faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

det er 8 år siden jeg har fuldførte en gravidtet desværre så ved ikke om det er normalt men den gang gjorde vi det sammen. jeg har fundet en termingruppe på fb men den er hemmelig så du kan ikke finde den så hvis du gerne vil med så sig til så skal jeg nok få dig ind

Jeg er selv med i den hemmelige gruppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min læge er på ferie så jeg skal først derinde om over to uger dvs hvor jeg er i 8.uge.

Er der nogen som har været og får man noget at vide om vitaminer osv? Jeg tager folinsyre men ellers ikke andet. Jeg spiser varieret - har dog skåret ned på de søde sager som siden jul tog lidt overhånd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge er på ferie så jeg skal først derinde om over to uger dvs hvor jeg er i 8.uge.

Er der nogen som har været og får man noget at vide om vitaminer osv? Jeg tager folinsyre men ellers ikke andet. Jeg spiser varieret - har dog skåret ned på de søde sager som siden jul tog lidt overhånd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved lægen lige da jeg testede positiv mest i håb om at få en terminsscanning. Hun sagde til mig at jeg skulle tage graviditets vitaminer med folsyre. Eller skulle jeg ikk andet.

Skal også først til 1. Graviditetsundersøgelse og ha lavet vandrejournal når jeg har 8+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var nødt til at rykke min tid til 8+3 grundet arbejde. Det er fint nok fordi hvis jeg husker rigtigt skal man oplyse om hvor man ønsker at føde og det ved jeg ikke endnu. Fødte mine to ældste på Gentofte som er lukket nu.

Det er helt rigtigt, jeg hr valgmuligheden sygehus (Holbæk) eller hjemmefødsel.

Altså jeg vil egentlig gerne hjemmefødsel men A. Vil helst have det skal være på sygehuset. Derfor krydser jeg af i sygehus og så kan jeg altid ændre mit valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuh tror kvalmen er ved at få sit indhug.

Håber på det kun er for i dag og det ikke bliver ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuh tror kvalmen er ved at få sit indhug.

Håber på det kun er for i dag og det ikke bliver ved.

Kvalme er SÅ invaliderende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuh tror kvalmen er ved at få sit indhug.

Håber på det kun er for i dag og det ikke bliver ved.

Puha det er bare hårdt med kvalme!

Har gudskelov ikke særlig meget kvalme men trætheden er frygtelig. Havde mest lyst til at ligge hovedet på skrivebordet på arbejde i går og i dag og tage en lang lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er desværre røget med på kvalme-vognen! Og jeg vil sgu egentlig gerne af.. Det har varet HELE dagen, troede det blev bedre op af dagen. Frygter job imorgen, vi har en del patienter der ikke dufter af roser (generer mig normalt overhovedet ikke), men er så bange for at kaste op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme er SÅ invaliderende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er desværre røget med på kvalme-vognen! Og jeg vil sgu egentlig gerne af.. Det har varet HELE dagen, troede det blev bedre op af dagen. Frygter job imorgen, vi har en del patienter der ikke dufter af roser (generer mig normalt overhovedet ikke), men er så bange for at kaste op!

Er ked af du også er blevet ramt! Synes det er så frygteligt - HADER kvalme og opkast. Kan anbefale at have en af de smarte brækposer i lommen ;) Og forsøg at spise noget hele tiden. Jeg har haft store madpakker med med let tilgængelig mad - kiks, vindruer, melon skåret ud, toastbrød med smør skåret i små hapsere. Havde også troet jeg ville brække mig ud over alt og alle, men det er faktisk gået overraskende godt på det punkt (har formået ikke at kaste op på arbejdet;), men nøj der har været nogle kristiske tidspunkter og har måttet sætte tempoet lidt ned.. Og har fortalt det til alle jeg har været på vagt med og heldigvis mødt mest forståelse. Det er lidt grænseoverskridende at fortælle det til folk, når man ikke er længere henne. Men også en lettelse at de ved det og ved de bare skal lade en være når man lige sidder ned et øjeblik, bleg og kigger ud i luften ;) Håber det går fint på arbejde i morgen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det er bare hårdt med kvalme!

Har gudskelov ikke særlig meget kvalme men trætheden er frygtelig. Havde mest lyst til at ligge hovedet på skrivebordet på arbejde i går og i dag og tage en lang lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser.

Jeg vil gerne tilslutte mig gruppen med termin i Okt 2016 :)

Umiddelbart får jeg termin d.30 okt. (Blev insemineret d.7 feb.)

Jeg er 4+3 idag. Og vi fandt ud af at jeg var gravid da jeg var 3+2 og siden er testen kun blevet mere og mere tydelig og mens er udeblevet.

Jeg havde kvalme flere gange i sidste uge.. men der var jeg også syg med influenza. Har ikke haft kvalme i denne uge endnu !

Jeg tør næsten ikke tro på det endnu... !! Er vildt bange for at det ikke blir til noget og at det går til.

Jeg skal til en scanning d.14 marts.. hvor jeg vil være 7+1. Der skulle vi kunne se hjerteblink.. og jeg glæder mig helt vildt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har bestilt tid til NF? Har lige gjort det i dag, selvom jeg først skal have lavet vandrejournal om 1 uge  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har bestilt tid til NF? Har lige gjort det i dag, selvom jeg først skal have lavet vandrejournal om 1 uge  :D

Kan man det ? Jeg mener skal man ikke først have lavet en vandrejournal ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har bestilt tid til NF? Har lige gjort det i dag, selvom jeg først skal have lavet vandrejournal om 1 uge :D

ups jeg vidste ikke man selv skulle bestille tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser.

Jeg vil gerne tilslutte mig gruppen med termin i Okt 2016 :)

Umiddelbart får jeg termin d.30 okt. (Blev insemineret d.7 feb.)

Jeg er 4+3 idag. Og vi fandt ud af at jeg var gravid da jeg var 3+2 og siden er testen kun blevet mere og mere tydelig og mens er udeblevet.

Jeg havde kvalme flere gange i sidste uge.. men der var jeg også syg med influenza. Har ikke haft kvalme i denne uge endnu !

Jeg tør næsten ikke tro på det endnu... !! Er vildt bange for at det ikke blir til noget og at det går til.

Jeg skal til en scanning d.14 marts.. hvor jeg vil være 7+1. Der skulle vi kunne se hjerteblink.. og jeg glæder mig helt vildt.. :)

Tillykke og velkommen til!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ups jeg vidste ikke man selv skulle bestille tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også bestilt tid til NF og har ikke engang fået bestilt tid hos min egen læge endnu! Ups

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til læge i dag og muligvis lave VJ :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også bestilt tid til NF og har ikke engang fået bestilt tid hos min egen læge endnu! Ups

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til læge i dag og muligvis lave VJ :-)

Spændende. Fik du lavet VJ ? Og hvorfor var det kun muligvis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige flyttet scanningen til på mandag. Ja jeg er kun 6+2 der, men er bare så rastløs og har brug for at vide at alt er ok derinde.

Havde en bio (er vist det man kalder det) lige inden jul. Havde testet 1 gang dagen efter forventede mens, fik det jeg troede var negativ (men linien var der bare meget svagt). 48 dage efter første mens begyndte jeg at bløde (min cyklus er normalt 34 dage) og først da jeg en uge senere var sammen med min kæreste og opdagede stadig at jeg havde lidt brunlig udflåd med lidt væv-agtig noget at det gik op for mig. Fik at vide af lægen at det er meget normalt at et foster dør før det sætter sig fast eller så tidligt at man ikke opdaget noget. Jeg havde det fint - var slet ikke påvirket da jeg troede slet ikke på jeg var gravid. Havde ingen symptomer.

Men nu sidder den i mine tanker. I morgen er det 48 dage siden sidste mens.

Synes jeg kun døjer med trætheden og oppustelig mave. Ingen kvalme rigtigt.

5+5 i dag forhåbentlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende. Fik du lavet VJ ? Og hvorfor var det kun muligvis?

Jeg var inde hos sygeplejesken og viste ikke lige om hun lavede VJ og det gjorde hun. Der blev lavet VJ, 6 små flasker med blodprøver og tjekket min urin. Hun sagde godt nok at der var noget blodlemmer eller hvad der nu kan være og at den vil hun tjekke lidt mere op på....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev de første vente-bukser købt!! Følte mig lidt til grin med min ikke-eksisterende mave, men ekspedienten var virkelig sød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER