faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Tillykke med milepælen! Jeg er nået 32+0 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv for en start på weekenden Men dejligt at baby har det skønt og er lige efter bogen

Fik i nogle gode billeder til 3D? Vi har desværre endnu ikke kunne få nogle gode siden uge 21. Han vil bare konsekvent ligge med begge fødder, hænder og navlesnor foran ansigtet og tilmed putte det ind i moderkagen! På dem vi har fået, synes jeg ikke han ligner nogen af os.. Så det kan godt være vi bare må vente til han kommer ud!

Jeg skal afsted til APA for 4. gang i dag efter en måneds pause pga sommerferie. Så det er lidt spændende. Men synes indtil videre det har handlet meget om træning/bevægelse og ikke så meget om snak/fødsel... Kunne du godt klare træningen med dit bækken osv? Min iskias er gået helt amok de gange jeg har været afsted, så skal være bedre til at holde igen.

Ja vi fik nogle okay fine billeder til 3D.. Han lå dog i perioder med begge fødder helt oppe foran ansigtet. Men det gik okay :)

Vedr APA så fik vi af vide at det i starten handler mest om træning - fordi jo længere hen vi kommer jo mindre kan vi hehe.

Så ja vi snakkede kun om bækkenbunden og knibeøvelser.. og så kommer der mere på jo længere hen vi kommer :)

Mit bækken giver flest problemer når jeg ligger ned. Så jeg kunne godt være med.. men måtte da holde lidt igen fordi jeg kunne mærke at musklerne omkring bækkenet ikke er så stærke. (Ja jeg har vist ikke været så dygtig til at lave mine øvelser fra fyssen i de sidste par uger.) Jeg glæder mig til at skulle afsted til fys og fødselsforberedelse i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikk rigtigt hvad jeg vil med det her opslag.

Men efter jeg er startet i praktik, som i at jeg har været der i lidt over en uge. Så er jeg simpelthen så død når jeg kommer hjem, kan ikk tage mig sammen til noget som helst, og jeg er helt smadderet i kroppen, primært øvre ryg og lænd, og selvfølgelig min kære iskias.

Så når jeg kommer hjem lidt i fire, ligger jeg mig på sofaen, og kæresten må så stå for alt det praktiske når han kommer hjem. Og så går jeg i seng omkring kl 21, for bare st kunne hænge nogenlunde sammen i praktikken.

Når jeg er i praktikken, føler jeg at jeg glemmer hele tiden, at jeg ikk kan have overblik over mine to patienter, og føler mig virkelig uduelig.

Men altså træthed og ømhed er vel ikk nok til at sige at jeg ikk kan klare praktikken eller er det??

Har samtidig også fået min dato for eksamen, og den fra skolen som skal komme ud, en jeg slet ikk kender fordi hun er fra en anden skole, ville ikke rykke min dato ret meget i forhold til hvornår jeg havde sidste dag.

Så skal selvfølgelig til eksamen den 6/10 som ikke nok med st være anden sidste dag, så også er årsdagen for min fars død.

Men åh kan bare mærke at jeg virkelig har problemer med mit overskud

Puha.. Kan godt forstå din frustration. Og så må jeg tilføje at du skal tænke på dig selv og din baby. Ved godt det lyder af lort, men din uddannelse kan vente. Du får ikke denne tid tilbage - din graviditet. Og hvis du brændende gerne vil gennemfører din praktik, så må du tale med praktikstedet om hvordan i gør det bedst. Forklar dem hvordan du har det - og at du er træt men at du jo normalt godt kan bevare overblikket mv. Og så skal du tale med din kæreste om det samme. At det er vigtigt for dig og at du ønsker hans støtte fuldt ud. Han må kunne forstå det er en hård tid for dig fysisk.

Kan du ikke tale med hende fra skolen der skal komme ud om det kan blive dagen før eller efter ? altså pga datoen og dens betydning ??

 

Sender lige et stort knus.. :kiss  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med milepælen! Jeg er nået 32+0 i dag Synes det går så stærkt! Og har præcis den samme fornemmelse - er overbevist om at jeg kommer til at føde før tid Men ender sikkert med at gå maks over tid...

Er blevet inviteret til noget surprise fest i Vejle med overnatning 3 uger før termin og det tør jeg ikke! Skal ikke være så langt væk hjemmefra

Stort tillykke med jeres milepæle.. :) Jeg ramte 29+0 i torsdags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op jeg er træt !!

Fredag var jeg hos gode venner og skrællede lidt over 10 kg gulerødder.. skar 36 peberfrugter i stænger.. skar 10 agurker i stænger... ryddede op i et køkken flere gange i løbet af dagen - da der hele tiden blev "ryddet til" igen. Dertil havde vi (en veninde og mig) stadig et øje til hendes lille dreng på 10 mdr. 

Vi fik først frokost kl 3 og aftensmad kl 20. Jeg fik vildt meget vand i benene så måtte sove med støttestrømperne på. Og mit bækken gjorde helt vildt ondt - nu også i hø side :(

Lørdag stod jeg så op og lavede brunsviger og så kørte vi til fest hvor jeg igen stod for meget op og hjalp til med alt for meget. Jeg fik hurtigt vand i benene og som aftenen skred frem fik jeg mere og mere ondt i bækkenet. Vi kom først hjem ved midnat igår og jeg græd af smerte da jeg kom med og ligge fordi bækkenet låste fuldstændig.  :boo

Idag står den så på total afslapning og benene oppe. Jeg skulle dog vaske tøj - men opdager at jeg jo faktisk vaskede tøj i torsdags... som så lå vådt og lugtede jordslået i maskinen!!! SÅ nu har jeg vasket tøjet igen og hængt det udenfor at tørre.. Håber det kan hjælpe lidt. Ellers må jeg over og købe skyllemiddel med duft så det måske kan klare jobbet.. 

 

Er alt for træt.. har ondt.. og har slet ikke tænkt på mig selv i denne weekend og det betaler jeg så for idag,

 

Det positive er så at vi fik bestilt vores autostol torsdag.. og afleveret vores puslebord hos maleren.. og idag skal vi ud og se på en bedside crib fra reshopper og hente en voksipose hos min moster.

 

Håber i andre har haft en dejlig weekend.. husk nu at passe på jer selv.. ja det går ikke så godt for mig.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Kan godt forstå din frustration. Og så må jeg tilføje at du skal tænke på dig selv og din baby. Ved godt det lyder af lort, men din uddannelse kan vente. Du får ikke denne tid tilbage - din graviditet. Og hvis du brændende gerne vil gennemfører din praktik, så må du tale med praktikstedet om hvordan i gør det bedst. Forklar dem hvordan du har det - og at du er træt men at du jo normalt godt kan bevare overblikket mv. Og så skal du tale med din kæreste om det samme. At det er vigtigt for dig og at du ønsker hans støtte fuldt ud. Han må kunne forstå det er en hård tid for dig fysisk.

Kan du ikke tale med hende fra skolen der skal komme ud om det kan blive dagen før eller efter ? altså pga datoen og dens betydning ??

Sender lige et stort knus.. :kiss

Har snakket med kæresten om det, og han siger st jeg ikk skal have dårlig samvittighed over at jeg intet kan overskue her hjemme, men han har svært ved at sætte sig ind i hvordan jeg har det, også fordi det er utroligt svært at forklare. Men han kan ikk lide når jeg har ondt, eller ikk har det godt.

Jeg kender slet ikk hende som kommer ud fra skolen, fordi hun enten er tilknyttet Roskilde eller Næstved og jeg går i Slagelse, så har ikk engang hendes mail. Men tror ikke jeg kan rykke den, for hun var ikk særlig meget for, at hun allerede skulle have mig op der den 6. Det lød i hvert fald ikk sådan, havde virkelig bare håbet på en af mine egne undervisere, de kender mig og ved hvordan jeg er som person, det synes jeg tit hjælper.

Men jeg håber at min vejleder er på arbejde i morgen, og så må jeg prøve at snakke med hende om det, og ellers må jeg snakke med hende som er vejleder for ssa eleverne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op jeg er træt !!

Fredag var jeg hos gode venner og skrællede lidt over 10 kg gulerødder.. skar 36 peberfrugter i stænger.. skar 10 agurker i stænger... ryddede op i et køkken flere gange i løbet af dagen - da der hele tiden blev "ryddet til" igen. Dertil havde vi (en veninde og mig) stadig et øje til hendes lille dreng på 10 mdr.

