men jeg vil bare gerne være et godt menneske mod dem som har været så søde at tilbyde mig et job :unsure

Jeg skriver en mail i morgen, bruger noget eksamensvejledning som undskyldning og spørger om det kan udskydes.. Suk!

Har i øvrigt lige været til samtale to her til aften. Det er lige før jeg ikke håber at få det tilbudt, selvom det er et godt job. Og måske endda bedre end det jeg allerede har fået tilbudt :rolleyes

Et godt eksempel på at luksus problemer indeed ER problemer :kram

Jeg synes det er skønt, at du gerne vil være ordentlig ved dem, og tænker at det er en god idé at udskyde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den gode jobkarma, Anja :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den gode jobkarma, Anja :D

:ditto :gp du er sku sej :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :D

jeg er lige dele stolt over at min ansøgning åbenbart er ret god og ærgerlig over at stå i den her situation og ikke bare have ro i maven over hvordan jeg skal gribe det an <_< troede jeg skulle have lidt ro på nu, når det første eksamensryk var overstået, men det blev jo så bare erstattet af total job-kaos, og det synes jeg dælme er træls. Også selvom det er et first world problem :P

Og tak for kram BBM :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :D

jeg er lige dele stolt over at min ansøgning åbenbart er ret god og ærgerlig over at stå i den her situation og ikke bare have ro i maven over hvordan jeg skal gribe det an <_< troede jeg skulle have lidt ro på nu, når det første eksamensryk var overstået, men det blev jo så bare erstattet af total job-kaos, og det synes jeg dælme er træls. Også selvom det er et first world problem :P

Og tak for kram BBM :kiss

Og nu fik jeg lige job nummer to tilbudt! :O argh, jeg bliver bims i skallen...

Jeg tror til gengæld at jeg har truffet en beslutning. Det føles rigtigst i maven. Så jeg sagde nej til dem der lige ringede :O og ringer og aflyser samtalen på torsdag. Det første job er det rigtige job for mig. Føler jeg. Håber jeg....

:shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu fik jeg lige job nummer to tilbudt! :O argh, jeg bliver bims i skallen...

Jeg tror til gengæld at jeg har truffet en beslutning. Det føles rigtigst i maven. Så jeg sagde nej til dem der lige ringede :O og ringer og aflyser samtalen på torsdag. Det første job er det rigtige job for mig. Føler jeg. Håber jeg....

:shooter

:goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER