faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Øv - Troede at jeg slap for opkast, men i dag skulle det jo starte:-(

Øv, det er så ubehageligt at kaste op! Mit er heldigvis gået lidt i ro igen.. Så det kan hurtigt vende igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vågnede kl 5.15 i morges med mega ondt nederst i maven. Jeg tror dog det var fordi jeg skulle sådan tisse. Og det havde jeg nok skulle i nogle timer. Så det var formentlig blære-spasmer. For det aftog 10 min efter jeg havde været på wc. Men hold nu op jeg var bange.. Kan næsten ikke vente 2 uger endnu med den scanning... overvejer at købe en ude i byen. Ved i hvad det koster ??

Det kan jo også sagtens være ligament smerter og livmoderen der giver sig :) Hvor langt er det du er i dag? Tidlige skanninger koster mellem 300-600kr. Men pas på med de billigste klinikker - de har ofte dårligt udstyr og ikke skannings-uddannet personale (dem der skanner på hospitalet er enten sygeplejesker og jordmødre med en ekstra sonograf uddannelser eller læger med speciale i føtalmedicin). Alle må købe en skanner og åbne en skanningsklinik. Det er kun de klinikker ejet af læger, som er under kontrol af Sundhedsstyrelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jo også sagtens være ligament smerter og livmoderen der giver sig :) Hvor langt er det du er i dag? Tidlige skanninger koster mellem 300-600kr. Men pas på med de billigste klinikker - de har ofte dårligt udstyr og ikke skannings-uddannet personale (dem der skanner på hospitalet er enten sygeplejesker og jordmødre med en ekstra sonograf uddannelser eller læger med speciale i føtalmedicin). Alle må købe en skanner og åbne en skanningsklinik. Det er kun de klinikker ejet af læger, som er under kontrol af Sundhedsstyrelsen.

Jeg er kun 5+0 idag.. Jeg har ikke så mange symptomer.. men føler mig lidt oppustet. Ingen kvalme eller noget.. Men det kan jo nå at komme endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er så ubehageligt at kaste op! Mit er heldigvis gået lidt i ro igen.. Så det kan hurtigt vende igen :)

Ja det var det, det kom bare bag på mig... Havde ikke lige regnet med at den skulle komme... 

 

Ja man skal passe på om at vender retur igen, jeg krydser fingre for at den er væk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun 5+0 idag.. Jeg har ikke så mange symptomer.. men føler mig lidt oppustet. Ingen kvalme eller noget.. Men det kan jo nå at komme endnu :)

Ja, det kan snildt nå at komme - og selvom det giver en vished for at der sker noget derinde, så håber jeg du slipper billigt ;) Min kvalme og opkast startede 5+4 og var rigtig slem i lidt over en uge og nu svinger det lidt fra dag til dag, men er for det meste på et tåleligt niveau.

Det giver nok ikke så meget mening at blive skannet før 6+0 og til den tid er der alligevel kun en uge til din skanning! :) Tiden går så langsomt her i starten, men lige pludselig er det skanningsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan snildt nå at komme - og selvom det giver en vished for at der sker noget derinde, så håber jeg du slipper billigt ;) Min kvalme og opkast startede 5+4 og var rigtig slem i lidt over en uge og nu svinger det lidt fra dag til dag, men er for det meste på et tåleligt niveau.

Det giver nok ikke så meget mening at blive skannet før 6+0 og til den tid er der alligevel kun en uge til din skanning! :) Tiden går så langsomt her i starten, men lige pludselig er det skanningsdag :)

Ja jeg ved det godt.. Det er "kun" 2 uger endnu. Men uvisheden om hvorvidt den lever og sidder det rigtige sted er næsten ubærlig. Specielt når jeg så ikke rigtig har nogen symptomer andet end udebleven mens og positive tests. Jeg prøver at booke mine kalender med aftaler (som jeg plejer) men ved jo så også godt samtidig at jeg skal til at slappe af.. Jeg dur ikke til det her vente-helvede... Så giv mig for helvede nogle symptomer så jeg naturligt kan slappe af og komme ned i gear.. og få en indre ro.

Og i aften har jeg så talt lidt med min mand om det med hvor vi skal føde. Riget eller Hvidovre eller måske Herlev. Han vil helst på Riget.. da det jo er lige ved siden af. Så fortalte jeg at han ikke kunne overnatte med mig og barnet - med mindre jeg får en speciel graviditet (diabetes, truende tidlig fødsel pga keglesnit osv). Hvortil han igen svarede at han jo kun var 5 min væk !!!!!!! Se der havde vi så forskellige tanker om tingene... jeg vil gerne have at han sover hos os på hospitalet og ikke lader mig alene i stikken... og han ville bare tage hjem og sove !!!!!

Jeg fortalte ham om mine tanker om at jeg gerne vil have at han bliver.. og at vi snart skal finde ud af hvad vi gør og hvor vi så ønsker at føde. Da det jo skal stå på vandrejournalen som bliver lavet om 2 uger !!

Hvordan har i andre det med hensyn til at jeres mand skal sove hos jer på hospitalet eller syntes i han skal tage hjem ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er svært.. Har heller ikke lyst til at skulle være alene de første nætter, men hvis alt går vel, kommer man jo forhåbentlig på barselshotellet og der er manden også med. Riget er også i vores "baghave" så umiddelbart er det nok det vi vælger.. Skal have lavet vandrejournal i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det bliver så spændende!!! Krydser fingre for at alt er godt og helt perfekt :)

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved det godt.. Det er "kun" 2 uger endnu. Men uvisheden om hvorvidt den lever og sidder det rigtige sted er næsten ubærlig. Specielt når jeg så ikke rigtig har nogen symptomer andet end udebleven mens og positive tests. Jeg prøver at booke mine kalender med aftaler (som jeg plejer) men ved jo så også godt samtidig at jeg skal til at slappe af.. Jeg dur ikke til det her vente-helvede... Så giv mig for helvede nogle symptomer så jeg naturligt kan slappe af og komme ned i gear.. og få en indre ro.

Og i aften har jeg så talt lidt med min mand om det med hvor vi skal føde. Riget eller Hvidovre eller måske Herlev. Han vil helst på Riget.. da det jo er lige ved siden af. Så fortalte jeg at han ikke kunne overnatte med mig og barnet - med mindre jeg får en speciel graviditet (diabetes, truende tidlig fødsel pga keglesnit osv). Hvortil han igen svarede at han jo kun var 5 min væk !!!!!!! Se der havde vi så forskellige tanker om tingene... jeg vil gerne have at han sover hos os på hospitalet og ikke lader mig alene i stikken... og han ville bare tage hjem og sove !!!!!

Jeg fortalte ham om mine tanker om at jeg gerne vil have at han bliver.. og at vi snart skal finde ud af hvad vi gør og hvor vi så ønsker at føde. Da det jo skal stå på vandrejournalen som bliver lavet om 2 uger !!

Hvordan har i andre det med hensyn til at jeres mand skal sove hos jer på hospitalet eller syntes i han skal tage hjem ??

Jeg tror at det er mere abstrakt for mændene på nuværende tidspunkt. Det går måske først op for ham når I står med jeres lille nyfødt. Jeg husker min eks som meget beskyttende under graviditeten med den første men efter barnet blev født kunne han ikke undvære hende. Jeg skulle overnatte en ekstra nat grundet amning og han blev hos mig og baby indtil han blev smidt ud ved midnat og det endte med jeg og babyen tog med hjem for så at komme tilbage næste dag for at blive tilset og endelig udskrevet.

Kan også se noget lign med min kæreste nu. Han laver morgenmad til mig og vil ikke have jeg løfter noget som helst og bliver nervøs fordi jeg arbejder 13 timer om dagen når mine børn er hos deres far, og tjekker jeg tager vitaminer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved det godt.. Det er "kun" 2 uger endnu. Men uvisheden om hvorvidt den lever og sidder det rigtige sted er næsten ubærlig. Specielt når jeg så ikke rigtig har nogen symptomer andet end udebleven mens og positive tests. Jeg prøver at booke mine kalender med aftaler (som jeg plejer) men ved jo så også godt samtidig at jeg skal til at slappe af.. Jeg dur ikke til det her vente-helvede... Så giv mig for helvede nogle symptomer så jeg naturligt kan slappe af og komme ned i gear.. og få en indre ro.

Og i aften har jeg så talt lidt med min mand om det med hvor vi skal føde. Riget eller Hvidovre eller måske Herlev. Han vil helst på Riget.. da det jo er lige ved siden af. Så fortalte jeg at han ikke kunne overnatte med mig og barnet - med mindre jeg får en speciel graviditet (diabetes, truende tidlig fødsel pga keglesnit osv). Hvortil han igen svarede at han jo kun var 5 min væk !!!!!!! Se der havde vi så forskellige tanker om tingene... jeg vil gerne have at han sover hos os på hospitalet og ikke lader mig alene i stikken... og han ville bare tage hjem og sove !!!!!

Jeg fortalte ham om mine tanker om at jeg gerne vil have at han bliver.. og at vi snart skal finde ud af hvad vi gør og hvor vi så ønsker at føde. Da det jo skal stå på vandrejournalen som bliver lavet om 2 uger !!

Hvordan har i andre det med hensyn til at jeres mand skal sove hos jer på hospitalet eller syntes i han skal tage hjem ??

Jeg kan 100% forstå dig, synes også ventetiden og uvisheden er frygtelig - men som min læge sagde, så er kroppen jo indrettet til det her, og man er nødt til at tro lidt på, at alt går som det skal - ellers bliver man vanvittig. Men jeg ved, at det er nemmere sagt end gjort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vandrejournal var så ikke i dag :( Kun blodprøver og så vandrejournal i næste uge! Men så kan jeg da tænke lidt længere over fødested, selvom jeg har meldt mig til NF på Riget. Og ja, sjovt vi er tre fra Østerbro - kan være vi ender i samme mødregruppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vandrejournal var så ikke i dag :( Kun blodprøver og så vandrejournal i næste uge! Men så kan jeg da tænke lidt længere over fødested, selvom jeg har meldt mig til NF på Riget. Og ja, sjovt vi er tre fra Østerbro - kan være vi ender i samme mødregruppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhhhh kvalme! Ikke helt slemt men nok til jeg under jobsamtale med en kandidat lige før blev meget svedig og nervøs. Krydser fingre det er et godt tegn og tæller ned til scanning om 4 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med mine to boede jeg på Østerbro og trods fødslen på Gentofte blev jeg sat sammen med hhv 1. og 2. gangsfødende som boede i nærheden og som havde født på Riget. Vi var allesammen mellem 30 og 35 (1.gang) og lidt ældre 2.gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhhhh kvalme! Ikke helt slemt men nok til jeg under jobsamtale med en kandidat lige før blev meget svedig og nervøs. Krydser fingre det er et godt tegn og tæller ned til scanning om 4 dage.

Åh alle mine symptomer er næsten væk, har kun lidt brystspændinger og snert af kvalme hvis jeg bliver sulten - prøver at tænke at det er lige så normalt som kvalme ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med de tager ud fra adresserne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, rart hvis de tager efter adresse :) Tror også de tager hensyn til alder. Er det ikke noget med at gennemsnits-førstegangsgravid alderen er noget nær den ældste i landet på Østerbro - mener den er 37

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej :balloons

 

Så tør jeg godt tilslutte mig oktober maverne – vi så hjerteblink i går og jeg er 7+3 i dag

 

Det er 3. graviditet og 4. barn for mig, har et par tvillinger som bliver 18 (!!) til sommer og én som snart bliver 9. Min mand har en engel i himlen som kun blev 72 dage, med hans eks-kone (de fik hjælp) og efter kemo og stråling i forbindelse med kræft i hans ungdom, var han blevet fortalt at det at få børn på naturlig vis, med al sandsynlighed ikke kunne lade sig gøre. Han er så tæt på at være klinisk steril man komme uden at være det...

 

Så øhh, vi fik et chok sidste mandag, da jeg testede bragende positiv! :blink 

 

Jeg er nervøs denne gang, jeg bliver 40 om under 14 dage, og omstændigheder omkring gravidteten, at det slet ikke burde kunne lade sig gøre, betyder at jeg simpelthen er så bange for enten at miste eller at der skulle være noget galt. Jeg prøver hele tiden at sige til mig selv at det ikke nytter noget at bekymre sig, jeg kan jo hverken gøre fra eller til, men synes godt nok jeg skal arbejde meget med min indre dialog.

 

Hva’ ellers? Jo, jeg har alle graviditets symptomer der findes og er hoppet i et par nyindkøbte vente bukser :ba

Glæder mig til at følges med jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :balloons

Så tør jeg godt tilslutte mig oktober maverne – vi så hjerteblink i går og jeg er 7+3 i dag

Det er 3. graviditet og 4. barn for mig, har et par tvillinger som bliver 18 (!!) til sommer og én som snart bliver 9. Min mand har en engel i himlen som kun blev 72 dage, med hans eks-kone (de fik hjælp) og efter kemo og stråling i forbindelse med kræft i hans ungdom, var han blevet fortalt at det at få børn på naturlig vis, med al sandsynlighed ikke kunne lade sig gøre. Han er så tæt på at være klinisk steril man komme uden at være det...

Så øhh, vi fik et chok sidste mandag, da jeg testede bragende positiv! :blink

Jeg er nervøs denne gang, jeg bliver 40 om under 14 dage, og omstændigheder omkring gravidteten, at det slet ikke burde kunne lade sig gøre, betyder at jeg simpelthen er så bange for enten at miste eller at der skulle være noget galt. Jeg prøver hele tiden at sige til mig selv at det ikke nytter noget at bekymre sig, jeg kan jo hverken gøre fra eller til, men synes godt nok jeg skal arbejde meget med min indre dialog.

Hva’ ellers? Jo, jeg har alle graviditets symptomer der findes og er hoppet i et par nyindkøbte vente bukser :ba

Glæder mig til at følges med jer!

Hvor spændende for jer! Et stort tillykke herfra pg velkommen til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :balloons

 

Så tør jeg godt tilslutte mig oktober maverne – vi så hjerteblink i går og jeg er 7+3 i dag

 

Det er 3. graviditet og 4. barn for mig, har et par tvillinger som bliver 18 (!!) til sommer og én som snart bliver 9. Min mand har en engel i himlen som kun blev 72 dage, med hans eks-kone (de fik hjælp) og efter kemo og stråling i forbindelse med kræft i hans ungdom, var han blevet fortalt at det at få børn på naturlig vis, med al sandsynlighed ikke kunne lade sig gøre. Han er så tæt på at være klinisk steril man komme uden at være det...

 

Så øhh, vi fik et chok sidste mandag, da jeg testede bragende positiv! :blink 

 

Jeg er nervøs denne gang, jeg bliver 40 om under 14 dage, og omstændigheder omkring gravidteten, at det slet ikke burde kunne lade sig gøre, betyder at jeg simpelthen er så bange for enten at miste eller at der skulle være noget galt. Jeg prøver hele tiden at sige til mig selv at det ikke nytter noget at bekymre sig, jeg kan jo hverken gøre fra eller til, men synes godt nok jeg skal arbejde meget med min indre dialog.

 

Hva’ ellers? Jo, jeg har alle graviditets symptomer der findes og er hoppet i et par nyindkøbte vente bukser :ba

Glæder mig til at følges med jer!

Ej hvor dejligt :) Stort tillykke :) :loveshower :stork :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak MoarC og Helbech! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke LilleM! Det bliver godt nok spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke LilleM! Det bliver godt nok spændende

 

Tusind tak og ja, hvis det her var en film er jeg ikke sikker på jeg turde se den færdig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager i fiskeolie ?? Altså sammen med jeres vitaminer ? Jeg spiser ikke så meget fisk.. jeg kan godt lide fisk - vi får det bare ikke så tit.

Så jeg overvejer at tage fiskeolie kapsler. Men hvad gør i andre ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER