faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Hvor er det crazy... Jeg er gået på barsel idag !!!  :loveshower

Godt nok har jeg gået hjemme i 2 måneder.. Og har ventet længe på denne dag. Det er nærmest helt uvirkeligt at jeg nu er på barsel !! :) 

I næste uge der begynder jeg på at vaske alle tingene til lillemanden :) og får pakket pusletasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det crazy... Jeg er gået på barsel idag !!! :loveshower

Godt nok har jeg gået hjemme i 2 måneder.. Og har ventet længe på denne dag. Det er nærmest helt uvirkeligt at jeg nu er på barsel !! :)

I næste uge der begynder jeg på at vaske alle tingene til lillemanden :) og får pakket pusletasken :)

Hvor er det dejligt, og sikke nogle fine cupcakes du havde lavet, de så virkelig lækre ud. Ville ønske at jeg bare kunne spise løs hehe.

Men dejligt at begynde nu, jeg har jo desværre ordnet meget af det hele her hjemme, da det jo ikk var meningen at jeg skulle på barsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor lyder det forfærdeligt Så er 9 uger virkelig lang tid ja! Håber du kan slippe for operation.

Ja jeg håber også jeg kan slippe for operation.. Men nu må vi se.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt, og sikke nogle fine cupcakes du havde lavet, de så virkelig lækre ud. Ville ønske at jeg bare kunne spise løs hehe.

Men dejligt at begynde nu, jeg har jo desværre ordnet meget af det hele her hjemme, da det jo ikk var meningen at jeg skulle på barsel

Ja tak de smagte faktisk også ret godt hehe.. 

Jeg har netop lagt det farvede tøj i blød i koldt vand og eddike til i morgen. Og så bliver det sat over i maskinen i morgen tidlig :) 

Og så ud på altanen og hænge til tørre :) hehe  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tak de smagte faktisk også ret godt hehe..

Jeg har netop lagt det farvede tøj i blød i koldt vand og eddike til i morgen. Og så bliver det sat over i maskinen i morgen tidlig :)

Og så ud på altanen og hænge til tørre :) hehe :loveshower

Tillykke med barsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh jeg synes simpelthen det er så vildt, jeg har nu fået aftalt at skulle ha fødekar hjem, og det får jeg i slutningen af måneden, lillemanden er igår vurderet af jdm til 1800 gram.

Men det jeg synes er endnu mere vildt, er at der snart ikke er længe til at lille manden kommer. Er dog begyndt at bekymre mig om nogle ting, kan jeg finde ud af at være mor, og hvordan kommer jeg til at reagere på ikke at kunne prioritere mig selv ( ved godt det er en egoist tanke), og igen hvordan kommer jeg til at kunne færdiggøre uddannelsen, er forberedt på, at det resterende nok ikke kommer til at gå lige så godt som det tidligere har gjort. Hehe.

Og det er nu officielt at jeg bliver sat igang ved 3500 gram eller 40+6

Men krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt, så jeg kan få min hjemmefødsel, som lægen ikke sagde direkte nej til, og jdm fra Roskilde havde ingen indvendinger overhovedet og det er nu også blevet skrevet i min journal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh jeg synes simpelthen det er så vildt, jeg har nu fået aftalt at skulle ha fødekar hjem, og det får jeg i slutningen af måneden, lillemanden er igår vurderet af jdm til 1800 gram.

Men det jeg synes er endnu mere vildt, er at der snart ikke er længe til at lille manden kommer. Er dog begyndt at bekymre mig om nogle ting, kan jeg finde ud af at være mor, og hvordan kommer jeg til at reagere på ikke at kunne prioritere mig selv ( ved godt det er en egoist tanke), og igen hvordan kommer jeg til at kunne færdiggøre uddannelsen, er forberedt på, at det resterende nok ikke kommer til at gå lige så godt som det tidligere har gjort. Hehe.

Og det er nu officielt at jeg bliver sat igang ved 3500 gram eller 40+6

Men krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt, så jeg kan få min hjemmefødsel, som lægen ikke sagde direkte nej til, og jdm fra Roskilde havde ingen indvendinger overhovedet og det er nu også blevet skrevet i min journal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes i øvrigt virkelig vores terminsgruppe rykker tæt mod toppe af listen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med barsel Det er skønt, skal jeg hilse og sige Var så bange for at kede mig, men tiden flyver alligevel afsted!

Hvorfor ligger du det farvede tøj i blød i eddike og vand? Det har jeg aldrig hørt om Jeg har allerede vasket al babytøjet og man skulle lidt tro vi ikke kendte kønnet! Har vist mest købt gråt, beige og hvidt...

Det gør jeg fordi at det holder på farver i tøjet. Det skal kun gøres første gang FØR det vaskes. :) Herefter kan man komme 1-2 teske fulde eddike i ved hver vask istedet for skyllemiddel. Hvor det igen så skulle holde på farver og gøre blødt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh jeg synes simpelthen det er så vildt, jeg har nu fået aftalt at skulle ha fødekar hjem, og det får jeg i slutningen af måneden, lillemanden er igår vurderet af jdm til 1800 gram.

Men det jeg synes er endnu mere vildt, er at der snart ikke er længe til at lille manden kommer. Er dog begyndt at bekymre mig om nogle ting, kan jeg finde ud af at være mor, og hvordan kommer jeg til at reagere på ikke at kunne prioritere mig selv ( ved godt det er en egoist tanke), og igen hvordan kommer jeg til at kunne færdiggøre uddannelsen, er forberedt på, at det resterende nok ikke kommer til at gå lige så godt som det tidligere har gjort. Hehe.

Og det er nu officielt at jeg bliver sat igang ved 3500 gram eller 40+6

Men krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt, så jeg kan få min hjemmefødsel, som lægen ikke sagde direkte nej til, og jdm fra Roskilde havde ingen indvendinger overhovedet og det er nu også blevet skrevet i min journal

Så nu må den sidste tid gerne gå stærkt.

Hvor bliver det bare spændende :) Ved du hvor stor baby er nu ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg fordi at det holder på farver i tøjet. Det skal kun gøres første gang FØR det vaskes. :) Herefter kan man komme 1-2 teske fulde eddike i ved hver vask istedet for skyllemiddel. Hvor det igen så skulle holde på farver og gøre blødt.

Smart! Det må jeg prøve at gøre næste gang, der skal købes nyt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bliver det bare spændende :) Ved du hvor stor baby er nu ?

Ja altså i går blev han vurderet til 1800 gram. Men skal først scannes om to uger, så der satser jeg på at han er på de 2300 gram. Men alle forventer en lille bebs fra min side af. Flere jdm og læger har sagt det uafhængigt af hinanden, så der må være noget om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende! Håber du kan få din hjemmefødsel som du ønsker dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha ja man begynder at tænke lidt over de forskellige smerter, om det nu er det ene eller det andet hehe.

Men ja vores terminsliste rykker meget tæt på nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt hun giver sig god tid. Min virker altid så stresset og hektisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er 3. Og sidste lægebesøg overstået. Og hold da op hvor jeg syntes det var spild af tid, men om det er fordi jeg bliver fulgt så meget som jeg gør ved jeg ikk.

Men har jo mange jdm besøg og bliver jo også fulgt af fødselslæge ca hver 3. Uge.

Så må indrømme at jeg er glad for, at det her var det sidste og at jeg først skal der op igen, når nohr er 5 uger og at jeg selv først skal tjekkes 8 uger efter fødslen.

Er jeg den eneste der synes lægebesøgende er spild af tid??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er 3. Og sidste lægebesøg overstået. Og hold da op hvor jeg syntes det var spild af tid, men om det er fordi jeg bliver fulgt så meget som jeg gør ved jeg ikk.

Men har jo mange jdm besøg og bliver jo også fulgt af fødselslæge ca hver 3. Uge.

Så må indrømme at jeg er glad for, at det her var det sidste og at jeg først skal der op igen, når nohr er 5 uger og at jeg selv først skal tjekkes 8 uger efter fødslen.

Er jeg den eneste der synes lægebesøgende er spild af tid??

Jeg synes næsten alle lægebesøg og JM besøg har været spild af tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes næsten alle lægebesøg og JM besøg har været spild af tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er 3. Og sidste lægebesøg overstået. Og hold da op hvor jeg syntes det var spild af tid, men om det er fordi jeg bliver fulgt så meget som jeg gør ved jeg ikk.

Men har jo mange jdm besøg og bliver jo også fulgt af fødselslæge ca hver 3. Uge.

Så må indrømme at jeg er glad for, at det her var det sidste og at jeg først skal der op igen, når nohr er 5 uger og at jeg selv først skal tjekkes 8 uger efter fødslen.

Er jeg den eneste der synes lægebesøgende er spild af tid??

 

Nej, det er du ikke og jeg har ikke været til nogle af de 2 lægesamtaler af samme grund :) Hvis jeg synes der er noget jeg vil have tjekket eller snakke om, så ringer jeg til jordemoderen, ikke lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er du ikke og jeg har ikke været til nogle af de 2 lægesamtaler af samme grund :) Hvis jeg synes der er noget jeg vil have tjekket eller snakke om, så ringer jeg til jordemoderen, ikke lægen.

Ja okay, sådan havde jeg ikk tænkt, troede faktisk at man skulle afsted til lægen. Der er jeg nok meget pligtopfyldende på den konto hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja altså i går blev han vurderet til 1800 gram. Men skal først scannes om to uger, så der satser jeg på at han er på de 2300 gram. Men alle forventer en lille bebs fra min side af. Flere jdm og læger har sagt det uafhængigt af hinanden, så der må være noget om det

Okay det  bliver spændende. Jeg skal vægtscannes på fredag :) Det er jeg meget spændt på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay, sådan havde jeg ikk tænkt, troede faktisk at man skulle afsted til lægen. Der er jeg nok meget pligtopfyldende på den konto hehe.

Tror det hele er frivilligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det hele er frivilligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det bliver spændende. Jeg skal vægtscannes på fredag :) Det er jeg meget spændt på :)

Det bliver rigtig spændende, og også spændende hvor stor din lillefis er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når, min jdm hun har begge med, så hvis jeg gerne vil tjekkes for uvi, så har hun også stix med til dette, og i Roskilde har de kun stix hvor det hele tjekkes, både blod, nitrit, leuko og glukose og selvfølgelig også protein. Så der er det alt hehe. Men nu skal jeg først afsted efter fødslen.

Min læge sagde dog, da jeg spurgte ind til min navle, da jeg har noget på størrelse med en 5'er måske lidt større som er helt blødt, og hun sagde at jeg måske havde en tendens til navlebrok, så skulle lige tage nogle forholdsregler.

For det kunne også bare være delte mavemuskler.

Ha ha, jamen fordelene ved hjemmefødselsordningen vil da ingen ende tage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER