SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

5 hours ago, Nirev said:

Money making machine 

 

5 hours ago, skruk said:

Det er det Im's medicin koster om ugen, vel og mærke kun den ene af dem <_<

 

5 hours ago, Saga74 said:

Tja i det mindste falder prisen hvis du køber nok af det :unsure 

 

Kærlig hilsen diabetikeren

 

info fra hende der arbejde hos en medicinal grossist, mens hun læst.

Apotekerne tjener nada på recept medicin (det gør dem der producere medicinen), til gengæld kommer det meste af deres indtjening fra håndkøbsmedicin/varer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

total lorte morgen.

klaudias dagplejer har syg barn i dag og der stod jeg nede kl 6.45 ( kontoret ringede først 6.37 og der var jeg på vej ud af døren og hørte ikke tlf. Og dp's åbningstid er 6.40-16.15) så der stod jeg og havde ikke hørt fra kontoret at hun havde barns første sygdag. Snak om det var akavet. Dp ringede til kontoret og vi skulle til b.b. Vores faste dp vikar. Så mig pakke barn og barnevogn flyverdragt m.m. I bilen for at kører til nibe og så halvvejs komme i tanke om at vi ikke havde pusletaske med ekstra bleer eller ekstra tøj med så vende om og hente det. Da vi så kom til nibe så havde b ikke hørt at vi kom for kontoret havde ikke haft tid til at ringe. Øjh jeg er ved at have et noget stramt forhold til aalborgs kommune dagpleje ordning (no effens bbm) klaudia har været ved 7 forskellige dp'er og hun har gået i dp i 13,5 mdr:gal og vi skal have ny fra januar da vores faste har sagt op:blabla dvs nr 8 dp hun skal møde og lære at kende, im not a happy mom:prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Alura said:

 

Det er rigtig træls, når ens boligsituation bare hænger en langt ud af halsen :kram2 

 

Vil I gerne blive på Fyn, eller hvor kigger I henne? For jeg synes at man kan få rigtig, rigtig meget hus for pengene på Fyn til langt under to millioner - især når man kigger ude på landet. Vi ville heller ikke kunne låne to millioner :kram2 At vi heller ikke har lyst, er så en anden sag. Det kan hurtigt blive en stressfaktor at gældssætte sig for meget også, synes jeg. 

 

Sig til hvis du vil have hjælp med at kigge. Jeg er jo lige inde i vanen og på ingen måde en mulig konkurrent, nu hvor vi lige har købt. Skal ikke sidde med tre huse da :D Men hjælper gerne dig med at kigge efter noget :kiss 

 

Vi har ikke på nogen måde råd til at købe lige foreløbig. Jeg har jo slet ikke kunnet finde ud af hvad jeg ville ift. uddannelse, så nu hvor jeg endelig er endt det rette sted, har jeg kun fire måneders SU endnu, men 14 måneders studie. Og min mand har et fast deltidsjob, men får ellers supplerende dagpenge, som også løber ud lige om lidt, hvor han så kan vælge at fortsætte med sit deltidsjob og så må vi se hvordan vi betaler regningerne, eller han kan sige sit job op og så få 1½ år mere (forhåbentlig ikke nødvendigt) på fuld dagpenge. Problemet er bare at stillinger indenfor hans profession meget sjældent er på fuld tid. De fleste består af ca. 5 timer ugentligt, så man må samle sammen.

 

Så tusind tak, men det er bare ikke i kortene for os lige foreløbig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, Elisamus said:

total lorte morgen.

klaudias dagplejer har syg barn i dag og der stod jeg nede kl 6.45 ( kontoret ringede først 6.37 og der var jeg på vej ud af døren og hørte ikke tlf. Og dp's åbningstid er 6.40-16.15) så der stod jeg og havde ikke hørt fra kontoret at hun havde barns første sygdag. Snak om det var akavet. Dp ringede til kontoret og vi skulle til b.b. Vores faste dp vikar. Så mig pakke barn og barnevogn flyverdragt m.m. I bilen for at kører til nibe og så halvvejs komme i tanke om at vi ikke havde pusletaske med ekstra bleer eller ekstra tøj med så vende om og hente det. Da vi så kom til nibe så havde b ikke hørt at vi kom for kontoret havde ikke haft tid til at ringe. Øjh jeg er ved at have et noget stramt forhold til aalborgs kommune dagpleje ordning (no effens bbm) klaudia har været ved 7 forskellige dp'er og hun har gået i dp i 13,5 mdr:gal og vi skal have ny fra januar da vores faste har sagt op:blabla dvs nr 8 dp hun skal møde og lære at kende, im not a happy mom:prik

 

No offence taken, det er gudskelov ikke mig, der sidder med gæstedagpleje-koordinering :balloons

 

Men shit man, 8 dp'ere, det lyder også usædvanligt uheldigt! :o:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

7 minutes ago, Barbamama said:

 

No offence taken, det er gudskelov ikke mig, der sidder med gæstedagpleje-koordinering :balloons

 

Men shit man, 8 dp'ere, det lyder også usædvanligt uheldigt! :o:kram 

Vi startede med gæste dp hf da vi skulle bruge en akut plads da far fik arbejde og skulle begynde få dage senere og jeg var allerede i arbejde. Så blev vores nuvænde ansat og hf gik på efterløn, så blev bb vores faste gæste dp. Men når bb ikk har haft plads har været ved ll, ac, og i vores egen lille by av og bj og vores nuvænde har sagt op og de vil ansætte en ny og det blir så den 8. Dp hun skal være ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 minutes ago, Elisamus said:

Vi startede med gæste dp hf da vi skulle bruge en akut plads da far fik arbejde og skulle begynde få dage senere og jeg var allerede i arbejde. Så blev vores nuvænde ansat og hf gik på efterløn, så blev bb vores faste gæste dp. Men når bb ikk har haft plads har været ved ll, ac, og i vores egen lille by av og bj og vores nuvænde har sagt op og de vil ansætte en ny og det blir så den 8. Dp hun skal være ved.

 

Det er vildt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er TRÆT af Disney Store!! Hver gang, jeg har en fyldt kurv, er noget blevet udsolgt i mellemtiden. Så kigger jeg, om noget andet kan friste, fordi jeg ikke gider betale deres latterlige porto. Når jeg så finder noget andet, så er det første ALLIGEVEL på lager, men når jeg så tilføjer det i kurven, er det væk igen.

 

Igår bestilte jeg så det meste af det, jeg gerne ville have, af frygt for at det også blev udsolgt. Og idag kom den vare, som jeg allerhelst vil have, på lager igen. Men jeg kan jo ikke tilføje den til ordren for igår og føler ikke for at købe så meget, at jeg kan få to fragtfrie bestillinger. :prik 

 

Og i skrivende stund er varen igen udsolgt :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, Barbamama said:

Jeg er TRÆT af Disney Store!! Hver gang, jeg har en fyldt kurv, er noget blevet udsolgt i mellemtiden. Så kigger jeg, om noget andet kan friste, fordi jeg ikke gider betale deres latterlige porto. Når jeg så finder noget andet, så er det første ALLIGEVEL på lager, men når jeg så tilføjer det i kurven, er det væk igen.

 

Igår bestilte jeg så det meste af det, jeg gerne ville have, af frygt for at det også blev udsolgt. Og idag kom den vare, som jeg allerhelst vil have, på lager igen. Men jeg kan jo ikke tilføje den til ordren for igår og føler ikke for at købe så meget, at jeg kan få to fragtfrie bestillinger. :prik 

 

Og i skrivende stund er varen igen udsolgt :rolleyes 

Kan du ikke kontakte kundeservice 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, JustMe said:

 

åhh skide quote problemer vil jeg godt brokke mig over!!!

 

Nå, men det jeg egentlig kom herind for at brokke mig over er, at jeg for en gangs skyld havde mulighed for at sætte mig i sofaen med mit strik. OG SÅ SNORKER MIN MAND FANDENGALEME SÅ HØJT AT DET GÅR I BABYALARMEN! 

Edit : og vækkede baby!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine morbatterier til natteroderi er altså virkelig tæt på løbet ud :(:prik  Nohr sover 40-60 minutter ad gangen om natten, vågner og beklager sig, vil ammes, karter rundt, brokker lidt mere, vil ammes lidt mere. Sover 40-60 minutter og forfra igen og igen.

Jeg er flov over at skrive det, men jeg er begyndt at blive irriteret på ham om natten :blush

 

Der er ingen tvivl om at vi må til at gøre noget ved det, men puha altså :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Stephi-moren said:

Mine morbatterier til natteroderi er altså virkelig tæt på løbet ud :(:prik  Nohr sover 40-60 minutter ad gangen om natten, vågner og beklager sig, vil ammes, karter rundt, brokker lidt mere, vil ammes lidt mere. Sover 40-60 minutter og forfra igen og igen.

Jeg er flov over at skrive det, men jeg er begyndt at blive irriteret på ham om natten :blush

 

Der er ingen tvivl om at vi må til at gøre noget ved det, men puha altså :( 

 

Hvorfor er du flov over det? Jeg bliver irriteret på mine børn over langt mindre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Tumlepigen said:

 

Hvorfor er du flov over det? Jeg bliver irriteret på mine børn over langt mindre...

 

Årh fordi jeg ikke tænker at han gør det for at genere mig. Han ville sikkert også hellere sove, så jeg kan da ikke tillade mig at synes han er mega tarvelig og komme til at snage af ham :blush.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Årh fordi jeg ikke tænker at han gør det for at genere mig. Han ville sikkert også hellere sove, så jeg kan da ikke tillade mig at synes han er mega tarvelig og komme til at snage af ham :blush.

 

Selvfølgelig gør han det ikke for at genere. Men mødre er nu en gang også mennesker der gerne vil sove om natten og med varierende grad af tålmodighed (stakkels mine børn :unsure ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Tumlepigen said:

 

Hvorfor er du flov over det? Jeg bliver irriteret på mine børn over langt mindre...

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Tumlepigen said:

 

Selvfølgelig gør han det ikke for at genere. Men mødre er nu en gang også mennesker der gerne vil sove om natten og med varierende grad af tålmodighed (stakkels mine børn :unsure ).

 

Altså jeg bliver jo også irriteret! Bare rolig :kiss Men jeg stræber ikke ligefrem i den retning (som jeg heller ikke tænker du gør). Jeg prøver at se mine (irriterende ;) ) ungers perspektiv og så lykkes jeg som regel i at blive lidt mindre irriteret :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smerter :boo 

 

Og jeg er en idiot som ikke kan huske hvor jeg sidst lagde kirsebærsten puden så nu render min mand huset rundt og leder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu aner jeg ikke længere hvad vi skal med vores hus. Jeg kan i hvert fald overhovedet ikke overskue det tilbud vi har fået fra mureren! Det er jo alt for mange penge og så kun for ham -  alt det andet kommer oven i :( mmåske skal vi bare droppe det og nøjes med at få fixet selve vandskaden. Men så skulle det jo have været i gang med at tørre for længst, så nu går der bare kludder i det hele :boo 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Kawon said:

 

 

 

info fra hende der arbejde hos en medicinal grossist, mens hun læst.

Apotekerne tjener nada på recept medicin (det gør dem der producere medicinen), til gengæld kommer det meste af deres indtjening fra håndkøbsmedicin/varer

Årh, ja :( desværre og så er det bare skod når medicinen koster en bondegård og vores enkelt tilskud er udløbet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Saga74 said:

Smerter :boo 

 

Og jeg er en idiot som ikke kan huske hvor jeg sidst lagde kirsebærsten puden så nu render min mand huset rundt og leder...

Har skrevet til dig i WF :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35 minutes ago, Stephi-moren said:

Mine morbatterier til natteroderi er altså virkelig tæt på løbet ud :(:prik  Nohr sover 40-60 minutter ad gangen om natten, vågner og beklager sig, vil ammes, karter rundt, brokker lidt mere, vil ammes lidt mere. Sover 40-60 minutter og forfra igen og igen.