Vi fik først frokost kl 3 og aftensmad kl 20. Jeg fik vildt meget vand i benene så måtte sove med støttestrømperne på. Og mit bækken gjorde helt vildt ondt - nu også i hø side :(

Lørdag stod jeg så op og lavede brunsviger og så kørte vi til fest hvor jeg igen stod for meget op og hjalp til med alt for meget. Jeg fik hurtigt vand i benene og som aftenen skred frem fik jeg mere og mere ondt i bækkenet. Vi kom først hjem ved midnat igår og jeg græd af smerte da jeg kom med og ligge fordi bækkenet låste fuldstændig. :boo

Idag står den så på total afslapning og benene oppe. Jeg skulle dog vaske tøj - men opdager at jeg jo faktisk vaskede tøj i torsdags... som så lå vådt og lugtede jordslået i maskinen!!! SÅ nu har jeg vasket tøjet igen og hængt det udenfor at tørre.. Håber det kan hjælpe lidt. Ellers må jeg over og købe skyllemiddel med duft så det måske kan klare jobbet..

Er alt for træt.. har ondt.. og har slet ikke tænkt på mig selv i denne weekend og det betaler jeg så for idag,

Det positive er så at vi fik bestilt vores autostol torsdag.. og afleveret vores puslebord hos maleren.. og idag skal vi ud og se på en bedside crib fra reshopper og hente en voksipose hos min moster.

Håber i andre har haft en dejlig weekend.. husk nu at passe på jer selv.. ja det går ikke så godt for mig..

Puha det var også meget du har haft at se til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det var også meget du har haft at se til Som du skrev til mig, smider jeg lige tilbage til dig igen, pas på dig selv og baby Men kender godt til det med, at man ikk får lyttet til kroppen.

Men det lyder til at i snart er helt klar med det hele ☺

Jeg har også kun slappet af idag.. og i morgen skal jeg til fys og fødselsforberedelse.. og ellers kun slappe af.

 

Ja vi er efterhånden ret klar.. tror jeg. :) Vi har dog lige erfaret at den voksipose som vi har fået af min moster - at der er ulddynen indeni blevet vasket. Så den er krympet og de må jo slet ikke vaskes. De skal renses HVIS de overhovedet skal noget. Så teknisk set er den jo ødelagt. Og jeg er bare totalt ked af det for jeg havde bare totalt glædet mig til at bruge sådan en voksipose... Så overvejer seriøst at bruge de 1500-2000 kr det koster at købe en ny !! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kun slappet af idag.. og i morgen skal jeg til fys og fødselsforberedelse.. og ellers kun slappe af.

Ja vi er efterhånden ret klar.. tror jeg. :) Vi har dog lige erfaret at den voksipose som vi har fået af min moster - at der er ulddynen indeni blevet vasket. Så den er krympet og de må jo slet ikke vaskes. De skal renses HVIS de overhovedet skal noget. Så teknisk set er den jo ødelagt. Og jeg er bare totalt ked af det for jeg havde bare totalt glædet mig til at bruge sådan en voksipose... Så overvejer seriøst at bruge de 1500-2000 kr det koster at købe en ny !!

Ej noget lort det med voksien. Tror faktisk godt at man kan købe en ulddyne seperat så du ikk behøver investere i en hel ny voksi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej noget lort det med voksien. Tror faktisk godt at man kan købe en ulddyne seperat så du ikk behøver investere i en hel ny voksi

Umiddelbart så kan man kun købe sommerdynen ved siden af, da voksien leveres med en vinterdyne. og jeg havde tænkt mig at få syet et nyt betræk... Så nu bliver det nok bare til en helt ny !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart så kan man kun købe sommerdynen ved siden af, da voksien leveres med en vinterdyne. og jeg havde tænkt mig at få syet et nyt betræk... Så nu bliver det nok bare til en helt ny !!

Øv, hvor er det irriterende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor er det irriterende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor er det irriterende Kan godt forstå du er skuffet! Er det Classic eller mini du skal have? Hørte nogle snakke om, at den er på tilbud et eller andet sted nu, men kan selvfølgelig ikke huske hvor...

Og ja, lyder som et rimelig hårdt program du har kørt! Jeg føler lidt jeg aflyser hver anden aftale i øjeblikket. Får lagt alt for mange planer i forhold til hvad jeg orker. Men det er svært ikke at fylde kalenderen ud Er virkelig ikke særlig meget "ligge på sofaen og se Netflix hele dagen" typen.

Det er en classic... Jeg vil jo gerne spare penge. Men overvejer bare at købe den. Så må jeg finde pengene et sted :) hehe

 

Jeg dur heller ikke til det med at ligge på sofaen og kun have aftaler hver anden dag.. Men to eller flere aftaler om dagen er jeg dog begyndt at begrænse.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men vi kørte ud dagen efter og købte en helt ny Voksipose.. og der var sørme en bæreplade med.. Det fandt vi først ud af da vi kom hjem. Så nu har vi to bæreplader !! Må prøve at sælge den ene. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ellers er jeg træt med træt på. Jeg havde gæster igår aftes til middag og jeg brugte hele dagen på at gøre klar og lave mad. Og vi (manden og jeg) kom først i seng ved midnat. Og så lå jeg vågen i godt 1 1/2 time i nat fordi hænder og fødder kløede. !! Og jeg ved at man kan få leverbetinget graviditetskløe.. så jeg ringede til jm som bad mig ringe til fødegangen. De bad mig så komme på riget og få taget blodprøver og så skulle jeg op og have kørt en CTG og tale med læge.

Men CTG var fin - og jeg mærkede fint med liv. Efter 2 timers venten (fordi blodprøve systemet ikke fungerede) så fik jeg af vide at alt så pænt ud så jeg kunne bare tage hjem. MEN hvis kløen bliver ved så skal jeg komme igen... Og ja det klør stadig.. så nu ser jeg lige an et par dage. :)

Håber i andre har det godt og nyder det gode vejr.. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ellers er jeg træt med træt på. Jeg havde gæster igår aftes til middag og jeg brugte hele dagen på at gøre klar og lave mad. Og vi (manden og jeg) kom først i seng ved midnat. Og så lå jeg vågen i godt 1 1/2 time i nat fordi hænder og fødder kløede. !! Og jeg ved at man kan få leverbetinget graviditetskløe.. så jeg ringede til jm som bad mig ringe til fødegangen. De bad mig så komme på riget og få taget blodprøver og så skulle jeg op og have kørt en CTG og tale med læge.

Men CTG var fin - og jeg mærkede fint med liv. Efter 2 timers venten (fordi blodprøve systemet ikke fungerede) så fik jeg af vide at alt så pænt ud så jeg kunne bare tage hjem. MEN hvis kløen bliver ved så skal jeg komme igen... Og ja det klør stadig.. så nu ser jeg lige an et par dage. :)

Håber i andre har det godt og nyder det gode vejr.. :)

Dejligt i fik en voksi! Tror det er et rigtigt godt køb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, der er sket meget det sidste stykke tid! Har helt glemt at tage mavebilleder i en måned nu! På lørdag runder jeg 34+0 hvilket føles lidt som endnu en milepæl, da det er grænsen mellem "meget for tidlig født" og "for tidlig født". Og så er der jo lige pludselig kun 3 uger til jeg er inden for normal fødselsperiode!!!! Det er jo lige om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay den læge som jeg snakkede med i går på Roskilde, var ikk fuldstændig afvisende overfor en hjemmefødsel. Så længe jeg forsat lyttede til hvad min jdm mente ville være forsvarligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt i fik en voksi! Tror det er et rigtigt godt køb Har kun hørt om at alle forguder den voksi.

Og dejligt at alt er som det skal være. Men ha, du må nok lige holde øje med den kløe. Synes min hud har været virkelig tør og kløet meget her under graviditeten, men det har så været over hele kroppen, så det er jo nok meget normalt

Er i ellers ved at have styr på alting? Og går det bedre med dine smerter?

Ja det klør stadig lidt.. og smør med creme hver dag. Men nu må vi se. Altså mit bækken driller i både højre og venstre side nu. (Det har hele tiden været venstre side) Så jeg frygter lidt for de sidste 9 uger til terminen. Men jeg går jo til fødselsforberedelse hver mandag og træner i varmt vand hver torsdag. Så håber det kan hjælpe lidt. Jeg var hos håndkirurgerne i tirsdags.. og det viser sig at jeg har carpal tunnel syndrom i begge hænder - men klart værst i ve. I Højre hånd har jeg så fået forværret seneskedehindebetændelse langs tommelfingeren.. og den trækker altså tåre flere gange om dagen :( Lægen ville tilbyde mig operation med det samme, men da vi mistænker at det er væske der har forværret situationen - så starter vi med en nerveundersøgelse og hvis den så viser at nerven er meget belastet, så booker vi operation. Men jeg ville da gerne undgå operation hvis det var muligt.. Så umiddelbart så kunne det godt gå bedre med mine smerter.. MEN nu er der kun 9 uger til termin.. så jeg hænger i :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det klør stadig lidt.. og smør med creme hver dag. Men nu må vi se. Altså mit bækken driller i både højre og venstre side nu. (Det har hele tiden været venstre side) Så jeg frygter lidt for de sidste 9 uger til terminen. Men jeg går jo til fødselsforberedelse hver mandag og træner i varmt vand hver torsdag. Så håber det kan hjælpe lidt. Jeg var hos håndkirurgerne i tirsdags.. og det viser sig at jeg har carpal tunnel syndrom i begge hænder - men klart værst i ve. I Højre hånd har jeg så fået forværret seneskedehindebetændelse langs tommelfingeren.. og den trækker altså tåre flere gange om dagen :( Lægen ville tilbyde mig operation med det samme, men da vi mistænker at det er væske der har forværret situationen - så starter vi med en nerveundersøgelse og hvis den så viser at nerven er meget belastet, så booker vi operation. Men jeg ville da gerne undgå operation hvis det var muligt.. Så umiddelbart så kunne det godt gå bedre med mine smerter.. MEN nu er der kun 9 uger til termin.. så jeg hænger i :)

Ej, hvor lyder det forfærdeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig har jeg fået meldt ud til min praktikvejleder at jeg desværre nok må afbryde mit forløb, og så gå på barsel. Da jeg slet ikk kan hænge sammen efter et par dage i praktikken. Blev mødt med fuld forståelse, så nu er kampen bare at få kontaktet min studievejleder så der kan ændres i min orlovserklæring, og så det mest rodet af alt, så skal jeg finde ud af at søge om SU så det kommer til at passe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig har jeg fået meldt ud til min praktikvejleder at jeg desværre nok må afbryde mit forløb, og så gå på barsel. Da jeg slet ikk kan hænge sammen efter et par dage i praktikken. Blev mødt med fuld forståelse, så nu er kampen bare at få kontaktet min studievejleder så der kan ændres i min orlovserklæring, og så det mest rodet af alt, så skal jeg finde ud af at søge om SU så det kommer til at passe.

Lyder som den rigtige beslutning :kram Er du ikke lettet nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som den rigtige beslutning :kram Er du ikke lettet nu?

Jo jeg er virkelig lettet, jeg har sidste dag i morgen.

Og fik også snakket med afdelings sygeplejersken om det i dag, og fik også kun positive tilbage meldinger, og blev faktisk sådan helt forlegen, da hun faktisk roste at jeg kunne sige fra nu, selvom jeg ikk havde ondt hele tiden. Og at de slet ikk havde lagt mærke til hvor hårdt jeg havde gået og haft det, da jeg er god til at vise overskud og bruge min energi på patienterne. Men hun sagde det var en megetflot og moden beslutning at tage. Og st de ville komme til at savne mig i afdelingen.

Og altså når jeg kun er 24, så synes jeg faktisk at det erstat at få af vide at det har været en moden beslutning.

Så nu glæder jeg mig bare til at kunne slappe af, og så koncentrere mig om mine besøg i Roskilde og så måske komme igang med noget graviditetssvømning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig har jeg fået meldt ud til min praktikvejleder at jeg desværre nok må afbryde mit forløb, og så gå på barsel. Da jeg slet ikk kan hænge sammen efter et par dage i praktikken. Blev mødt med fuld forståelse, så nu er kampen bare at få kontaktet min studievejleder så der kan ændres i min orlovserklæring, og så det mest rodet af alt, så skal jeg finde ud af at søge om SU så det kommer til at passe.

Sådan. !! Ved det har fyldt meget hos dig.. og at du rigtig gerne ville fuldføre din praktik.. Men du gør som du burde - nemlig lytter til din krop. Det har jeg helt vildt meget respekt for :) Og jeg er sikker på at du bliver godt tilfreds med det :) Håber din studievejleder hurtigst muligt kan hjælpe dig :) Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan. !! Ved det har fyldt meget hos dig.. og at du rigtig gerne ville fuldføre din praktik.. Men du gør som du burde - nemlig lytter til din krop. Det har jeg helt vildt meget respekt for :) Og jeg er sikker på at du bliver godt tilfreds med det :) Håber din studievejleder hurtigst muligt kan hjælpe dig :) Knus

Det hsr fuldt helt vildt meget, og det var også rart at jeg blev mødt med forståelse fra afd.spl, og hun faktisk roste det at jeg kunne sige fra allerede, og lytte til min krop. Og at de i afdelingen slet ikk havde haft indtryk af at jeg faktisk gik og var besværet. Men hun roste st jeg kunne have et så stort overskud overfor mine patienter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER