faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Jeg fik rådet til at gøre det under min første graviditet af lægen og tog kapsler hele vejen igennem, da jeg dengang sjældent fik fisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puh jeg synes det er virkelig svært ikke at må sige noget til nogen. Vil så gerne sige det til min søster for vi er bare så tætte. Men A. Vil ikke have at jeg siger noget til nogen før vi har været til scanning i uge 8. Men vil gerne sige det til min søster når vi bare er os, jeg var alligevel også den første der fandt ud af hun var gravid. Var der hjemme da hun testede - vidste det endda før hendes mand, dog med hans tilladelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh jeg synes det er virkelig svært ikke at må sige noget til nogen. Vil så gerne sige det til min søster for vi er bare så tætte. Men A. Vil ikke have at jeg siger noget til nogen før vi har været til scanning i uge 8. Men vil gerne sige det til min søster når vi bare er os, jeg var alligevel også den første der fandt ud af hun var gravid. Var der hjemme da hun testede - vidste det endda før hendes mand, dog med hans tilladelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er hans begrundelse for at han ikke have du siger det til din søster som det eneste, hvis du har behov for det?

at han gerne vil vente. Så hele familien får det af vide næsten samtidig. Og så tror han ikk hun kan tie stille hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

at han gerne vil vente. Så hele familien får det af vide næsten samtidig. Og så tror han ikk hun kan tie stille hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvnløs for første gang i to uger. Skal scannes her kl 9 fredag morgen.

Er spændt og nervøs. Selvfølgelig kan man ikke gøre noget og det nytter ikke at bekymre sig.

Puha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvnløs for første gang i to uger. Skal scannes her kl 9 fredag morgen.

Er spændt og nervøs. Selvfølgelig kan man ikke gøre noget og det nytter ikke at bekymre sig.

Puha.

 

Glæder mig til at høre om scanningen, håber det er gået godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle,

Er der nogen der ved om Ultralydklinikken for gravide i KBH scanner vaginalt i uge 7?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle,

Er der nogen der ved om Ultralydklinikken for gravide i KBH scanner vaginalt i uge 7?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvnløs for første gang i to uger. Skal scannes her kl 9 fredag morgen.

Er spændt og nervøs. Selvfølgelig kan man ikke gøre noget og det nytter ikke at bekymre sig.

Puha.

Håber skanningen er gået godt :) Venter spændt på update!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som udgangspunkt gør de. Men ring evt og få en tid hos en af speciallægerne - f.eks hende der ejer klinikken. De er meget rutinerede. Har prøvet begge dele tidligt i graviditeten og vil sige man kan se MEGET mere når skanningen er vaginalt. Gennem maven bliver det hele lidt mere utydeligt og grumset :)

Det er nemlig det, og jeg synes at huske fra sidst at det gjorde hammer ondt at blive scannet udenpå så tidligt, det skulle ases og mases!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhhhhh! Vi så et lille hjerteblink!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhhhhh! Vi så et lille hjerteblink!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh har godt nok lidt en øv dag i dag.

Har svært ved at glæde mig over at jeg er gravid. Eller har svært ved at forholde mig til det. Jo jeg har da symptomer og sådan.

Men har svært ved at glæde mig over at jeg først er blevet gravid efter min far pludselig døde. Har det endnu sværre med tanken om at jeg har termin i den måned hvor han døde. Efter min fars død har jeg haft frygten for at få termin i oktober, da starten på den måned var mit livs værste mareridt.

Så min største frygt nu er at jeg bliver rykket frem og måske kommer til at føde før tid. For vil for alt i verden ikke føde omkring den 6. Oktober. Vil have at den dag skal være hellig for mig, på den måde at det for mig bliver en sorgens dag.

Det gør så ondt helt inden i, at min far aldrig nåede at blive morfar. Så hvor glad og stolt han var over at være bedstefar til min nevø ( min søster og jeg har ikke samme far) så jeg så så meget frem til at han skulle blive morfar.

Synes jeg har svært ved at udtrykke mine tanker og følelser overfor A. For han glæder sig så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhhhhh! Vi så et lille hjerteblink!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh har godt nok lidt en øv dag i dag.

Har svært ved at glæde mig over at jeg er gravid. Eller har svært ved at forholde mig til det. Jo jeg har da symptomer og sådan.

Men har svært ved at glæde mig over at jeg først er blevet gravid efter min far pludselig døde. Har det endnu sværre med tanken om at jeg har termin i den måned hvor han døde. Efter min fars død har jeg haft frygten for at få termin i oktober, da starten på den måned var mit livs værste mareridt.

Så min største frygt nu er at jeg bliver rykket frem og måske kommer til at føde før tid. For vil for alt i verden ikke føde omkring den 6. Oktober. Vil have at den dag skal være hellig for mig, på den måde at det for mig bliver en sorgens dag.

Det gør så ondt helt inden i, at min far aldrig nåede at blive morfar. Så hvor glad og stolt han var over at være bedstefar til min nevø ( min søster og jeg har ikke samme far) så jeg så så meget frem til at han skulle blive morfar.

Synes jeg har svært ved at udtrykke mine tanker og følelser overfor A. For han glæder sig så meget.

Det gør mig virkelig ondt, at du har mistet din far. :( Jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan det er, men kan forestille mig at smerten over at han ikke kommer til at møde sit barnebarn må fylde meget i en tid der ellers skulle være fuld af glæde og forventning.

Som sagt kan jeg ikke sætte mig ind i hvordan du har det, så hvis du ikke kan bruge det jeg skriver til noget, må du bare lade det prelle af igen.

Jeg tror på at de kære vi har mistet stadig er hos os på et eller andet plan. De lever videre i vores hjerter og minder og "følger med". Det er selvfølgelig overhovedet ikke det samme som at have personen fysisk hos sig, men jeg tror på din far er med i alt det her på en eller anden måde. Og hvor ville han være fyldt af lykke over, at i nu skal have et barn! Jeg tænker næsten det er lidt skæbnebestemt, at du er endt med termin i oktober. Selvfølgelig skal du have lov til at sørge, men nu bliver det også en måned forbundet med stor lykke. Og måske du kan mindes din far på en eller anden måde - f.eks inkorporere hans navn i barnets navn eller lign. Risikoen for at føde lige d. 6 er nok meget lille.

Stort kram til dig! Det lyder som nogle tunge tanker du tumler med. Håber du kan få nogle gode snakke med din familie og venner om det, når i afslører graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig virkelig ondt, at du har mistet din far. :( Jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan det er, men kan forestille mig at smerten over at han ikke kommer til at møde sit barnebarn må fylde meget i en tid der ellers skulle være fuld af glæde og forventning.

Som sagt kan jeg ikke sætte mig ind i hvordan du har det, så hvis du ikke kan bruge det jeg skriver til noget, må du bare lade det prelle af igen.

Jeg tror på at de kære vi har mistet stadig er hos os på et eller andet plan. De lever videre i vores hjerter og minder og "følger med". Det er selvfølgelig overhovedet ikke det samme som at have personen fysisk hos sig, men jeg tror på din far er med i alt det her på en eller anden måde. Og hvor ville han være fyldt af lykke over, at i nu skal have et barn! Jeg tænker næsten det er lidt skæbnebestemt, at du er endt med termin i oktober. Selvfølgelig skal du have lov til at sørge, men nu bliver det også en måned forbundet med stor lykke. Og måske du kan mindes din far på en eller anden måde - f.eks inkorporere hans navn i barnets navn eller lign. Risikoen for at føde lige d. 6 er nok meget lille.

Stort kram til dig! Det lyder som nogle tunge tanker du tumler med. Håber du kan få nogle gode snakke med din familie og venner om det, når i afslører graviditeten :)

Orgh puha, tusind tak for din besked. Den fik lige tårerne til at trille igen.

Fordi meget af det du skriver er tanker jeg også selv har. Ja jeg tror også at han følger med i mit liv, dog kan jeg ikk være en del af hans længere og se hans glæde.

Men jeg synes også der er noget smukt og lidt mærkeligt i at jeg faktisk har termin i oktober , jeg tænker lidt den tanke, nu hvor jeg er lidt overtroisk, at min far prøver at gøre sorgen nemmere for mig, ved at give mig mit højeste ønske. Så det faktisk er min far der har givet mig denne graviditet ( hvis du forstår hvad jeg mener hehe)

Med hensyn til navnet, så har jeg et specielt mellemnavn som jeg hr efter min far. Det var kun min far og farfar og så mig der har det navn i hele familien, så uden tvivl at navnet vil leve videre. Godt nok skal vores barn nok have det som efternavn da min kæreste har et familie mellemnAvn som ikke er godkendt til efternavn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh puha, tusind tak for din besked. Den fik lige tårerne til at trille igen.

Fordi meget af det du skriver er tanker jeg også selv har. Ja jeg tror også at han følger med i mit liv, dog kan jeg ikk være en del af hans længere og se hans glæde.

Men jeg synes også der er noget smukt og lidt mærkeligt i at jeg faktisk har termin i oktober , jeg tænker lidt den tanke, nu hvor jeg er lidt overtroisk, at min far prøver at gøre sorgen nemmere for mig, ved at give mig mit højeste ønske. Så det faktisk er min far der har givet mig denne graviditet ( hvis du forstår hvad jeg mener hehe)

Med hensyn til navnet, så har jeg et specielt mellemnavn som jeg hr efter min far. Det var kun min far og farfar og så mig der har det navn i hele familien, så uden tvivl at navnet vil leve videre. Godt nok skal vores barn nok have det som efternavn da min kæreste har et familie mellemnAvn som ikke er godkendt til efternavn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, ja, jeg tænkte også lidt at det næsten er som om din far har en finger med i spillet, når nu i ellers regnede med, at i skulle i behandling og alt muligt! Men vidste ikke om det var lidt for wierd at skrive

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh har godt nok lidt en øv dag i dag.

Har svært ved at glæde mig over at jeg er gravid. Eller har svært ved at forholde mig til det. Jo jeg har da symptomer og sådan.

Men har svært ved at glæde mig over at jeg først er blevet gravid efter min far pludselig døde. Har det endnu sværre med tanken om at jeg har termin i den måned hvor han døde. Efter min fars død har jeg haft frygten for at få termin i oktober, da starten på den måned var mit livs værste mareridt.

Så min største frygt nu er at jeg bliver rykket frem og måske kommer til at føde før tid. For vil for alt i verden ikke føde omkring den 6. Oktober. Vil have at den dag skal være hellig for mig, på den måde at det for mig bliver en sorgens dag.

Det gør så ondt helt inden i, at min far aldrig nåede at blive morfar. Så hvor glad og stolt han var over at være bedstefar til min nevø ( min søster og jeg har ikke samme far) så jeg så så meget frem til at han skulle blive morfar.

Synes jeg har svært ved at udtrykke mine tanker og følelser overfor A. For han glæder sig så meget.

Pyha det er virkelig hårdt for dig og jeg kondolerer.

Sorg er meget individuelt men håber at du vil opleve at fødslen af dit lille barn efterhånden får at oktober alligevel bliver en smuk måned fyldt med gode minder fra din far samt den lille arving ❤️

Jeg mistede min mor en uge efter fødslen af mit andet barn. Ammede det lille barn til gravøl og husker denne enorme sorg og hvad kun kan beskrives som en boble af uvirkelighed - jeg blev ved med at tænke jeg vågner fra denne mareridt. På 1-års fødselsdagen skiftede jeg mellem at være meget trist og at føle enorm glade og stolthed over det fantastiske lille barn som ovenikøbet ligner hendes mormor rigtig meget. Begge mine børn og jeg taler meget om mormor, laver mormors opskrifter, spiser vafler på mindedage ligesom mormor elskede, synger mormors yndlingssange, ser mormors yndlingsfilm osv.

Det du går igennem lige nu er hårdt og stadig alt for rå og du kan kun tage en dag ad gangen. Lad din fars minde leve videre, mind ham på alle de gode måder. Overveje at tale om ham hvis du kan til din kæreste og kommende barn - lad ham leve videre på den måde. Dit nye lille barn til oktober er også en del af ham ❤️ Enig at det er lidt skæbnebestemt. Stort kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa, tillykkeeee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig det, og jeg synes at huske fra sidst at det gjorde hammer ondt at blive scannet udenpå så tidligt, det skulle ases og mases!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til middag hos mine forældre i går og vi medbragte en lille indbydelse hehe :loveshower   En skriftlig indbydelse til fødselsdag d.30 okt :) Min mor begyndte at græde af glæde.. det samme gjorde en ældre dame (en rigtig god ven af familien) også.. og min moster blev helt vild. De kom alle til middag hos mine forældre og min mand og jeg syntes det var den perfekte anledning at fortælle nyheden i :)

Nu må den næste uge godt gå lidt hurtigt... så vi kan komme til scanning på næste mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til middag hos mine forældre i går og vi medbragte en lille indbydelse hehe :loveshower En skriftlig indbydelse til fødselsdag d.30 okt :) Min mor begyndte at græde af glæde.. det samme gjorde en ældre dame (en rigtig god ven af familien) også.. og min moster blev helt vild. De kom alle til middag hos mine forældre og min mand og jeg syntes det var den perfekte anledning at fortælle nyheden i :)

Nu må den næste uge godt gå lidt hurtigt... så vi kan komme til scanning på næste mandag :)

Hvor dejligt!!! ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER