tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Grrr... Ja - den dersens diastase :gal Min fik vist aldrig helt lukket sig efter første barn, så jeg lidt spændt på, hvad status bliver nu efter seneste graviditet :rolleyes

Præcis! Lorte diastase <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

THOSE ARE THE WORST!

Totalt!

Altså vi kysser altid farvel, men jeg stod altså op kl 5 med Albert efter meeeeget lidt søvn i nat og så sov han til kl 7.30 sammen med Edith og var sådan ret frisk og jeg er bare en hængt kat med 2 søløve-hoste børn ( :gal ), så det var altså et lille surt kys :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor svært kan det være at få ens arbejde til at betale ens internet?!?!? Nu har jeg brugt 1½ år på det og jeg er stadig i tvivl om det fungerer rigtigt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er måske lidt åndssvagt at brokke sig over, men i øjeblikket har vi sådan en "diskussion" om hvem der skal ordne hvad i hjemmet. N skal gå ned med skraldet og fordi jeg har været så træt har han lovet at nu vil han også tømme opvaskemaskinen.

Har han gjort det? Nope. Vi har opvask i vasken og på bordet for 3(!!!) dage! Da han så beder mig om i går at vaske noget tøj gik jeg altså lidt i baglås. Jeg foldede tøjet da det var tørt og lagde det på hans computerstol, for jeg synes faktisk ikke at det er helt galt at han så lige lægger det på plads (specielt ikke når han spiller pc fra kl 01-06 om natten!) men hvor fandt jeg tøjet i dag?! Sjovt nok i sofaen på "min" plads! Og opvaskemaskinen er i øvrigt ikke tømt eller fyldt i med det gamle opvask..

Jeg er SÅ dødtræt at han ikke overholder vores aftaler.. Hvordan skal vi nogensinde bo pænt og rent når han ikke kan overholde hans ting? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hund er syg. Leah snotter og hoster...

Det kan simpelthen ikke passe. Har alle mennesker så meget uheld?? Hvordan filan kan folk holde humøret oppe???!!! De sidste måneder har simpelthen været så hårde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine mavemuskler har også delt sig - jeg render stadig rundt og ligner en der er små gravid <_<

Der var for nyligt en tråd på slyngebarn, omkring hvordan man får trænet maven op igen. Skal jeg se om jeg kan finde den til dig?

Ja tak, det må du egentligt meget gerne :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hund er syg. Leah snotter og hoster...

Det kan simpelthen ikke passe. Har alle mennesker så meget uheld?? Hvordan filan kan folk holde humøret oppe???!!! De sidste måneder har simpelthen været så hårde!

Øv, I er hårdt ramt. Vi har mest været økonomisk ramt, men det synes jeg faktisk ikke er ligeså hårdt som med uheld på uheld. God bedring og held til jer alle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede jeg var helt spændt i ryggen, fordi jeg er øm hele tiden, så fik S til at give mig massage den anden dag, men der var bare intet ømt, så jeg brokkede mig til min (fys) veninde om det. Hun sendte mig et link blandt andet med en vejledning til hvordan man finder ud af det, fordi hun synes det lød som det <_<

Er det et link du vil sende videre? Har også ondt i lænden konstant ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er måske lidt åndssvagt at brokke sig over, men i øjeblikket har vi sådan en "diskussion" om hvem der skal ordne hvad i hjemmet. N skal gå ned med skraldet og fordi jeg har været så træt har han lovet at nu vil han også tømme opvaskemaskinen.

Har han gjort det? Nope. Vi har opvask i vasken og på bordet for 3(!!!) dage! Da han så beder mig om i går at vaske noget tøj gik jeg altså lidt i baglås. Jeg foldede tøjet da det var tørt og lagde det på hans computerstol, for jeg synes faktisk ikke at det er helt galt at han så lige lægger det på plads (specielt ikke når han spiller pc fra kl 01-06 om natten!) men hvor fandt jeg tøjet i dag?! Sjovt nok i sofaen på "min" plads! Og opvaskemaskinen er i øvrigt ikke tømt eller fyldt i med det gamle opvask..

Jeg er SÅ dødtræt at han ikke overholder vores aftaler.. Hvordan skal vi nogensinde bo pænt og rent når han ikke kan overholde hans ting? :(

 

Det er helt fair at brokke sig over. Har du sagt det til ham? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det et link du vil sende videre? Har også ondt i lænden konstant ...

Prøv at Google "superfit mor", hun viser hvordan man finder det og laver nogle programmer til at få det trænet igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke quote, men ja det har jeg. Hans svar er ofte at jeg er total hormonella eller at jeg selv kan gøre det hvis det genere mig. Jeg er bare for stædig. . Han undskylder sig med at han er træt og arbejder meget, men altså jeg synes heller ikke at jeg forlanger meget af ham.. Eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hanen med vand til vores nye køl og frys sidder så dumt, at den får begge skabe til at rage mega langt ud fra resten af skabvæggen <_< Det ser SÅ retarderet ud. Den problemstilling havde vi slet ikke forudset.. VVS'eren kommer igen mandag og ser på om der er en anden løsning.

Og så er vores lorte håndværker da også lige ude på en anden opgave, i stedet for at gøre vores færdig..

Jeg gider ikke mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke quote, men ja det har jeg. Hans svar er ofte at jeg er total hormonella eller at jeg selv kan gøre det hvis det genere mig. Jeg er bare for stædig. . Han undskylder sig med at han er træt og arbejder meget, men altså jeg synes heller ikke at jeg forlanger meget af ham.. Eller hvad?

Altså, indrømmet rullede jeg lidt øjne af din kære hr. mand der!

Vi har ikke regler om hvem der skal gøre hvad, det fungerer vi ikke med. Men vi har regel om at der ryddes op efter ALLE måltider, HVER gang. Nogle gange skal der bare lige smide i opvaskemaskinen (morgenmaden fx), andre gange er der lige en lille opvask, altid skal bordene tørres, nogle gange skal der støvsuges (efter ris med en 2,5 årig til bords fx ;) ).

Og man hjælpes! Sygdom, graviditetsgener, eller at man laver noget med W - gør at man kan slippe for at rydde op. Men ellers hjælpes vi, til vi er færdige!

Er man alene hjemme, fikser man det SELVFØLGELIG selv! INDEN den anden kommer hjem. (Og her har jeg også specialtilladelse pga højgraviditet, til at efterlade en opvask, som J så fikser når han kommer hjem. Men ellers!).

Edit:

Jeg laver som regel vasketøj, jeg gør jo hjemme. Hvilket betyder at jeg vasker, hænger og folder. Jeg indsamler IKKE Js tøj, og det foldede ender på spisebordet hvor han ligger eget tøj på plads. Jeg gider ikke forstå hans system i skabet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=224236 Værsgo :kram2

Edit: De første par sider er vist mest om forskellige træningsprogrammer man kan købe, men der kommer guldkorn i løbet af tråden.

Der er en derinde, der strammede maven 15 cm ind på en måned :O

Måske er det ved at være på tide, at jeg får taget mig sammen til at komme igang :rolleyes

Tak.. Du er guld :kiss jeg prøver lige det her inden jeg bruger penge på noget :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, indrømmet rullede jeg lidt øjne af din kære hr. mand der!

Vi har ikke regler om hvem der skal gøre hvad, det fungerer vi ikke med. Men vi har regel om at der ryddes op efter ALLE måltider, HVER gang. Nogle gange skal der bare lige smide i opvaskemaskinen (morgenmaden fx), andre gange er der lige en lille opvask, altid skal bordene tørres, nogle gange skal der støvsuges (efter ris med en 2,5 årig til bords fx ;) ).

Og man hjælpes! Sygdom, graviditetsgener, eller at man laver noget med W - gør at man kan slippe for at rydde op. Men ellers hjælpes vi, til vi er færdige!

Er man alene hjemme, fikser man det SELVFØLGELIG selv! INDEN den anden kommer hjem. (Og her har jeg også specialtilladelse pga højgraviditet, til at efterlade en opvask, som J så fikser når han kommer hjem. Men ellers!).

Edit:

Jeg laver som regel vasketøj, jeg gør jo hjemme. Hvilket betyder at jeg vasker, hænger og folder. Jeg indsamler IKKE Js tøj, og det foldede ender på spisebordet hvor han ligger eget tøj på plads. Jeg gider ikke forstå hans system i skabet ;)

Og det er sådan jeg rigtig gerne vil have det..

Men altså N er vokset op med at så længe han lavede sine lektier så ordnede hans mor resten, så han ved slet ikke hvad det vil sige at skulle gøre rent hver dag. Jeg er måske også en dårlig hustru (:rolleyes) men jeg synes ikke at det er fair at jeg skal ordne det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er sådan jeg rigtig gerne vil have det..

Men altså N er vokset op med at så længe han lavede sine lektier så ordnede hans mor resten, så han ved slet ikke hvad det vil sige at skulle gøre rent hver dag. Jeg er måske også en dårlig hustru (:rolleyes) men jeg synes ikke at det er fair at jeg skal ordne det hele...

Du må vist hellere fortælle ham at han ikke bor hjemme ved mor længere.

Den var virkelig ikke gået her, og selv min kæreste synes at din kæreste bør tage sig sammen og være lidt voksen.

Alternativt må i stå for hver jeres del, så han selv må vaske sit eget tøj osv.

Han kan virkelig ikke forvente at du overtager hans mors plads, så han ikke skal lave noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, I er hårdt ramt. Vi har mest været økonomisk ramt, men det synes jeg faktisk ikke er ligeså hårdt som med uheld på uheld. God bedring og held til jer alle :-)

Vores økonomi sejler - den kan jeg ikke engang tage seriøst lige nu, fordi den er så ligegyldig i forhold til sygdom, operationer osv vi har tæt på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må vist hellere fortælle ham at han ikke bor hjemme ved mor længere.

Den var virkelig ikke gået her, og selv min kæreste synes at din kæreste bør tage sig sammen og være lidt voksen.

Alternativt må i stå for hver jeres del, så han selv må vaske sit eget tøj osv.

Han kan virkelig ikke forvente at du overtager hans mors plads, så han ikke skal lave noget.

Ja du har nok ret..

Men jeg orker det næsten ikke :( Gider virkelig ikke at være uvenner..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke quote, men ja det har jeg. Hans svar er ofte at jeg er total hormonella eller at jeg selv kan gøre det hvis det genere mig. Jeg er bare for stædig. . Han undskylder sig med at han er træt og arbejder meget, men altså jeg synes heller ikke at jeg forlanger meget af ham.. Eller hvad?

 

Du forlanger ikke for meget, når det eneste du beder ham om, er at overholde den aftale i har lavet sammen. Han skal ikke lave sådan en aftale, hvis han ikke har tænkt sig at overholde den, men nu hvor i har den aftale, synes jeg det er helt fair at bede ham overholde den. Alternativet er, at du spørge ham, om det er for meget for ham, og om i skal lave aftalen om, og spørger ind til hvilke argumenter han har for at aftalen ikke holder. Tror næppe selv han kan se det retfærdige i, at det er dig der står for det hele, og hvis aftalen er fair, så er der vel ingen grund til, at han ikke skal overholde den. 

 

Tror ikke der kommer så meget godt ud af at sige "du er en lort, tag dig sammen". ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du forlanger ikke for meget, når det eneste du beder ham om, er at overholde den aftale i har lavet sammen. Han skal ikke lave sådan en aftale, hvis han ikke har tænkt sig at overholde den, men nu hvor i har den aftale, synes jeg det er helt fair at bede ham overholde den. Alternativet er, at du spørge ham, om det er for meget for ham, og om i skal lave aftalen om, og spørger ind til hvilke argumenter han har for at aftalen ikke holder. Tror næppe selv han kan se det retfærdige i, at det er dig der står for det hele, og hvis aftalen er fair, så er der vel ingen grund til, at han ikke skal overholde den.

Tror ikke der kommer så meget godt ud af at sige "du er en lort, tag dig sammen". ;)

Nej jeg vil ikke få så meget ud af det, men kender du ikke det når man har haft den samme samtale med 100 forskellige indgangsvinkler 300 gange, at man faktisk når til et punkt hvor man virkelig ikke gider mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hr mand er ikke i kridthuset lige nu :sm

I dag(!) kommer han i tanke om at han vist nok har aftalt med et par af vores venner at de kunne overnatte lør/søn i forbindelse med dåben. Inkl deres 3 børn selvfølgelig.

Det harmonerer så bare overhovedet ikke med at vi allerede har 5 andre overnattende gæster, som vi i princippet dårligt ved hvor vi skal finde plads til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du har nok ret..

Men jeg orker det næsten ikke :( Gider virkelig ikke at være uvenner..

Se på det som en investering i jeres fælles fremtid.

Min x Gad ikke hjælpe til og var vant til at mor gjorde alt. Jeg tog ikke kampen pga jeg ikke orkede det hver gang. Det var så med til at jeg mistede respekten for ham. Jeg ville ikke være mor for min kæreste/ mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg vil ikke få så meget ud af det, men kender du ikke det når man har haft den samme samtale med 100 forskellige indgangsvinkler 300 gange, at man faktisk når til et punkt hvor man virkelig ikke gider mere...

Men altså, så vælg "jeg gider ikke mere modellen". Vask dit EGET tøj, lav mad KUN til dig, handl KUN det ind du har brug for, sæt ikke ny rulle toiletpapir på (men husk den lige hvis du er den første der skal derud :kiss ), fyld ikke benzin på bilen.

Mega plat måske, men mega tydeligt: vi bliver nød til at hjælpes ad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget lort! Håber I får en ny uden problemer :kram2

Det håber jeg også! De sidste 1,5 uge har været et helvede at lave mad, fordi den bibber og slukker af sig selv! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også! De sidste 1,5 uge har været et helvede at lave mad, fordi den bibber og slukker af sig selv! :prik

Det er sgu også flad! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.