SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

2 minutes ago, Pada said:

 

:kram Bløde oste er helt ok så længe det er pasteuristeret mælk det er lavet af.. Og leverpostej er helt ok - A-vitamin skal man ikke have for meget af, og det er i lever, men leverpostej er helt ok! 

Spegepølse aner jeg faktisk ikke.. :unsure 

Det er også ca hvad jeg ved, det med spegepølsen havde jeg ikke tænkt på  - man må jo ikke spise råt kød, men spegepølser i hvert fald de danske, ku jeg ikke forestille mig var farlige. 


Tak for kram og opbakning 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Saga74 said:

Det er også ca hvad jeg ved, det med spegepølsen havde jeg ikke tænkt på  - man må jo ikke spise råt kød, men spegepølser i hvert fald de danske, ku jeg ikke forestille mig var farlige. 


Tak for kram og opbakning 

 

Altså umiddelbart tænker jeg at de jo er røgede (?).. Jeg har i hvert fald spist det under begge mine graviditeter.. :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Aja said:

 

 

 

Tak piger :kiss 

Aner ikke hvor langt derfra de steder er :D men jeg må lige kigge på det. Det er ok at gå lidt. Tror desuden jeg måske har lokket en af de andre til at køre i morgen!  Jeg havde på forhånd sagt at jeg IKKE ville parallelparkere et eller andet sted og det endte jeg så alligevel med at skulle  -  bakkede ind i en pæl, måtte opgive at få bilen ind på den plads og kørte så videre rundt i ensrettede gader til der kom en plads på vesterbro  torv (hed det ikke det?). Og med 3 andre i bilen som stressede mig helt vildt. Suk. Jeg kan ikke sådan noget! (lyder som en mega dårlig bilist nu, det synes jeg nu ikke jeg er ellers 

 

Jeg skal synge koncert - Bachs juleoratorium :)  :yay vi øvede der i dag og så er der koncert i morgen kl 19.30. Så kom glad Århus folk :P   

Magasin ligger lige ved Vor Frue. Det er en vidunderlig kirke at synge i, det blir smukt er jeg sikker på. God koncert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Pada said:

 

Altså umiddelbart tænker jeg at de jo er røgede (?).. Jeg har i hvert fald spist det under begge mine graviditeter.. :unsure 

Det er vist noget med temperaturer under fremstillingen for at være sikker... men gider ikke sætte mig ind i det, vil bare surmule de næste 6 uger og æde mig et ordentligt bjerg spegepølsemadder når jeg har født. Min mand vil i hvert fald overhovedet ikke diskutere det for det står på forbudtlisten <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Saga74 said:

Det er vist noget med temperaturer under fremstillingen for at være sikker... men gider ikke sætte mig ind i det, vil bare surmule de næste 6 uger og æde mig et ordentligt bjerg spegepølsemadder når jeg har født. Min mand vil i hvert fald overhovedet ikke diskutere det for det står på forbudtlisten <_<

 

:rolleyes:kram Så ved du da hvad du skal ønske dig i barselsgave. Læssevis af spegepølser og bløde oste ;):sandie 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Pada said:

 

:rolleyes:kram Så ved du da hvad du skal ønske dig i barselsgave. Læssevis af spegepølser og bløde oste ;):sandie 

:lol ja det var en mulighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 24/11/2016 at 0:05 PM, JustMe said:

Alura, tak for svar. Jeg tror sådan set vie r forholdsvis enige i betragtningen af at det handler om hvad man selv tror på er det rigtige, ud for de informationer man har tilgængelige :-)

 

neb vil bare lige tilføje at jo, jeg bekender mig til den kristne tro, men mine børn er ikke døbt :-) jeg tror nemlig ikke på barnedåb men på det som kaldes 'troens dåb' eller 'bekendelses dåb', dvs at man selv en dag vælger at tro på Gud, og ikke 'bare' lever i forældrenes tro. 

 

Der kan man bare se, det vidste jeg faktisk ikke. Så er det jo et ret dårligt valgt eksempel i dit tilfælde :) Det er rigtig meget i tråd med det, som vi har valgt herhjemme så. Altså vi er jo ikke troende, så derfor er M. som udgangspunkt ikke døbt. Men kommer hun en dag med et oprigtigt ønske om at blive det, så vil hun også have vores fulde opbakning til det. Men vi synes netop også, at det skal være hendes eget valg og et aktivt tilvalg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 24/11/2016 at 1:17 PM, millivanilli said:

Alura: Jeg kunne godt have udtrykt mig mere præcist lige i den formulering, det giver jeg dig ret i, men jeg tror alligevel du har fanget hvad jeg mente. Jeg synes altså eraltså ikke det er valg om økologi/ikke-økologi i SIG SELV der gør nogen til en god eller dårlig mor. Det var det jeg mente.

 

Selvsagt må man godt mene at det man vælger er bedre end noget andet, og implicit også at noget andet er dårligere. Ellers ville man jo ikke kunne træffe valg eller have principper. Det er dog langt derfra til at man mener at andre er en dårlig forælder hvis de træffer andre valg end en selv ville gjort.

 

Desuden er børn forskellige. Jeg gør tingene forskelligt for min yngste søn sammenlignet med min ældste, da de er forskellige, og har forskellige behov. 

 

Jeg synes du siger det meget godt, JustMe, det handler nok om hvordan man formulerer sig, om man fordømmer andres valg eller ej. Jeg synes for eksempel at el-biler i det store og hele er bedre end dieselbiler, men jeg mener ikke at man er et dårligt menneske hvis man har en dieselbil. Jeg kan i et forum som dette argumentere for elbilens fortræffeligheder, og ønske at de fleste på et tidspunkt går over til elbiler, men jeg synes ikke det er ikke det samme som at sige at alle der har en dieselbil (mig selv inkluderet, haha) er nogle dårlige mennesker. 

 

Der hvor jeg bliver sur herinde i forummet, er hvis det bliver en undertone af at det jo EGENTLIG er synd for alle børn hvis de ikke får amme lige så meget som de lyster om natten til de er 1-2 år, eller at det jo EGENTLIG er bedst for alle børn hvis mor går hjemme med dem til de er 5 år (dette er eksempler). Som om det er sandheder. Jeg synes det er større frekvens af og accept for den slags undertoner/ytringer herinde, end der er af ytringer om at det måske kan være synd for et barn at gå glip af den sociale interaktion og læring der kan være i en vuggestue f.eks. Jeg synes IKKE at det er ok at komme med den slags fordømmende ytringer hverken for eller imod speltmødre/karrieremødre (betegnelserne er valgt for at lette forståelsen af hvad jeg mener, de er ikke valgt fordi jeg synes de er gode!!!), men altså, jeg oplever KLART at flere udtrykker sig fordømmende overfor andres valg hvis de ikke passer ind i den latterlige betegnelse "speltmor".

 

Just my 2 cents.

 

Jeg synes faktisk sjovt nok slet ikke at jeg oplever fordømmelse overfor hverken den ene eller anden slags måde at gøre tingene på herinde. Selvfølgelig er der mange der har klare holdninger til, hvad de synes der er det mest optimale, men direkte fordømmelse er i hvert fald gået min næse forbi. Jeg er vist heller ikke så modtagelig overfor den slags, fordi jeg i bund og grund er ligeglad med, hvad andre mener om hvordan jeg gør tingene. Så hvis jeg skulle være stødt på noget, er det med stor sandsynlighed nok bare røget direkte ud til højre og er ikke blevet lagret i hukommelsen. 

 

Jeg tænker, at vi alle gør det så godt vi kan for vores børn ud fra de forudsætninger vi har. Og jeg er faktisk helt enig i, at der ikke er én enkelt ting, der gør nogen til en "god mor". Bliver lidt i tvivl om, hvorvidt jeg fik gjort det klart. For mig var det med at holde ernæringen i overensstemmelse med mine værdier blot en del af det store billede, som er med til at gøre mig til den mor, som jeg gerne vil være :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga jeg har spist masser af spegepølse. Jeg elsker sådan en god økologisk spegepølse, det skal være den med italienske krydderier fra netto :mam så vidt jeg ved fraråder de da ikke i Danmark?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel: hormonella nedbrud!

 

Jeg har lave fejl i mit strikketøj og måtte trævle op IGEN!! :galonde verden :boo jeg blir aldrig færdig med de baby undertrøjer og vores baby ender nok nøgen og forkølet fordi jeg... :boo (stakkels barn!) ... ikke kan :boo:boo (fatter ikke jeg fejler som mor allerede inden fødslen!!) ... strikke ordentligt!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

59 minutes ago, Maj 2014 said:

Saga jeg har spist masser af spegepølse. Jeg elsker sådan en god økologisk spegepølse, det skal være den med italienske krydderier fra netto :mam så vidt jeg ved fraråder de da ikke i Danmark?

Men det er åbenbart farligt i Holland så nu må jeg ikke :( 

 

Har planer om at spise kylling-kalkunbacon sandwich i stedet for jeg har ikke rigtig mulighed for at spise i smug når jeg ikke kan gå ud :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor sover mit barn ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lyst til at sparke min mand hårdt over skinnebenet og sige at han skal til at tage sig sammen :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er mand og barn gået nedenunder i et desperat forsøg på at bare nogen af os skal få lidt søvn. Nu græder han så i stedet helt ustyrligt :(

Jeg er nået til et punkt hvor jeg bare ikke kan mere... jeg er bare sådan helt tom indeni og er ligeglad med alt, jeg vil bare gerne have noget søvn. Jeg orker ikke det her mere og har mest af alt lyst til at forære min baby væk :tudesmiley som jeg ikke kan huske kode for. jeg føler mig som den værste mor i hele verden, hvad sker der for jeg ikke kan få mit barn til at sove :( føler jeg har fejlet så ekstremt meget og jeg kan slet ikke se en udvej og jeg er sgu ærligt talt for træt til at lede efter en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grrr... svigerfar lagde sig i formiddag med knæk og bræk... nu i nat har stinus så lagt sig... og Jaaa så følger jeg efter og tager endnu en omgang indenfor en uge:icon_crybad:

 

jeg håber manden slipper udenom en omgang mere... og at Silas slipper helt:blink

jeg hader bræk syge!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah drengene har vågnet på skift hele natten...ingen af dem har sovet tungt ihvertfald...suk...føler jeg har været vågen hver time eller lignende....så det bliver en lang dag idag...var ellers gået tidligt i seng...Men det nytter ikke når de skiftevis brokker sig...græder...drømmer...osv :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Aja said:

 

 

 

Tak piger :kiss 

Aner ikke hvor langt derfra de steder er :D men jeg må lige kigge på det. Det er ok at gå lidt. Tror desuden jeg måske har lokket en af de andre til at køre i morgen!  Jeg havde på forhånd sagt at jeg IKKE ville parallelparkere et eller andet sted og det endte jeg så alligevel med at skulle  -  bakkede ind i en pæl, måtte opgive at få bilen ind på den plads og kørte så videre rundt i ensrettede gader til der kom en plads på vesterbro  torv (hed det ikke det?). Og med 3 andre i bilen som stressede mig helt vildt. Suk. Jeg kan ikke sådan noget! (lyder som en mega dårlig bilist nu, det synes jeg nu ikke jeg er ellers 

 

Jeg skal synge koncert - Bachs juleoratorium :)  :yay vi øvede der i dag og så er der koncert i morgen kl 19.30. Så kom glad Århus folk :P   

Lyder hyggeligt med koncert :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, lpd said:

Nu er mand og barn gået nedenunder i et desperat forsøg på at bare nogen af os skal få lidt søvn. Nu græder han så i stedet helt ustyrligt :(

Jeg er nået til et punkt hvor jeg bare ikke kan mere... jeg er bare sådan helt tom indeni og er ligeglad med alt, jeg vil bare gerne have noget søvn. Jeg orker ikke det her mere og har mest af alt lyst til at forære min baby væk :tudesmiley som jeg ikke kan huske kode for. jeg føler mig som den værste mor i hele verden, hvad sker der for jeg ikke kan få mit barn til at sove :( føler jeg har fejlet så ekstremt meget og jeg kan slet ikke se en udvej og jeg er sgu ærligt talt for træt til at lede efter en

 

 

:kram2:kram2:kram2

Du har ikke fejlet! Nogen unger er sgu bare vanskelige. ;) 

Jeg har desværre ingen råd. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 til alle som har haft en dårlig nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske lidt luksusbrok ift så mange andre, men ...

J bliver for første gang passet med overnatning, så vi kunne tage til julefrokost i går, men nu er jeg blevet syg med ondt i halsen og hovedet, og har ikke kunnet sove længe eller helt nyde det. :prik

Ih! 

Og så savner jeg min baby, og synes det er SÅ underligt, at vågne op til en tom tremmeseng :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

45 minutes ago, BabyBlue said:

Måske lidt luksusbrok ift så mange andre, men ...

J bliver for første gang passet med overnatning, så vi kunne tage til julefrokost i går, men nu er jeg blevet syg med ondt i halsen og hovedet, og har ikke kunnet sove længe eller helt nyde det. :prik

Ih! 

Og så savner jeg min baby, og synes det er SÅ underligt, at vågne op til en tom tremmeseng :blush

Det er sq da os mega træls at være sløj når man endelig har børne fri ! 

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, lpd said:

Hvorfor sover mit barn ikke :(

:kram søde :kram

Jeg skal nok få svaret på din besked :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 minutes ago, girly1988 said:

Det er sq da os mega træls at være sløj når man endelig har børne fri ! 

:kiss

 

Ja, gu er det så. Tak :kram2

 

Heldigvis hygger han sig så godt hos farmor :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gal hold nu op, hvor er min ældste en møgunge de her dage :gal 

 

Selvfølgelig ikke hele tiden :rolleyes Men min tålmodighed er sq ikke fantastisk de her dage <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kl er ikke engang 10, og jeg har allerede kaldt min mand en kujon og et skvat :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.