Jeg er flov over at skrive det, men jeg er begyndt at blive irriteret på ham om natten :blush

 

Der er ingen tvivl om at vi må til at gøre noget ved det, men puha altså :( 

 

Det lyder næsten som en nøjagtig gengivelse af vores nætter pt. :kram2 Min buffer er også ved at være opbrugt <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Alura said:

 

Det lyder næsten som en nøjagtig gengivelse af vores nætter pt. :kram2 Min buffer er også ved at være opbrugt <_< 

 

Jeg går lidt i panik når jeg husker på at William var et godt stykke over 2 før det blev bedre :boo 

 

Tak for kram og forståelse :kiss det var det jeg håbede på :)  og :kram2 til dig også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, PernilleMaj said:

 

Vi har ikke på nogen måde råd til at købe lige foreløbig. Jeg har jo slet ikke kunnet finde ud af hvad jeg ville ift. uddannelse, så nu hvor jeg endelig er endt det rette sted, har jeg kun fire måneders SU endnu, men 14 måneders studie. Og min mand har et fast deltidsjob, men får ellers supplerende dagpenge, som også løber ud lige om lidt, hvor han så kan vælge at fortsætte med sit deltidsjob og så må vi se hvordan vi betaler regningerne, eller han kan sige sit job op og så få 1½ år mere (forhåbentlig ikke nødvendigt) på fuld dagpenge. Problemet er bare at stillinger indenfor hans profession meget sjældent er på fuld tid. De fleste består af ca. 5 timer ugentligt, så man må samle sammen.

 

Så tusind tak, men det er bare ikke i kortene for os lige foreløbig.

 

Åh, det er da også træls som det falder sammen på den måde :kram2 Vi stod jo i samme situation med min mands job tilbage i 2012. Han nåede heldigvis at komme tilbage på fuld tid lige inden det brændte på, ellers havde vi været helt på spanden. Det lyder da også super besværligt at skulle samle sammen a fem timer ad gangen, det var da ikke meget :( 

 

Nu er det godt nok mange år siden, at jeg fik su, så er ikke særlig skarp på det :blush Betyder det, at du så skal tage de sidste 10 måneder uden indtægt for at færdiggøre din uddannelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jeg går lidt i panik når jeg husker på at William var et godt stykke over 2 før det blev bedre :boo 

 

Tak for kram og forståelse :kiss det var det jeg håbede på :)  og :kram2 til dig også!

 

Puha, kan godt forstå hvis du synes, at det er lidt lange udsigter :( Skal vi ikke bare sige, at børn jo er forskellige, så selvfølgelig bliver det ikke sådan med Nohr? ;) Her handler det vist (håber jeg da) mest om, at jeg insisterer på at fuldamme til hun rammer de seks måneder, men hun er jo ret stor og spiser meget. Og især om natten, hvor det altså efterhånden er en gang i timen. Så det er jo formentlig lidt 'min egen skyld', men altså lidt hårdt alligevel, synes jeg. Og så går jeg ud fra at jeg kan tilskrive brok og piveri det tigerspring, som vi lige har gang i oveni :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Alura said:

 

Puha, kan godt forstå hvis du synes, at det er lidt lange udsigter :( Skal vi ikke bare sige, at børn jo er forskellige, så selvfølgelig bliver det ikke sådan med Nohr? ;) Her handler det vist (håber jeg da) mest om, at jeg insisterer på at fuldamme til hun rammer de seks måneder, men hun er jo ret stor og spiser meget. Og især om natten, hvor det altså efterhånden er en gang i timen. Så det er jo formentlig lidt 'min egen skyld', men altså lidt hårdt alligevel, synes jeg. Og så går jeg ud fra at jeg kan tilskrive brok og piveri det tigerspring, som vi lige har gang i oveni :rolleyes 

Hvor gammel er hun nu? Der ligger appetitspring ved 4 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.