SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Bliver altså aldrig nogensinde fan af, at være nødt til at lade min baby sidde alene i autostolen og skrige af sine lungers fulde kraft i 40 min. Føler mig så meget som en lousy mor over det og hader at vi ikke har andre muligheder :boo 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, skruk said:

Hvor gammel er hun nu? Der ligger appetitspring ved 4 mdr :)

 

Hun fylder et halvt år den 10. december, så vel lige i omegnen af 5½ måned nu. Det betyder så heldigvis, at der ikke er så langt til vi 'er i mål' :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Alura said:

 

Hun fylder et halvt år den 10. december, så vel lige i omegnen af 5½ måned nu. Det betyder så heldigvis, at der ikke er så langt til vi 'er i mål' :) 

Du er så sej :) vil du køre alm overgangskost eller blw? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

Mine morbatterier til natteroderi er altså virkelig tæt på løbet ud :(:prik  Nohr sover 40-60 minutter ad gangen om natten, vågner og beklager sig, vil ammes, karter rundt, brokker lidt mere, vil ammes lidt mere. Sover 40-60 minutter og forfra igen og igen.

Jeg er flov over at skrive det, men jeg er begyndt at blive irriteret på ham om natten :blush

 

Der er ingen tvivl om at vi må til at gøre noget ved det, men puha altså :( 

Kram altså :kram

Når man er max presset så reagerer man altså bare ikke som man ville ønske man altid kunne. Du er jo et menneske, og det er okay at have en personlig grænse! 

Så du jeg fik anbefalet bogen "sov igennem uden gråd"? sove igennem er nok naivt, men sove bedre måske 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, skruk said:

Du er så sej :) vil du køre alm overgangskost eller blw? 

 

Haha, tak :) Det bliver nok lidt en blanding. Planen er at starte ud med hver ny fødevare som mos over et par dage, blot til jeg lige har konstateret, at hun ikke reagerer dårligt på den. Kan bedst overskue at holde styr på det på den måde og er lidt kontrol freak med det :blush De der første mange uger med dårlig mave og ulykkelig baby sidder stadig lidt i mig, tror jeg. Så snart jeg kan konstatere at hun tåler det fint, så må hun hjertens gerne sidde og kaste rundt med det selv :D Jeg har ikke rigtig nogen fast plan for hvordan jeg kunne tænke mig at det skal forløbe på sigt. Det bliver helt på hendes præmisser og som hun foretrækker det, tænker jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde være ulovligt at skulle på arbejde når man går igennem noget psykisk hårdt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Stephi-moren said:

 

Altså jeg bliver jo også irriteret! Bare rolig :kiss Men jeg stræber ikke ligefrem i den retning (som jeg heller ikke tænker du gør). Jeg prøver at se mine (irriterende ;) ) ungers perspektiv og så lykkes jeg som regel i at blive lidt mindre irriteret :) 

 

Det tænker jeg du lykkes med ofte - og bedre end jeg ;)

 

:kram og ønsker om bedre nætter snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Buh hader når mine drenge er syge....særligt min tumling er hårdt ramt da....

Er lidt spændt på lille manden for far har haft natten med ham imens mig og storebror har været i soveværelset for vi ikke skulle forstyrre hinanden.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, NSEllekilde said:

Det burde være ulovligt at skulle på arbejde når man går igennem noget psykisk hårdt :boo

 

Husk at passe på dig selv! :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, JustMe said:

Jeg vil godt brokke mig over at jeg tilsyneladende ikke kan finde ud af at læse i min egen kalender... Jeg tjekker kalenderen - jeg skal til sundhedsplejerske med Maja i dag! Jeg vækker Ester, pakker hende ind, pakker hende og barnevogn i bilen, pakker hende ned i barnevogn henne ved skolen, hiver Maja ud af undervisningen, går hen på kontoret og forstyrrer dem for at få hjælp til at få barnevognen op på gangen... For så at finde ud af at

1. Sundhedsplejersken holder til i kælderen nu... Altså er jeg på den forkerte etage, og der er jo ikke elevator i skolen, vel?

2. Maja skal først til sundhedsplejerske imorgen :numse:numse

 

Altså må jeg så tage hele seancen bagfra, få den stakkels kontordame til at hjælpe med at få barnevognen ned igen, følge Maja tilbage til undervisningen, få Ester op af barnevogn og ind i bilen, pakke barnevogn i bilen, hive Ester ud af bilen, ud af overtøjet og puttet igen i sin indendørsvogn... Og kan så gentage hele showet imorgen... ORK!!!

 

Derudover betyder det jo så, at da jeg skal ringe til Esters afdelingslæge ender jeg med at forstyrre ham midt i et opkald, fremfor at kunne ringe tidligere på morgenen hvor han ofte har administrativ tid. Bah!

 

IKKE min dag i dag...

:kram2 

 

Så er generalprøven da klaret til i morgen i det mindste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, JustMe said:

Jeg vil godt brokke mig over at jeg tilsyneladende ikke kan finde ud af at læse i min egen kalender... Jeg tjekker kalenderen - jeg skal til sundhedsplejerske med Maja i dag! Jeg vækker Ester, pakker hende ind, pakker hende og barnevogn i bilen, pakker hende ned i barnevogn henne ved skolen, hiver Maja ud af undervisningen, går hen på kontoret og forstyrrer dem for at få hjælp til at få barnevognen op på gangen... For så at finde ud af at

1. Sundhedsplejersken holder til i kælderen nu... Altså er jeg på den forkerte etage, og der er jo ikke elevator i skolen, vel?

2. Maja skal først til sundhedsplejerske imorgen :numse:numse

 

Altså må jeg så tage hele seancen bagfra, få den stakkels kontordame til at hjælpe med at få barnevognen ned igen, følge Maja tilbage til undervisningen, få Ester op af barnevogn og ind i bilen, pakke barnevogn i bilen, hive Ester ud af bilen, ud af overtøjet og puttet igen i sin indendørsvogn... Og kan så gentage hele showet imorgen... ORK!!!

 

Derudover betyder det jo så, at da jeg skal ringe til Esters afdelingslæge ender jeg med at forstyrre ham midt i et opkald, fremfor at kunne ringe tidligere på morgenen hvor han ofte har administrativ tid. Bah!

 

IKKE min dag i dag...

Og så er du bare så sød til at hjælpe andre! Du er sådan et godt menneske. Håber din dag bliver bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, NSEllekilde said:

Det burde være ulovligt at skulle på arbejde når man går igennem noget psykisk hårdt :boo

Man må godt tage en sygedag :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her roder så utrolig meget igen herhjemme efter et par dage fyldt med træthed og begge unger hjemme...

 

Jeg orker bare ikke at rydde mere op og komme til bunds i det...suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, girly1988 said:

Her roder så utrolig meget igen herhjemme efter et par dage fyldt med træthed og begge unger hjemme...

 

Jeg orker bare ikke at rydde mere op og komme til bunds i det...suk...

Know The feeling!! Her Er det rebgøringen der halter... men med omgangssyge( jeg har rengjort badeværelser)  af to gang på en uge.. et sygt barn og en syg mand og svigerfar og et rasktbarn, og mig selv syg, og idag grædebaby pga tænder så orker jeg ikke røre en støvsuger:blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kræft, den forbandede lortesygdom :mad:

Svigerfar har lige fået konstateret lymfekræft :boo 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, Alura said:

 

Åh, det er da også træls som det falder sammen på den måde :kram2 Vi stod jo i samme situation med min mands job tilbage i 2012. Han nåede heldigvis at komme tilbage på fuld tid lige inden det brændte på, ellers havde vi været helt på spanden. Det lyder da også super besværligt at skulle samle sammen a fem timer ad gangen, det var da ikke meget :( 

 

Nu er det godt nok mange år siden, at jeg fik su, så er ikke særlig skarp på det :blush Betyder det, at du så skal tage de sidste 10 måneder uden indtægt for at færdiggøre din uddannelse?

 

Sådan er det desværre når man er musiker. Den der med den fattige musiker er ikke helt løgn, selvom der da er nogle som bliver berømte og tjener kassen, så har de fleste (især i starten) svært ved at skrabe nok arbejde sammen.

 

Det betyder at jeg enten står uden indtægt i 10 måneder, tager et slutlån eller (og det forsøger jeg på) finder du studiejob på mindst 15 timer om ugen, og må så fra august til november arbejde 50+ timer om ugen, fordi jeg skal i praktik igennem uddannelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Bolsin said:

Kræft, den forbandede lortesygdom :mad:

Svigerfar har lige fået konstateret lymfekræft :boo 

 

Åh nej da :(:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begynder at tro, at det er et mindre mirakel hvis jeg ikke går ned med stress på et tidspunkt! :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, PernilleMaj said:

 

Sådan er det desværre når man er musiker. Den der med den fattige musiker er ikke helt løgn, selvom der da er nogle som bliver berømte og tjener kassen, så har de fleste (især i starten) svært ved at skrabe nok arbejde sammen.

 

Det betyder at jeg enten står uden indtægt i 10 måneder, tager et slutlån eller (og det forsøger jeg på) finder du studiejob på mindst 15 timer om ugen, og må så fra august til november arbejde 50+ timer om ugen, fordi jeg skal i praktik igennem uddannelsen.

 

Ah, han er musiker. Hvad spiller han? Ja det er jo lidt ligesom med forfattere og andre kreative jobs. Man skal være enten hamrende dygtig OG heldig, eller rigtig kreativ for at få enderne til at hænge sammen, hvis man skal leve udelukkende af det desværre. 

 

Jeg tænkte også på studiejob, men det bliver da selvfølgelig hårdt med praktik oveni og kræver jo også, at man lige kan finde et, der passer ind. Det er vel svært nok bare at finde en praktikplads, forestiller jeg mig. Hvad læser du egentlig nu? Helt ok, hvis du ikke har lyst til at dele det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

50 minutes ago, Aja said:

Jeg begynder at tro, at det er et mindre mirakel hvis jeg ikke går ned med stress på et tidspunkt! :unsure 

 

Det må du altså søreme ikke lade være op til mirakler søde!! Stress er virkelig ikke til at spøge med og selv når man kommer gennem det, bliver man (siger min egen erfaring mig i hvert fald) aldrig heeeelt så god som ny igen bagefter. For mig er det i hvert fald som om, at den buffer jeg havde før, aldrig er kommet tilbage igen og der skal derfor ikke ret meget til (og meget mindre end der skulle førhen), før jeg kan blive stresset på ny. 

 

Hvis du føler dig ramt, så er det på tide at lave nogle hardcore prioriteringer og virkelig passe på dig selv :kram2 Bare en overgang. Det kan synes svært at skulle gøre, men det er langt mere omkostningsfrit at tage det i opløbet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

49 minutes ago, Alura said:

 

Det må du altså søreme ikke lade være op til mirakler søde!! Stress er virkelig ikke til at spøge med og selv når man kommer gennem det, bliver man (siger min egen erfaring mig i hvert fald) aldrig heeeelt så god som ny igen bagefter. For mig er det i hvert fald som om, at den buffer jeg havde før, aldrig er kommet tilbage igen og der skal derfor ikke ret meget til (og meget mindre end der skulle førhen), før jeg kan blive stresset på ny. 

 

Hvis du føler dig ramt, så er det på tide at lave nogle hardcore prioriteringer og virkelig passe på dig selv :kram2 Bare en overgang. Det kan synes svært at skulle gøre, men det er langt mere omkostningsfrit at tage det i opløbet. 

 

Jeg ved det godt, men det er udelukkende arbejdet, jeg tror kan blive et problem og det er ret meget uden af mine hænder. Så jeg kan faktisk ikke helt se hvad jeg kan gøre ved det udover at acceptere at jeg altid vil være bagefter :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Tumlepigen said:

 

Det tænker jeg du lykkes med ofte - og bedre end jeg ;)

 

:kram og ønsker om bedre nætter snart!

:ditto meget præcist udtrykt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Tumlepigen said:

 

Det tænker jeg du lykkes med ofte - og bedre end jeg ;)

 

:kram og ønsker om bedre nætter snart!

 

2 minutes ago, Lady H said:

:ditto meget præcist udtrykt :) 

 

Tak, tror jeg?

 

Og tak for kram! Han er godt nok mr. umulius på det søvn <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Stephi-moren said:

 

 

Tak, tror jeg?

 

Og tak for kram! Han er godt nok mr. umulius på det søvn <_< 

Griner - du må ganske rigtig være træt - der er ikke noget tvetydigt over det :kiss 

 

De skal bare sove, de små slyngler! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, Lady H said:

Griner - du må ganske rigtig være træt - der er ikke noget tvetydigt over det :kiss 

 

De skal bare sove, de små slyngler! 

 

Jeg er mega træt! 

 

Det skal de nemlig! I stedet for at være skide sure over at være trætte :rolleyes Men hey, nu sover han da, nede i sin egen seng! Og han faldt ikke i søvn med babsen i munden :yay han blev ammet og så nusset og sunget for, han har simpelthen brug for at lære at man godt kan sove uden at have babsen i munden. Nå! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.