SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Tak for jeres svar....

 

Kort fortalt er en af de issues vi har i øjeblikket at vi virkelig er forskellige hvad angår familie og det går mig mere og mere på. Han har brug for tid uden ungerne mens jeg ikke har lyst til at være uden dem. Jeg er 100 % familie mens han er - ikke så meget. 

 

Han går meget ind for at man skal huske at være par - hvilket for ham betyder at man ikke behøver at være sammen med sine børn. Og gerne så dem afsat i weekenden så han kunne få fri. Det er lidt hårdt sat op men et godt eksempel er den ferie vi har bestilt som familie til august sammen med hans forældre. Jeg glæder mig helt vildt til at skulle afsted, hygge med ungerne, se dem lege i vandet og bare være familie. Han kan slet ikke overskue at skulle afsted for han savner de gamle ferier hvor han kunne dase i solen med en drink, vi kunne sidde om aftenen med en drink og sove længe hvis vi ville, få massage på stranden mv. 

 

Så i det her tilfælde kommer det virkelig frem de problemer vi har fordi jeg ser det som jeg giver ham plads mens han ikke synes det er godt nok. 

Vi har ellers haft en god periode men den bliver sgu hurtigt væk når vi så igen står i en situation hvor vi virkelig ser forskelligt på tingene. Kan ikke have han på den måde hellere vil undvære ungerne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han ser det bare ikke på den måde :( Han vil spørge mig om hvornår jeg så tænker han skal have fri?

Så må du svare, at når ungerne er flyttet hjemmefra! Han har sgu da fri aftener og nætter, når du tager afsted! Ej, sorry. Men han lyder eddermame top egoistisk og det kan man bare ikke tillade sig (i de mængder og på den måde), når man har små børn!

Du tager afsted som du har tænkt og så må han fandme tage det eller få intet! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Jeg er meget enig her, og inderst inde håber jeg lidt, at du totalt har overfortolket. Jeg tvivler dog :unsure

Mind ham lige om, at han "har fri" alle nætterne fra søndag-onsdag (eller hvornår I nu var væk), samt alle morgenerne, eftermiddagene og aftenerne. Det er dælendylme meget fritid med to børn, når den ene er under et år!

Præcis! Jeg kan sq godt forstå behov for at være helt alene i hytten bare en gang imellem, men det må være al rigelig luksus at have nogle hverdage alene (nøj, så skulle jeg både arbejde længe uden surhed og spise aftensmad i sofaen :D ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ked af at sige det søde, men den slags skulle han have tænkt over inden han fik børn. Det er klart at det stadig er godt at huske hinanden som kærester ect, og jeg kan følge ham i, at have et behov for at være lidt alene. Lidt tosomhed. Men når det er sagt, er det jo ham/jer der har valgt de børn i har, så i mine øjne virker han som en egoist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar....

 

Kort fortalt er en af de issues vi har i øjeblikket at vi virkelig er forskellige hvad angår familie og det går mig mere og mere på. Han har brug for tid uden ungerne mens jeg ikke har lyst til at være uden dem. Jeg er 100 % familie mens han er - ikke så meget. 

 

Han går meget ind for at man skal huske at være par - hvilket for ham betyder at man ikke behøver at være sammen med sine børn. Og gerne så dem afsat i weekenden så han kunne få fri. Det er lidt hårdt sat op men et godt eksempel er den ferie vi har bestilt som familie til august sammen med hans forældre. Jeg glæder mig helt vildt til at skulle afsted, hygge med ungerne, se dem lege i vandet og bare være familie. Han kan slet ikke overskue at skulle afsted for han savner de gamle ferier hvor han kunne dase i solen med en drink, vi kunne sidde om aftenen med en drink og sove længe hvis vi ville, få massage på stranden mv. 

 

Så i det her tilfælde kommer det virkelig frem de problemer vi har fordi jeg ser det som jeg giver ham plads mens han ikke synes det er godt nok. 

Vi har ellers haft en god periode men den bliver sgu hurtigt væk når vi så igen står i en situation hvor vi virkelig ser forskelligt på tingene. Kan ikke have han på den måde hellere vil undvære ungerne :(

:kram

"Huske at være par"... Jow, det er jeg også fortaler for - men det gør man vel knap nok ved, at den ene tumler børnene alene og den anden forlanger hele "fri"-weekender... Jeg ville have haft langt større sympati for, hvis der var alene-overnatning med dig, han plagede om... (Min mand glæder sig allerede til, at vi skal fejre bryllupsdag i Paris om to år, når Sigrid er stor nok til st blive passet to overnatninger :lol ).

Det lyder lidt som om, at din mand måske skulle have ladet være med at stifte familie.. Det er jo fair nok at have andet, man hellere vil prioritere. Men det er jo fir sent nu - bordet fanger - børnene er der og har fortjent deres fars tilstedeværelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen imorgen kan kun blive bedre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen imorgen kan kun blive bedre :(

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg i hvert fald hørt, men jeg ved ikke, om det er forkert så :unsure

Arbejde med børn, gamle og syge vægter lige højt. Og jeg tænker ikke, det er særligt meget nemmere at få job som sygehjælper end noget med børn :chin:

Jeg tror faktisk det er nemmere at finde noget som sygehjælper - udelukkende fordi jeg ved at arbejdsløsheden for sygeplejersker er ekstremt lav og mine tidligere klassekammerater som er pædagoger til gengæld har svært ved at finde arbejde.

Det er jo så sagt fuldstændig ud fra "markedets" behov, uden at skæve til hvordan din nuværende uddannelse kan spille ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen imorgen kan kun blive bedre :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer i koret, LittleMiss. :kram2 Tag afsted som planlagt og klap dig selv på skulderen for det, for den tur er en kæmpe gave til dine børn og en mega frihedsluksus til din mand! Det er (fanme!) flot af dig!

(Hilsen hende, der har givet sin mand ÉN nat helt alene siden han blev far, og ikke har det mindste mikrogram dårlig samvittighed over, at det ikke er mere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder men en mega skod følelse lige nu.

Har planlagt at tage på landet til farmor og farfar med Carl Emil midt juli. Fortæller det til M at jeg har planlagt at tage derned søndag til onsdag. Hans første respons er hvorfor det ikke kan være i en weekend = han har helt fri.

Forstår da godt at han gerne vil have en weekend uden unger mv. men helt ærligt så synes jeg sgu bare han skal tage sig sammen. Bare det at jeg tager afsted til HANS forældre og han ikke vil med (han orker ikke sine forældre). Han vil have fri om aftenen efter arbejde. Er jeg virkelig så egoistisk at jeg tænker det er bedst på den måde fordi så kan CE også hygge med sin far i weekenden + jeg kan få mulighed for at sove i løbet af weekenden ved at M tager lillepigen. Ja, jeg vælger selv at tage på landet til hans forældre. Men det er sgu da også for CEs skyld. Han elsker sin farmor og farfar.

Jeg ved at hvis jeg forklare det sådan her vil M synes at jeg ikke tænker på hvad han har brug for - alenetid. Øv hvor jeg synes det er skod at jeg endnu engang nu sidder med følelsen af ikke at være en god nok kone at jeg ikke giver ham plads :(

Det er da oplagt at tage derud på hverdage og være hjemme ved manden i weekenden...

Jeg synes han lyder top egoistisk... Mig mig mig!!!! Fortæl ham at når man har børn er der ikke noget der hedder fri... Fri må han holde når børnene flyver fra reden(sat på spidsen) altså hvis han mener han skal have fri en hel weekend... Hvornår skal du så holde fri? Har du spurgt ham om det? ( og jeg tænker du slet ikke har samme behov for den frihed han efterspørger)

Jeg synes virklig han er FOR meget... Nu må han godt nok lige oppe sig en gang for alle!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At BBM blærer sig med lækker lagkage i glad tråden :boo  :sandie  :shooter

 

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For filan Little Miss.... De andre har sagt så meget klogt og vil ikke gentage det.

Men, for fanden mand. Du er eddermandme det mindst egoistiske menneske ud fra hvad jeg har set af dig.

Du elsker ham og respekt for det. Men shit hvor byder du dig selv meget i kampen for at holde fast i jeres familie og for at redde forholdet. Virkelig.

Du skal virkelig huske dig selv i det her. Og insistere på at DU ikke altid ender sidst i prioriteringsrækkefølgen.

Din mand har ikke RET til at holde fri (man holder i øvrigt ikke fri fra sine børn imo) - men du har fandeme ret til ikke altid at skulle have det dårligt og være så trist, som det altså er mit indtryk, at du ofte er.

:kiss :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At BBM blærer sig med lækker lagkage i glad tråden :boo :sandie :shooter

:lolhit

Sorry! :oops :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Little Miss, jeg vil gå lidt imod strømmen. Min mand har også et stort behov for at være alene - jeg plejer at give ham et eller to alenedøgn om året og jeg plejer altid at spørge ham først hvornår han helst vil have dem. Det synes jeg på ingen måde gør ham egoistisk.

Jeg er dog ikke lige helt skarp i historikken i jeres forhold, og jeg er enig med de andre i at han godt kan tage at være taknemmelig for at du rent faktisk tager af sted over flere døgn med begge børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk det er nemmere at finde noget som sygehjælper - udelukkende fordi jeg ved at arbejdsløsheden for sygeplejersker er ekstremt lav og mine tidligere klassekammerater som er pædagoger til gengæld har svært ved at finde arbejde.

Det er jo så sagt fuldstændig ud fra "markedets" behov, uden at skæve til hvordan din nuværende uddannelse kan spille ind.

Jeg har svært ved at se hvilket job jeg kan få i den branche, når jeg er uddannet skolelærer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren har også behov for alenetid, men kunne aldrig drømme om at kræve det på den måde! Og slet ikke mens yngstebarnet er så lille, som Mathilde er :o Jeg er helt målløs og synes han skulle skamme sig! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren har også behov for alenetid, men kunne aldrig drømme om at kræve det på den måde! Og slet ikke mens yngstebarnet er så lille, som Mathilde er :o Jeg er helt målløs og synes han skulle skamme sig! :prik

Meget enig! Både H og jeg får også alenetid, men det er tilpasset hele familien, og det er på ingen måde noget, man "har ret til". Og så forstår jeg slet ikke problemet i, at det er i hverdagene i stedet for i weekenden :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forkølelsessår :prik Tak stress! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren har også behov for alenetid, men kunne aldrig drømme om at kræve det på den måde! Og slet ikke mens yngstebarnet er så lille, som Mathilde er :o Jeg er helt målløs og synes han skulle skamme sig! :prik

Enig han ikke skal kræve det. Men jeg ser intet forkert i at ønske sig det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig han ikke skal kræve det. Men jeg ser intet forkert i at ønske sig det.

Det ser jeg heller ikke.

Men er nu også ret sikker på, at størstedelen af de øvrige damers reaktioner binder an på et større billede end bare lige dette ene eksempel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser jeg heller ikke.

Men er nu også ret sikker på, at størstedelen af de øvrige damers reaktioner binder an på et større billede end bare lige dette ene eksempel.

Nemlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig han ikke skal kræve det. Men jeg ser intet forkert i at ønske sig det.

Helt enig. Og jeg gør da også hvad jeg kan for at give Søren det. Men jeg læser det som om han klandrer hende for 'ikke at give ham det' og gør hendes handling forkert og 'ikke god nok' og det synes jeg er langt over grænsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig! Både H og jeg får også alenetid, men det er tilpasset hele familien, og det er på ingen måde noget, man "har ret til". Og så forstår jeg slet ikke problemet i, at det er i hverdagene i stedet for i weekenden :O

Samme her! Jeg synes du gør en indsats for at give ham plads, en pause og for at opfylde hans behov. Forstår ikke hvorfor han ikke kan være glad for det, i stedet for at kræve at det ligger i weekenden! Kompromisser er en stor del af et velfungerende forhold!

Så til noget andet, og ikke som en reaktion på dine oplæg, LittleMiss, men jeg kan se at flere skriver at de synes det er forkert at ønske sig fri fra sine børn. Der er jeg uenig! "Fri" betyder imo en pustepause, alenetid, frirum, ikke at man ikke gider sine børn. Jeg ser intet forkert i en gang i mellem at ønske det! Det gør både min mand og jeg, og vi ELSKER vore børn. Vi forsøger at give hinanden plads, "fri" og alenetid, både i form af halve og hele timer, men også weekender etc. Lige nu er den lille 3 mdr, så jeg har minimalt med "fri", men manden har været væk på storbyferie i 6 dage, og tager også væk til weekenden. Det er lidt hårdt at være alene med de to, men jeg gør det også med glæde, fordi det glæder ham, og fordi det ikke er for ofte. Desuden gør han det samme for mig når baby er stor nok. For os så er det sådan, at lidt fritid/alenetid gør os til bedre mennesker, gladere forældre, og bedre kærester.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ser det bare ikke på den måde :( Han vil spørge mig om hvornår jeg så tænker han skal have fri?

Arbejder han 24/7 i hverdagene? :rolleyes

Han har riiiiiigeligt med fri, når hans otte til ti timers arbejdsdag er overstået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.